Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: szms »

Mówisz? ;)

nowe Avensisy nie mają najlepszych opinii... :roll:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Toyota ma słabe diesle, reszta jest ok. Mdła, ale dość trwała.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

owszem, wolnossące silniki benzynowe Toyoty są "niezniszczalne", a łańcuch rozrządu nie rozciąga się i nie niszczy silnika
przynajmniej ja takich przypadków nie znam :)
Duracell
Posty: 124
Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Śląsk

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Duracell »

Benzyniaki tak, ale jak już wspomniał Misiek Fisiek - o dieslach D4D można powiedzieć trochę złego ;)

Ja znam dwie osoby które miały 1.8 TSI w Octaviach II. Jedna na razie jeździ bez problemów (ale auto jeszcze niewiele przejechało), druga... Ma od kilku tysięcy km nowy silnik. Awaria napinacza skutkowała przeskoczeniem rozrządu i spotkaniem zaworów z tłokami. Ja jej szczęście producent zgodził się wymienić silnik na nowy w ramach gwarancji, chociaż trochę stresu z ta sytuacja było...
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Duracell pisze:Benzyniaki tak, ale jak już wspomniał Misiek Fisiek - o dieslach D4D można powiedzieć trochę złego ;)

Ja znam dwie osoby które miały 1.8 TSI w Octaviach II. Jedna na razie jeździ bez problemów (ale auto jeszcze niewiele przejechało), druga... Ma od kilku tysięcy km nowy silnik. Awaria napinacza skutkowała przeskoczeniem rozrządu i spotkaniem zaworów z tłokami. Ja jej szczęście producent zgodził się wymienić silnik na nowy w ramach gwarancji, chociaż trochę stresu z ta sytuacja było...
Właśnie o tym pisałem wcześniej. O awariach silnika 1.8 TSI się słyszy, czyta, ktoś kogoś zna, komus się popsuło, znajomemu, koledze, sąsiadowi itp. itd ..... ale jak do tej pory to nie znalazłem bezpośreniej relacji właściciela takiego samochodu, który by napisał tak mnie się to stało, a wyglądało to tak ........ :)
Duracell
Posty: 124
Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Śląsk

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Duracell »

No tak... ok, ja silnika 1.8 TSI nie mam ;)
Ale jak chcesz to mogę się postarać o relację właściciela tej Octavii w której zawiódł napinacz. A nie jest to wyimaginowany bajkopisarz, a osoba z krwi i kości, która faktycznie miała problem z tym silnikiem ;)
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Jeśli pozyskasz szczegółowe informacje to napewno będą one przydatne dla włascicieli 1.8 TSI.
Popytaj jakie były objawy, jaki ma kod silnika, data produkcji, jeśli były objawy to ile od tych objawów zajęło czasu do zniszczenia silnika, jaki przebieg, no i przedewszystkim jak wyglądała reklamacja i wymiana.
Duracell
Posty: 124
Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Śląsk

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Duracell »

Pamiętam tylko, że auto było z 2009 roku, więc według podanego na początku artykułu wyprodukowane jeszcze przed tą modernizacja..
Jak będę wiedział coś więcej to napisze w tym temacie.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Silnik ewidentnie ma wadę fabryczną, ale wychodzi ona może w 5% przypadków, a może i tyle nie. Dlatego VAG nigdy nie ogłosił akcji serwisowej tylko modernizował napinacz w autach na bieżąco produkowanych. Dla świętego spokoju i dwuletniej gwarancji można sobie wymienić rozrząd za 3 kafle w ASO, ale trzeba by naprawdę mieć pecha żeby rozrząd akurat nam przeskoczył.
Markus-47 pisze:Jeśli pozyskasz szczegółowe informacje to napewno będą one przydatne dla włascicieli 1.8 TSI.
Popytaj jakie były objawy, jaki ma kod silnika, data produkcji, jeśli były objawy to ile od tych objawów zajęło czasu do zniszczenia silnika, jaki przebieg, no i przedewszystkim jak wyglądała reklamacja i wymiana.
Na autogaleria.pl jest Tomek Świtalski, który to przerabiał. Możesz założyć sobie tam konto i z nim pogadać.
Tomek Świtalski pisze: Octavia 1.8 TSI 6G 2009 kupiona w polskim salonie, serwisowana w ASO:

1) wyciek płynu chłodniczego,
2) zacinająca się zapadka w stacyjce,
3) odpadł mechanizm regulacji lusterek,
4) i na deser przy 57 tys km...rozpadł się silnik - puścił napinacz, tłoki uderzyły o zawory,
5) po wymianie silnika na nowy, wyciek oleju.


Opinie o fatalnej jakości wyrobów VAG nie są ani trochę przesadzone.
http://www.autogaleria.pl/forum/member. ... -Switalski
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Dzięki, poczytam.
Wymiana rozrządu w ASO to faktycznie koszt 3 - 3,5 tyś zł, ale samego napinacza w ASO to około 1300 zł.
Moje auto to marzec 2014, ale nie wiem jaki w nim jest napinacz.
Ja mam 4 lata gwarancji i nie wiem czy dla świetego spokoju, pod koniec gwarancji, nie wymienię napinacza na nowy, co da mi kolejne dwa lata gwarancji na ten napinacz. Robię rocznie około 15 tyś km, a więc na koniec gwarancji będę miał 60 tyś km. Jeśli napinacz tyle wytrzyma to nowy zapewne wytrzyma kolejne 4 lata i 60 tyś - więcej raczej tym autem juz nie będę jeżdził - 8 lat to i tak długo :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Wymiana samego napinacza dla gwarancji jest bez sensu bo nigdy nie wykażesz, że wina leżała po stronie napinacza. Lepiej już cały rozrząd.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

trzeba wyeliminować przyczynę - a przyczyną jest napinacz
jeśli przy wymianie zlecę dodatkowe sprawdzenie łańcucha i będzie ok, czy to nie wystarczy ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Misiek Fisiek »

Ale nie ma 100% pewności, że teraz ten napinacz jest ok. To już nawet nie jest druga wersja tylko trzecia czy czwarta. I za każdym razem myśleli, że już będzie dobrze.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Dokładnie, pewnie sami jeszcze nie wiedzą, dopiero w "praniu" wyjdzie. Teraz auta testuje się na klientach :)
ik26
Posty: 213
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Małopolska

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: ik26 »

Jak moja kosiarka wytrzyma 100 kkm to dam na msze .Dzisiaj przejeżdżałem przez Żory a tam Pb 98 za 5.01 tak zalałem 50 l tego cuda i albo złudzenie że niby lepsze albo lepsze jakoś tak żwawiej na A4 przyczyniała sobie
ODPOWIEDZ