1.8 tsi bierze olej
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
A czy w intercoolerze tez olej i co najwazniejsze ile? Olej taki trzeba zlać bo jak pójdzie na turbine to utracisz kontrolę nad silnikiem, czyli nie będziesz mógł go wyłaczyć a on będzie wchodził na wysokie obroty aż go szlag trafi. Jest to dosyć widowiskowa sprawa, duzo dymu i hałasu.
W dolocie za odmą nie powinno być oleju w większej ilości niż zaroszenie przewodu.
W dolocie za odmą nie powinno być oleju w większej ilości niż zaroszenie przewodu.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.8 tsi bierze olej
Spokojnie, silnik benzynowy nie można napędzać olejem.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Ale który przewód? Za odmą czy od intercoolera? Sprawdź przewody intercoolera.krzych64 pisze:przewód jest tylko zaroszony olejem
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: Inny
- Imię: Jan
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: 1.8 tsi bierze olej
nie znam sie ale od odmy obie te rurki są tłuste od oleju, jest jego niewielka ilość, a przewody chyba to są od intercoolera takie grubsze rury gumowe z metalowym zakończeniem sprawdzałem po zdjęciu osłony pod silnikiem mają w sobie tez niewielka ilośc oleju
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Pod każdym względem lepiej brać 3.6VWhity pisze:to juz lepiej brać 3,6... Spalanie mniejsze niz 1,8+ dolewanie olejuszms pisze: Może coś gdzieś wyjdzie. Jak żłopie 2 l/1000 km to już trochę dużo.
krzych64 pisze:Koledzy mam pytanie jak sadzicie jak długo pożyje silnik 1.8 TSI CDAA który na 500km spala 1 litr oleju.
A to dobresko89 pisze:A czy w intercoolerze tez olej i co najwazniejsze ile? Olej taki trzeba zlać bo jak pójdzie na turbine to utracisz kontrolę nad silnikiem, czyli nie będziesz mógł go wyłaczyć a on będzie wchodził na wysokie obroty aż go szlag trafi. Jest to dosyć widowiskowa sprawa, duzo dymu i hałasu.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1.8 tsi bierze olej
Tutaj w poście załączonym z OC:Puch4 pisze:W którym miejscu to wyczytałeś bo nie widzękamracik pisze:Ciekawe, czyli jak dobrze rozumiem teraz montują już nowe tłoki i optymistycznie mogę liczyć, że skoro produkcja do listopad 2014 ten problem już nie będzie mnie dotyczyć?
Okazuje się, że zamiast wymieniać tłoki, można stare dać do przeróbki, która polega na przetoczeniu rowka pod pierścieniem olejowym tak, żeby dało się zamontować szerszy pierścień i zmienionej konstrukcji, dokładnie taki sam, jaki montuje teraz fabryka do nowych tłoków.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
W przewodach od odmy może być niewielka ilość i to nie musi o niczym świadczyć bo siłą ciężkości mógł spłynąć. Przewody intercoolera są położone najniżej i tam się ewentualnie będzie gromadził. Intercooler czyli chłodnica powietrza dolotowego do turbo znajduje się po prawej stronie z przodu zaraz za zderzakiem. Odchodzą z niej dwie rury z czarnego tworzywa. Jak znajdziesz chłodnicę to natrafisz na rury. Rozłącz tę, która jest najniżej położona i zobacz czy wycieknie konkretna ilość oleju więcej niż pół szklanki to już nieprawidłowość. Śladowe ilości oleju zawsze tam będą i nie ma co się tym przejmować. Wówczas trzeba szukać dalej. Można też wykręcić świece i zobaczyć czy, któraś z nich nie jest zasyfiona. To wówczas wskazywałoby na pierścienie tego tłoka. Co w ogóle już zostało zrobione?krzych64 pisze:nie znam sie ale od odmy obie te rurki są tłuste od oleju, jest jego niewielka ilość, a przewody chyba to są od intercoolera takie grubsze rury gumowe z metalowym zakończeniem sprawdzałem po zdjęciu osłony pod silnikiem mają w sobie tez niewielka ilośc oleju
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: Inny
- Imię: Jan
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: 1.8 tsi bierze olej
w rurze po prawej ilości oleju są raczej śladowe, pół szklanki nie zleci. Nic konkretnego nie było robione.sko89 pisze:W przewodach od odmy może być niewielka ilość i to nie musi o niczym świadczyć bo siłą ciężkości mógł spłynąć. Przewody intercoolera są położone najniżej i tam się ewentualnie będzie gromadził. Intercooler czyli chłodnica powietrza dolotowego do turbo znajduje się po prawej stronie z przodu zaraz za zderzakiem. Odchodzą z niej dwie rury z czarnego tworzywa. Jak znajdziesz chłodnicę to natrafisz na rury. Rozłącz tę, która jest najniżej położona i zobacz czy wycieknie konkretna ilość oleju więcej niż pół szklanki to już nieprawidłowość. Śladowe ilości oleju zawsze tam będą i nie ma co się tym przejmować. Wówczas trzeba szukać dalej. Można też wykręcić świece i zobaczyć czy, któraś z nich nie jest zasyfiona. To wówczas wskazywałoby na pierścienie tego tłoka. Co w ogóle już zostało zrobione?krzych64 pisze:nie znam sie ale od odmy obie te rurki są tłuste od oleju, jest jego niewielka ilość, a przewody chyba to są od intercoolera takie grubsze rury gumowe z metalowym zakończeniem sprawdzałem po zdjęciu osłony pod silnikiem mają w sobie tez niewielka ilośc oleju
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: Odp: 1.8 tsi bierze olej
To może będziemy mieli już spokój z tym braniem oleju. Oby.kamracik pisze:Tutaj w poście załączonym z OC:Puch4 pisze:W którym miejscu to wyczytałeś bo nie widzękamracik pisze:Ciekawe, czyli jak dobrze rozumiem teraz montują już nowe tłoki i optymistycznie mogę liczyć, że skoro produkcja do listopad 2014 ten problem już nie będzie mnie dotyczyć?Okazuje się, że zamiast wymieniać tłoki, można stare dać do przeróbki, która polega na przetoczeniu rowka pod pierścieniem olejowym tak, żeby dało się zamontować szerszy pierścień i zmienionej konstrukcji, dokładnie taki sam, jaki montuje teraz fabryka do nowych tłoków.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1.8 tsi bierze olej
Dlatego właśnie pytam czy ktoś wie coś na ten temat czy to taki Urban Legend, bo byłoby miło
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Jak ma brać to będzie brał od początku. Więc jeśli po np. 15 000 km poziom się nie zmienił to problem macie z dyńki.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: 1.8 tsi bierze olej
na razie dopiero 2000 km ale bez najmniejszego ubytkuMisiek Fisiek pisze:Jak ma brać to będzie brał od początku. Więc jeśli po np. 15 000 km poziom się nie zmienił to problem macie z dyńki.
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.8 tsi bierze olej
Krzepiąca wieść. Przed przeglądem po 30 000km nie miałem żadnego ubytku na bagnecie.Misiek Fisiek pisze:Jak ma brać to będzie brał od początku. Więc jeśli po np. 15 000 km poziom się nie zmienił to problem macie z dyńki.
Czy to co mówisz to skądś wiesz czy tylko zakładasz?