Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 sie 2018, o 13:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 237 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 12:39 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 92
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
210 tysiak贸w

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 12:46 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 25 mar 2013, o 15:13
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
marszal napisa艂(a):
nie, tu si臋 podzia艂o co艣 skokowo bo zacz臋艂a z dnia na dzie艅 wypala膰 tak cz臋sto

Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.

Mo偶e by膰 tak ze jest s艂abo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.

_________________
Obrazek
Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
Sprzedam:
Oferty na OLX


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 15:07 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 mar 2010, o 23:26
Posty: 986
Lokalizacja: napisz sk膮d jeste艣
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
DPF po tych 200-300 tysi膮cach km cz臋sto ju偶 jest do艣膰 mocno zapchany. Czyszczenie chemiczne mo偶e by pomog艂o? Teraz coraz wi臋cej takich ofert.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 19:55 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 25 mar 2013, o 15:13
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Pytanie czy to tylko wina dpfu. Co z tego jak wyczysicisz a za chwile bedzie znow zasyfiony. Nie wierz w to ze wyczyscisz i zniw przejedziesz 200kkm... sprawdz wszystkie aprametry auta czy turbo ok wyryski ok EGR jesi wszystko cacy to wtedy bym ruszal DPFa albo cut.


Wys艂ane z iPhone za pomoc膮 Tapatalk

_________________
Obrazek
Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
Sprzedam:
Oferty na OLX


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 22:35 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 mar 2010, o 23:26
Posty: 986
Lokalizacja: napisz sk膮d jeste艣
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
No po czyszczeniu nie ma co liczy膰 na kolejne 200, bo juz wtryskiwaczy nie pierwszej 艣wie偶o艣ci itd. Poza tym masz racj臋. By膰 mo偶e z艂y stan osprz臋tu silnika powoduje to ci膮gle zapychanie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 13:22 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 92
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
siemi1 napisa艂(a):
Posprawdzaj soebie temperatury jakie masz na turbo i za i przed DPFem abys sobie nie uwali turbo.

Mo偶e by膰 tak ze jest s艂abo juz DPfem albo reszta gdzies moze nie donmaga ze wiecej syfu na DPFa idzie sprawdz jak jest z Turbo cvzy moze olejem nie chlapie na dpfa ostatnio.


No w艂a艣nie DPF nie powinien jeszcze umiera膰 bo zape艂nienie tymi nieusuwalnymi cz膮stkami jest na poziomie 0,12l

jakie wnioski mam wyci膮gn膮膰 z tych mierzonych temperatur? Gdyby艣 m贸g艂 podpowiedzie膰 co one maja zobrazowa膰?

olejem chyba nie chlapie bo go nie ubywa, i od zmiany do zmiany nie dolewam

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 18:04 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 lut 2014, o 12:09
Posty: 36
Lokalizacja: Tr贸jmiasto
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Ja od miesi膮ca co jaki艣 czas sprawdzam DPF (DPF torque) i wypala co 350 - 450 km. Generalnie coraz cz臋艣ciej mnie 艂apie pod domem z podniesionymi obrotami. Kilometr贸w mam nalatane 80 ty艣 i jazda 80 % obwodnica tr贸jmiasta.
Zastanawia艂em si臋 czy to nie od czasu jak przeszed艂em na MOTULA, albo efekt akcji serwisowej pod tytu艂em "afera spalinowa".


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 18:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 21 sty 2014, o 23:17
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 177/383
diuun napisa艂(a):
.
Zastanawia艂em si臋 czy to efekt akcji serwisowej pod tytu艂em "afera spalinowa".

To ju偶 drugi g艂os o wp艂ywie akcji na DPF-a

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 17:48 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 lut 2014, o 12:09
Posty: 36
Lokalizacja: Tr贸jmiasto
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Co zaobserwowa艂em za pomoc膮 VAG DPF.

Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram si臋 jecha膰 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 ju偶 nie podejmowa艂 pr贸by wypalania, a soot mass si臋 tylko zwi臋ksza艂 do kolejnych 24 g.

Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zaj臋艂o ok 16 km, a do zera by艂o by pewnie z 20 km.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 15:21 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 lis 2011, o 16:06
Posty: 106
Lokalizacja: Pomorskie
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
diuun napisa艂(a):
Co zaobserwowa艂em za pomoc膮 VAG DPF.

Przebieg od ostatniego wypalania 400 km, a "soot mass 24 g" - rozpoczyna wypalanie.
Staram si臋 jecha膰 1800-2500 na 5 biegu. Wypala przez 10 min i jestem zmuszony do redukcji biegu. Przy stanie "soot mass 5 g"
przerywa wypalanie.
Pomimo kontynuowania jazdy z 1800-2500 ju偶 nie podejmowa艂 pr贸by wypalania, a soot mass si臋 tylko zwi臋ksza艂 do kolejnych 24 g.

Wniosek - wypalenie z 24 do 5 g zaj臋艂o ok 16 km, a do zera by艂o by pewnie z 20 km.

Czesc.
Ja sprawdzam na Polar FIS'ie i jest podobnie. Nie schodze ponizej 5.1-5.5 g. Poprostu chyba ten typ tak ma ;) nie wiem czy mozesz podejzec "DPF status", u mnie wypalanie zaczyna sie przy wartosci 6 (koniecznosc wypalania) i schodzi do 1 (filtr czysty) wlasnie przy stanie okolo 5g.
Sprobuj kiedys zatrzymac sie jak rozpocznie sie wypalanie, przytrzymaj delikatnie noge na gazie (tak 1200-1500rpm) filtr rowniez zostanie wypalony do okolo 5g.

