1.8 tsi bierze olej

maus
Posty: 37
Rejestracja: 31 lip 2017, o 08:38
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: maus »

jqr pisze:...uważam że nie zdajesz sobie sprawy z kosztów, kłopotów i czasu, które przy takim podejściu dojdą przy remoncie - wymianie silnika.
naprawdę dobrze naprawę można zrobić bez kutych tłoków - po ulicach porusza się 0.1% aut zakutych, i myślę że to nie jest oszczędność, tylko normalna narawa
Odnosze wrażenie, że powinieneś zmienić cały samochód ;)
CLO27 pisze:Kute tloki do codziennej jazdy podobno opinia najlepszego tiunera w Polszy od silnikow skody....podobno nie są tak idealne jak normalne maja delikatne luzy bo wytrzymują duże przeciążenia ale czas i ilość km jest ich wrogiem....duże przebiegi kute tloki kibel...
Czyli sugerujecie bardziej te Mahle? Czy może przefrezowanie obecnych tłoków na szersze pierścienie? To ostatnie - z tego, co czytałem, osłabia element i zdarza się, że tłok pęka. Ponadto, natknąłem się na wiele wpisów ludzi, którzy przetoczyli swoje i zabieg pomógł dosłownie na chwilę, a niekiedy w ogóle nie pomógł.

Dlaczego uważasz, że z remontem jednostki bądź jej wymianą mogą iść jakieś duże kłopoty?
Nie chcę zmieniać tego auta. Podoba mi się i bardzo je polubiłem.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

Dlatego szukaj mechanika który się na tym zna i wie co to firma Mahle. 97% sukcesu to dobry mechanik pozatym nie ma to jak własne tłoki i jeśli jest taka możliwość pozostałbym przy swoich tłokach a wymienił panewki, śruby i zregenerował głowice.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Dudekken »

Ten gość ma bardzo dobre opinie jeśli chodzi o przywracanie do życia olejożernych TSI
https://www.facebook.com/corlingpl/
Zjeżdżają lub zwożą do niego auta z całej PL
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: sko89 »

W ostatnim artykule w Motor opisywane są odmiany silników 1.8 TSI. EA888 wersja 2 miał być produkowany do 2011 a od tego roku wersja 3, która ma mieć poprawione tłoki i pierścienie. Wersję 3 od wersji 2 ma odróżniać 2 sterowniki zmiennych faz rozrządu na obudowie łańcucha rozrządu. W wersji 2 ma być 1 albo może w ogóle nie być. Mój silnik jest wyprodukowany dokładnie 29 czerwca 2013 roku. Czyli powinien być wersją 3 a na obudowie łańcucha ma tylko jeden sterownik. Czy ktoś ma bardziej wiarygodne informacje na ten temat??
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Łuki_ssuperb »

Serwis?
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: sko89 »

Serwis i VGP w takie niuanse się nie bawią.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: jqr »

silnik EA888 gen3 1.8tsi nie był montowany w superbie2
do końca produkcji był to gen2 z pewnymi poprawkami

z wierzchu gen2 różni się od 3 umiejscowieniem i rodzajem filtra oleju (gen2 puszka, gen3 wkładka)
gen2 S2FL
Obrazek

gen3 z O3
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: leszekmw »

ale ten gen2 z poprawkami to już nie biorący oleju jest ?
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

U większości użytkowników okazuje się między 60-120tys km
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

To przekroczyłem te 120 :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: sko89 »

I to jest właśnie problem, że jak już VGP ma wcisnąć jakieś gówno to nie zrobią tego w VW czy Audi tylko w Skodzie. Po to tworzy się marki budżetowe aby wciskać podzespoły, które w produkcji nie do końca wyszły (statystycznie jest tego nie tak mało) albo zalegają magazyny a dla klienta premium, nie można ich już montować.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: rezon »

Sebastian_M26 pisze:U większości użytkowników okazuje się między 60-120tys km
może u tych co zmieniają superoleje co 10kkm :lol: Ci co zalewali samozło, shit i jeszcze co tam pisałeś czyli 504/507 i co gorsza zmieniali w trybie LongLife wg kompa to przy 178kkm nadal jeżdżą praktycznie bez dolewek :lol: bo łącznie litra między wymianami to jeszcze nie wlałem. Ale zaraz pójdę sprawdzić, bo mam zrobić parę kkm, a to już prawie 10kkm od zalania błeeee - Millersa 5W30 504/507. A i sprawdzę jeszcze czy nie widać w rurze wydechowej panewek, bo jak wymieniali olej to nie spłynęły, a wg "fahofcóf" już dawno powinno ich nie być. :lol: :lol: :lol:
Nadal wierzysz, że zmiany oleju co 10kkm uzdrawiają silniki? A 502/505 to wydłuża ich resurs do wieczności? :lol: :lol: :lol:
Bo niestety jak komuś bierze olej, to najczęściej właśnie tłoki trzeba zmienić albo rowki na pierścień olejowy poszerzyć. Ew. turbinę sprawdzić bo też potrafi puścić, ale wtedy będzie dużo oleju na dolocie. A nie pisać, że
Sebastian_M26 pisze:jeśli jest taka możliwość pozostałbym przy swoich tłokach a wymienił panewki, śruby i zregenerował głowice
Niby jak regeneracja głowicy ma rozwiązać problem olejowy? Rozumiem, że gdyby była mowa o problemach z kompresją czy CO2 w układzie chłodzenia. Ale z powodu zużycia oleju to niby jak ma to zmniejszyć problem? To samo z panewkami - jak będą zużyte, to nie będzie ciśnienia oleju i będą luzy, ale cały wylewany bokiem trafi z powrotem do miski. Nie będzie natomiast spalany czy jakoś wyrzucany po za silnik. Za to odpowiadają z kolei simmerringi, ale wtedy ubytki oleju widoczne są pod samochodem. Mógłbyś wyjaśnić związek przyczynowo-skutkowy między zużyciem oleju, a celowością wymienianych napraw tj. głowicy i panewek? bo jakoś nie ogarniam tego skrótu myślowego. Można je oczywiście zrobić przy okazji, zwłaszcza jeśli na panewkach będą widoczne ślady zużycia, ale na pewno nie w celu usunięcia/zmniejszeniu zużycia oleju.
maus IMHO kup sobie Mahle i zapomnij o dolewkach. To firma specjalizująca się w produkcji tłoków, o ile pamiętam wypowiedzi z OCP to nie trzeba zmieniać sworzni. Jeśli kute mają identyczny rozmiar to raczej będą odporniejsze - w końcu odpowiedzialne elementy w lotnictwie to się odkuwa ze stopów Al albo odlewa ciśnieniowo. Nie wiem tylko czy jak pisze CLO mają ten sam rozmiar nominalny. Bo jak robione do sportu to mogą mieć luźniejsze pasowanie, ale liczby km na pewno to nie obawiałbym się bo niby dlaczego? Tuner ma nieco innych klientów - jak ktoś podkręci 160 na 230 to zupełnie inne obciążenia i nic dziwnego, że trudno przejechać więcej kkm. Zwłaszcza jak się te konie pogania ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: CLO27 »

No właśnie podobno są nie tak dobrze spasowane, ale nie wiem czy kuć nie będę i tak bo sprzęgło po zdjeciu okazało się że nie było obkladane kewlarem więc te ch..kłamały (tiunery z dupy)...wzmocnie docisk i pare koników jeszcze wpadnie...ps moze olej do skrzyni wleje z aso bo już kufa nie wiem ktory najlepszy :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: Sebastian_M26 »

rezon bo głupotą jest montaż zużytych panewek i brak regeneracji głowicy przy remoncie silnika po stu ileś tam tyś km i pędzeniu go na 504.00, a wymiana śrub korbowodów jest po to żeby nie pękły jak szkiełko przy 7tys obr.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 tsi bierze olej

Post autor: rezon »

Głupotą jest przede wszystkim wymienianie i naprawianie czegoś, co nie wymaga naprawy. Jakoś dalej nie widzę związku przyczynowo skutkowego między regeneracją głowicy i zużyciem oleju.
Tak myślałem czy nie pisać o śrubach, a tu proszę - mamy Cię śruby trzeba wymieniać bo "pękną jak szkiełko po 7kkm". Nie trzeba ich wymieniać. Oczywiście, że się je wymienia, ale bardziej zapobiegawczo niż z konieczności - koszt niewielki, a są mocno obciążone. Nie raz miałem zakładane te same śruby w silnikach, bo ciężko było kupić nowe i jakoś jeździły do następnego remontu głównego. Jak nowe były do dostania, to były wymieniane. Ale to też nie ma związku z zużyciem oleju, tylko z demontażem korbowodów. I jeszcze raz jaki związek z zużyciem oleju ma zalecana wymiana panewek czy regeneracja głowicy? Bo wg mnie żaden.
W głowicy to najwyżej uszczelniacze zaworów trzeba zmienić, żeby oleju nie brał (jeśli tam jest przyczyna), ale to nie wiem przy jakim przebiegu w 1.8. Bo regenerację to się na pewno robi jak są problemy z kompresją, ale z zużyciem oleju niby jak?
Mój przy 178kkm na wyklinanych przez Ciebie 504/507 i zmianach LL jakoś wciąż jeździ, a i wczoraj nie sprawdziłem poziomu oleju - pewnie nie muszę sprawdzać co 1 czy 10kkkm :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