Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

rezon pisze:ale nie w instrukcji. tam nie ma ani słowa o konieczności wymiany
W książce obsługi masz...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

U mnie MY2012 na pewno nie było nic o interwałach wymiany łańcucha
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: maureliusz »

Pewnie się narażę ,a hejt...ale co tam :-)

W 1.8TSI z tego okresu niestety rozrząd jest wadliwy, a dokładnie te dziwne prowadnico/napinacze. Łańcuch się lubi urwać.
Jest dużo przypadków, że łańcuch nie wytrzymuje 100k km.

Czy coś poprawiono po 2012... w sumie nie wiem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

tak nawet była akcja na to
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

Po to sprawdza się te kąty VCDS'em, żeby wiedzieć czy się wyciągnął czy nie. Po za tym słychać długi łańcuch. Co prawda nie w S2, tylko w Ładzie miałem wyraźne sygnały celowości wymiany ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

Prawda że słychać wiele ludzi dziki temu w pore zdążyło uratować silnik po 2012 roku to wyeliminowali :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: maureliusz »

Wiecie jak jest... nie każdy ma słuch do takich rzeczy.
Zresztą to chyba nie o to chodzi, aby się co dzień wsłuchiwać w głos silnika.
Ja mam radio tak głośno... że chyba nic by z tego nie było :-P

PS. A mieli zaje... 1.8TSI w Octavia I - po co było ruszać...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: CLO27 »

Ale tak jak pisałem była na to akcja, kto ma przed 2012 to może sobie sprawdzić w aso...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

rezon pisze:Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.
Tak, ale w instrukcji jest zapis, że jest to normalny objaw.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: rezon »

w momencie rozruchu, kiedy napinacz może być bez ciśnienia, ale nie kiedy już trochę go nabije. Może przez 0,5s jak samochód długo stoi, to łańcuch może się odezwać, ale to dosłownie na chwilkę. Ale jak niedawno był uruchamiany czyli całkowicie nie spadło ciśnienie z napinacza, to nie powinno być go słychać. Nie da się dźwięku terkoczącego łańcucha nie usłyszeć.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: max190 »

Słuchajcie

Po długich namysłach podjąłem decyzję, że wymieniam rozrząd dla świętego spokoju. Będę to robił u zaprzyjaźnionego mechanika, który zna samochody z grupy VAG. Ponieważ jest to pierwsza większa rzecz w tym samochodzie, która będzie robiona, a ja kładę szczególny nacisk na to, żeby robota była porządnie wykonana to mam do Was kilka pytań (samochód mam od nowości i teraz robię go dla siebie a nie żeby go opchnąć dlatego zależy mi na dobrej robocie):

1. Zestaw rozrządu. Czy wymagać, żeby części były oryginalne, czy dopuszczalne jest użycie jakichś zamienników, które mają jakość odpowiadającą oryginałowi. Czy możecie wskazać jakiegoś producenta? Jest tego pełno na allegro czy stronie typu rozrzad.pl ale nie wiem czy to się do czegoś w ogóle nadaje.
2. Uszczelnienie silnika. Czytałem, że mechanicy używają jakiegoś czerwonego silikonu i że według niektórych jest to druciarstwo. W związku z tym w jaki sposób uszczelnia się silnik po wymianie rozrządu? Są jakieś dedykowane uszczelki do tego czy jak to wygląda?

Do ASO nie jadę ponieważ mam wyceny (licząc z kosztem wymiany oleju) od 4,2 kPLN do 11 kPLN (w tym najdroższym wariancie chcą wymieniać dwa wałki rozrządu, które same w sobie robią koszt ponad 5 kPLN). Jak dla mnie trochę duże koszta.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

przy tdi rzadko kto kupuje ori części. zazwyczaj daje się zaminniki . ale jak jest w przypadku tych 1,8tsi to nie wiem , ale zapewne zamienniki też są. jak chcesz to mogę spojrzeć so intercarsu na przykład , mam ich magazyny w kompie .
co do uszczelnienia... , wymiana rozrządu nie rozszczelnia sinika .
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Sebastian_M26 »

Osprzęt do silników jest dostarczany przez różnych producentów. Czerwony silikon - dobre, fajnie to będzie wyglądać, zrób zdjęcia posmiejemy się
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
max190
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2015, o 23:34
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: max190 »

Czyli wymiana rozrządu nie wymaga stosowania jakichkolwiek uszczelniaczy/uszczelek/silikonów?

@Sebastian_M26
Co do pośmiania się z czerwonego silikonu. Właśnie dlatego pytam zawczasu, żeby uniknąć druciarstwa. Więc jak masz coś merytorycznego do napisania to po prostu napisz/doradź. A jak nie to lepiej nie nabijać postów :) Ja nawet nie wiem czy przy wymianie rozrządu trzeba cokolwiek uszczelniać dlatego pytam. Rozrząd będzie robiony na początku przyszłego tygodnia.
ODPOWIEDZ