Z ciekawostek, raz zaobserwowalem, ze minelo wlasnie 700 kilkanascie km od ostatniego wypalania i rozpoczelo sie wypalanie zwiazane z przejechanym dystansem. Tylko ze wowczas mialem 3600rpm na 6 biegu.


Wys艂ane z mojego SGP771 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 20:54 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 lut 2014, o 12:09
Posty: 36
Lokalizacja: Tr贸jmiasto
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Ten m贸j VAG DPF to wersja free wi臋c nie mam tam nic poza soot mass, czas wypalania i dystans od os. wypalania.
My艣la艂em, 偶e sko艅czy艂 na 5 g bo zredukowa艂em bieg i obroty posz艂y poni偶ej 1800, a ty sugerujesz 偶e zawsze si臋 tak dzieje - ok sprawdz臋 czy uda mi si臋 zej艣膰 do zera.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 16:43 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 lut 2014, o 12:09
Posty: 36
Lokalizacja: Tr贸jmiasto
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Kolejne spostrze偶enia dot. wypalania.
W ruchu miejskim podchodzi mi pod 24 g (soot mass) i jestem pewny, 偶e nie zacznie wypala膰 bo warunki niesprzyjaj膮ce. Niemniej jednak pomimo redukcji bieg贸w, stania na 艣wiat艂ach, wysokich i niskich obrot贸w uparcie d膮偶y艂 do wypalenia.
Po zatrzymaniu na parkingu w dalszym ci膮gu wypala艂 do warto艣ci 5,5 g (Matik mia艂e艣 racj臋).
Przy 5,5 g przerwa艂, spalanie si臋 unormowa艂o ale obroty w dalszym ci膮gu by艂y podniesione i wy艂y wentylatory (pozosta艂 chyba w trybie ch艂odzenia procesu). Dopiero jak kopn膮艂em gaz wszystko wr贸ci艂o do normy.

Prawdopodobnie update komputera spowodowa艂 zmian臋 procesu wypalania:
- wypala znacznie cz臋艣ciej (by艂a ju偶 o tym mowa)
- nie czeka na dogodne warunki, tylko jak dojdzie do 24g to co by si臋 nie dzia艂o wypala dpf.

Wynaturzam si臋 bo kr膮偶膮ce teorie by艂y troch臋 inne i odnosz膮 si臋 chyba do softu nie poprawianego w ramach afery spalinowej.
Poprawcie je偶eli b艂膮dz臋.

Aha i jeszcze je偶eli by mnie z艂apa艂 z wypalaniem i zaraz po tym chcia艂 bym zako艅czy膰 jazd臋 to bym z godzin臋 sta艂 偶eby wypali艂 do ko艅ca.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2017, o 07:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2017, o 12:27
Posty: 41
Lokalizacja: Pruszk贸w
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 182 KM/425 Nm
koniu1973 napisa艂(a):
qlx napisa艂(a):

Je偶eli wypala si臋 filtr i wy艂膮czysz silnik (przypadkiem ;) ) wentylator b臋dzie mieli艂 d艂ugo i nami臋tnie.


No nie wiem, wczoraj w艂膮czy艂o mi sie wypalanie DPF, nie mia艂em czasu czeka膰, wy艂膮czy艂em ale by艂a cisza. Dzi艣 rano odpali艂em i doko艅czy艂 procedur臋.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 pa藕 2017, o 20:13 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 3 sie 2015, o 20:24
Posty: 4
Lokalizacja: 呕ary
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Witam wszystkich
W pi膮tek ledwie dojecha艂em do warsztatu max trzeci bieg a najlepiej drugi brak jakichkolwiek komunikat贸w o awarii i szarpie autem.
Wczoraj wypalony zosta艂 dpf by艂o troch臋 ponad 40, odebra艂em z warsztatu jeszcze ciep艂e przewioz艂em si臋 i by艂o dobrze.
Rano po wyjechaniu z gara偶u ponownie pojawi艂o si臋 najpierw delikatne szarpanie potem wr臋cz bud膮 zatrz臋s艂o, a po doj艣ciu do 90 stopni na ch艂odnicy silnika usta艂o i tak dzi艣 drugi dzie艅 - brak komunikat贸w komputer nic nie pokazuje.
O co tu biega :?

艣wieca na pierwszym cylindrze pad艂a i po jej wymianie wszystko wr贸ci艂o do normy
to wszystko jest tak dziwnie :shock: po艂膮czone ze sob膮, 偶e telefon nawet zacz膮艂 dobrze pracowa膰, czasami mia艂em trudno艣ci z po艂膮czeniem przez blututu
by艂y trzy b艂臋dy s膮dzi艂em, 偶e nie mog膮 mie膰 nic wsp贸lnego ze sob膮 - a jednak


Ostatnio edytowano 18 pa藕 2017, o 17:03 przez leszek140, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 pa藕 2017, o 06:43 
Offline

Imi臋: Krystian
Do艂膮czy艂(a): 20 sie 2017, o 21:33
Posty: 43
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Mo偶e komu艣 si臋 przyda instrukcja jak odpali膰 regeneracje serwisow膮.
https://www.facebook.com/OBDelevenPolsk ... =3&theater


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 237 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL