Strona 9 z 14

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 4 cze 2018, o 15:15
autor: Markus-47
mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?

Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 TSI
Przebieg: 56 tyś
Olej: dolewam 1 litr na 10 tyś
Rozrząd: jak na razie ok.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 5 cze 2018, o 20:44
autor: Foton
mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?
Fajne

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 5 cze 2018, o 20:55
autor: whity
marcin wroclaw pisze:Teraz zaczął brać ok 100ml oleju na 1000km. Mnie to drażni.
chyba problemów w życiu nie masz :)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 5 cze 2018, o 23:52
autor: Ralph3x
Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 6 cze 2018, o 04:47
autor: Markus-47
Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
BUAHAHHAHAHAHHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 6 cze 2018, o 06:27
autor: whity
Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 6 cze 2018, o 08:06
autor: leszekmw
100 na dobę to norma powiedz jej.. :D
inni biorą więcej..
sam wiem po sobie.. :lol:

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 6 cze 2018, o 16:30
autor: Foton
whity pisze:
Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)
Albo w dzien:)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 8 wrz 2018, o 21:53
autor: kroll
Witajcie,
Kilka lat i 9 stron tematu i tylko tyle problemów?

W takim razie krótko o moim CDAA rocznik 2009:
-od ok. 40kkm zużycie oleju ok. 3-4 litry między wymianami,
-przy 120kkm zużycie oleju rośnie do ok. 6 l
-przy 140kkm szarpanie silnika przy zmianie obciążenia - napinacz ma wyłamane ząbki - wymiana na zmodernizowany, niestety okazuje się ,że nowy napinacz to tylko wierzchołek góry. Pasek jest naciągnięty - nowy napinacz wysunięty na ok. 80- 90% zakresu.
-wymiana łańcucha rozrządu!
po wymianie łańcucha silnik pracuje jak należy, niestety zużycie oleju rośnie do ok. 1,2 l/1000km (o dziwo silnik nie dymi),
-przy 150kkm zapada decyzja o naprawie silnika (oczywiście poza aso)
po rozbiórce silnika okazuje się, że głowica jest zaklejona nagarem grubości ok. 3 mm, nagarem obkleiło też wirnik ciepłej strony turbiny (nierówno - bicie spowodowało zużycie wałka turbiny) oraz co równie ciekawe - po demontażu tłoków okazało się, że pierścieni już prawie nie ma!!!
Naprawa:
tłoki przetoczone pod nieoryginalne pierścienie(polskie), blok wyhonowany, głowica po kompletnej obróbce, wszystkie uszczelnienia nowe, turbo po regeneracji, dwumas + sprzęgło z racji delikatnego luzu wymienione.
Całość ok. 8 tysi z kieszonki wyjęło.
Dziś kura ma na liczniku 199kkm, oleju nie trzeba dolewać, ale z przyzwyczajenia litr oleju w bagażniku jeździ.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 10 wrz 2018, o 09:41
autor: leszekmw
poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 10 wrz 2018, o 17:45
autor: Sebastian_M26
No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 12 wrz 2018, o 23:10
autor: kroll
leszekmw pisze:poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)
różnie bywa po remontach nie tylko 1,8tsi, podjąłem ryzyko i sam jestem ciekaw ile to pożyje...
Sebastian_M26 pisze:No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.
panewki jak i parę innych pierdół było zrobione poza wymienionymi wcześniej... długo bym mógł pisać,
chociaż ku mojemu zdziwieniu panewki wyglądały jakby silnik przejechał 30-40kkm

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 25 wrz 2018, o 23:08
autor: Jary
Panowie (i Panie),
zdaję sobie sprawę, że silniki TSI nie słyną z wysokiej kultury pracy, ale proszę o podpowiedź, czy coś jest z nim nie tak, czy ten typ tak ma.
Nagrałem filmik z pracy rozgrzanego silnika (wskaźnik temp 90 stopni, po kilku krótkich odcinkach w mieście - ok. 5 km), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.

Żadna z kontrolek się nie świeci. Z innych niepokojących rzeczy, to na wolnych obrotach (np. na światłach) czuć drgania całej budy.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FYh8rHJcRnk[/youtube]
YouTube

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 06:55
autor: marcin wroclaw
Na nagraniu telefonem faktycznie ten silnik brzmi dziwnie... jak traktor. Podpinam dźwięk mojego silnika 1.8tsi 2013r. Przebieg 148000km. Na żywo brzmi jak każdy inny tsi

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 27 wrz 2018, o 09:25
autor: haesbe
Nagranie nagraniu nie równe:)
Drugie nagranie bardzo metaliczny dźwięk.



Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje

Bo pierwsze to może byc wtrysk i wypadajacy zapłon?

A drugie to dwumas?

Dobrze obstawiam?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka