Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 22 lis 2017, o 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 435 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 14:59 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1796
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
I chipa na ponad 200KM:)

Wys艂ane z mojego Redmi 4 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Marcin
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 15:26 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: 艁uki
Do艂膮czy艂(a): 28 cze 2017, o 16:25
Posty: 432
Lokalizacja: Wa-wa
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Nie wiem o co chodzi z tym spalaniem.
Ja poni偶ej 12 nie schodz臋 i jest git a Wy jakie艣 ostre bicie rekord贸w - nie w t膮 stron臋 Panowie te rekordy ;)

_________________
Obrazek
Takiego kopa nie da Ci ropa


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 15:43 
Online
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 8 wrz 2013, o 09:56
Posty: 4604
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TDi SCW (240KM)
Ka偶da strona jest dobra o ile sprawia frajd臋.

_________________
Obrazek

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 18:45 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1796
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Faktycznie a偶 takie zamulanie na aow to by艂a m臋ka... Jecha艂em za tirem... Wszyscy si臋 na mnie patrzyli i pewnie my艣leli, 偶e skoda nie daje rady szybciej:(

Wys艂ane z mojego Redmi 4 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Marcin
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 09:18 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 31 lip 2017, o 08:38
Posty: 36
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
jqr napisa艂(a):

jqr,
kilka pyta艅 w zw. z Twoim wpisem...
1. Ile mo偶e kosztowa膰 prze艂o偶enie t艂ok贸w?
2. Domy艣lam si臋, 偶e do ich wymiany i tak trzeba wyj膮膰 silnik z komory w aucie, rozebra膰, by dosta膰 si臋 do obecnych t艂ok贸w, wymontowa膰 je i wstawi膰 nowe, prawda?
3. Co w przypadku, gdy nadpalony nagar z oleju, kt贸ry m贸g艂 [i pewnie tak si臋 w艂a艣nie sta艂o] nagromadzi膰 si臋 w okolicach rowk贸w b膮d藕 zamk贸w niedopasowanych, szybko zu偶ywaj膮cych si臋, nieszczelnych (obecnych) pier艣cieni, porysowa艂 cylindry? Gdy cylindry s膮 porysowane, to olej i tak b臋dzie ucieka艂 do komory spalania i nawet dobry pier艣cie艅 Mahle go nie zbierze. Albo paliwo b臋dzie dostawa膰 si臋 do wn臋trza silnika i miesza膰 z olejem. W minimalnym stopniu takie zjawisko i tak jest nie do unikni臋cia i zachodzi, ale w przypadku nieszczelno艣ci spowodowanej rysami na cylindrze b臋dzie jeszcze bardziej zintensyfikowane. Wydam na wymian臋 t艂ok贸w pewnie kilka tysi臋cy, po czym zn贸w si臋 b臋d臋 denerwowa艂, bo albo nie b臋dzie mocy (gorsza kompresja przez nieszczelne, porysowane cylindry), albo olej i tak b臋dzie si臋 przedostawa艂 do komory spalania i silnik nadal b臋dzie go pali艂 w nieakceptowalnych ilo艣ciach, albo b臋d臋 mia艂 rozrzedzony paliwem olej w silniku, przez co gorsze smarowanie i jeszcze uszkodz膮 si臋 inne elementy - strzelam - panewki, korbow贸d, czort wie, co jeszcze...
4. Czy razem z t艂okami wymienia si臋 tuleje cylindr贸w, 偶eby elementy szczelnie ze sob膮 spasowa膰 i razem dotrze膰? Da si臋 je w og贸le wymieni膰?

Zbieraj膮c fundusze na remont (rozumiany jako albo pr贸ba ulepszenia obecnego silnika, albo wymian臋 na inny egzemplarz), wci膮偶 czytam i w g艂owie coraz wi臋cej rozterek. Ka偶de z rozwi膮za艅 ma jakie艣 wady...
Je艣li remont silnika, to z jednej strony wiem, 偶e obecny, mimo do艣膰 znacznego przebiegu, sprawuje si臋 poprawnie - dzia艂a dobrze, pali akceptowalne ilo艣ci paliwa (oleju oczywi艣cie stanowczo w nadmiarze), jest cichy, fabrycznie zamontowany, spasowany z uk艂adami dolotowym i wylotowym, szczelny, bez wyciek贸w na zewn膮trz. Nie wiadomo na 100%, czy po remoncie zniknie jego najgorsza wada (palenie oleju) oraz czy nie pojawi膮 si臋 jakie艣 inne bol膮czki.
Je艣li swap na inny egzemplarz - np. doradzany przez ten warsztat 2.0T[F]SI - to nigdy nie wiemy, co za silnik zostanie wstawiony. Mocniejszy motor - niby fajnie, wi臋cej mocy - ale te偶 wi臋kszy apetyt na paliwo. Pytanie, czy te偶 oleju nie b臋dzie bra艂 i jakie jeszcze inne niespodzianki mo偶e przynie艣膰 to nowe serce mojej Skody.

