Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ad.1 Najlepiej sam sobie kup zestaw rozrządu. Będziesz wiedział co jest włożone. Ja uważam, że rozrząd tylko oryginał, zwłaszcza jak wymiana jest co 100k do góry.
Niestety w 1.8... zwłaszcza przed 2012 zaleca się wymianę co 60k km :-/ wówczas oryginał robi się trochę kosztowny.
Do tego jeszcze obowiązkowo pompa wody - chyba, że z jakiegoś powodu konstrukcja silnika pozwala na pozostawienie starej.
Ad2. Silikonów już nie ma z prostej przyczyny... auto schodzi z linii co 1.5 minut / montaż całego jakieś 20 godzin. Nie ma czasu na silikony, hermeticy i inne wynalazki z czasów FSO. Dlatego teraz tylko i wyłącznie specjalne uszczelki + WŁAŚCIWE MOMENTY DOKRĘCENIA - to jest 100% sukcesu!!! Bo jak ktoś zgniecie te uszczelki... to zostaje tylko czerwony silikon
Niestety w 1.8... zwłaszcza przed 2012 zaleca się wymianę co 60k km :-/ wówczas oryginał robi się trochę kosztowny.
Do tego jeszcze obowiązkowo pompa wody - chyba, że z jakiegoś powodu konstrukcja silnika pozwala na pozostawienie starej.
Ad2. Silikonów już nie ma z prostej przyczyny... auto schodzi z linii co 1.5 minut / montaż całego jakieś 20 godzin. Nie ma czasu na silikony, hermeticy i inne wynalazki z czasów FSO. Dlatego teraz tylko i wyłącznie specjalne uszczelki + WŁAŚCIWE MOMENTY DOKRĘCENIA - to jest 100% sukcesu!!! Bo jak ktoś zgniecie te uszczelki... to zostaje tylko czerwony silikon
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Wymiana rozrządu łańcuchowego nie rozszczelnia silnika? To jak on pracuje, na sucho? Oczywiście że się rozszczelnia.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Bzdury, wszystkie współczesne silniki zawierają jakieś tam elementy uszczelnione na masę tak jak większość misek. A szanujący się mechanik czy pasjonat używa
https://www.victorreinz.com/EN/Products ... PLAST.aspx
https://www.victorreinz.com/EN/Products ... PLAST.aspx
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Dokładnie tak, przecież pokrywę rozrządu trzeba czymś uszczelnić i właśnie taki Reinz jest chyba do tego niezły. I wcale nie jest czerwony. Używałem, działa. Inna sprawa, że niektórzy druciarze nawalą tego tyle, że masakra, w dodatku także tam, gdzie nie trzeba - i stąd ten cały hejt na te "silikony". Albo dadzą jakiś "zwykły".
Co do oryginału... Rozmawiałem z jednym mechanikiem, który robi także te rozrządy, no i on uważa, że akurat ten łańcuch z ASO jest dość słaby i lepiej dać porządny zamiennik. Nie wiem czy tak jest w rzeczywistości, to jego opinia.
Ma ktoś instrukcję wymiany rozrządu w 1.8 TSI?
Natomiast koledze maureliusz proponuję zgłębić wiedzę jak dużo się uszczelniało "silikonem" w silnikach z czasów FSO, a ile się uszczelnia we współczesnych.
To samo dotyczy kwestii napędu pompy wody w 1.8 TSI.
Sorry kolego, ale zarejestrowałeś się miesiąc temu i napisałeś dużo postów, tylko niestety o niskiej wartości merytorycznej. Jeszcze ktoś sobie weźmie na poważnie te rady i coś popsuje w swoim samochodzie.
Co do oryginału... Rozmawiałem z jednym mechanikiem, który robi także te rozrządy, no i on uważa, że akurat ten łańcuch z ASO jest dość słaby i lepiej dać porządny zamiennik. Nie wiem czy tak jest w rzeczywistości, to jego opinia.
Ma ktoś instrukcję wymiany rozrządu w 1.8 TSI?
Natomiast koledze maureliusz proponuję zgłębić wiedzę jak dużo się uszczelniało "silikonem" w silnikach z czasów FSO, a ile się uszczelnia we współczesnych.
To samo dotyczy kwestii napędu pompy wody w 1.8 TSI.
Sorry kolego, ale zarejestrowałeś się miesiąc temu i napisałeś dużo postów, tylko niestety o niskiej wartości merytorycznej. Jeszcze ktoś sobie weźmie na poważnie te rady i coś popsuje w swoim samochodzie.
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Kolegi post ... to naprawdę dużo wniósł do tematu. Generalnie w podpisie mam odpowiedź, ale tym razem się odniosę...
1. Pracuje w branży motoryzacyjnej. Często bywam w fabrykach klientów produkujących auta. Rozumiem, że koledzy również....
2. Pokażcie mi gdzie w nowym aucie macie silikon? Silikon po misą albo silikon pod pokrywą zaworów.... Panowie kiedy/czy w ogóle grzebaliście pod autem? Współczesne uszczelki albą są full gumowe (jak mam w Focus 1.6 TDCI) albo mają warstwę silikonu / cienki pasek już od razu!
Panowie... nie pleccie bzdur! Sporadycznie można użyć silikonu zwłaszcza jak pokrywa/dekiel już się zdeformuje i nie innego wyjścia.
Tyle w temacie z mojej strony / resztę sobie doczytajcie
PS. Fajnie, że śledzicie kiedy się zarejestrowałem i moje posty - czuje się doceniony
PS2. Zresztą jak ktoś słucha mechanika według którego...dobry zamiennik jest lepszy od części na pierwszą zabudowę...to ja nie mam więcej pytań...
1. Pracuje w branży motoryzacyjnej. Często bywam w fabrykach klientów produkujących auta. Rozumiem, że koledzy również....
2. Pokażcie mi gdzie w nowym aucie macie silikon? Silikon po misą albo silikon pod pokrywą zaworów.... Panowie kiedy/czy w ogóle grzebaliście pod autem? Współczesne uszczelki albą są full gumowe (jak mam w Focus 1.6 TDCI) albo mają warstwę silikonu / cienki pasek już od razu!
Panowie... nie pleccie bzdur! Sporadycznie można użyć silikonu zwłaszcza jak pokrywa/dekiel już się zdeformuje i nie innego wyjścia.
Tyle w temacie z mojej strony / resztę sobie doczytajcie
PS. Fajnie, że śledzicie kiedy się zarejestrowałem i moje posty - czuje się doceniony
PS2. Zresztą jak ktoś słucha mechanika według którego...dobry zamiennik jest lepszy od części na pierwszą zabudowę...to ja nie mam więcej pytań...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Mi tak zrobili w aso...i robili jeszcze raz
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Pierwszy z brzegu - na schemacie nr 13.maureliusz pisze:...
2. Pokażcie mi gdzie w nowym aucie macie silikon? Silikon po misą albo silikon pod pokrywą zaworów.... ...
https://skoda.7zap.com/en/cz/superb/sup ... 103065/#13
Inne znajdź sobie sam.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
To jeszcze jakbyś powiedział... gdzie ma być użyty?
Chcesz nim te wszystkie uszczelki posmarować.. brawo!
Jeszcze raz powtórzę! Są miejsce newralgiczne, które się deformują i niestety czasem trzeba po pewnym przebiegu użyć silikonu. Ale to są SPORADYCZNE PRZYPADKI!
Z reguły uszczelki są odpowiednio zaprojektowane i nie wymagają... mazideł już nie wspominając o pierwszej zabudowie.
Chcesz nim te wszystkie uszczelki posmarować.. brawo!
Jeszcze raz powtórzę! Są miejsce newralgiczne, które się deformują i niestety czasem trzeba po pewnym przebiegu użyć silikonu. Ale to są SPORADYCZNE PRZYPADKI!
Z reguły uszczelki są odpowiednio zaprojektowane i nie wymagają... mazideł już nie wspominając o pierwszej zabudowie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Nie powiem. W fabrykach nie pokazali?
Jakbyś wiedział jaki kształt ma tam powierzchnia do uszczelnienia, tobyś nie zadawał tego pytania. I nie ma to nic wspólnego z deformacją.
Ale zrobimy inaczej: podaj nr uszczelki miski olejowej w CFGB, albo żeby być bardziej w temacie CDAB.
Jakbyś wiedział jaki kształt ma tam powierzchnia do uszczelnienia, tobyś nie zadawał tego pytania. I nie ma to nic wspólnego z deformacją.
Ale zrobimy inaczej: podaj nr uszczelki miski olejowej w CFGB, albo żeby być bardziej w temacie CDAB.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Panowie, dajcie spokój. Ja już mu pisałem że nie musi odpowiadać na każdy post... Ale skoro był w fabryce... To my nic nie wiemy.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
No znalazł się ekspert, szczególnie od tsi
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1882
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Piszę ostatniego posta w temacie. Po oglądaj sobie te schematy... ze zrozumieniem. Zauważ... że silikon jest wskazany tam GDZIE NIE MA USZCZELKI!!!! Na innych tam gdzie jest, to go nie ma... ale jakoś kolega nie spojrzałZapp pisze:Nie powiem. W fabrykach nie pokazali?
Jakbyś wiedział jaki kształt ma tam powierzchnia do uszczelnienia, tobyś nie zadawał tego pytania. I nie ma to nic wspólnego z deformacją.
Ale zrobimy inaczej: podaj nr uszczelki miski olejowej w CFGB, albo żeby być bardziej w temacie CDAB.
Jak nie ma uszczelki to niby czym ma być składane? Powietrzu?
Swoją drogą... jestem w szoku, że VW ... jeszcze tak obficie stosuje silikon... W fordzie to tyko półgłowiczki były złożone na silikonie, a tak to nawet głupia pokrywa zaworów miała uszczelkę... zresztą nawet w Fiacie Uno tak miałem Mają jakieś upodobanie do siliknów ))
Z tego co widzę na tych schematach to jedynie w 3.6 jest nieco lepiej.
Tyle w temacie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
No i wystarczy teraz porównać jak ciekną 10-15 letnie niemce, a jak fiaty, fordy i francuskie. Zapraszam na oskp do kanału.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ty nie gdybaj, lepiej się dokształć przed napisaniem czegoś na forum - bo inaczej robi się śmiesznie. No i jak pisał jarkow: nie musisz odpowiadać w każdym temacie. Często mniej znaczy więcej,maureliusz pisze:Po oglądaj sobie te schematy... ze zrozumieniem. Zauważ... że silikon jest wskazany tam GDZIE NIE MA USZCZELKI!!!! Na innych tam gdzie jest, to go nie ma... ale jakoś kolega nie spojrzał
Na schemat nie muszę patrzeć, wystarczy że sam czasem z nudów coś zrobię:
i wiem, że akurat tutaj OEM silikon idzie pod OEM uszczelkę w miejscach, gdzie łuk przechodzi w pow. płaską.
No nie tak szybko:maureliusz pisze: ...Tyle w temacie.
Prosiłem o nr OEM tych "zwykłych", gumowych albo z wartwą j.w., uszczelek miski olejowej w silnikach CFGB (bo taki znawca przemysłu moto, to chyba w małym palcu ma szczegóły tego, czym jeździ?), albo np. CDAB (w nawiązaniu do tematu). Czekam.maureliusz pisze:...
2. Pokażcie mi gdzie w nowym aucie macie silikon? Silikon po misą albo silikon pod pokrywą zaworów....
Panowie kiedy/czy w ogóle grzebaliście pod autem? Współczesne uszczelki albą są full gumowe (jak mam w Focus 1.6 TDCI) albo mają warstwę silikonu / cienki pasek już od razu! ...
Ostatnio zmieniony 25 lut 2019, o 12:02 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik