Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 697
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rowerek »

No to coś się nie zgadza, bo wg tej rozpiski powinienem mieć CDAA, a moje auto zjechało z taśmy produkcyjnej w maju lub czerwcu 2009 i mam jak wół wszędzie wybite BZB.
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

wygląda na to, że do maja 2009 były montowane w Superb wszystkie trzy wersje, pytanie tylko które na jaki rynek ?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

rowerek pisze:Problem z napinaczem był też tego typu, że podczas odpalania silnika panowało zbyt niskie ciśnienie oleju, przez co napinacz zbyt słabo naciągał łańcuch (bo w tym silniku wg wszelkiej mojej wiedzy napinacz wykorzystuje ciśnienie oleju). Jeżeli chodzi o rok 2009, to byłem niezbyt prezyzyjny, moja wina. BZB było montowane w MY09, ale w MY10 (które to się pojawiło jakoś w drugiej połowie roku 2009) już CDAA. Trzeba by dokładnie sprawdzić w papierach, która wersja silnika tam była. Jeżeli nie ma dziennych w przeciwmgielnych, to na 99% BZB, jeżeli ma, to CDAA (bo to była jedna ze zmian MY09 -> MY10).
Jeżeli chodzi o Audi, to oni u siebie na początku montowali wariant silnika 170KM, który miał dodatkowo valvelift, więc nie można mówić, że to silnik przełożony 1:1. Zresztą o tych tłokach słyszę pierwszy raz.
Tak jak napisałem, na OII przed fl, passaty B6 przez 4 lata produkcji, na pierwszą fazę leonów, gdzie było montowane BZB nikt nie narzekał, a na pewno nie w takiej skali. Problemy się zaczęły jak pogmerali w silniku, żeby EURO5 spełnić i wyszło CDAA.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Nie narzekali w takiej skali, bo tych samochodów sprzedawało się "nieco" mniej, ale problemy z TSI były. Problem z napinaczem był przede wszystkim z tego, że został źle policzony. Przecież wiadomo było, że zmienia się ciśnienie oleju, to i zmieniła się konstrukcja napinacza. Przecież aby zachować nacisk przy zmianie ciśnienia to wystarczy zmienić powierzchnię tłoka. Jak do tego dochodzą wady materiałowe napinacza i ŁAŃCUCHA bo w pierwszych TSI Audi to napinacz był
OK, tylko łańcuchy się wyciągały nadmiernie to nie ma zmiłuj. A dzienne w przeciwmgielnych to nie zależały przypadkiem od wersji wyposażenia ;) Nawet w 2012 tak było
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

W poniższym poście macie stanowisko Skody w temacie TSI. Co prawda dotyczy 1.2 i 1.4 TSI ale problemy dokładnie z tymi samymi elementami.
viewtopic.php?f=8&t=4011
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 697
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rowerek »

rezon pisze:A dzienne w przeciwmgielnych to nie zależały przypadkiem od wersji wyposażenia ;) Nawet w 2012 tak było
Coś mylisz. Dzienne w przeciwmgielnych pojawiły się w MY10 i były w standardzie w każdej wersji wyposażenia. W MY08 i MY09 w przeciwmgielnych jest tylko jedna żarówka (a nie dwie), a dzienne są realizowane przez światła mijania (i tak było również niezależnie od wersji wyposażenia).
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Sebastian_M26 »

Ta ekologiczna, po pewnym czasie czarna breja, nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia na napinaczu.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

Sebastian_M26 pisze:Ta ekologiczna, po pewnym czasie czarna breja, nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia na napinaczu.
nie pitol dla samego pitolenia. gdybyś czasami pojeździł autkami z miernikiem ciśnienia oleju to zacząłbyś rozumieć własne wypowiedzi. Co ma ekologia do zależności gęstości od temperatury i wieku oleju? To nie olej trzyma ciśnienie, ale pompa, a jak jest sp...na konstrukcja napinacza to najlepsza pompa na najlepszym oleju nie da rady. Wg Twoich wypowiedzi to Castrol i 504/507 są winne awarii napinacza rozrządu w TSI :roll: Gdyby nie one to silniki byłyby wieczne :lol: BTW w niektórych seriach był również sp...ny również łańcuch, który nadmiernie się wyciągał, a do wykruszających się ząbków napinacza to już w ogóle olejowi nic do tego.
rowerek pisze:
rezon pisze:A dzienne w przeciwmgielnych to nie zależały przypadkiem od wersji wyposażenia ;) Nawet w 2012 tak było
Coś mylisz. Dzienne w przeciwmgielnych pojawiły się w MY10 i były w standardzie w każdej wersji wyposażenia. W MY08 i MY09 w przeciwmgielnych jest tylko jedna żarówka (a nie dwie), a dzienne są realizowane przez światła mijania (i tak było również niezależnie od wersji wyposażenia).
Możliwe że pomyliłem z cornerami, bo pamiętam, że jak wybierałem to przy halogenowych mijania to przeciwmgielne były inne.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Poszperałem trochę w zakresie napinacza i ot jakie ciekawostki znalazłem:

silniki CDAA, CDAB, CCZA
napinacz:
do 29.08.2011 - 06H109467T
do 04.03.2012 - 06H109467AB
od 05.03.2012 do dziś (CDAA,CDAB) - 06K109467K

silnik BZB
napinacz:
do 26.04.2010 - 06H109467N
od 27.04.2010 - 06H109467T

Jak widac modyfikacji kilka było, w jakim zakresie, niestety nie wiem, ale wyślę zapytanie do Skoda Polska, zobaczymy to odpiszą.

Z tego co wiem to większość awarii napinacza dotyczyła silników 1.2 i 1.4, na 1.2 była nawet jakaś "mini" akcja serwisowa.
Nie mniej jednak użytkownikom SII z silnikiem 1.4 TSI polecam trochę poszprać w tej sprawie, ponieważ ostatnia modyfikacja napinacza w tym silniku odbyła się 28.09.2014 r a więc niedawno, co by wskazywało, że jednak coć jest na rzeczy w 1.4.

Pozdrawiam :geek:
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Awatar użytkownika
maciejanka
Posty: 10
Rejestracja: 18 gru 2014, o 21:23
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Radek
Lokalizacja: Kobyla Góra
Kontakt:

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: maciejanka »

ja MAM 1.8 TSI i ma niecałe 120 tyś i łańcuch zaczął pięknie "rechotać" ponoć wada ... mój jest z połowy pierwszej 2010 roku - będę wymieniać chodź na pocieszenie użytkownicy tego silnika mówią żę i tak to wróci ...
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

rowerek pisze:Kiedyś dosyć mocno rozkminiałem i zgłębiałem temat TSI, parę razy już się dzieliłem spostrzeżeniami na forum, ale przypomnę ;)
Zacząć trzeba od tego, że mamy dwa warianty 1.8 TSI - BZB oraz CDAA.
Silnik BZB występował m.in. w Octavii II przed liftem oraz w Superbie II do (chyba) końca 2009 r.
Zaraz po lifcie Octavii II (jakoś na początku 2009) był tam montowany CDAA. Był więc okres przejściowy gdzie w OII stosowano CDAA, a w SII BZB.
Silnik CDAA, to jednostka, która spelnia normy EURO 5, a BZB EURO 4.
Żeby to osiągnąć w CDAA zmieniono:
- układ dolotowy
- ECU
- dwie sondy lambda zamiast jednej
- zmieniono układ smarowania silnika i zmniejszono o ~ połowę ciśnienie oleju - to jest powód, dla którego zaczęło się coś złego dziać

Jak sobie porównamy te dwie jednostki, to się okaże, że w czasach gdy montowano BZB nie było żadnych problemów. Na OII przed fl nikt nie narzekał, Superby z lat 2008 i 2009 jeżdżą bez problemu, Passaty B6 od 2005 do 2009 r. również nie mają problemów.



a jednak ????
według powyższej opinii, ta usterka nie powinna się u Ciebie pojawić :)
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, o 05:09 przez Markus-47, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Maciejanka ma cdaa
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Misiek Fisiek pisze:Maciejanka ma cdaa
sugerowałem się tym :

Imię: Radek
Dołączył(a): 18 gru 2014, o 21:23
Posty: 5
Lokalizacja: Kobyla Góra
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szms »

Sugerować to się można... duża część osób nie kuma oznaczeń i wybiera pierwsze z brzegu :D
ODPOWIEDZ