Strona 1 z 5

Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 19:09
autor: Etranger
Kilka dni temu miałem okazję wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra DPF i chciałbym podzielić się tym doświadczeniem na tym forum, życząc jednocześnie, aby nikt nie musiał przez to przechodzić, ale gdy zapali się lampka check engine i serwis zdiagnozuje ten czujnik, to aby być gotowym na dalszy rozwój wydarzeń.

Ta kontrolka zapaliła się w trasie, kiedy silnik był już rozgrzany.

Objawy po zapaleniu się kontrolki:
- spadek mocy (przy 170KM mało odczuwalny, ale jednak tryb awaryjny pracy silnika).
- wzrost zużycia paliwa o ~0,6 l / 100 km (zapewne powiązany ze spadkiem mocy i stylem jazdy).
- wcześniej zapach spalin w kabinie (od czasu do czasu).

W samochodzie można było poczuć zapach spalin od czasu do czasu, ale myślałem, że to są pojazdy przede mną; dopiero później okazało się, że te problemy są połączone, tak więc polecam sprawdzić swoje samochody pod tym kątem i jeśli również czujecie zapach spalin, to można prognozować ten właśnie czujnik.

Po zapaleniu się lampki, zatrzymałem się i zgodnie z instrukcją obsługi dojechałem do najbliższego warsztatu Skoda. Tam okazało się, że to wspomniany wcześniej czujnik. Sama wymiana nie zajęła dłużej niż 30 minut, a koszt to ok. 650 złotych (w tym 2 lata gwarancji). Trochę dużo, jak na kabelek zakończony czujnikiem, ale przynajmniej mogłem jechać dalej i to jest bezcenne.

Co ciekawe, podczas diagnostyki przed zakupem pojazdu system nie wykazał żadnego problemu z tym czujnikiem ani z innymi. Sama awaria zdarza się też bardzo rzadko, jak dowiedziałem się w serwisie. Trzeba jednak być na nią przygotowanym, ponieważ nie znasz dnia ani godziny, kiedy czujnik przestanie działać.

Miałem jednak to szczęście, że trafiłem na rzeczowy warsztat Skody w Piotrkowie Trybunalskim, więc pojechałem dalej.

Po wymianie czujnika, zapach spalin w samochodzie nie pojawił się już więcej. Wcześniej czytałem na forum o tym problemie. Wydaje mi się, że wyjściem z niego może być wymiana tego czujnika, bo problem ten już nie wraca.

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 19:40
autor: Misiek Fisiek
Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 19:45
autor: szms
Zuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
teraz tsi wypowiada się w wątki tdi :mrgreen:



te czujniki padały w CBBB, w CFGB (czyli w rocznikach od 2010?) poprawiono je. ;)

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 20:15
autor: Zaj007
Tak jest. Czujniki te od 2010 mają inną budowę i to raczej popularna usterka. Mi też padł. :P zapachu spalin czuć nie było. Od tak raptem tryb awaryjny.
Wymiana jest banalnie prosta i mając zapasowy czujnik, śrubokręt i coś do skasowania błędów można przeprowadzić ją samemu. Nowy czujnik nie wymaga adaptacji. ;)

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 22:35
autor: Enriquez
ale które lepsze - przed 2010 czy po?

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 22:51
autor: szms
Te po, niby... ale za to egr szybciej pada... :D

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 2 cze 2014, o 23:40
autor: Zaj007
Te w CFGB.

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 00:43
autor: Misiek Fisiek
szms pisze:
Zuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
teraz tsi wypowiada się w wątki tdi :mrgreen:
Z tego co kojarzę to Tsi miałem jedno a Tdiki 3 (jeden PD i dwa CR z Dpf) ;)

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 05:46
autor: szms
Po co aż tyle? ;)

Re: AW: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 06:07
autor: whity
szms pisze:Po co aż tyle? ;)
żeby było większe prawdopodobieństwo, że się zepsuje :)

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 06:09
autor: szms
No jedynie chyba... :mrgreen: :mrgreen:

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 06:20
autor: Misiek Fisiek
Jednego skasowałem po miesiącu :(

Szkoda, świetne auto było.

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 06:24
autor: szms
A co skasowałeś?
Chyba, że to tajemnica :roll:

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 06:30
autor: Misiek Fisiek
A6 C6 2.7 tdi quattro z tipem i po programie. Wtedy byłem nim straszliwie zajarany - nigdy żadnym samochodem ani wcześniej ani później tak się nie podniecałem.

Ale przesiadłem się z kibla "kombo samobójcy" (jak to kiedyś określił Zaj007 ;)) tj. A6 C5 2.5 tdi multitronic więc różnica była bardzo odczuwalna bo tamten wył (skrzynia CVT), nie jechał i był w dużo niższej wersji wyposażenia.

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

: 3 cze 2014, o 07:06
autor: szms
No na pewno fajne autko...
no, ale nie ma co się dziwić, jednak przeskok w tych dwóch modelach był kosmiczny... prawie jak z OI na OIII :mrgreen: