Amortyzator Superb II 2009

ketivv
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2014, o 18:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: ketivv »

gachul pisze:a to ciekawe.... ja właśnie kupiłem FSD bo po obniżeniu -30 mm fabryka nie trzymała na dole... FSD dawały rade ale Zuber na siłe pozbył się zmodyfikowanych B6 :D
mam u siebie w Yeti Koni FSD, jeden kod produktu do wszystkich wspominanych aut, różnica tylko średnica goleni zależna od "mocy silnika"
wg. informacji uzyskanych przy zakupie, byle zawieszenie było w fabrycznej wysokości nie ma znaczenia czy jest to standard czy 4x4 czy Octavia Scout/Skoda Yeti
natomiast zastrzegali, że pod FSD nie może być obniżone, wtedy proponują inny produkt
choć to by było dziwne bo Yeti obniżone o 4 cm to dopiero normalna Octavia :-)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: rezon »

PNB to niby +20mm, ale 4x4 też niby +20mm - a na pewno to wie tylko fabryka
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Krzychu
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2011, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: SuperbIII 2.0TSI 4x4
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Krzychu »

W piątek zamówiłem dwa amortyzatory Sachs o kodzie 313472 (przód, zwykłe zawieszenie, 55mm) w sklepie iP(..).pl (aby nie było reklamy), każdy 275 zł brutto, czyli 550 brutto razem , dostawa kurierem DPD w cenie, wykonałem płatność przelewem.
Przed zamówieniem dzwoniłem na infolinię sklepu i po podaniu nr VIN sprzedawca zweryfikował poprawność wyboru części.
Przesyłka powinna być u mnie we wtorek rano, także kolejno będę się umawiał na wymianę.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Zaj007 »

rezon pisze: Ori skodowskie w Superbie też są gazowe, a nieco większa sztywność KYB mogła wynikać po prostu z tego, że były nowsze.
Imo są sztywniejsze. I to nie tylko moje zdanie.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: rezon »

trzeba by nowe porównywać. Jak już mają kilkanaście/siąt kkm to przecież inaczej pracują. Zresztą efekt placebo jest powszechnie znany ;) nie tylko w medycynie :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Zaj007 »

Masz rację, ALE na ori od początku mi (i nie tylko) sie źłe jeździło. Po wymianie lepiej.
Ale ver. 2 skoro, jak napisałeś, Monroe są dobre i gazowe to pp 67 000km powinny trzymać parametry przynajmniej bardzo mocno zbliżone do nówki jeśli nie nówki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Zaj007 »

Zaj007 pisze:Masz rację, ALE na ori od początku mi (i nie tylko) sie źłe jeździło. Po wymianie lepiej.
Ale ver. 2 skoro, jak napisałeś, Monroe są dobre i gazowe to po 67 000km powinny trzymać parametry przynajmniej bardzo mocno zbliżone do nówki jeśli nie nówki.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: rezon »

67kkm to wcale nie taki mały przebieg w polskich warunkach. Jeśli wymieniam to też preferuję KYB excel G, ale bez przesady z Monroe. znam kilka osób, które są zadowolone z nich
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: RemekS »

Jak tak czytam ten wątek, to zaczynam się bać o moje zawieszenie. W Octavii II FL kombi, na ori zawieszeniu, 17 calowych kołach, jeździe z przyczepą ok 1-2 × w miesiacu, przejezdzilem w 4 lata ponad 200kkm i wymieniłem z przodu końcówki drążków, a z tyłu odboje (bałwanki ;)). W Octavii I, która w 4 lata przejechała ponad 300kkm wymieniałem tylko z przodu końcówki drążków. W obu samochodach amortyzatorów nie ruszałem bo wszystko było z nimi ok. Jak w Superbie ma się to tak sypać, to hm...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
whity

Amortyzator Superb II 2009

Post autor: whity »

Remek Spoko, prędzej ci się dsg zacznie sypać niż wymienisz zawieszenie :lol: :lol: :D
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: RemekS »

whity pisze:Remek Spoko, prędzej ci się dsg zacznie sypać niż wymienisz zawieszenie :lol: :lol: :D
Tytytyty złośliwcze jeden ;)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Krzychu
Posty: 27
Rejestracja: 28 lis 2011, o 20:37
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: SuperbIII 2.0TSI 4x4
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Krzychu »

Jestem już po wymianie amortyzatorów. Od razu we wtorek z rana po otrzymaniu przesyłki zadzwoniłem do Skody na ul. Modlińskiej w Warszawie w celu umówienia się na wizytę w cenie jaką proponowali w poprzednim tygodniu (450 zł brutto). Po połączeniu proszę o ustalenie terminu wizyty na wymianę dwóch amortyzatorów przód, informuję o już zakupionych amortyzatorach Sachs. W tym momencie następuje chwila konsultacji między pracownikami biura obsługi serwisu i pojawia się dodatkowa informacja : po wymianie amortyzatorów wymagane jest sprawdzenie geometrii i zbieżności za 200 zł brutto. Chwilę się zastanowiłem i przypomniałem sobie sytuację z wymianą amortyzatorów przód (później tył) w innym moim samochodzie i tam na 100% nie były wykonywane żadne zbieżności. Mówię, że w poprzednim tygodniu dzwoniłem i wypytywałem się o cenę wymiany i nic o zbieżności nie było mówione. Co ciekawe taką samą cenę 450 brutto podawał serwis na ul. Sokratesa , gdzie byłe osobiście i także nie było mowy o zbieżności. Podziękowałem i zakończyłem rozmowę. Zadzwoniłem do byłego serwisu Daewoo na ul. Jagielońskiej (tam serwisuję Nubirę) , cenę mi zaproponowali 450 brutto, ale finalnie ustaliłem na 400 brutto. Dodatkowo spytałem się pracownika biura obsługi czy czasem nie jest wymagane sprawdzenie zbieżności, nie nie jest wymagane padła odpowiedź. Wizyta ustalona na środę na 7:00, pojazd wjechał na warsztat o 7:30, wyjechał z niego o 11:10, czyli ponad 3,5h.

W serwisie Skody na ul. Modlińskiej byłem dwa razy : gwarancyjna wymiana zaparowanych przednich świateł przeciwmgielnych i gwarancyjna wymiana centralki fabrycznego auto-alarmu (częste wzbudzanie się alarmu na parkingu czy w garażu). Nie mam do nich żadnych uwag, ale te dodatkowe 200 zł za to , że klient nie kupił amortyzatorów po około 630 sztuka u nich to zagranie poniżej pasa.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Enriquez »

Cena ceną, ale zbieżność to IMHO warto by było mimo wszystko zrobić kontrolnie i zapobiegawczo.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: Zaj007 »

Zdecydowanie warto zbieżność zrobić.
Obrazek
apm16
Posty: 333
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Amortyzator Superb II 2009

Post autor: apm16 »

Zbieżność kontrolowałem w przyjaznej stacji diagnostycznej za "DZIĘKUJE " - wystarczy wjazd na sam początek ścieżki diagnostycznej i gotowe.
ODPOWIEDZ