Problem z Xenonem padła przetwornica

wws
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2012, o 22:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Kraków

Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: wws »

Witam dziś napotkał mnie problem z prawym Xenonem, nagle zgasł i nie działa przekładałem żarnik i w lewej świeci prawdopodobnie padła przetwornica. Problem w tym żeby sprawdzić lub wymienić przetwornice trzeba wyjąc lampę bo przetwornica jest pod spodem. Mam pytanko czy ktoś mógłby mi pomoc jak ściągnąć zderzak bo mordowałem się dziś z trzy godzinki i porażka. Jakieś foty lub schemat ?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13594
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: Enriquez »

e-mail podeślij może
trochę głupio się go zdejmuje, ale dasz radę - musisz mieć długie ręce - jak ginekolog :D
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
spyderx
Posty: 21
Rejestracja: 6 lis 2010, o 11:16
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 205,1 KM / 429,6 Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: spyderx »

Ja dałem radę przez otwory od dołu po zdemontowaniu świateł dziennych i małej plastikowej zaślepki. Trochę trudna wymiana ale możliwa. Możesz podjąć wyzwanie, jeśli nie dasz rady to pozostaje zdejmowanie koła oraz nadkola.
prezes_stefan
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2016, o 22:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Daniel

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: prezes_stefan »

Witam!
Mam podobny problem, tylko że w moim Superbie z 2011r. są ksenony D1S, które (jak mi się wydaję) mają zespoloną przetwornicę z żarnikiem, więc chyba diagnoza będzie inna niż u mojego poprzednika... Z dnia nadzień przestał mi świecić lewy ksenon i wyświetliła się kontrolka spalonej żarówki:/ Po zamianie ksenonów stronami sytuacja jest identyczna, nie świeci lewa strona, czyli ksenon jest sprawny. Bezpieczniki wszystkie ok. Miał ktoś może podobny problem? POMOCY:(
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13594
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: Enriquez »

Z D1S zespolony jest zapłonnik a nie przetwornica. Każdy Superb 2 ma D1S, przynajmniej przed liftem. Przetwornicę znajdziesz od spodu lampy.
Tu dobrze widać - to jest to srebrne badziewie.

Obrazek
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
prezes_stefan
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2016, o 22:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Daniel

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: prezes_stefan »

Czyli szykuje się demontaż zderzaka...:/ Dzięki wielkie za pomoc!
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13594
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: Enriquez »

kwestia narzędzi ... mnie się t udało bez zdejmowania zdezraka
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Rafff
Posty: 28
Rejestracja: 26 lip 2016, o 13:00
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Imię: Rafał

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: Rafff »

Temat już dość stary, ale może się przyda nowym z tym problemem.
Zderzak zdejmiesz w 15 minut na parkingu jak wiesz jak.
Narzędzia? Torx 20, 25, 30 jak dobrze pamiętam i to najlepiej w postaci konkretnego takiego zakrzywionego klucza (jak imbusy) albo na śrubokręcie, i jeszcze obcinaczki do kabli.
- wykręcamy po 3 śruby z każdego nadkola, które przykręcone są do zderzaka (torx 20 albo 25)
- obcinaczkami do kabli "wydłubujemy" spinki, które po podniesieniu maski trzymają osłonę w przedniej części (dwa elementy), spinki ciężko wyjąć i raczej po próbuje ich wyjęcia nie unikniemy ich lekkiego zdeformowania łebka. Najlepiej spróbować obcinaczkami "wgryść" się pod spinkę, podłożyć jakiś śrubokręt pod nie i wyszarpać spinkę
- pod tymi osłonami znajdują się z jednej jak i z drugiej strony po jednej śrubie torx 30 chyba
- zdejmujemy osłony na dole tam gdzie mamy halogeny, wyjmujemy halogeny i tam gdzie zdjęliśmy osłony na wprost widać z jednej i z drugiej stronie po jednej śrubie torx chyba 25, dosyć głęboko
- pod zderzakiem znajdziemy również 3 spinki takie same jak na górze
- najtrudniejszy element - trzeba odkręcić śruby mocujące zderzak do błotnika. Można to zrobić najlepiej śrubokrętem z bitem na torx 20 albo 25. Trzeba wcisnąć rękę od komory silnika, wymacać śruby (dwie na stronę), co by było wiadomo gdzie się znajdują i je wykręcić. Te śruby akurat są z klejem do gwintów i może być problem z ich odkręceniem. Trzeba dobrze docisnąć śrubokręt, aby nie zniszczyć śruby, bo już nigdy jej nie wykręcimy.

Jak już wykręciliśmy wszystko i wypięliśmy, to stajemy przodem do auta, łapiemy rękami w miejscach gdzieś przy halogenach i próbujemy lekko podważyć zderzak, trochę nim poruszać i powinien w końcu zeskoczyć. Pamiętamy, że przy park assist należy odpiąć wtyczkę, która znajduje się niedaleko zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy. Po zdjęciu zderzaka najlepiej oprzeć go na stopach i wypiąć wtyczkę.

Same reflektory są na trzech śrubach i po ich zdjęciu pamiętamy, aby odpiąć węże od spryskiwaczy (jest taka mała zawleczka, która może nam nieźle odskoczyć i zniknąć na zawsze) i zawsze z nich wycieka płyn (z samego węża jak i spryskiwacza w lampie więc czekamy, aż płyn wyleci, a nie żeby wleciał do lampy i ją zalał.

To chyba tyle.

Przy zakładaniu dobrze trzeba go przypasować, bo ze zderzaka, tam gdzie łączy się z błotnikami, są tak jakby zaczepy, czy wypustki.

Prosta sprawa, nie da się tutaj nic spierniczyć :) Powodzenia
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: kamracik »

Rafff pisze:- obcinaczkami do kabli "wydłubujemy" spinki, które po podniesieniu maski trzymają osłonę w przedniej części (dwa elementy), spinki ciężko wyjąć i raczej po próbuje ich wyjęcia nie unikniemy ich lekkiego zdeformowania łebka. Najlepiej spróbować obcinaczkami "wgryść" się pod spinkę, podłożyć jakiś śrubokręt pod nie i wyszarpać spinkę
Za pierwszym razem też tak kombinowałem, ale średnio się to sprawdza, niszczy się łepek i z każdym razem jest ciężej.

Dużo łatwiej idzie odpowiednim narzędziem w zatrważającej cenie 30PLN (choć wydaje mi się, że płaciłem za nie koło 10PLN, ale pamięć bywa zawodna):
http://www.ceneo.pl/1161615
Tym wyjmiesz bez problemu trzpień z tych kołków bez niszczenia niczego.
areksapek
Posty: 2
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 18:32
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Problem z Xenonem padła przetwornica

Post autor: areksapek »

Witam, mam podobny problem. Ma ktoś może schemat wtyczki reflektora? Które piny odpowiadają za ksenon?
ODPOWIEDZ