1.8 tsi bierze olej

maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

jqr pisze:...nie ma co czarno mysleć, tylko trzeba sprawdzić co jest nie tak, sprawdzić czy te tłoki będą pasować i zdecydować czy naprawiać czy swapować
W zwięzłych żołnierskich słowach wyłożyłeś kawę na ławę.
Zakładam, że moje 1.8 TSI ma znaną fabryczną wadę (miękkie, nieszczelne pierścienie). Pozytywnie myśląc (bo nie wiem, jaki jest faktyczny stan), cylindry są ok. Czyli, w przeliczeniu na PLN, za 1000 zł (w przybliżeniu) kupuję tłoki, kolejny 1000 płacę warsztatowi za usługę przełożenia.

Czyli mam opcję: 2.000 PLN za wymianę tłoków na kute Mahle lub ~10.000-11.000 PLN za zakup silnika, wymianę rozrządu w nim, przekładkę, płyny ustrojowe. Fakt, że potem część kasy mogę odzyskać, sprzedając "stary" silnik.

Czyli decyzja jest chyba jedna (oczywiście najbardziej pod uwagę biorę aspekt ekonomiczny całej operacji, ale też nakłady czasowe, ryzyko prac remontowych) - wymiana tłoków, pod warunkiem, że cylindry są w stanie dobrym.

Dzięki za pomoc!
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

Sebastian_M26 pisze:Najważniejsze to zabronić honowania tulei jeśli pozostają std wymary tłoków.
Uuu, teraz mnie zabiłeś, Kolego... Jakimś laikiem motoryzacji się nie czuję, ale nie mam zielonego pojęcia, co to znaczy.
Mógłbyś, proszę, rozwinąć swoją myśl?


Edit. Już nie trzeba:
Moja skrucha. :?
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: leszekmw »

z tego co tam wyczytałem to widzę ze laski tak w zasadzie to honują a nie obciągają.. :D


maus..chcesz powiedziec że zrobisz remont 1,8tsi za 2tyś :?:
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

maus pisze:
jqr pisze:...nie ma co czarno mysleć, tylko trzeba sprawdzić co jest nie tak, sprawdzić czy te tłoki będą pasować i zdecydować czy naprawiać czy swapować
W zwięzłych żołnierskich słowach wyłożyłeś kawę na ławę.
Zakładam, że moje 1.8 TSI ma znaną fabryczną wadę (miękkie, nieszczelne pierścienie). Pozytywnie myśląc (bo nie wiem, jaki jest faktyczny stan), cylindry są ok. Czyli, w przeliczeniu na PLN, za 1000 zł (w przybliżeniu) kupuję tłoki, kolejny 1000 płacę warsztatowi za usługę przełożenia.

Czyli mam opcję: 2.000 PLN za wymianę tłoków na kute Mahle lub ~10.000-11.000 PLN za zakup silnika, wymianę rozrządu w nim, przekładkę, płyny ustrojowe. Fakt, że potem część kasy mogę odzyskać, sprzedając "stary" silnik.

Czyli decyzja jest chyba jedna (oczywiście najbardziej pod uwagę biorę aspekt ekonomiczny całej operacji, ale też nakłady czasowe, ryzyko prac remontowych) - wymiana tłoków, pod warunkiem, że cylindry są w stanie dobrym.

Dzięki za pomoc!
aha to znajdz mi kute tłoki za 1000 biore od reki :) 3200 kolego.........
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: sko89 »

Jaki przebieg i rocznik ma to 1.8 TSI?
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

A kij to wie, ściągniete przez Janusza i Heńka z schaberplazu na dwóch lawetach.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: jqr »

maus pisze: kute Mahle
Dzięki za pomoc!
te tłoki za 170$ nie są kute
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-4x-Ma ... UM&vxp=mtr
ich jedyną zaletą poza ceną jest to, że pasują pod oryginalne korbowody
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

leszekmw pisze:maus..chcesz powiedziec że zrobisz remont 1,8tsi za 2tyś :?:
Myślałem, że te Mahle to są kute tłoki.
Jakich więc szukać, by były kute i pasowały na oryginalne korbowody? Jak już zmieniać, to chciałbym na naprawdę najlepsze.
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

sko89 pisze:Jaki przebieg i rocznik ma to 1.8 TSI?
2011, 230 tyś. km.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: jqr »

maus pisze: Myślałem, że te Mahle to są kute tłoki.
Jakich więc szukać, by były kute i pasowały na oryginalne korbowody? Jak już zmieniać, to chciałbym na naprawdę najlepsze.
google odpowiada:
https://tomson.com.pl/product-pol-3232- ... 9-6-1.html

tylko po co Ci one - odnoszę wrażenie, że chcesz naprawić silnik, a nie tuningować go na 300+KM ?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

Ja to się nad nimi zastanawiałem...cywilne do kupienia za 2 tyś...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

jqr pisze:tylko po co Ci one - odnoszę wrażenie, że chcesz naprawić silnik, a nie tuningować go na 300+KM ?
Jak pisałem wcześniej, skoro biorę się za naprawę, to chciałbym ją zrobić raz (czytaj: naprawdę raz) i na zawsze mieć z tym problemem spokój. Naprawdę, wolę zapłacić więcej, ale mieć pewność produktu naprawdę dobrego, niż za 6 miesięcy czy rok wracać do tematu i ponownie wydawać majątek.

Zakładam, że tłoki kute są lepsze od tych Mahle z eBay-a, które były proponowane wcześniej. Nie znam Mahle i może niesprawiedliwie je oceniam, bo być może to całkiem porządny produkt, ale chcę jak najlepiej. Dlatego od razu napaliłem się na kute. Wcześniej za takie brałem te Mahle, ale dobrze, że wyprowadziliście mnie z błędu.

Tuningować motoru nie chcę. Te 160 KM to i tak o wiele więcej niż miałem do tej pory (Vectra miała 101 KM).

Jednym słowem, chcę wykonać naprawę silnika (lub zamianę na motor pozbawiony wad - w zależności, co będzie korzystniejsze [może nawet niekoniecznie wyłącznie finansowo]), ale chcę to zrobić naprawdę dobrze i z pełną świadomością wad i zalet wybranego rozwiązania.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: leszekmw »

już pisałem chyba..podobno ciężko naprawić tsi żeby było ok wszystko..poszukaj na forum a4..
raczej nowy silnik ..
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: jqr »

maus pisze: Jednym słowem, chcę wykonać naprawę silnika (lub zamianę na motor pozbawiony wad - w zależności, co będzie korzystniejsze [może nawet niekoniecznie wyłącznie finansowo]), ale chcę to zrobić naprawdę dobrze i z pełną świadomością wad i zalet wybranego rozwiązania.
z całym szacunkiem dla Ciebie, uważam że nie zdajesz sobie sprawy z kosztów, kłopotów i czasu, które przy takim podejściu dojdą przy remoncie - wymianie silnika.
naprawdę dobrze naprawę można zrobić bez kutych tłoków - po ulicach porusza się 0.1% aut zakutych, i myślę że to nie jest oszczędność, tylko normalna narawa
Odnosze wrażenie, że powinieneś zmienić cały samochód ;)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

Kute tloki do codziennej jazdy podobno opinia najlepszego tiunera w Polszy od silnikow skody....podobno nie są tak idealne jak normalne maja delikatne luzy bo wytrzymują duże przeciążenia ale czas i ilość km jest ich wrogiem....duże przebiegi kute tloki kibel...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