Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Jary
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2018, o 17:08
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Jary »

Jary pisze:(...) czy coś jest z nim nie tak (...), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.
Żadna z kontrolek się nie świeci.
YouTube
Byłem na wymianie oleju, mechanik stwierdził, że jak na 1.8TSI to mój egzemplarz chodzi przyzwoicie: "nie martwić się, ten typ tak ma".
Jary pisze:Z innych niepokojących rzeczy, to na wolnych obrotach (np. na światłach) czuć drgania całej budy.
Może mi się wydaje, ale po wymianie oleju nie jest to już tak odczuwalne. Co prawda czasem nadal bujnie autem, ale z mniejszą intensywnością. Muszę dłużej pojeździć, aby się w tym upewnić.
Poprzedni olej miał zrobione około 11 tys. km, więc nie był bardzo zużyty. Obecnie mam zalane Ravenol 0W40 (jeden z polecanych w wątku o olejach).
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: haesbe »

Jary pisze:
Jary pisze:(...) czy coś jest z nim nie tak (...), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.
Żadna z kontrolek się nie świeci.
YouTube
Byłem na wymianie oleju, mechanik stwierdził, że jak na 1.8TSI to mój egzemplarz chodzi przyzwoicie: "nie martwić się, ten typ tak ma".

Uwielbiam ten tekst, coś na zasadzie, nie wiem, nie znam się, nie chce mi się.

Yamaha moja od dwóch lat pokazywała mi sporadycznie błąd 7000 obr..
Dwa lata - panie, jest dobrze, tutaj mógł być licznik zalany, styki brudne, jeździ to po co się martwić itp.
Dziś moto odebrane od nowego mechanika, błąd wyeliminowany (exup), moto ma nowe życie, idzie jak szalone.
Jary
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2018, o 17:08
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Jary »

Pewnie, ale w tym przypadku bym nie generalizował. Oczywiście, przy okazji spróbuję to z kimś innym skonsultować :)

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Post autor: untaztood »

Jak poprawnie sprawdzić vcdsem rozrząd?
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: max190 »

Witam wszystkich

Jestem posiadaczem Superba (jestem cały czas pierwszym właścicielem :) ) 1.8 TSI BZB. Mam pytanie o rozrząd. Samochód ma nalatane 230 tys. km. Olej wymieniany systematycznie co 15 tys. Nie zauważyłem, żeby jakieś duże ilości oleju spalał. Wyjdzie może z litr na 15 tys. Generalnie do tej pory właściwie oprócz wymiany tarcz i klocków, żadnych napraw nie robiłem poza wymianami eksploatacyjnymi (typu płyny, filtry świece itp.).

Samochód chodzi obecnie ok. Ale zacząłem się zastanawiać nad prewencyjną wymianą rozrządu. Wysłałem do kilku ASO prośbę o wycenę wymiany rozrządu to otrzymałem oferty w przedziale od 3,5 tys. do 11 tys. zł. W dwóch przypadkach ASO mnie poinformowało, że co prawda wycenią usługę ale producent nie przewiduje wymiany rozrządu chyba, że coś się dzieje niepokojącego. U mnie jak narazie nic się nie dzieje poza tym, że czasami na gorącym silniku (szczególnie jak go wyłączę po dłuższej trasie i po 15 minutach ponownie odpalę) potrafi szarpać i nierówno chodzić. Ale trwa to zazwyczaj niedługi czas i nie wiem czy nie jest związane z instalacją gazową, którą założyłem 2 lata temu (szarpanie jest zarówno na benzynie jak i na gazie).

W każdym razie już sam nie wiem co z tym rozrządem. Mam zamiar jeszcze ze 100 kk nim zrobić. Pytanie czy jeżeli rozrząd ma się rozsypać to dzieje się to nagle czy są jakieś wcześniej objawy (np. dźwięk łańcucha). Czy da się w jakiś sposób mało ingerencyjny sprawdzić w jakim stanie jest łańcuch i napinacz?
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

nie chciało się otworzyć instrukcji albo książki obsługi?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

a co ? tam pisze co ile rozrząd ?
kiedyś pisali ale teraz nie jestem pewien..

max190 a ten rozrząd sobie zmień , to szarpanie niekoniecznie od niego ale kto wiwe..to posrane silniki
tym bardziej że przebieg masz solidny już.
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: max190 »

Instrukcje mam niestety 200 km ode mnie. Ale pamietam jak kiedyś sprawdzałem co trzeba wymieniać po określonych przebiegach to rozrządu nie było i w ASO dziwią się ze chce wymieniać jeśli nic się nie dzieje z samochodem. Według ASO producent nie przewiduje eksploatacyjnej wymiany rozrządu.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

w toyotach też nie przewidują a ja 2 znam z urwanym łańcuchem..
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

leszekmw pisze:a co ? tam pisze co ile rozrząd ?
kiedyś pisali ale teraz nie jestem pewien..

max190 a ten rozrząd sobie zmień , to szarpanie niekoniecznie od niego ale kto wiwe..to posrane silniki
tym bardziej że przebieg masz solidny już.
To może jednak Toyota ma posrane silniki skoro tam urywa łańcuchy? Nigdy nie pisali w instrukcjach TSI o planowych wymianach rozrządu.
max190 poszukaj na forum w rozdziale VCDS procedury sprawdzania rozrządu. Miałem spisane to na kartce, którą oddałem kupującemu razem z kablem i samochodem ;) W ASO pewnie zrobili dokładnie to samo i skoro nie wyszła im konieczność wymiany, nie słychać turkotania łańcucha - to sobie odpuść. Mój S2 miał ponad 200kkm przebiegu i nie wykazywał objawów zużycia łańcucha.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

dobra 210tys pisze o wymianie łańcucha, w niektórych 180 (nie chce mi się sprawdzać w których) w 1.8tsi zalecają tak przy 150-160 tyś. ja zminiałem przy chyba 115tyś przed dopierdzieleniem stage3.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

ale nie w instrukcji. tam nie ma ani słowa o konieczności wymiany
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

rezon pisze:ale nie w instrukcji. tam nie ma ani słowa o konieczności wymiany
najprawdopodobniej o wymianie paska też nie ma :D
to nie należy do rzeczy które może sobie sam zrobić właściciel auta.
oczywiście mogę sie mylić ale nie chce mi się w tej chwili sprawdzać.
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: max190 »

W instrukcji nie wymienia się rzeczy, które użytkownik potrafi sobie sam zrobić, tylko rzeczy, które trzeba zrobić (niezależenie czy to robi użytkownik czy mechanik/ASO) po określonym przebiegu. Kiedyś już sprawdzałem ten rozrząd i instrukcji (czy też w książce serwisowej) we wskazaniach okresowych wymian nie jest wymieniony rozrząd (w przeciwieństwie do paska, który jest wymieniany jeśli jest w samochodzie).

Ale wiadomo, instrukcja jedno a rzeczywistość drugie :)

Mam pytanie czy takie coś https://rozrzad.pl/pl/p/LANCUCH-ROZRZAD ... 85NG/13781 w ogóle się nadaje czy to jakaś podróbka niewarta uwagi?
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Sebastian_M26 »

Dsg i te jej niskie obroty głównie niszczą łańcuch, właściciel za te zaoszczędzone 100l benzyny może sobie wymienić łańcuch z osprzętem.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