Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Dłuższa trasa (ok. 950km) przez Europę Wschodnią. Po krótkim postoju na regenerację sił na stacji paliw gdzieś na Łotwie włączam się do ruchu, przestawiam manetkę kierunkowskazów na lewo i nagle na MFI pojawia się lawina błędów (20!!!), a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka przepalonych żarówek.
Wszystkie błędy dotyczą oświetlenia - zdaniem MFI należy sprawdzić wszystkie żarówki, a więc zatrzymuję się i oglądam samochód. Wszystkie światła świecą się bez zarzutów, ani jedna żarówka nie jest przepalona, ale komputer uparcie twierdzi, że potrzebna jest ich weryfikacja. Ruszam więc dalej, a po jakimś czasie do listy przepalonych żarówek dołącza również 3 światło stop oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Kolejny postój na weryfikację informacji z MFI i ten sam efekt - lampy działają poprawnie.
Zauważam jednak, że kierunkowskazy dziwnie się zachowują. Po przestawieniu manetki migacze wydają bardzo szybki dźwięk, dwa razy szybciej niż normalnie i palą się światłem ciągłym poza diodami w lusterku, które migają poprawnie. Postanawiam zjechać do warsztatu skody i sprawdzić działania świateł, ponieważ cały czas na pulpicie wyświetla się kontrolka żarówek.
W oczekiwaniu na przyjęcie od serwisu samochód sam się uzdrowił. Jak na złość oświetlenie zaczęło działać poprawnie, ale błąd zapisał się w systemie.
Diagnoza serwisu to "błąd z czujnika zmierzchu". Jednorazowy błąd spowodowany zwarciem w instalacji. Jeśli błąd się powtórzy należy przeprowadzić diagnostykę sterownika oraz wiązki centralnej. Serwis błędy wykasował i oddał mi samochód po 30 minutach.
Stąd też moje pytania:
1. Czy ktokolwiek spotkał się z lawiną błędów dotyczących oświetlenia oraz ciągłym paleniem się kierunkowskazów?
2. Czy spadek napięcia może wywołać taką lawinę błędów?
3. Czy zwiększony pobór mocy (nawigacja, tempomat, klimatyzacja, ładowarka telefonu) może spowodować taką lawinę błędów?
4. Czy wymieniona kilka dni wcześniej żarówka świateł postojowych z tyłu może powodować spięcie?
5. Czy warto jeździć dalej i obserwować, czy też lepiej od razu oddać samochód w ręce elektryka celem sprawdzenia instalacji?
6. Czy awaria oświetlenia może być spowodowana długotrwałą jazdą w palącym słońcu, z dużym poborem mocy?
Jeśli ktoś przechodził przez podobne problemy i zechciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami, to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrowienia.
Wszystkie błędy dotyczą oświetlenia - zdaniem MFI należy sprawdzić wszystkie żarówki, a więc zatrzymuję się i oglądam samochód. Wszystkie światła świecą się bez zarzutów, ani jedna żarówka nie jest przepalona, ale komputer uparcie twierdzi, że potrzebna jest ich weryfikacja. Ruszam więc dalej, a po jakimś czasie do listy przepalonych żarówek dołącza również 3 światło stop oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Kolejny postój na weryfikację informacji z MFI i ten sam efekt - lampy działają poprawnie.
Zauważam jednak, że kierunkowskazy dziwnie się zachowują. Po przestawieniu manetki migacze wydają bardzo szybki dźwięk, dwa razy szybciej niż normalnie i palą się światłem ciągłym poza diodami w lusterku, które migają poprawnie. Postanawiam zjechać do warsztatu skody i sprawdzić działania świateł, ponieważ cały czas na pulpicie wyświetla się kontrolka żarówek.
W oczekiwaniu na przyjęcie od serwisu samochód sam się uzdrowił. Jak na złość oświetlenie zaczęło działać poprawnie, ale błąd zapisał się w systemie.
Diagnoza serwisu to "błąd z czujnika zmierzchu". Jednorazowy błąd spowodowany zwarciem w instalacji. Jeśli błąd się powtórzy należy przeprowadzić diagnostykę sterownika oraz wiązki centralnej. Serwis błędy wykasował i oddał mi samochód po 30 minutach.
