Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Etranger »

Kilka dni temu miałem okazję wymienić czujnik różnicy ciśnień filtra DPF i chciałbym podzielić się tym doświadczeniem na tym forum, życząc jednocześnie, aby nikt nie musiał przez to przechodzić, ale gdy zapali się lampka check engine i serwis zdiagnozuje ten czujnik, to aby być gotowym na dalszy rozwój wydarzeń.

Ta kontrolka zapaliła się w trasie, kiedy silnik był już rozgrzany.

Objawy po zapaleniu się kontrolki:
- spadek mocy (przy 170KM mało odczuwalny, ale jednak tryb awaryjny pracy silnika).
- wzrost zużycia paliwa o ~0,6 l / 100 km (zapewne powiązany ze spadkiem mocy i stylem jazdy).
- wcześniej zapach spalin w kabinie (od czasu do czasu).

W samochodzie można było poczuć zapach spalin od czasu do czasu, ale myślałem, że to są pojazdy przede mną; dopiero później okazało się, że te problemy są połączone, tak więc polecam sprawdzić swoje samochody pod tym kątem i jeśli również czujecie zapach spalin, to można prognozować ten właśnie czujnik.

Po zapaleniu się lampki, zatrzymałem się i zgodnie z instrukcją obsługi dojechałem do najbliższego warsztatu Skoda. Tam okazało się, że to wspomniany wcześniej czujnik. Sama wymiana nie zajęła dłużej niż 30 minut, a koszt to ok. 650 złotych (w tym 2 lata gwarancji). Trochę dużo, jak na kabelek zakończony czujnikiem, ale przynajmniej mogłem jechać dalej i to jest bezcenne.

Co ciekawe, podczas diagnostyki przed zakupem pojazdu system nie wykazał żadnego problemu z tym czujnikiem ani z innymi. Sama awaria zdarza się też bardzo rzadko, jak dowiedziałem się w serwisie. Trzeba jednak być na nią przygotowanym, ponieważ nie znasz dnia ani godziny, kiedy czujnik przestanie działać.

Miałem jednak to szczęście, że trafiłem na rzeczowy warsztat Skody w Piotrkowie Trybunalskim, więc pojechałem dalej.

Po wymianie czujnika, zapach spalin w samochodzie nie pojawił się już więcej. Wcześniej czytałem na forum o tym problemie. Wydaje mi się, że wyjściem z niego może być wymiana tego czujnika, bo problem ten już nie wraca.
.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Misiek Fisiek »

Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

Zuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
teraz tsi wypowiada się w wątki tdi :mrgreen:



te czujniki padały w CBBB, w CFGB (czyli w rocznikach od 2010?) poprawiono je. ;)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Zaj007 »

Tak jest. Czujniki te od 2010 mają inną budowę i to raczej popularna usterka. Mi też padł. :P zapachu spalin czuć nie było. Od tak raptem tryb awaryjny.
Wymiana jest banalnie prosta i mając zapasowy czujnik, śrubokręt i coś do skasowania błędów można przeprowadzić ją samemu. Nowy czujnik nie wymaga adaptacji. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Enriquez »

ale które lepsze - przed 2010 czy po?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

Te po, niby... ale za to egr szybciej pada... :D
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Zaj007 »

Te w CFGB.
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Misiek Fisiek »

szms pisze:
Zuber pisze:Mam poważne wątpliwości czy rzeczywiście ta awaria rzadko się zdarza.
teraz tsi wypowiada się w wątki tdi :mrgreen:
Z tego co kojarzę to Tsi miałem jedno a Tdiki 3 (jeden PD i dwa CR z Dpf) ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

Po co aż tyle? ;)
whity

Re: AW: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: whity »

szms pisze:Po co aż tyle? ;)
żeby było większe prawdopodobieństwo, że się zepsuje :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

No jedynie chyba... :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Misiek Fisiek »

Jednego skasowałem po miesiącu :(

Szkoda, świetne auto było.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

A co skasowałeś?
Chyba, że to tajemnica :roll:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: Misiek Fisiek »

A6 C6 2.7 tdi quattro z tipem i po programie. Wtedy byłem nim straszliwie zajarany - nigdy żadnym samochodem ani wcześniej ani później tak się nie podniecałem.

Ale przesiadłem się z kibla "kombo samobójcy" (jak to kiedyś określił Zaj007 ;)) tj. A6 C5 2.5 tdi multitronic więc różnica była bardzo odczuwalna bo tamten wył (skrzynia CVT), nie jechał i był w dużo niższej wersji wyposażenia.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Czujnik róźnicy ciśnień DPF.

Post autor: szms »

No na pewno fajne autko...
no, ale nie ma co się dziwić, jednak przeskok w tych dwóch modelach był kosmiczny... prawie jak z OI na OIII :mrgreen:
ODPOWIEDZ