dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

sly222
Posty: 7
Rejestracja: 26 sty 2011, o 22:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: sly222 »

Witam,
Poniżej chciałbym przedstawić problem, który spotkał moje auto:
- obroty ponad 1000 na jałowym biegu
- spalanie chwilowe zamiast 0,6 l/h wskakuje na poziom 1,4 l/h
- pracują wiatraki wentylatora mimo minusowej temperatury
- nierówna/rwana praca silnika na jałowym biegu
- zapach palonego plastiku z gumą
Byłem w ASO, zdiagnozowali i wymienili uszkodzony czujnik regulacji ciśnienia
Wszystko wróciło do normy na ... 4 dni :-(
Nie znam się na mechanice/elektronice samochodowej, ale według mnie to "zacina się" sterowanie turbiną
Zauważyłem, że opisana wyżej sytuacja pojawia się po tym, kiedy przejadę obojętnie jak długi odcinek z prędkością ok. 100 km/h przy obrotach ok. 1700/1800 na 6-tym biegu.
Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem
Pozdrawiam,
SLY222
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: maclan »

Cały opis brzmi jak wypalanie filtra DPF, ale może się mylę, bez podłączenia VCDSa ciężko powiedzieć, a wtedy najłatwiej idzie zobaczyć.
Awatar użytkownika
JOY
Posty: 160
Rejestracja: 29 lis 2010, o 22:41
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 150 KM
Imię: Bartek
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: JOY »

A jeździsz dużo po mieście, powoli, w korkach ?
Moja ewolucja: FSO1500>Renault Clio>Renault Megane>Subaru Impreza WRX>Saab900>Honda Accord>O2-czarna zgniotka>Superb2 1.8TSI rosso> FORD FOCUS 3 :)
Obrazek 3 felgi stalowe ori za 100 zł wsio oddam
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: dziwne zachowanie silnika 2.0 TDI (170KM)

Post autor: chudy »