Forum Skoda Superb

Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
Teraz jest 18 lis 2018, o 13:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2018, o 11:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1973
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Rok produkcji 2013. Obecnie mam ok 140 000km. Jeździłem normalnie. Miasto do 90km/h a trasa na ogół ok 130-140, czasem 180km/h. Teraz zaczął brać ok 100ml oleju na 1000km. Mnie to drażni. Mechanik mówi żeby nic nie ruszać inz tym żyć :)
Coś do rozrządu to wg mojego mechanika nic nie szumi i na razie nie ruszać. .. Kuwa, a może jemu po prostu robić się nie chce?;)

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

_________________
Marcin
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 cze 2018, o 16:41 przez marcin wroclaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


Góra
PostNapisane: 4 cze 2018, o 15:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2013, o 17:46
Posty: 282
Lokalizacja: WROCŁAW
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
mcdave2 napisał(a):
Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?



Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 TSI
Przebieg: 56 tyś
Olej: dolewam 1 litr na 10 tyś
Rozrząd: jak na razie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2018, o 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2014, o 08:49
Posty: 4349
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: już dotarty :-)
mcdave2 napisał(a):
Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?

Fajne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2018, o 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14619
Lokalizacja: MS
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
marcin wroclaw napisał(a):
Teraz zaczął brać ok 100ml oleju na 1000km. Mnie to drażni.
chyba problemów w życiu nie masz :)

_________________
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2018, o 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Imię: Ralph
Dołączył(a): 28 cze 2017, o 21:51
Posty: 147
Lokalizacja: Roscommon,IE
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2018, o 04:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2013, o 17:46
Posty: 282
Lokalizacja: WROCŁAW
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Ralph3x napisał(a):
Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.


BUAHAHHAHAHAHHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2018, o 06:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14619
Lokalizacja: MS
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Ralph3x napisał(a):
Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)

_________________
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2018, o 08:06 
Offline
Avatar użytkownika

Imię: leszek
Dołączył(a): 18 wrz 2013, o 14:13
Posty: 2359
Lokalizacja: lublin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 177KM
100 na dobę to norma powiedz jej.. :D
inni biorą więcej..
sam wiem po sobie.. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2018, o 16:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2014, o 08:49
Posty: 4349
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: już dotarty :-)
whity napisał(a):
Ralph3x napisał(a):
Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)

Albo w dzien:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 21:53 
Offline

Imię: Adam
Dołączył(a): 8 wrz 2018, o 20:09
Posty: 2
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Witajcie,
Kilka lat i 9 stron tematu i tylko tyle problemów?

W takim razie krótko o moim CDAA rocznik 2009:
-od ok. 40kkm zużycie oleju ok. 3-4 litry między wymianami,
-przy 120kkm zużycie oleju rośnie do ok. 6 l
-przy 140kkm szarpanie silnika przy zmianie obciążenia - napinacz ma wyłamane ząbki - wymiana na zmodernizowany, niestety okazuje się ,że nowy napinacz to tylko wierzchołek góry. Pasek jest naciągnięty - nowy napinacz wysunięty na ok. 80- 90% zakresu.
-wymiana łańcucha rozrządu!
po wymianie łańcucha silnik pracuje jak należy, niestety zużycie oleju rośnie do ok. 1,2 l/1000km (o dziwo silnik nie dymi),
-przy 150kkm zapada decyzja o naprawie silnika (oczywiście poza aso)
po rozbiórce silnika okazuje się, że głowica jest zaklejona nagarem grubości ok. 3 mm, nagarem obkleiło też wirnik ciepłej strony turbiny (nierówno - bicie spowodowało zużycie wałka turbiny) oraz co równie ciekawe - po demontażu tłoków okazało się, że pierścieni już prawie nie ma!!!
Naprawa:
tłoki przetoczone pod nieoryginalne pierścienie(polskie), blok wyhonowany, głowica po kompletnej obróbce, wszystkie uszczelnienia nowe, turbo po regeneracji, dwumas + sprzęgło z racji delikatnego luzu wymienione.
Całość ok. 8 tysi z kieszonki wyjęło.
Dziś kura ma na liczniku 199kkm, oleju nie trzeba dolewać, ale z przyzwyczajenia litr oleju w bagażniku jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 09:41 
Offline
Avatar użytkownika

Imię: leszek
Dołączył(a): 18 wrz 2013, o 14:13
Posty: 2359
Lokalizacja: lublin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 177KM
poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 17:45 
Offline

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1582
Lokalizacja: Katowice
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.

_________________
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 23:10 
Offline

Imię: Adam
Dołączył(a): 8 wrz 2018, o 20:09
Posty: 2
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
leszekmw napisał(a):
poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)

różnie bywa po remontach nie tylko 1,8tsi, podjąłem ryzyko i sam jestem ciekaw ile to pożyje...

Sebastian_M26 napisał(a):
No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.

panewki jak i parę innych pierdół było zrobione poza wymienionymi wcześniej... długo bym mógł pisać,
chociaż ku mojemu zdziwieniu panewki wyglądały jakby silnik przejechał 30-40kkm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 23:08 
Offline

Dołączył(a): 30 lip 2018, o 17:08
Posty: 5
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Panowie (i Panie),
zdaję sobie sprawę, że silniki TSI nie słyną z wysokiej kultury pracy, ale proszę o podpowiedź, czy coś jest z nim nie tak, czy ten typ tak ma.
Nagrałem filmik z pracy rozgrzanego silnika (wskaźnik temp 90 stopni, po kilku krótkich odcinkach w mieście - ok. 5 km), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.

Żadna z kontrolek się nie świeci. Z innych niepokojących rzeczy, to na wolnych obrotach (np. na światłach) czuć drgania całej budy.

YouTube


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2018, o 06:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1973
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Na nagraniu telefonem faktycznie ten silnik brzmi dziwnie... jak traktor. Podpinam dźwięk mojego silnika 1.8tsi 2013r. Przebieg 148000km. Na żywo brzmi jak każdy inny tsi

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ

_________________
Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


Góra
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL