Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 26 wrz 2017, o 03:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 394 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 25 mar 2015, o 09:06 
Offline

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 15 cze 2013, o 18:52
Posty: 25
Lokalizacja: w艂oszczowa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: Inny
Koledzy mam pytanie jak sadzicie jak d艂ugo po偶yje silnik 1.8 TSI CDAA kt贸ry na 500km spala 1 litr oleju. Mam takiego Superba z tym silnikiem kupiony w salonie olej bra艂 od nowo艣ci ale w ilo艣ciach akceptowalnych do 100ml na 1 tys km. W ASO podczas przegl膮d贸w to zg艂asza艂em ale twierdzili 偶e si臋 to unormuje i 偶e ten typ tak ma. . Mocy nie brakuje, spalanie w normie, pali i chodzi 艂adnie tylko ten olej. Kopci膰 raczej nie kopci, jedynie przy przyspieszaniu i wci艣ni臋ciu nogi w pod艂oge jest pewne zadymienie. Przy 82 tys wymienione cewki bo pad艂y i 艣wiece. Olej testowa艂em r贸偶ny, od pocz膮tku je藕dzi艂em na Mobil 1 ESP Formula 5w30 wymiana wg wskaza艅 wychodzi艂o co艣 ok co 22 tys. Aktualnie mam Shell 5w40 norma 502 zmiana na sta艂y okres przegl膮d贸w by艂 jeszcze Millers ale spalanie ci膮gle du偶e. Samoch贸d z 2009 a wi臋c po gwarancji nie bardzo u艣miecha mi si臋 wykonywa膰 co艣 co si臋 nazywa STAGE 2 bo to podobno rozwi膮zuje problem czyli wymiana pier艣cieni, t艂ok贸w i korbowod贸w jednak znowu koszty i to bardzo du偶e. Silnik nie ma wyciek贸w testowane ze zdj臋t膮 os艂ona i bia艂ym kartonem pod silnikiem, nic nie kapie wilgoci nie wida膰 po prostu sucho.


Ostatnio edytowano 4 maja 2015, o 06:07 przez krzych64, 艂膮cznie edytowano 3 razy

G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 25 mar 2015, o 10:02 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6540
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Pierwsze co to warto ustali膰 co si臋 z olejem dzieje. Zobacz czy nie ma wycieku zwracaj膮c uwag臋 na to czy gdzie艣 po bloku si臋 nie wypala, powinin wtedy w sumie lekko na postoju dymi膰 spod maski, aczkolwiek wyciek 1l/500km pewnie by艣 zauwa偶y艂. Je艣li nie ma wycieku, to zerknij na klarowno艣膰 p艂ynu ch艂odnicy czy jest klarowny. Je艣li tu i tu nie ma oleju to musi si臋 przepala膰, innej mo偶liwo艣ci nie ma.

Najprawdopodobniej b臋dzie to UPG lub UPP, a jak robi膰 to najlepiej jedn膮 i drug膮 naraz, ale najpierw "poszukaj" tego oleju, bo ilo艣ci jakie poch艂ania s膮 astronomiczne.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 10:36 
Offline

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 15 cze 2013, o 18:52
Posty: 25
Lokalizacja: w艂oszczowa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: Inny
kamracik napisa艂(a):
Pierwsze co to warto ustali膰 co si臋 z olejem dzieje. Zobacz czy nie ma wycieku zwracaj膮c uwag臋 na to czy gdzie艣 po bloku si臋 nie wypala, powinin wtedy w sumie lekko na postoju dymi膰 spod maski, aczkolwiek wyciek 1l/500km pewnie by艣 zauwa偶y艂. Je艣li nie ma wycieku, to zerknij na klarowno艣膰 p艂ynu ch艂odnicy czy jest klarowny. Je艣li tu i tu nie ma oleju to musi si臋 przepala膰, innej mo偶liwo艣ci nie ma.

Najprawdopodobniej b臋dzie to UPG lub UPP, a jak robi膰 to najlepiej jedn膮 i drug膮 naraz, ale najpierw "poszukaj" tego oleju, bo ilo艣ci jakie poch艂ania s膮 astronomiczne.


wycieku niema silnik sprawdzany na kanale. Je偶dz臋 bez os艂ony silnika tymczasowo i mam w gara偶u na pod艂odze roz艂ozony pod silnikiem bia艂y karton wycieku nie wida膰. P艂yn ch艂odniczy klarowny dolewam z raz na rok ale bardzo niewiele.Nie wiem co to jest UPG i UPP.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 10:53 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6540
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
UPG - uszczelka pod g艂owic膮
UPP - uszczelka pod pokryw膮

UPP by艂by艣 w stanie nawet samemu wymieni膰 przy pewnych umiej臋tno艣ciach - koszt wtedy znikomy, tak niestety UPG nie, gdy偶 wi膮偶e si臋 to z rozebraniem silnika, planowaniem g艂owicy etc., a wi臋c koszta do艣膰 znaczne. O ile mnie pami臋膰 nie myli robi艂o si臋 jaki艣 test, aby potwierdzi膰 t膮 tez臋, ale kto艣 musia艂by mi przypomnie膰, by艂a to chyba pr贸ba olejowa czy co艣 takiego. Tutaj inni musz膮 si臋 wypowiedzie膰.

Przy okazji je艣li by si臋 okaza艂o, 偶e to UPG, zastan贸w si臋 czy nie warto sprawdzi膰/wymieni膰 innych rzeczy, gdy偶 silnik b臋dziesz mia艂 wtedy rozebrany, a to najwi臋kszy koszt np. przy wymianie pier艣cieni, panewek etc. Mo偶na wtedy du偶o rzeczy skontrolowa膰. Ja przy poprzednim aucie pope艂ni艂em ten b艂膮d i niestety rok p贸藕niej odezwa艂 si臋 d贸艂 silnika.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 11:26 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Szkoda czasu na bia艂y karton bo musia艂oby wali膰 ostro aby by艂o takie zu偶ycie i by艂o by to widoczne go艂ym okiem bez kartonu. Raczej mozna wykluczy膰 uszczelk臋 pod g艂owic膮 bo tak samo by艂by widoczny kawowy osad pod korkiem oleju wynikaj膮cy z dostawania si臋 ch艂odziwa do oleju. Jak masz ju偶 zdj臋t膮 os艂on臋 to trzeba sprawdzi膰 czy olej nie znajduje si臋 w przewodach dolotu do turbiny i w ca艂ym uk艂adzie intercoolera. Prawie na 100% go tam znajdziesz. Je偶eli przewody b臋d膮 w 艣rodku zaolejone lub wyp艂ynie z nich olej to albo odma albo turbina albo jedno i drugie.
Ten typ tak nie ma bo ja mam te偶 1.8 TSI i od nowo艣ci przez, jak na razie prawie 30 tys, nie wzi膮艂 ani grama oleju. Nic nie dolewa艂em a poziom oleju ca艂y czas utrzymuje si臋 na bagnecie nieco powy偶ej 1/2 zakresu min/max. Tak g艂upio w g艂owie maj膮 mechanicy, kt贸rzy tak twierdz膮.
Natomiast cz臋sto trafia艂y si臋 wadliwe egzemplarze tego silnika np. w RFN robili remont (pier艣cienie) na gwarancji i przestawa艂y bra膰 olej.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 11:38 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 maja 2011, o 09:06
Posty: 9250
Lokalizacja: Warwsiowa
Samoch贸d: Daewoo Lanos
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Tobie nie bierze, innym bierze i co z tego?

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 11:48 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Szymek
Do艂膮czy艂(a): 13 maja 2012, o 10:59
Posty: 15093
Lokalizacja: CWA/GD
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Ale jaki艣 przepa艂 gdzie艣 musi by膰, mo偶e barwnik na UV wla膰 do zbiorniczka ch艂odniczego?

Mo偶e co艣 gdzie艣 wyjdzie. Jak 偶艂opie 2 l/1000 km to ju偶 troch臋 du偶o.

_________________
https://www.facebook.com/motokepl/
https://www.instagram.com/motoke.pl/
https://twitter.com/motoke_pl
http://www.motoke.pl

SII 2.0 TDI 170 km
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 13:02 
Offline

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 15 cze 2013, o 18:52
Posty: 25
Lokalizacja: w艂oszczowa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: Inny
sko89 napisa艂(a):
Szkoda czasu na bia艂y karton bo musia艂oby wali膰 ostro aby by艂o takie zu偶ycie i by艂o by to widoczne go艂ym okiem bez kartonu. Raczej mozna wykluczy膰 uszczelk臋 pod g艂owic膮 bo tak samo by艂by widoczny kawowy osad pod korkiem oleju wynikaj膮cy z dostawania si臋 ch艂odziwa do oleju. Jak masz ju偶 zdj臋t膮 os艂on臋 to trzeba sprawdzi膰 czy olej nie znajduje si臋 w przewodach dolotu do turbiny i w ca艂ym uk艂adzie intercoolera. Prawie na 100% go tam znajdziesz. Je偶eli przewody b臋d膮 w 艣rodku zaolejone lub wyp艂ynie z nich olej to albo odma albo turbina albo jedno i drugie.
Ten typ tak nie ma bo ja mam te偶 1.8 TSI i od nowo艣ci przez, jak na razie prawie 30 tys, nie wzi膮艂 ani grama oleju. Nic nie dolewa艂em a poziom oleju ca艂y czas utrzymuje si臋 na bagnecie nieco powy偶ej 1/2 zakresu min/max. Tak g艂upio w g艂owie maj膮 mechanicy, kt贸rzy tak twierdz膮.
Natomiast cz臋sto trafia艂y si臋 wadliwe egzemplarze tego silnika np. w RFN robili remont (pier艣cienie) na gwarancji i przestawa艂y bra膰 olej.

je艣li to turbo to nie powinno tak by膰 偶e b臋dzie odczuwalnie s艂abszy, a s艂abszy nie jest bo idzie jak burza


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 13:28 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6540
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Je艣li je藕dzisz codziennie to mo偶esz tego nie zauwa偶y膰, bo to nie jest tak, 偶e nagle stracisz 50KM, a dzieje si臋 to stopniowo. Musia艂by艣 si臋 przejecha膰 innym autem z tym silnikiem i por贸wna膰. Niestety takie odczucia s膮 bardzo subiektywne :)

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 13:30 
Offline

Imi臋: Mariusz
Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2011, o 01:34
Posty: 375
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
krzych64 , mam ten sam problem , auto ma nakulane 107kkm, od wczoraj stoi na warsztacie, generalnie turbo nie bierze bo rozebrane , co ciekawe dolot mega mocno zajebany olejem , kaza艂em i tak rozebra膰
silnik bo nagaru ma od cholery i b臋d膮 wszystko czy艣cili , pier艣cienie , uszczelniacze i takie tam. No chyba 偶e zdiagnozuj膮 co艣 innego.
Dodam tylko 偶e na 700km wypija mi 1,3 literka oleju a latam na 0W40.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 13:48 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotrek
Do艂膮czy艂(a): 20 maja 2014, o 07:46
Posty: 515
Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Czytaj膮c r贸偶ne w膮tki o silnikach 1.8 TSI i braniu oleju od nowo艣ci sprawdzam olej i po przejechaniu w sumie dopiero 2000 km stwierdzam, 偶e jak na razie nie wzi膮艂 ani grama.Oby tak dalej.
Mo偶e w SII FL co艣 poprawili?

_________________
SKODA Superb II FL 1,8 TSI Obrazek
-----------------------------------------
M贸j Stefan - http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=6043


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 14:13 
Offline

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 15 cze 2013, o 18:52
Posty: 25
Lokalizacja: w艂oszczowa
Samoch贸d: Superb II
Silnik: Inny
marasmus007 daj zna膰 po sko艅czeniu jaki by艂 czas realizacji takiego czyszczenia i jakie koszty


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 14:16 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1005
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
krzych64 napisa艂(a):
sko89 napisa艂(a):
Szkoda czasu na bia艂y karton bo musia艂oby wali膰 ostro aby by艂o takie zu偶ycie i by艂o by to widoczne go艂ym okiem bez kartonu. Raczej mozna wykluczy膰 uszczelk臋 pod g艂owic膮 bo tak samo by艂by widoczny kawowy osad pod korkiem oleju wynikaj膮cy z dostawania si臋 ch艂odziwa do oleju. Jak masz ju偶 zdj臋t膮 os艂on臋 to trzeba sprawdzi膰 czy olej nie znajduje si臋 w przewodach dolotu do turbiny i w ca艂ym uk艂adzie intercoolera. Prawie na 100% go tam znajdziesz. Je偶eli przewody b臋d膮 w 艣rodku zaolejone lub wyp艂ynie z nich olej to albo odma albo turbina albo jedno i drugie.
Ten typ tak nie ma bo ja mam te偶 1.8 TSI i od nowo艣ci przez, jak na razie prawie 30 tys, nie wzi膮艂 ani grama oleju. Nic nie dolewa艂em a poziom oleju ca艂y czas utrzymuje si臋 na bagnecie nieco powy偶ej 1/2 zakresu min/max. Tak g艂upio w g艂owie maj膮 mechanicy, kt贸rzy tak twierdz膮.
Natomiast cz臋sto trafia艂y si臋 wadliwe egzemplarze tego silnika np. w RFN robili remont (pier艣cienie) na gwarancji i przestawa艂y bra膰 olej.

je艣li to turbo to nie powinno tak by膰 偶e b臋dzie odczuwalnie s艂abszy, a s艂abszy nie jest bo idzie jak burza


Rozumiem, 偶e z tym "nie powinno" to liter贸wka. A poza tym to jest jak wy偶ej, stopniowej utraty mocy nie odczujesz. Padni臋ta turbina to skr贸t my艣lowy, w kt贸rym mo偶e zawiera膰 si臋 przepuszczanie oleju tylko przez same uszczelnienia wa艂ka i to w niewielkim stopniu. W贸wczas olej b臋dzie przelatywa艂 a spadek mocy nie b臋dzie odczuwalny. Wyra藕nie te偶 napisa艂em, 偶e jak nie turbina to mo偶e by膰 odma. Ale Ty tylko skupi艂e艣 si臋 na turbinie. Jak wiesz najlepiej to nie szukaj porad. Zamiast traci膰 czas na dyskusj臋 ze mn膮 to sprawd藕 to co napisa艂em bo to nie jest 偶adna filozofia i wielka robota. Koszt zerowy. To co napisa艂 marasmus007 tylko potwierdza, 偶e to odma albo kiepscy mechanicy, kt贸rzy nie wszystko sprawdzili w turbinie. To, ze po rozebraniu turbiny uszczelnienia (艂o偶yska) wygl膮daj膮 na dobre nie znaczy, 偶e nie przepuszczaj膮 oleju pod obci膮偶eniem. Ciekawy jestem czy sprawdzili dro偶no艣膰 przewodu doprowadzaj膮cego olej do turbo. A je偶eli tak to czy i jak膮 metod膮 go oczy艣cili. Pewnie wyp艂ukali w odt艂uszczaczu i my艣l膮 偶e ok.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 14:18 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 gru 2013, o 17:01
Posty: 492
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 177KM/380Nm
Puch4 napisa艂(a):
Mo偶e w SII FL co艣 poprawili?


Watpie, ale to spekulacja z mojej strony.

Natomiast na pewno, przynajmniej w TDI, zuzycie oleju jest mocno skorelowane ze stylem jazdy. I tak, ja obecnie co 10 tysi musze dolac circa about 0.5 litra, przy czym robie glownie trasy i jezdze sporo 160+.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2015, o 14:23 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Szymek
Do艂膮czy艂(a): 13 maja 2012, o 10:59
Posty: 15093
Lokalizacja: CWA/GD
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Jaki masz teraz przebieg? Ja sprawdza艂em przy 10 kkm od wymiany i jest wg mnie stan czyli 3/4 miarki.

_________________
https://www.facebook.com/motokepl/
https://www.instagram.com/motoke.pl/
https://twitter.com/motoke_pl
http://www.motoke.pl

SII 2.0 TDI 170 km
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 394 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL