Opiłki w filtrze paliwa

Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Opiłki w filtrze paliwa

Post autor: Picasso »

Witam
Forumowicze wymieniając wczoraj filtr paliwa w moim superbie odnalazłem w obudowie filtra malutkie błyszczące chyba opiłeczki na pewno nie metal bo nie czepia sie do magnesu ilość niewielka. Pierwsza myśl pompa wysokiego ciśnienia, wiec zdjąłem regulator i sitko na nim czyste w pompie tez nic nie ma. Przebieg auta to 160 tys. Silnik 2,0 cffb. Co to może być czy zatankowałem gdzieś syf czy cos innego opiłkuje. No bo jesli pompa by opiłkowała to na tym sitku regolatora i jej obudowie byłyby opiłki czy niekoniecznie?
Jeśli chodzi o pracę silnika nic się nie dzieje.
Ktoś może polecić w okolicy Warszawy warsztat który przeprowadzi profesjonalna i uczciwa diagnozę tego problemu
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 422
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Post autor: krzynol »

jakby pompa opiłkowała, to byłoby wszędzie pełno
chyba że zaczyna dopiero.
aczkolwiek dziwne, bo tam nie ma chyba wirnika z aluminium
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Post autor: fabek »

małe złote opiłki są z pompy, wyczyść wszystko, jak ich nie ma wiele to nie martw się, lej dobre paliwo tylko i filtr paliwa razem z wymianą oleju ma być nowy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Post autor: marcinj6 »

Polecam dodatek do paliwa archoil 6900 dmax. 10ml na 10l paliwa. Ja stosuję już od roku i polecam. Problemem jest gówniane suche paliwo na stacjach benzynowych a zwłaszcza to "niby" lepsze a jest suche jak pieprz. Dlatego ja tankuje zwykłe ON i leje ten dodatek. On ma między innymi za zadanie smarowanie układu paliwowego. Tankuj tylko na znanych stacja nie na żadnych małych typu " CPN u Janusza" a druga sprawa to właściwa procedura wymiany filtra paliwa. Albo vcds i test pompy aby nie pracowała na "sucho" albo przekręcić kluczyk na zapłon z 10-15 razy żeby układ się napełnił. I tak jak wspomniał fabek jeśli nie ma ich dużo to się nie przejmuj. W każdym układzie jakieś małe ilości będą.
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: Opiłki w filtrze paliwa

Post autor: Picasso »

Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Sęk w tym że te opiłki są srebrne. Wyglądają jak kawałeczki aluminium.
Od 1,5 roku jeżdżę na ropie B0 czyli bez biododatków i zawsze zamawiam u tego samego dostawcy (mam własny dystrybutor).
Auto na niej chodzi rewelacyjnie. Myślę by może dolać tego oleju 2 T o którymś kiedyś pisał fabek .
Gdzieś kiedyś czytałem o przypadku w którym gościowi opiłkowała pompa z baku paliwa i miał właśnie aluminiowe opiłeczki, bo jak rozumie z pompy wysokiego cisnienia opiłki są metalowe i czepiałyby się do magnesu?
Filtr natomiast zawsze wymieniam poprzez vcds z testem pompy
ODPOWIEDZ