Strona 10 z 14

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 11:42
autor: marcin wroclaw
Na żywo nic nie słyszałem niepokojącego ale może i dwumasa. Na liczniku 148000km wiec chyba ten czas

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 12:03
autor: haesbe
marcin wroclaw pisze:Na żywo nic nie słyszałem niepokojącego ale może i dwumasa. Na liczniku 148000km wiec chyba ten czas

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Moja odp z dwumasem i wtryskami była do Jary :)

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 13:26
autor: Jary
haesbe pisze:Drugie nagranie bardzo metaliczny dźwięk.
Które "drugie"? Ja wrzuciłem jedno (dodałem później link, bo okazuje się, że w tapatalk osadzony film się nie wyświetla), Marcin też jedno. Marcin nagrał zimny silnik, ja rozgrzany, stąd może te różnice.
haesbe pisze:Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje
Coś pomiędzy. Jest tak, że chwilę powibruje, potem chwila spokoju i znowu. Obroty nie falują, żadnych dźwięków "dodatkowych" też nie słychać.

haesbe pisze:Bo pierwsze to może byc wtrysk i wypadajacy zapłon?

A drugie to dwumas?
Nie wiem czy to dwumas. Nie wiem, czy w DSG trzeba się bać dwumasy tak samo jak w manualu?

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 14:17
autor: haesbe
haesbe pisze:Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje?
Jary pisze: Coś pomiędzy. Jest tak, że chwilę powibruje, potem chwila spokoju i znowu. Obroty nie falują, żadnych dźwięków "dodatkowych" też nie słychać.

Hm, to nie potrafię nic podpowiedzieć bez "kontaktu" fizycznego :)

Pan z linku poniżej twierdzi, że problem z "szarpnięciami" na biegu jałowym to właśnie nagar w dolocie. 4:40
https://www.youtube.com/watch?v=n9W2nkw-c84


Swoją drogą, czy przy przebiegu ok 200tyś km, taki właśnie mam, warto jest profilaktycznie sprawdzić i ew wyczyścić dolot ?
Oleju nie bierze puki co ;)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 29 wrz 2018, o 05:55
autor: rezon
jak nie bierze oleju, to skąd nagar na dolocie?

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 29 wrz 2018, o 11:00
autor: haesbe
rezon pisze:jak nie bierze oleju, to skąd nagar na dolocie?
Nagar to nie tylko spalanie oleju w ilościach hurtowych.

Poza tym czy auto aby na pewno od wymiany do wymiany nie bierze w ogóle oleju? Nawet 0,5-1l czyli od max do min?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 29 wrz 2018, o 19:36
autor: rezon
a możesz mnie oświecić skąd na dolocie NAGAR czyli produkt spalania? Może być kurz, olej, ale nie nagar

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 29 wrz 2018, o 20:28
autor: Sebastian_M26
504.00 to minerał który osadza się na zaworach i przypala i wygląda to jak patelnia w sopocie po pangach.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 08:18
autor: rezon
Nie bierze oleju, więc nie ma znaczenia czy to 504.00 czy cokolwiek innego, a już kiedyś "znafco" zamieszczałem zdjęcia jak wygląda silnik na 504.00 z trybami LL. Nie będę się powtarzał. BTW każdy olej jeśli turbina będzie go przepuszczać to będzie robił dokładnie to samo co 504.00, a jeśli turbina nie przepuszcza, to nie będzie go na zaworach w sprawnym silniku z dobrą kompresją.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 08:53
autor: Sebastian_M26
Trzeba było zrobić zdjęcie zaworów a nie z wlewu oleju, poza tym tam też był syf.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 11:56
autor: rezon
Możesz wyjaśnić gdzie tu "znafco" widzisz syf? Bo ja widzę tylko olej i blok głowicy. Jak nie odróżniasz stopów Al od smoły, jaka może się odkładać, to szkoda czasu na dyskusję.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to ostatnie zdjęcie jest po ok. 22-25kkm od wymiany oleju
A nikt nie będzie rozbierał sprawnego silnika tylko po to, aby oświecać wszystkolepiejwiedzących zdjęciami zaworów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 12:11
autor: haesbe
rezon pisze:Możesz wyjaśnić gdzie tu "znafco" widzisz syf? Bo ja widzę tylko olej i blok głowicy. Jak nie odróżniasz stopów Al od smoły, jaka może się odkładać, to szkoda czasu na dyskusję.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
to ostatnie zdjęcie jest po ok. 22-25kkm od wymiany oleju
A nikt nie będzie rozbierał sprawnego silnika tylko po to, aby oświecać wszystkolepiejwiedzących zdjęciami zaworów

masz sonde endoskopową ? :roll:

Powiedz mi proszę, czy jak bym znalazł warsztat który taką sondę ma, to czy takie "badania" czystości(?) wymaga faktycznie rozbiórki pół silnika ?

Czy da się zrobić takie profilaktyczne sprawdzenie bez grzebania ?

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 16:12
autor: rezon
endoskop można kupić bez problemów na aliexpress za kilkadziesiąt zł. Miałem też gdzieś zdjęcia tłoka zrobione przy okazji wymiany świec - ale nie mogę teraz znaleźć. takie jak wyżej czy tłoka można bez problemu zrobić, ale zdjęcia zaworów dopiero po demontażu kolektora. Jak nie będzie zawalony olejem tłok to i zawory raczej będą czyste.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 16:36
autor: haesbe
Mhm, dzięki za info

Z tego co na yt widać to zawalenie kolektorów przewyższa moje możliwości.


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 1 paź 2018, o 16:40
autor: rezon
a na kompie nie wywala żadnych błędów?