Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 12 lis 2018, o 23:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 244 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 08:27 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
gabi300 napisa艂(a):
Darekdmx napisa艂(a):
Mi czasem te偶 tak wypala po 180 km o te偶 jazda po mie艣cie 15km do 20km wi臋c chyba nie za cz臋sto


Wys艂ane z iPhone za pomoc膮 Tapatalk
To mnie uspokoi艂e艣. Co mi si臋 nie podoba u mnie to r贸偶nica ci艣nienia na czujniku na wy艂 silniku 1kPa.Powinno by膰 raczej 0 .

Wszystko OK. Je艣li offset te偶 jest na (minus) 1 hPA tak ma by膰.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 19:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Mej napisa艂(a):
gabi300 napisa艂(a):
Darekdmx napisa艂(a):
Mi czasem te偶 tak wypala po 180 km o te偶 jazda po mie艣cie 15km do 20km wi臋c chyba nie za cz臋sto


Wys艂ane z iPhone za pomoc膮 Tapatalk
To mnie uspokoi艂e艣. Co mi si臋 nie podoba u mnie to r贸偶nica ci艣nienia na czujniku na wy艂 silniku 1kPa.Powinno by膰 raczej 0 .

Wszystko OK. Je艣li offset te偶 jest na (minus) 1 hPA tak ma by膰.
Wygl膮da to tak.Stan aktualny
Obrazek

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 08:06 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Dla silnika pracuj膮cego na biegu ja艂owym (?) IMO wydaje si臋 OK.

PS:
Odczytane parametry sugeruj膮 soft po aktualizacji (23R6), ale to bez 偶adnego znaczenia dla tematu dyskusji.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 08:46 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Mej napisa艂(a):
Dla silnika pracuj膮cego na biegu ja艂owym (?) IMO wydaje si臋 OK.

PS:
Odczytane parametry sugeruj膮 soft po aktualizacji (23R6), ale to bez 偶adnego znaczenia dla tematu dyskusji.
Silnik wy艂膮czony.


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 08:55 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
A to sorry. Nie wiem (nie potrafi臋 zinterpretowa膰) czemu tak pokazuje.
Poszuka艂bym DO艢WIADCZONEGO fachowca, kt贸ry z podpi臋tym diagnozerem poobserwuje parametry DPF na 偶ywo, statycznie i podczas jazdy ze zr贸偶nicowanym obci膮偶eniem.

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 21:06 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
gabi300 napisa艂(a):
Mej napisa艂(a):
gabi300 napisa艂(a):
[quote="Darekdmx"]Mi czasem te偶 tak wypala po 180 km o te偶 jazda po mie艣cie 15km do 20km wi臋c chyba nie za cz臋sto


Wys艂ane z iPhone za pomoc膮 Tapatalk
To mnie uspokoi艂e艣. Co mi si臋 nie podoba u mnie to r贸偶nica ci艣nienia na czujniku na wy艂 silniku 1kPa.Powinno by膰 raczej 0 .

Wszystko OK. Je艣li offset te偶 jest na (minus) 1 hPA tak ma by膰.
Wygl膮da to tak.Stan aktualny
Obrazek

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka[/quote]Dodam troch臋 informacji mo偶e kto艣 z Was doradzi.
Stan zaraz po spaleniu po 240 km.Silnik w艂膮czony.Drugie foto silnik wy艂膮czony po spaleniu i r贸偶nica cis 6 kPa.Na moje nie powinno tak wskazywa膰.Po wym dpf wyzerowalem go i warto艣ci wyuczone czujnika ci艣nienia.ObrazekObrazek

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 08:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 780
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
B臋d膮c na Twoim miejscu na pewno pod艂膮czy艂bym inny czujnik G450 (sam膮 wtyczk臋 nawet bez przepinania w臋偶yka) i wtedy sprawdzi艂 jak przedstawia si臋 offset.

Cytuj:
Drugie foto silnik wy艂膮czony po spaleniu i r贸偶nica cis 6 kPa.Na moje nie powinno tak wskazywa膰.Po wym dpf wyzerowalem go i warto艣ci wyuczone czujnika ci艣nienia.

Teoretycznie nie ma czym si臋 martwi膰 skoro ECU "jest 艣wiadome" du偶ego offsetu. Jednak moim zdaniem mo偶e to wskazywa膰 na (by膰 mo偶e tylko cz臋艣ciow膮) niesprawno艣膰 G450, a w takim przypadku nie ma co czeka膰 z jego (ewentualn膮) wymian膮.
W艂a艣nie z tego powodu dwa posty wy偶ej zasugerowa艂em jazd臋 pr贸bn膮 z diagnozerem na kolanach m膮drego i do艣wiadczonego mechanika, bo (p贸ki co ca艂kiem hipotetyczna) dysfunkcja G450 mo偶e niepotrzebnie szkodzi膰 zdrowiu nowego DPF (np. zbyt cz臋ste regeneracje te偶 s膮 poniek膮d zab贸jcze dla filtra, gdy偶 z popio艂u tworz膮 si臋 niczym nieusuwalne spieki).

Ale to wszystko jedynie daleko id膮ce domniemania, a fakty w艂a艣nie powinien ustali膰 fachowiec "na 偶ywo". Warto !!

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2018, o 10:48 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Dzi臋kuj臋 za wypowied藕.O dobrego mechanika u mnie trudno.Zdecyduje si臋 chyba na wym czujnika na pocz膮tek.Wydaje mi si臋 on r贸wnie偶 podejrzany.Auto kupi艂em z firmy w kt贸rej pracuj臋.Znam jego histori臋 od pocz膮tku.Caly czas w ASO serwisowane.To serwis stwierdzi艂 偶e dpf do wymiany i tak zrobi艂em.ale ca艂y czas siedzi mi w g艂owie ten czujnik.wczeaniej nie mia艂em kabla i nie mog艂em podejrze膰 parametr贸w.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2018, o 15:35 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 61
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Wracam do tematu - czy kto艣 prze膰wiczy艂 ju偶 osobi艣cie regeneracj臋 DPF-a?? W moje kurze co prawda kontrolka si臋 nie zapala (90% jazdy to trasa), ale zacz臋艂o mi coraz bardziej przybywa膰 oleju, przebieg 270kkm, wypalanie w艂膮cza si臋 co ok. 250km, wi臋c chyba ju偶 pora zabra膰 si臋 za sprz膮tanie.
Z tego co wyczyta艂em w necie to metod jest kilka - czyszczenie chemiczne, wygrzewanie w piecu itp, pytanie tylko kt贸ra metoda najpewniejsza, i co wa偶niejsze - kt贸ry warsztat (najch臋tniej Warszawa i okolice) wybra膰, aby auto poje藕dzi艂o jeszcze ze 2-3 lata.

Macie jakie艣 sprawdzone miejsca??


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2018, o 21:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 23 cze 2018, o 23:36
Posty: 48
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: nie ca艂e 185 i 400
Ka偶da metoda jest dobra ,ale tylko je艣li usuwa popi贸艂 w kierunku w kt贸rym spaliny wlatuj膮 . Wszelkiego rodzaju wypalanie i czyszczenie chemiczne nie ma najmniejszego sensu jak si臋 nie wyci膮gnie i ewentualnie przetnie i zaspawa po robocie. Nie ma opcji 偶eby popi贸艂 wylecia艂 w kierunku wylotu spalin. Jest to substancja kompletnie nie palna nie myli膰 z sadz膮 ,bo ta to si臋 wypali i pozostanie w艂a艣nie ta sladowa ilo艣膰 popio艂u ,kt贸ra zbiera si臋 latami w dpfie . To tak jak popi贸艂 po spaleniu papierosa jest ju偶 kompletnie nie palny . Ludzie myl膮 sadz臋 z popio艂em i wypalaj膮 bez sensu dpfy z nadziej膮 偶e to co艣 pomorze. 270 tys to nic strasznego dla dpfa . Ja w Passacie B7 z 2011 r. tylko 1,6 tdi mia艂em 360 tys. i bez 偶adnych wypala艅 i regeneracji. Skoda ma 330 tys. 2,0 tdi i bez problemu na oryginalnym dpfie. Bez napraw ITP .


