Strona 10 z 12

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 12 sty 2016, o 20:28
autor: szms
Lepsze, ale przy dobrej eksploatacji suchej wcale nie jest taka zla.
Mokre sa bardziej idiotoodporne :D

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 12 sty 2016, o 20:29
autor: whity
A co to dobra ekspoloatacja? Definiuj

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 12 sty 2016, o 20:33
autor: szms
W dsg7 ze wzgledu na mniejsza ilosc oleju sprzegla szybciej sie zagrzewaja... Jak ktos lata w trasie to sprzegla sie nie grzeja, wiec skrzynia nie dostaje... W miescie jak ciagle miesza miedzy biegami to sie przegrzewaja i padaja.
Znowu w dsg6 jeden wspolny obwod powoduje, ze mechatronika jest narazona na zanieczyszczenia i z tego wzgledu ta skrzynia ma wieksze problemy z mechatronika.

Mozna wiele ciekawych rzeczy sie dowiedziec :mrgreen:

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 12 sty 2016, o 20:35
autor: whity
Ale ja nie pisze o skrzyniach...przeczytaj raz jeszcze ;)

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 12 sty 2016, o 20:40
autor: szms
Nie rozumiem. 8-)

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 12:30
autor: Broker89
Mam dsg7 w drugim aucie, przy 10tys auto wylądowało w serwisie przy zmianie biegow czasami byl dziwny odglos jakby cos padalo z trybikow i szorowalo po ząbkach :) na gwarancji teoretycznie wymienili jakies przewody olejowe ktore byly wadliwie położone czy cuś. Teraz robilem wymiane oleju w skrzyni w aso vw zaplacilem 1200zl co dziwne 2 zakłady mechaniczne nie chciały się tego podjąć i odsyłali mnie do aso. Jak narazie wszystko działa :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 12:48
autor: whity
Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 19:33
autor: bobek84
A w Niemczech pytalem w serwisie, normalnie na 60tys km jest wymiana przewidziana w dsg7.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 20:15
autor: whity
Skoda wymieniala poprzez akcje serwisowa darmowo olej...ale nigdzie nie pisze ze trzeba go regularnie wymieniać

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 20:17
autor: szms
whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia

sam jesteś suchy :lol:

nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów :roll:

W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.

A to, że nieprzewidziana to inna bajka. :roll:



Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była :mrgreen:

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 20:22
autor: whity
Wiem wiem...przecież się wymienia...brakuje bezdusznego:)

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 20:26
autor: szms
A wracając do tematu, to pewnie dwumasa... skoro ciągnęło auto przeczepę nie raz to bardzo prawdopodobne. W klekocie dwumasy padają, ale są bardziej wytrzymałe na przeciążenia...

Tak sobie teraz przypominam - znajomy identycznym silnikiem i skrzynią regularnie na wakacje ciągał 8-metrową kempingową...i on wymieniał dwumasę przy 80 kkm. :roll:

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 13 sty 2016, o 21:55
autor: sko89
DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 14 sty 2016, o 03:16
autor: CLO27
sko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałości :)

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 14 sty 2016, o 06:41
autor: szms
A 1.6 tdi? Tez moment ma maksymalny... :roll: