dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

Witam,
Poniżej chciałbym przedstawić problem, który spotkał moje auto:
- obroty ponad 1000 na jałowym biegu
- spalanie chwilowe zamiast 0,6 l/h wskakuje na poziom 1,4 l/h
- pracują wiatraki wentylatora mimo minusowej temperatury
- nierówna/rwana praca silnika na jałowym biegu
- zapach palonego plastiku z gumą
Byłem w ASO, zdiagnozowali i wymienili uszkodzony czujnik regulacji ciśnienia
Wszystko wróciło do normy na ... 4 dni :-(
Nie znam się na mechanice/elektronice samochodowej, ale według mnie to "zacina się" sterowanie turbiną
Zauważyłem, że opisana wyżej sytuacja pojawia się po tym, kiedy przejadę obojętnie jak długi odcinek z prędkością ok. 100 km/h przy obrotach ok. 1700/1800 na 6-tym biegu.
Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem
Pozdrawiam,
SLY222
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: maclan »

Cały opis brzmi jak wypalanie filtra DPF, ale może się mylę, bez podłączenia VCDSa ciężko powiedzieć, a wtedy najłatwiej idzie zobaczyć.
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: JOY »

A jeździsz dużo po mieście, powoli, w korkach ?
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: chudy »

Zdecydowanie większa część opisu pasuje do wypalania filtra DPF.
W serwisie w takim razie powinni go przepalić, a nie wymieniać czujniki (chociaż swoją drogą czujnik mógł być też uszkodzony)

Ale mechanikiem nie jestem, to pewności 100% nie mam ;)
sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

ogólnie tygodniowo robię około 700 km z czego ok. 250 w trasie (ekspresówka), a reszta po mieście (wa-wa=korki)
jak podłączyli w ASO testy to dziś im nic nie wyszło
a poprzednim razem błąd czujnika regulacji ciśnienia, który wymienili, ale nie chce mi się wierzyć, że po tygodniu znowu się popsuł
poza tym do tej pory nie zaświeciła się lampka filtra DPF czyli jest czyszczony na bieżąco
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: maclan »

Lampka to pali sie jak juz komputer zwraca ci uwage ze masz utrzymac pewne warunki jazdy, bo osiagnal pewien kolejny próg zanieczyszczenia i nie moze sobie z tym poradzic. Normalnie zwykla procedura oczyszczania nie jest sygnalizowana.
U mnie tak bylo w niedziele i poniedzialek, przez dwa dni bo jezdzilem krotkie odcinki wyzwalal i wyzwalal te oczyszczanie,co osiagnal temp wody chyba powyzej 50 st to zaczynal znowu, bez lampki DPF. Nie wiem co teraz maja za soft w sterownikach, bo kiedys jak przerwales procedure to juz nie zaczynal od poczatku, a czekal kolejny raz do progu.
Obecnie u mnie tak było że 2 dni próbowal dokonczyc. Jak sie wkurzyłem to pojechałem na obwodnice celem wypalenia jak do niej dojechalem to sie okazalo ze zakonczyl procedurke i wszystko wrocilo do normy,obroty kolo 800.
Czy jest w stanie wypalania w serwisie albo Vagiem, vcdsem mozna sprawdzic w blokach pomiarowych, bodajże 106 lub w pobliżu, zapełnienie filtra jest w 108. Nie daje to zadnych bledow, bo normalny stan eksploatacyjny.
A ten tryb jazdy jaki masz ty temu sprzyja.
sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

maclan, masz rację, tylko ja np: miałem trasę do Poznania i ciągle to samo było czyli objawy jak napisałem w pierwszym poscie :-(
może faktycznie coś ze sterowaniem, zajrzę do ASO i ich wypytam na tą okoliczność
kl
Posty: 106
Rejestracja: 22 lip 2010, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: kl »

Poniżej chciałbym przedstawić problem, który spotkał moje auto:
- obroty ponad 1000 na jałowym biegu
- pracują wiatraki wentylatora mimo minusowej temperatury

U mnie to samo - ASO potwierdzilo, ze to program czyszczenia DPFa.
sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

jeśli to program czyszczenia DPF-a to dlaczego u mnie przeszło w "tryb ciągły" czyli jak się włączyło to nie chce się wyłączyć od wielu dni, mimo np: drogi do Poznania po autostradzie ze średnią prędkością 140 czyli obrotami powyżej 2500 ?
Dancio
Posty: 30
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 15:26
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: Dancio »

U mnie również, średnio co dwa tygodnie, podnoszą się obroty silnika i załączają się wentylatory.
Czyszczenie trwa około 5-10minut.
Podczas tej operacji podobno nie powinno się wyłączać silnika.
b_bartt
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2011, o 07:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: b_bartt »

potrafi sobie skodzina ten zabieg wykonac nawet przy stalych 3000 obr na 6 biegu.. raz az sie lekko zdziwilem i pierwsze pytanie w mojej glowie to bylo: motor sie skonczyl bo nawet dziwnie pachnie....? szybko do serwisu po trasie i okazalo sie ze sie czysci dpf. pzdr
sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

zobaczę jak będzie się teraz zachowywał po wymianie czujnika :-)
może faktycznie popełniałem błąd podczas eksploatacji nie dając wyczyścić do końca filtra, ale bywało tak, że nawet 30 min stałem z włączonym silnikiem, podwyższonymi obrotami, włączonymi wentylatorami w smrodzie gumowo-plastikowym czekając, aż auto się "uspokoi" :-(
JERZY55
Posty: 1
Rejestracja: 26 mar 2011, o 13:47
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: piotrków

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: JERZY55 »

moja skoda 170KM ma 8000 km od grudnia 2010 i w tym czasie już czterokrotnie po przejechaniu trasy 20 km włączały się wentylatory (przy -10stC też) , smród jakiś plastikowy też szedł, pytałem w serwisie co jest grane, zaprosili na pomiary, nie sugerowali niczego. Teraz przeczytałem obserwacje szanownych forumowiczów i postanowiłem leżeć dalej spokojnie. Pojadę do nich po 10000km , myślę, że nie będą mi wypalać DPF'a, chociaż jeżdżę spokojnie: 5,0-6,0/100. Dotychczasowe usterki: odkleiła się uszczelka drzwi pasażera na dole (niby nic ale jej wymiana to ok 2 godz.pracy 2 ludzi), "świerszczyk" w lewym wywietrzniku na desce - z tym da się jeździć. Poza tym auto oceniam na razie jako doskonałe, wygodne i b.dynamiczne (DSG).
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: eX »

jazda spokojna zapycha filtr. co jakis czas warto pocisnac, bo bedzie ze brak mocy, filtr sie zapchal i mozna go tylko w serwisie wypalic, etc.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
ODPOWIEDZ