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 08:21 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Kup zamiennik DPF.Zmiescisz si臋 w 2000 z robot膮.Ja tak zrobi艂em.Jezdze du偶o po mie艣cie i DPF i tak wypala si臋 cz臋sto.W trasie jest ok .Jak sprawdza艂em niedawno to mia艂em po trasie 520 km po regeneracji.Z racji jazdy po mie艣cie widz臋 偶e stan oleju niestety si臋 podnosi.Z tego co wiem to aktualizacja softu bardzo pogorszy艂a proces wypalania dpf.W sensie takim 偶e wypala si臋 cz臋艣ciej.
qlx napisa艂(a):
Wracam do tematu - czy kto艣 prze膰wiczy艂 ju偶 osobi艣cie regeneracj臋 DPF-a?? W moje kurze co prawda kontrolka si臋 nie zapala (90% jazdy to trasa), ale zacz臋艂o mi coraz bardziej przybywa膰 oleju, przebieg 270kkm, wypalanie w艂膮cza si臋 co ok. 250km, wi臋c chyba ju偶 pora zabra膰 si臋 za sprz膮tanie.
Z tego co wyczyta艂em w necie to metod jest kilka - czyszczenie chemiczne, wygrzewanie w piecu itp, pytanie tylko kt贸ra metoda najpewniejsza, i co wa偶niejsze - kt贸ry warsztat (najch臋tniej Warszawa i okolice) wybra膰, aby auto poje藕dzi艂o jeszcze ze 2-3 lata.

Macie jakie艣 sprawdzone miejsca??


Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2018, o 21:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2015, o 16:58
Posty: 61
Lokalizacja: Wwa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
ktryk napisa艂(a):
Ka偶da metoda jest dobra ,ale tylko je艣li usuwa popi贸艂 w kierunku w kt贸rym spaliny wlatuj膮 . Wszelkiego rodzaju wypalanie i czyszczenie chemiczne nie ma najmniejszego sensu jak si臋 nie wyci膮gnie i ewentualnie przetnie i zaspawa po robocie. Nie ma opcji 偶eby popi贸艂 wylecia艂 w kierunku wylotu spalin. Jest to substancja kompletnie nie palna nie myli膰 z sadz膮 ,bo ta to si臋 wypali i pozostanie w艂a艣nie ta sladowa ilo艣膰 popio艂u ,kt贸ra zbiera si臋 latami w dpfie . To tak jak popi贸艂 po spaleniu papierosa jest ju偶 kompletnie nie palny . Ludzie myl膮 sadz臋 z popio艂em i wypalaj膮 bez sensu dpfy z nadziej膮 偶e to co艣 pomorze. 270 tys to nic strasznego dla dpfa . Ja w Passacie B7 z 2011 r. tylko 1,6 tdi mia艂em 360 tys. i bez 偶adnych wypala艅 i regeneracji. Skoda ma 330 tys. 2,0 tdi i bez problemu na oryginalnym dpfie. Bez napraw ITP .

Generalnie to DPF mam raczej w dobrym stanie, tak jak napisa艂em - auto praktycznie je藕dzi tylko w trasie. Martwi mnie tylko przybywanie oleju, bo nie usmiecha mi si臋 wymieni膰 go co 5-7 tysi臋cy, a pewnie nied艂ugo do tego dojdzie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 pa藕 2018, o 08:55 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 15 pa藕 2018, o 08:49
Posty: 1
Samoch贸d: Daewoo Matiz
Silnik: Inny
Spr贸buj zadzwoni膰, b膮d藕 napisa膰 do https://www.dpf-expert.pl/
Nie wiedzia艂em co si臋 dzieje z moim samochodem, traci艂 moc, skontaktowa艂em si臋 z nimi i po regeneracji auto chodzi bez zarzutu.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 pa藕 2018, o 13:01 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 9 pa藕 2018, o 12:03
Posty: 27
Lokalizacja: Toru艅
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
co ile kilometr贸w wam sie w艂膮cza wypalanie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 pa藕 2018, o 16:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 mar 2018, o 21:21
Posty: 35
Lokalizacja: Janikowo
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
pnmichal napisa艂(a):
co ile kilometr贸w wam sie w艂膮cza wypalanie?
U mnie jak tylko miasto i kr贸tkie odcinki to 150-180km

Wys艂ane z mojego VTR-L29 przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 244 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL