SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowania

Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Mej »

ketivv pisze:Yeti ale technicznie to to samo, różnica dotyczy rodzaju (mocy) silnika w Superbie występuje tak samo konfiguracja 4x4 z TDI 140 jak i 170
(jak TDI CR170 KM +4x4+ DSG nie występował w Superbie nie występował też w Yeti)
Wiem, że Yeti (technicznie) w co najmniej 90% to to samo co SII i ich protoplasta Octa II (i nawet ośmieliłem się skrobnąć o tym parę słów w tej kwestii w kilku kolejnych postach: viewtopic.php?f=16&t=1947&p=80918&hilit=Yeti#p80918 ) , ale widać jakieś różnice jednak są ;) .
Oprócz SIIFL też mam Yeti'ka 4x4 (2.0 TDi 110 PS CFHF) z 2012 roku i tak samo jak Ty mam w nim pompę podciśnienia z końcówką G.

Ketivv - ponieważ wszystko co dotychczas nabazgroliłem w tym topiku dotyczy wyłącznie poliftowego SII (tylko to miałem czas posprawdzać w ETCE jak na razie) - postaram się dzisiaj lub jutro przysiąść nad modelami SII przed FL i nad naszymi Yetikami też ;) . Potrzebna mi tylko chwila czasu (i drugi lapek) żeby głupot nie powypisywać ale na pewno się odezwę.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: grzesiu26 »

grzesiu26 pisze:Ja sprawdzę na pewno.
U mnie jest ta - czyli "J". Przedlift, 2011 r., TDI 170 KM, 4x4, bez DSG.
Mej pisze:
2. Widok pompy z końcówką "J" :

Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Mej »

Sprawdziłem. Za ETKĄ:

1. Wszystkie Superby 2.0 TDi z silnikami CBBB: pompa podciśnienia z końcówką "F" .

2. Wszystkie Superby 2.0 TDi z napędem na przednią oś /naturalnie z wyjątkiem CBBB/: pompa podciśnienia z końcówką "G" .

3. Wszystkie Superby z silnikami 1.6 TDi : pompa podciśnienia z końcówką "G" .

4. Wszystkie Superby 2.0 TDi z napędem 4x4 (z wyjątkiem CBBB): pompa podciśnienia z końcówką "J" .

Ketivv - zainteresowałem się też Yeti'kami i w tym przypadku wszystkie egzemplarze z silnikami 2.0 TDi - bez względu na napęd (FWD i 4x4) - powinny być wyposażone w pompę podciśnienia z końcówką "F".

Ponieważ pompy z końcówką "F" są bardzo podobne (a może nawet takie same ?) do pomp z końcówką "G" - nie wolno sugerować się samym wyglądem i trzeba doczytać końcówkę numeru "z natury" (żaden kłopot - jest wybita na tylnej pokrywie).

Yeti 1.6 TDi pracuje na pompach z końcówką "G" .

grzesiu26 pisze: U mnie jest ta - czyli "J". Przedlift, 2011 r., TDI 170 KM, 4x4, bez DSG.
Prawidłowo. Tym samym potwierdzasz rzetelność ETKI ;) ... .
Pozdrawiam.
ketivv
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2014, o 18:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: ketivv »

Mej pisze:2.0 TDi - bez względu na napęd (FWD i 4x4) - powinny być wyposażone w pompę podciśnienia z końcówką "F"
dzięki za wyjaśnienie, jest F

niby Octa, Superb czy Yeti to technicznie to samo ale jednak ;-)
Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Etranger »

Jednak jest to jakaś wada konstrukcyjna. Dzisiaj w samochodzie, którym jeżdzę pojawiła się ta sama kontrolka (hamulec) + 3 piski ostrzegawcze + (po chwili) kontrolka abs.

W serwisie, który tym się zajmował, a mają autoryzację na wszelkie modele VAG: Seat, Audi, VW, Skoda, dowiedziałem się, że był okres, gdy zmieniali masowo po 2-3 pompy tygodniowo w różnych modelach z grupy.

Dziennik awarii modelu, którym jeżdżę składa się już z wielu wydarzeń:

05/2014 przy 106 kkm - wymiana czujnika różnicy ciśnień (700 zł)
07/2014 przy 112 kkm - lawinowy wysyp spalonych żarówek (>20 kod błędu); gratis - awaria sama się wykasowała zanim ASO podpięło pod komputer
11/2014 przy 116 kkm - poluzowana śruba mocująca lewy amortyzator; podobno najechałem na dziurę; gratis - 5 minut pracy mechanika w ASO
02/2015 przy 136 kkm - pompa podciśnienia vacuum nie daje ciśnienia; koszt szacowany wymiany we wtorek to 1100 zł + robocizna (30 minut)

średnio jedna awaria co 5 kkm lub co 10 tygodni.

Skoda powinna dodać do swojej książki serwisowej następującą informację:

"Naturalnym jest, że nasze samochody zużywają do 0,5l oleju na x km oraz ulegają awariom średnio co 5 kkm lub 10 tygodni."

We wcześniejszych samochodach, poza rutynowymi wizytami w serwisach na przeglądy wymieniałem średnio jakąś część co 14 miesięcy lub 50 kkm. Model, którym teraz jeżdżę psuje się znacznie częściej.

Zostawiam tą wiadomość dla tych, którzy wchodzą tutaj, aby poznać słabe i mocne punkty tych samochodów. Natomiast reszta może zająć się pisaniem dowcipów lub wymianą zdjęć lub umawianiem się na spoty, bo przecież poziom wiedzy technicznej na tym forum stanowi ok. 4% wartości jaką można znaleźć na www.vortex.com

Zmierzyłem to jako czas zdanego pytania do uzyskania poprawnej odpowiedzi: na moje pytanie jak zmienić żarówkę w popielniczce tutaj nie odpowiada nikt, a na vortex.com dostałem cenne wskazówki w ciągu 2 dni. Za miesiąc wskaźnik tego forum spadnie do 2% i pewnie przestanę tutaj zaglądać.
.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: whity »

Poco czekać miesiąc...lepiej teraz sie pożegnaj :lol:
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Misiek Fisiek »

To fora mają jakieś wskaźniki?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: szms »

Ja aż się wzruszyłem czytając to. Etranger, korzystając ze wskaźników dowiesz sie jakie male jest to forum. To nie jest forum typowo techniczne tylko towarzysko-opiniotworcze. To nie jest forum golfa, gdzie w ciagu dnia pada wiecej postow niz tutaj przez czly rok.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5809
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: pab567 »

Etranger muszę Cie wyprowadzić z błędu- to nie było, nie jest, i prawdopodobnie nigdy nie będzie forum stricto techniczne. Jeśli takiego szukasz to na przykład jak już sam wcześniej zauważyłeś vortex. Szczególnie, że jak widzę piszesz najczęściej wtedy, gdy masz problemy. My tu nie mamy czarodziejskich sposobów na ogarnięcie wszelkich usterek. My tu dajemy czadu. A jak się od czasu do czasu uda pomóc to walimy flaszkę bo tacy już jesteśmy. Ma Ci to prawo nie pasować - ale tez nikt Cię to nie zapraszał i do niczego nie przymuszał. Więc wyluzuj prosze...
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Matt »

Z tymi popowodziowymi autami zawsze było sporo problemów.
Wskaźnik dowcipów nam zmalał
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Docent83 »

za to mamy wysoki wskaźnik sarkazmu i ironii ... o ironio :D
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Camillinhio »

Temat mojej pompy w końcu zamknięty viewtopic.php?f=18&t=4013&hilit=pompa+p ... 40#p155826
Obrazek
Waldek
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 2015, o 08:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: Waldek »

Witam dokładnie ta sama usterka - naprawiona w Chorwacji w ASO ( assistance skoda) - po kilku dniach w kraju ten sam problem - wcześniej zadnych napraw ( 46000 przebiegu) poza planowym przeglądem - coś nie jest chyba tak zobaczymy co zrobi nasz autoryzowany serwis ...
Awatar użytkownika
alien1817
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2019, o 20:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: alien1817 »

Witam Państwa. Jestem nowy na tym forum. Od jakiegoś czasu mam podobny problem zgodny z wątkiem. Komunikat ten sam. Kasowałem kilkukrotnie błąd, jednak problem wraca kiedy silnik chodzi dłuższą chwilę na biegu jałowym. Nigdy w żadnej innej sytuacji się to nie zdarza. Wystarczy, że zostawię na kilka minut odpalone auto i znów wyskakuje awaria wzmacniacza. Co rodzicie? Faktycznie mam nie ten typ pompy. Bawić się w zamiennik czy bulić za oryginał? Jaka jest pewność, że wymiana usunie błąd na dobre? Dodam, że auto mam piliftowe, z 2013, model 2014, 4x4 dsg, kombi.
Awatar użytkownika
alien1817
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2019, o 20:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

Post autor: alien1817 »

Panowie, dziś szukałem pompy z końcówką J. Wychodzi na to, że jest również dedykowana do 1.2 TDI, czy to możliwe?
ODPOWIEDZ