1.8 tsi bierze olej

maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

Sebastian_M26 pisze:Najlepsze wyjście po pomiarach to wykonanie frezu w starych tlokach.
No tak, tyle, że po przetoczeniu i przefrezowaniu tłok jest osłabiony i po pewnym czasie materiał nie wytrzymuje, i element pęka. Natknąłem się już na relacje o tym.
CLO27 pisze:za tyle robie swap na 2.0 i 400kunia
Z pierwszego Twojego wpisu zrozumiałem, że za chwilę będziesz taką podmianę robił w swoim aucie, ale teraz, po przeczytaniu, że u siebie nie robiłeś, to powyższy cytat zaczynam rozumieć w ten sposób, że masz warsztat lub w takim pracujesz i jako usługę wykonujesz taką zamianę dla klientów, którzy się zgłoszą z problemem.


Tyle, że nadal nie wiem, co korzystniejsze (w sensie bezawaryjności motoru i braku apetytu na olej), jakich modeli 2.0 szukać, by były pozbawione wad...
Ale i tak dzięki za chęć podzielenia się wiedzą.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

To jest frez 0,5mm, otwory w tłoku odprowadzające olej powinny pozostać centralnie czyli zbieramy po 0,25 mm z każdej strony. Teraz nie pamiętam czy to jest 0,5 czy 0,8 mm
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
acidmk
Posty: 288
Rejestracja: 18 mar 2017, o 19:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Michał

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: acidmk »

Ponoć silniki 1.8 oraz 2.0 tsi po roku 2011 były już pozbawione wspomnianych wad. Ja mam u siebie (2.0 tsi) teraz przejechane ponad 274 000 km i wydaje się że oleju nie ubywa (mam go trzy miesiące). Stan od wymiany utrzymuje się w górnym zakresie na bagnecie.
Pozdrawiam, acidmk
-----------------------
Moja Laura - La bella Sycylia w sieci
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

acidmk pisze:Ja mam u siebie (2.0 tsi) teraz przejechane ponad 274 000 km i wydaje się że oleju nie ubywa (mam go trzy miesiące). Stan od wymiany utrzymuje się w górnym zakresie na bagnecie.
Dzięki. A to jest motor fabryczny czy (jak rozważany przeze mnie od wczoraj) swap? Jeśli fabryczny, to jaką moc silnika 2.0 wstawiał producent? 180, 200 KM? Jaką masz skrzynię?
Awatar użytkownika
acidmk
Posty: 288
Rejestracja: 18 mar 2017, o 19:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Michał

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: acidmk »

Fabryka 2.0 tsi 200 KM.
Pozdrawiam, acidmk
-----------------------
Moja Laura - La bella Sycylia w sieci
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

maus pisze:
Sebastian_M26 pisze:Najlepsze wyjście po pomiarach to wykonanie frezu w starych tlokach.
No tak, tyle, że po przetoczeniu i przefrezowaniu tłok jest osłabiony i po pewnym czasie materiał nie wytrzymuje, i element pęka. Natknąłem się już na relacje o tym.
CLO27 pisze:za tyle robie swap na 2.0 i 400kunia
Z pierwszego Twojego wpisu zrozumiałem, że za chwilę będziesz taką podmianę robił w swoim aucie, ale teraz, po przeczytaniu, że u siebie nie robiłeś, to powyższy cytat zaczynam rozumieć w ten sposób, że masz warsztat lub w takim pracujesz i jako usługę wykonujesz taką zamianę dla klientów, którzy się zgłoszą z problemem.


Tyle, że nadal nie wiem, co korzystniejsze (w sensie bezawaryjności motoru i braku apetytu na olej), jakich modeli 2.0 szukać, by były pozbawione wad...
Ale i tak dzięki za chęć podzielenia się wiedzą.
Ehhh tak mam 2 warsztaty...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Foton

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Foton »

Nie kłam...w każdym dużym mieście w zasadzie masz:)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

:mrgreen: zaprzyjaźniony lub wrogi tak ;)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

CLO27 pisze:Ehhh tak mam 2 warsztaty...
Przepraszam, jestem nowy na forum i jeszcze nie kojarzę kluczowych mówców :-)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: leszekmw »

mówca - brzmi dumnie...
słyszałeś Clo.. :D
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: rezon »

maus pisze:....
Opowiedziałem gościowi historię mojego zakupu i obserwacji na temat konsumpcji oleju. Gościu powiedział, że stanowczo odradza remont silnika 1.8 TSI z uwagi na to, że, po pierwsze, to będzie droższe od tego, co on proponuje (o tym za chwilę), po drugie, silnik 1.8 został źle zaprojektowany przez inżynierów, nie radzi sobie z przenoszeniem obciążeń i nigdy nie będzie sprawował się poprawnie i dużo korzystniej jest wymienić ten motor na 2.0 T(F)SI pozbawiony wad projektowych. Oczywiście, on remont może wykonać, jednak na dłuższą metę go nie zaleca.....
Trochę mi się przy tym nie zgadzają zeznania tego mechanika (wyraźnie podkreślał, że mówi o silniku EA888 z paskiem rozrządu) z tym, co napisano na stronie VAG Expert, cytuję:
Silniki EA888 to silniki z łańcuchowym napędem rozrządu, jeżeli nie znamy kodu silnika to najłatwiej rozpoznać je po charakterystycznej okrągłej obudowie rozrządu z wyjściem regulatora faz rozrządu.

Dlaczego silniki TSI i TFSI biorą olej ?

W wyżej wymienionych jednostkach z serii EA888 zastosowano tłoki z bardzo cieńkimi pierścieniami, których zadaniem było redukowanie tarcia (poprzez zmniejszenie powierzchni trących). Obniżenie strat energi pochłanianej przez tarcie miało zmniejszyć zużycie paliwa, oraz emisję CO2. Niestety, pierścienie zgarniające okazały się zbyt delikatne i nie spełniają dobrze swej funkcji zgarniania oleju. Pierścienie ponadto szybko się zużywają powodując coraz większe przepuszczanie oleju, który jest spalany, co skutkuje powstaniem nagarów, które dodatkowo przyśpieszają zapiekanie się pierścieni w rowkach tłoków, na skutek czego pierścienie jeszcze gorzej zgarniają olej i jego zużycie (spalenie) rośnie jeszcze bardziej.
Zatem, oprócz różnicy łańcuch/pasek rozrządu obawiam się, że "nowy" silnik 2.0 też może mieć przypadłość chlania oleju jak smok. No chyba, że jest tak (jak w przypadku 1.8 TSI), że od pewnego momentu silniki 2.0 również poprawili, czym wyeliminowali tę przypadłość. Jeśli tak jest, to z jakiego okresu silnika szukać?
....
Czy ktoś z Forumowiczów doświadczył już takiego swapa z 1.8 TSI na 2.0 T(F)SI i zechce podzielić się doświadczeniami? Zakładam, że CLO27 jeszcze tego nie zrobił.
Sam opisałeś główną przyczynę chlania oleju i dotyczyło to zarówno 1,8 jak i 2.0. Dopiero od 2012 jest poprawiona konstrukcja. Nie bardzo rozumiem co mechanik miał na myśli "źle radzi sobie z przenoszeniem obciążeń" . To 2.0 powinien sobie jeszcze gorzej radzić, a 1,8 z S3 jeszcze gorzej. TSI to wg mnie bardzo fajny silnik i nie widzę jakoś złego przenoszenia obciążeń.
możesz przetoczyć tłoki, a możesz kupić nowe Mahle z poprawionymi pierścieniami i święty spokój.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

mam 1,8tsi obciążony 2 razy przejechane już parena tyś i żyje także obciążenia przenosi dość spoko :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: jqr »

rezon pisze:
maus pisze: możesz przetoczyć tłoki, a możesz kupić nowe Mahle z poprawionymi pierścieniami i święty spokój.

no właśnie, wygląda że taniej będzie z nowymi

http://www.ebay.ie/itm/Mahle-Piston-Rin ... SwqYdZgt0a
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

A one pasują do starych korbowodów?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: matik »

Sebastian_M26 pisze:A one pasują do starych korbowodów?
O gdzieś pisali, ze wlasnie Mahle pasuja do starego walu

Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
ODPOWIEDZ