Re: DSG - stuki w skrzyni
: 14 sty 2016, o 07:44
Tego akurat to nie wiem, przecież z tym silnikiem i tak nikt diesla nie kupiszms pisze:A 1.6 tdi? Tez moment ma maksymalny...
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Tego akurat to nie wiem, przecież z tym silnikiem i tak nikt diesla nie kupiszms pisze:A 1.6 tdi? Tez moment ma maksymalny...
Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.szms pisze:whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia
sam jesteś suchy
nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów
W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.
A to, że nieprzewidziana to inna bajka.
Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była
Spokojnie. Poza mechatroniką jeszcze koła zębate, przekazania napędu itp. To już napewno nie może na sucho chodzić. Sprzęgła zgoda.bobek84 pisze:Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.szms pisze:whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia
sam jesteś suchy
nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów
W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.
A to, że nieprzewidziana to inna bajka.
Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była
Ten silnik jest tez montowany w Audi, z resztą to ich konstrukcja rodzima a nie VW, i w zależności gdzie go wsadzą to ujawniają wyższe lub niższe wartości zarówno KM jak i Nm. W Audi ma 170 KM a moment ma chyba dłubnięty softem.CLO27 pisze:Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałościsko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Masz rację. Twój wpis wnosi tyle informacji merytorycznych, że wystarczy za wszystkie na całym forum.Zaj007 pisze:Najbardziej mi się w tym wątku podoba jakże często powtarzana partykuła "chyba"
Proponuję usunięcie co niektórych postów jako źródeł rozpowszechniania fałszywych informacji.
Prawda.sko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju.
sko89 pisze:Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła.
Prawda plus to, że DQ200 ma sprzęgła jednotarczcowe. Zużywają się tak samo jak w skrzyni manualnej klasycznej. Częste używanie przez TCU półsprzęgła, a nawet postój na biegu negatywnie odbija się na ich trwałości.sko89 pisze:Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może.
Jest!sko89 pisze: Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Jest torque limiter. Takie super-duper bonusy wychodzą zwykle na hamowniach inercyjnych.CLO27 pisze: (...)
Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałości
Nie potrafię powiedzieć kto na forum wymieniał. Trzeba szukać. Przebieg nie gra roli (psują się i nowe i stare). Koszt nowej z ASO ok. 10.000 zł.SSII pisze:Ja do domu drugie auto ze stajni Skody chcialem zakupic i miala to byc OII w 1.6 tdi DSG 7 birgowy. Ale jak czytam to wszystko co tu napisaliscie to jednak poczekam.. dokulam trochę kasy i kupie 2.0 184 DSG6. Jaki jest koszt tej mechatroniki w DSG6? Komus to juz padlo? Przy jakim przebiegu?
Idę o zakład, że jakaś literka różni się w kodzie silnika.sko89 pisze: (...) Ten silnik jest tez montowany w Audi, z resztą to ich konstrukcja rodzima a nie VW, i w zależności gdzie go wsadzą to ujawniają wyższe lub niższe wartości zarówno KM jak i Nm. W Audi ma 170 KM a moment ma chyba dłubnięty softem. (...)
Prawda. Prefiks na częściach 0AM.sko89 pisze:DSG7 sucha ma chyba symbol DQ200 i obsługuje silniki do 250Nm.
Jakikolwiek dowód na ten temat? W VW sypią się tak samo jak w innych brendach VAGa.sko89 pisze:(...) W VW ponoć jest wzmocniona. A w Skodzie zamontowana na żywca bo uważają, że Skodami jeżdżą emeryci z SB w kapeluszach a oni nie cisną.
Taaaaaaaaaaak? To jaka jest skrzynia "automatyczna" w np. Audi A1 1,4 TSI?sko89 pisze:W Audi jej nie montują.
Skoro olej jest tylko w module mechatronicznym to koła zębate pracują na sucho? Byłby ewenement, albo... sam bredzisz.bobek84 pisze: (...)
Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.
Na pewno tak nie jest. Może nie dwa obiegi, bo to za duże słowo, ale jest "hydrol" sterujący i olej do smarowania (rozbryzgowo) kół zębatych.epokjac pisze:Wg Wimaru w Warszawie w DSG7 jest jeden olej wspólny dla mechatroniki i samej skrzyni, sprzegło jest suche. Informacja uzyskana od doradcy serwisowego podczas akcji wymiany oleju w DSG7
Wg. VAGa nie wymienia się oleju (poza akcją serwisową).gachul pisze:nie chce sie tu mądzrzyć ale w Yetasie ojca na 60 tys nie wymienili oleju i wogóle nie wspominali o wymianie w późniejszym terminie
Rozmowa dotyczy skody więc z mojej wiedzy która kończy się na 2014 roku mamy dwie skrzynie dq250 mokre sprzęgła i dq200 z suchymi...Zaj007 pisze:Aha w ramach pisania co kto wie albo co się komu wydaje proponuję jeszcze 30 razy napisać, że DSG7 (nie bacząc na to, że jest również dostępna siedmiobiegowa DSG z mokrymi sprzęgłami) jest sucha, ma suche sprzęgła, ma Pustynię Kalahari w środku itp. I, że wie to od pana z serwisu, pani z działu sprzedaży, wujka Bronka, szwagra Zenka, handlarza Mirka czy sprzedawcy cebuli Janusza.