Strona 26 z 37

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 12:50
autor: CLO27
leszekmw pisze:a ile przy autostradowych 170 wciągają ?
9-10 :mrgreen:

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 12:54
autor: Łuki_ssuperb
leszekmw pisze:a ile przy autostradowych 170 wciągają ?
na wiosne w trasie do gdańska wyszło 9,6 :)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 13:01
autor: leszekmw
no to jednak sporo więcej jak tdi..

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 13:02
autor: Łuki_ssuperb
no co Ty:) teraz przy podobnej predkosci 190KM superb 8,4 ;-)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 13:58
autor: sko89
CLO27 pisze:
Sko 100% ci się cyferki pomyliły w ilości km lub bak jest po prostu większy :)
Tzn jak mi się pomyliły?? Tankowałem co 120 zamiast co 1200??

Sugerujesz, że w Jettcie jest znacznie większy bak niż w Passacie i Superbie?? Nawet gdyby miał te 60 litrów czyli o 5 l więcej to nic to nie tłumaczy.
Jest cud i tyle.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 14:01
autor: Foton
zglos to do VW:) Moze zostanies świętym:)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 14:46
autor: marcin wroclaw
Dynamiczna jazda po mieście (1,8tsi 160KM) :
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 14:59
autor: Foton
ja mam 3.9..ale to pewnie przez te 4x4...

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 14:59
autor: marcin wroclaw
I chipa na ponad 200KM:)

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 15:26
autor: Lukii
Nie wiem o co chodzi z tym spalaniem.
Ja poniżej 12 nie schodzę i jest git a Wy jakieś ostre bicie rekordów - nie w tą stronę Panowie te rekordy ;)

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 15:43
autor: Camillinhio
Każda strona jest dobra o ile sprawia frajdę.

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 12 wrz 2017, o 18:45
autor: marcin wroclaw
Faktycznie aż takie zamulanie na aow to była męka... Jechałem za tirem... Wszyscy się na mnie patrzyli i pewnie myśleli, że skoda nie daje rady szybciej:(

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 27 wrz 2017, o 09:18
autor: maus
jqr pisze: no właśnie, wygląda że taniej będzie z nowymi
http://www.ebay.ie/itm/Mahle-Piston-Rin ... SwqYdZgt0a
jqr,
kilka pytań w zw. z Twoim wpisem...
1. Ile może kosztować przełożenie tłoków?
2. Domyślam się, że do ich wymiany i tak trzeba wyjąć silnik z komory w aucie, rozebrać, by dostać się do obecnych tłoków, wymontować je i wstawić nowe, prawda?
3. Co w przypadku, gdy nadpalony nagar z oleju, który mógł [i pewnie tak się właśnie stało] nagromadzić się w okolicach rowków bądź zamków niedopasowanych, szybko zużywających się, nieszczelnych (obecnych) pierścieni, porysował cylindry? Gdy cylindry są porysowane, to olej i tak będzie uciekał do komory spalania i nawet dobry pierścień Mahle go nie zbierze. Albo paliwo będzie dostawać się do wnętrza silnika i mieszać z olejem. W minimalnym stopniu takie zjawisko i tak jest nie do uniknięcia i zachodzi, ale w przypadku nieszczelności spowodowanej rysami na cylindrze będzie jeszcze bardziej zintensyfikowane. Wydam na wymianę tłoków pewnie kilka tysięcy, po czym znów się będę denerwował, bo albo nie będzie mocy (gorsza kompresja przez nieszczelne, porysowane cylindry), albo olej i tak będzie się przedostawał do komory spalania i silnik nadal będzie go palił w nieakceptowalnych ilościach, albo będę miał rozrzedzony paliwem olej w silniku, przez co gorsze smarowanie i jeszcze uszkodzą się inne elementy - strzelam - panewki, korbowód, czort wie, co jeszcze...
4. Czy razem z tłokami wymienia się tuleje cylindrów, żeby elementy szczelnie ze sobą spasować i razem dotrzeć? Da się je w ogóle wymienić?

Zbierając fundusze na remont (rozumiany jako albo próba ulepszenia obecnego silnika, albo wymianę na inny egzemplarz), wciąż czytam i w głowie coraz więcej rozterek. Każde z rozwiązań ma jakieś wady...
Jeśli remont silnika, to z jednej strony wiem, że obecny, mimo dość znacznego przebiegu, sprawuje się poprawnie - działa dobrze, pali akceptowalne ilości paliwa (oleju oczywiście stanowczo w nadmiarze), jest cichy, fabrycznie zamontowany, spasowany z układami dolotowym i wylotowym, szczelny, bez wycieków na zewnątrz. Nie wiadomo na 100%, czy po remoncie zniknie jego najgorsza wada (palenie oleju) oraz czy nie pojawią się jakieś inne bolączki.
Jeśli swap na inny egzemplarz - np. doradzany przez ten warsztat 2.0T[F]SI - to nigdy nie wiemy, co za silnik zostanie wstawiony. Mocniejszy motor - niby fajnie, więcej mocy - ale też większy apetyt na paliwo. Pytanie, czy też oleju nie będzie brał i jakie jeszcze inne niespodzianki może przynieść to nowe serce mojej Skody.

Wiadomo, chciałoby się wydać jak najmniej pieniędzy, ale życie nauczyło mnie, żeby jednak do bólu nie oszczędzać i lepiej wydać nawet 2x więcej pieniędzy na jakąś rzecz raz, a nie wydać mniej, a po chwili i tak trzeba wydać jeszcze 2x tyle, bo to tańsze okazało się tandetą, która nie spełnia oczekiwań lub się po prostu natychmiast popsuła, lub doprowadza do szewskiej pasji...

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 27 wrz 2017, o 09:31
autor: jqr
1. samo przełożenie do 1000zł, chyba że będziesz chciał przy okazji cos naokoło wymieniać
2. silnika nie trzeba wyjmować
3. stan cylindra ocenisz dopiero zaglądając do środka - po rozbiórce silnika lub "endoskopowo". nie wiadomo co jest przyczyną, jeśli pierścień jest zapieczony, zawalony olejem, to cylinder mógł ocaleć, jeśli pierścień pękł albo stało się coś z tłokiem, to może być różnie
4. nie wiem jak wykonane są tuleje w tym silniku (osadzane, czy kadłub utwardzany), ale poważne zniszczenie cylindra dla mnie = swap bloku

nie ma co czarno mysleć, tylko trzeba sprawdzić co jest nie tak, sprawdzić czy te tłoki będą pasować i zdecydować czy naprawiać czy swapować

Re: 1.8 tsi bierze olej

: 27 wrz 2017, o 09:52
autor: Sebastian_M26
Najważniejsze to zabronić honowania tulei jeśli pozostają std wymary tłoków.