Wiadomo, chcia艂oby si臋 wyda膰 jak najmniej pieni臋dzy, ale 偶ycie nauczy艂o mnie, 偶eby jednak do b贸lu nie oszcz臋dza膰 i lepiej wyda膰 nawet 2x wi臋cej pieni臋dzy na jak膮艣 rzecz raz, a nie wyda膰 mniej, a po chwili i tak trzeba wyda膰 jeszcze 2x tyle, bo to ta艅sze okaza艂o si臋 tandet膮, kt贸ra nie spe艂nia oczekiwa艅 lub si臋 po prostu natychmiast popsu艂a, lub doprowadza do szewskiej pasji...


Ostatnio edytowano 27 wrz 2017, o 09:31 przez maus, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 09:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Janusz
Do艂膮czy艂(a): 23 sie 2014, o 14:45
Posty: 122
Lokalizacja: far far away
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
1. samo prze艂o偶enie do 1000z艂, chyba 偶e b臋dziesz chcia艂 przy okazji cos naoko艂o wymienia膰
2. silnika nie trzeba wyjmowa膰
3. stan cylindra ocenisz dopiero zagl膮daj膮c do 艣rodka - po rozbi贸rce silnika lub "endoskopowo". nie wiadomo co jest przyczyn膮, je艣li pier艣cie艅 jest zapieczony, zawalony olejem, to cylinder m贸g艂 ocale膰, je艣li pier艣cie艅 p臋k艂 albo sta艂o si臋 co艣 z t艂okiem, to mo偶e by膰 r贸偶nie
4. nie wiem jak wykonane s膮 tuleje w tym silniku (osadzane, czy kad艂ub utwardzany), ale powa偶ne zniszczenie cylindra dla mnie = swap bloku

nie ma co czarno mysle膰, tylko trzeba sprawdzi膰 co jest nie tak, sprawdzi膰 czy te t艂oki b臋d膮 pasowa膰 i zdecydowa膰 czy naprawia膰 czy swapowa膰


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 09:52 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1393
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Najwa偶niejsze to zabroni膰 honowania tulei je艣li pozostaj膮 std wymary t艂ok贸w.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 13:28 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 31 lip 2017, o 08:38
Posty: 36
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
jqr napisa艂(a):
...nie ma co czarno mysle膰, tylko trzeba sprawdzi膰 co jest nie tak, sprawdzi膰 czy te t艂oki b臋d膮 pasowa膰 i zdecydowa膰 czy naprawia膰 czy swapowa膰

W zwi臋z艂ych 偶o艂nierskich s艂owach wy艂o偶y艂e艣 kaw臋 na 艂aw臋.
Zak艂adam, 偶e moje 1.8 TSI ma znan膮 fabryczn膮 wad臋 (mi臋kkie, nieszczelne pier艣cienie). Pozytywnie my艣l膮c (bo nie wiem, jaki jest faktyczny stan), cylindry s膮 ok. Czyli, w przeliczeniu na PLN, za 1000 z艂 (w przybli偶eniu) kupuj臋 t艂oki, kolejny 1000 p艂ac臋 warsztatowi za us艂ug臋 prze艂o偶enia.

Czyli mam opcj臋: 2.000 PLN za wymian臋 t艂ok贸w na kute Mahle lub ~10.000-11.000 PLN za zakup silnika, wymian臋 rozrz膮du w nim, przek艂adk臋, p艂yny ustrojowe. Fakt, 偶e potem cz臋艣膰 kasy mog臋 odzyska膰, sprzedaj膮c "stary" silnik.

Czyli decyzja jest chyba jedna (oczywi艣cie najbardziej pod uwag臋 bior臋 aspekt ekonomiczny ca艂ej operacji, ale te偶 nak艂ady czasowe, ryzyko prac remontowych) - wymiana t艂ok贸w, pod warunkiem, 偶e cylindry s膮 w stanie dobrym.