Stąd też moje pytania:
1. Czy ktokolwiek spotkał się z lawiną błędów dotyczących oświetlenia oraz ciągłym paleniem się kierunkowskazów?
2. Czy spadek napięcia może wywołać taką lawinę błędów?
3. Czy zwiększony pobór mocy (nawigacja, tempomat, klimatyzacja, ładowarka telefonu) może spowodować taką lawinę błędów?
4. Czy wymieniona kilka dni wcześniej żarówka świateł postojowych z tyłu może powodować spięcie?
5. Czy warto jeździć dalej i obserwować, czy też lepiej od razu oddać samochód w ręce elektryka celem sprawdzenia instalacji?
6. Czy awaria oświetlenia może być spowodowana długotrwałą jazdą w palącym słońcu, z dużym poborem mocy?
Jeśli ktoś przechodził przez podobne problemy i zechciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami, to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrowienia.
.
Re: Odp: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błęd
Posprawdzaj czy nie masz spalonego któregoś bezpiecznika.
Miałem podobny problem z glupiejacymi kierukowskazami po tym jak zrobiłem zwarcie w gniazdku 12v - z tym ze to było w Fordzie a nie Skodzie. Po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Co ciekawe pomimo spalonego bezpiecznika w gniazdku nadal było zasilanie.
Miałem podobny problem z glupiejacymi kierukowskazami po tym jak zrobiłem zwarcie w gniazdku 12v - z tym ze to było w Fordzie a nie Skodzie. Po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Co ciekawe pomimo spalonego bezpiecznika w gniazdku nadal było zasilanie.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Ładowanie telefonu odbywało się z gniazdka 12V? Jakieś tanie chińskie ładowarki, mogą powodować zwarcia.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Odp: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błęd
Bezpieczniki sprawdzone. Wszystkie we właściwych miejscach o właściwym natężeniu.pawuo pisze:Posprawdzaj czy nie masz spalonego któregoś bezpiecznika.
Miałem podobny problem z glupiejacymi kierukowskazami po tym jak zrobiłem zwarcie w gniazdku 12v - z tym ze to było w Fordzie a nie Skodzie. Po wymianie bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Co ciekawe pomimo spalonego bezpiecznika w gniazdku nadal było zasilanie.
Problem dotyczy całej wiązki elektrycznej świateł, a nie jedynie kierunkowskazów.
A czy ktoś miał taki problem ze skodą superb II?
Widziałem taki wątek na forum:
viewtopic.php?f=8&t=4239&hilit=kierunkowskazy
Na jego podstawie trudno osądzić, co było przyczyną takiego zachowania kierunkowskazów. Autor nie zmieścił podsumowania swoich zmagać z instalacją elektryczną.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, o 18:36 przez Etranger, łącznie zmieniany 2 razy.
.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Tak, z gniazdka 12V w popielniczce. Oryginalna ładowarka motorla 0,85A - ten wątek możemy wykluczyć.chudy pisze:Ładowanie telefonu odbywało się z gniazdka 12V? Jakieś tanie chińskie ładowarki, mogą powodować zwarcia.
.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13600
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Zacząłbym od autoscanu.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norge
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
napisz prywatną wiadomość do autora tamtego tematu, może odpowie i wyjasni
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 paź 2012, o 14:49
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
ja miałem dokładnie takie samo zdarzenie na podziemnym parkingu idealnie to samo , pomogło zamknięcie i otworzenie auta dziwne prawda , u mnie żaden błąd się nie zapisał , było to około rok temu i od tamtej pory nic się nie dzieje , możliwe że to ten czujnik zmierzchu (ciemny parking) . Pamiętam natomiast że wcześniej miałem problem z przerywającą żarówką świateł pozycyjnych w tylnej lampie raz się paliła raz nie , okazało się lekko zaśniedziały styk oprawki , sprawdź może i u ciebie tak jest , wyjecie tylnych lamp to nie problem ale to może być przyczyna
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 cze 2011, o 00:13
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Robert
- Lokalizacja: lodzkie
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Witam , czy udalo sie ustalic czego to wina ?? Mam 24 bledy zarowek a wszystkie dzialaja ... Poza kierunkami w lusterkach ale o nich nie ma bledu ... Co robic ??
- pstrykacz
- Posty: 202
- Rejestracja: 23 mar 2013, o 22:06
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Tychy ST
Re: Kierunkowskazy, światła i oświetlenie - lawina błędów.
Dzisiaj stało mi się coś takiego jak koledze założycielowi tematu. Wszystkie błędy od świateł, poziomowania. Samo przeszło.
Marek.