Dzi臋ki za pomoc!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 13:31 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 31 lip 2017, o 08:38
Posty: 36
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Sebastian_M26 napisa艂(a):
Najwa偶niejsze to zabroni膰 honowania tulei je艣li pozostaj膮 std wymary t艂ok贸w.

Uuu, teraz mnie zabi艂e艣, Kolego... Jakim艣 laikiem motoryzacji si臋 nie czuj臋, ale nie mam zielonego poj臋cia, co to znaczy.
M贸g艂by艣, prosz臋, rozwin膮膰 swoj膮 my艣l?


Edit. Ju偶 nie trzeba:
Moja skrucha. :?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 14:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: leszek
Do艂膮czy艂(a): 18 wrz 2013, o 14:13
Posty: 1779
Lokalizacja: lublin
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 177KM
z tego co tam wyczyta艂em to widz臋 ze laski tak w zasadzie to honuj膮 a nie obci膮gaj膮.. :D


maus..chcesz powiedziec 偶e zrobisz remont 1,8tsi za 2ty艣 :?:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 14:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 7512
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 314 KM/435NM
maus napisa艂(a):
jqr napisa艂(a):
...nie ma co czarno mysle膰, tylko trzeba sprawdzi膰 co jest nie tak, sprawdzi膰 czy te t艂oki b臋d膮 pasowa膰 i zdecydowa膰 czy naprawia膰 czy swapowa膰

W zwi臋z艂ych 偶o艂nierskich s艂owach wy艂o偶y艂e艣 kaw臋 na 艂aw臋.
Zak艂adam, 偶e moje 1.8 TSI ma znan膮 fabryczn膮 wad臋 (mi臋kkie, nieszczelne pier艣cienie). Pozytywnie my艣l膮c (bo nie wiem, jaki jest faktyczny stan), cylindry s膮 ok. Czyli, w przeliczeniu na PLN, za 1000 z艂 (w przybli偶eniu) kupuj臋 t艂oki, kolejny 1000 p艂ac臋 warsztatowi za us艂ug臋 prze艂o偶enia.

Czyli mam opcj臋: 2.000 PLN za wymian臋 t艂ok贸w na kute Mahle lub ~10.000-11.000 PLN za zakup silnika, wymian臋 rozrz膮du w nim, przek艂adk臋, p艂yny ustrojowe. Fakt, 偶e potem cz臋艣膰 kasy mog臋 odzyska膰, sprzedaj膮c "stary" silnik.

Czyli decyzja jest chyba jedna (oczywi艣cie najbardziej pod uwag臋 bior臋 aspekt ekonomiczny ca艂ej operacji, ale te偶 nak艂ady czasowe, ryzyko prac remontowych) - wymiana t艂ok贸w, pod warunkiem, 偶e cylindry s膮 w stanie dobrym.

Dzi臋ki za pomoc!

aha to znajdz mi kute t艂oki za 1000 biore od reki :) 3200 kolego.........

_________________
SII 1,8 TSI mn z modem :) viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII 2.0 TDI mn :) viewtopic.php?f=18&t=7431


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 17:45 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Jaki przebieg i rocznik ma to 1.8 TSI?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 19:06 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1393
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
A kij to wie, 艣ci膮gniete przez Janusza i He艅ka z schaberplazu na dw贸ch lawetach.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 21:06 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Janusz
Do艂膮czy艂(a): 23 sie 2014, o 14:45
Posty: 122
Lokalizacja: far far away
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
maus napisa艂(a):
kute Mahle
Dzi臋ki za pomoc!


te t艂oki za 170$ nie s膮 kute
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-4x-Mahle-Pistons-Rings-82-5mm-21mm-For-Audi-A3-TT-VW-Passat-1-8TSI-/182630344374?epid=10003677152&hash=item2a859de6b6:g:JroAAOSw6~VZwhUM&vxp=mtr
ich jedyn膮 zalet膮 poza cen膮 jest to, 偶e pasuj膮 pod oryginalne korbowody


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2017, o 21:31 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 31 lip 2017, o 08:38
Posty: 36
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
leszekmw napisa艂(a):
maus..chcesz powiedziec 偶e zrobisz remont 1,8tsi za 2ty艣 :?:

My艣la艂em, 偶e te Mahle to s膮 kute t艂oki.
Jakich wi臋c szuka膰, by by艂y kute i pasowa艂y na oryginalne korbowody? Jak ju偶 zmienia膰, to chcia艂bym na naprawd臋 najlepsze.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 435 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL