DSG - stuki w skrzyni

Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bandit57 »

Dokladnie jak Tomek napisal, zawsze zaciagajcie reczny,nie robcie bledu zostawiania tylko na postoju.Jak sie ta zapadka posypie,to podobno cala skrzynia jest do wymiany,tak bynajmniej tak slyszalem,bo trzeba wymieniac cala obudowe i kilka jej elementow...
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: chudy »

Ale w zimę ręczny zaciągać? Nie za bardzo...
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: ja456 »

Niby czemu nie?? Najwyżej jak przymarźnie to przy ruszaniu powinien puścić - wielokrotnie tak miałem i nic się złego nie stało. Zresztą mając DSG, wolałbym zapłacić za ewentualną naprawę hamulca niż skrzyni.
Awatar użytkownika
mkotek
Posty: 127
Rejestracja: 3 sie 2010, o 21:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Michał 'Kotek'
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: mkotek »

Ja nie wiem, ale w instrukcji wyraźnie jest napisane, iż pozostawienie samochodu na terenie PŁASKIM wymaga jestynie przełączenia dźwigni zmiany biegów w pozycji P.
/Kotek
Superb Combi 2.0 TSI - odebrana (wrzesień 2010); Sedan - odebrany (23 grudnia 2010)
Awatar użytkownika
rafał
Posty: 224
Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: rafał »

bandit57 pisze:Dalsza historia to reakcja na pedal gazu gdzie po 4 sekundach reaguje..O stukach podobnych do Ciebie juz wogole nie mowie,bo u mnie jeszcze dochodza przy redukcji od 3 dol mocniejsze wyczuwalne szarpniecia,jednym slowem dostaje k...wicy kiedy jade w korku.
ja też mam problem z czasem reakcji skrzyni też trwa to koło 4 sekund , ale ponoć tak ma być , jednak po przeszło roku użytkowania nadal nie mogę się do tego przyzwyczaić trzeba spokojnie ruszać itd..... co wcale mi nie odpowiada


co do szarpnięć na początku klika razy skrzynia przy ruszaniu szarpnęła z pierwszego na drugi bieg w serwisie nić nie stwierdzili , ale szybko to ustało i jak na razie nic takiego nie ma miejsca
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: edeks »

Znów odgrzewany kotlet, chociaż tym razem wolałbym go jednak nie odgrzewać :(

Objawy: pojedyńcze, bądź kilkukrotne następujące bezpośrenio po sobie delikatne (przynajmniej na razie) stuknięcia przy delikatnym dodaniu i odjęciu gazu. Zazwyczaj pojawiają się podczas jazdy w korkach (czyli codziennie :( ). Tylko przy małych prędkościach (biegi 1-2-3). Brzmieniem przypominają przejechanie po jakimś uskoku w jezdni, torach, czy łączeniach asfaltu itp. Dochodzą z okolic pedałów, nie miałem okazji sprawdzić, czy są też odczuwalne po stronie pasażera. Skrzynia nie szarpie, zmienia płynnie góra/dół i szybko reaguje (nie czekam 4 sekund na redukcję).

Czy ktoś z użytkowników dss, a szczególnie dsg 7 z 1,8 tsi ma podobne objawy? Planuję odwiedzić ASO z tym tematem bez czekania do pierwszego przeglądu, bo mam nalatane dopiero trochę ponad 5kkm i trochę bym musiał jeszcze pojeździć, a niekoniecznie chciałbym sprawdzać, czy objawy będą się nasilać.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Grabosz
Posty: 31
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Grabosz »

Ja mam podobnie w 1.8 TSI z DSG7 na liczniku dopiero 5500 km przebiegu ale objawy takie same jak opisywane przez Edeksa.
Podczas normalnej jazdy wszystko wydaje się być ok. Natomiast przy delikatnym operowaniu gazem np. tocząc się powoli w korku skrzynia zaczyna pracować zdecydowanie mniej kulturalnie (często wyczuwalne lekkie szarpnięcia delikatne stuki i "jęki" przy redukcji). Przyznaje, że bardzo mnie te objawy irytują ponieważ jadąc w warunkach miejskich cały czas podświadomie zastanawiam się jak w danej chwili operować gazem aby uniknąć opisanych efektów. I nie ma reguły raz mi się udaje a raz nie. Tak samo jeśli chodzi o płynność ruszania to przyznam szczerze, ze liczyłem na coś więcej. Teraz z "łezką w oku" przypominam sobie jak przed Superbem wyglądała jazda w korku e39 530dA.

Na jeździe testowej w Warszawie dostępne były tylko TDI z DSG6 i wydaje mi się, że tamta skrzynia pracowała odczuwalnie lepiej przynajmniej podczas ruszania.
I pomyśleć, że kupując nowe auto automat był dla mnie priorytetem a na SII zdecydowałem się m.in. ze względu na tak powszechnie chwaloną skrzynie DSG.
Może gdyby to był mój pierwszy automat to byłbym zachwycony pracą tych skrzyń, ale niestety tak nie jest i teraz mogę trochę żałować dokonanego wyboru :|
Całe szczęście, że przedłużyłem fabryczną gwarancję do 4 lat może przez ten czas coś się w tej sprawie zmieni na lepsze w temacie tych skrzyń.

Przed kupnem Superba zastanawiałem się dlaczego DSG nie występuje w samochodach marki Audi? Przecież jej cena wcale nie jest niska. Teraz już wiem dlaczego - ponieważ taka kultura pracy skrzyni nie bardzo pasuje do marki premium koncernu VAG.

A i jeszcze jedno spostrzeżenie w tym temacie. Jak dla mnie to skrzynia trzyma zdecydowanie zbyt niskie obroty silnika (mowa o TSI) podczas spokojnej jazdy. Bo 1400-1500 obr/min przy silniku benzynowym 1.8 R4 to moim zdaniem lekkie przegięcie. Ciekawe jak w związku z tym za jakiś czas po x00000 km będzie się sprawować koło dwumasowe i dół silnika :?:
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: frytol »

Grabosz, to, że w Audi DSG nazywa się S-Tronic nie oznacza, że jest to jakkolwiek inna skrzynia ;).
Grabosz
Posty: 31
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Grabosz »

frytol pisze:Grabosz, to, że w Audi DSG nazywa się S-Tronic nie oznacza, że jest to jakkolwiek inna skrzynia ;).
Jednak wydaje mi się, że S-Tronić z Audi to zupełnie inna skrzynia niż ta montowana w Skodach, VW i Setach.
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/audi- ... la-quattro
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: frytol »

Oczywiście porównuję tylko S-Tronic'a w Audi A3/S3 i TT, które tak samo jak reszta osobowych VAG-ów (poza Seatem Exeo - platforma Audi A4 B6/B7 i VW Touaregiem) ma silniki montowane poprzecznie. Pozostałe Audi mają silnik wzdłużne, stąd inna skrzynia.
Grabosz
Posty: 31
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Grabosz »

Kolego frytol wygląda na to, że jest tak jak napisałeś.
Zatem ciekawe czy posiadacze Audi z DSG mają podobne spostrzeżenia jak niektórzy użytkownicy Skody :?:
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: edeks »

Zanim zapytałem na forum szukałem trochę w necie i niestety (albo na szczęście) nie znalazłem za dużo. Najwięcej przypadków było rzecz jasna na forum passata, golfa, troszkę info na ocp. Co do Audi chyba nic nie było. Niektórzy twierdzą, że stuki to właśnie efekt kasowania luzów w samej skrzyni, inni, że to kwestia nieodpowiednich śrub.
U mnie te stuknięcia są naprawdę bardzo delikatne i podejrzewam, że mogły być od początku, tylko może nie bardzo zwracałem na nie uwagę. Niestety nie mam możliwości porównać swoich objawów z innym autem w tej konfiguracji, więc zostaje pomoc z forum.
Na jeździe próbnej miałem 1,8 tsi, tyle że w manualu. Na szczęście też mam wykupioną fabryczną gwarancję na 4 lata, chociaż wolałbym nie korzystać z niej zbyt często ;)
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
patryk_wawa
Posty: 115
Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: patryk_wawa »

Grabosz pisze:A i jeszcze jedno spostrzeżenie w tym temacie. Jak dla mnie to skrzynia trzyma zdecydowanie zbyt niskie obroty silnika (mowa o TSI) podczas spokojnej jazdy. Bo 1400-1500 obr/min przy silniku benzynowym 1.8 R4 to moim zdaniem lekkie przegięcie. Ciekawe jak w związku z tym za jakiś czas po x00000 km będzie się sprawować koło dwumasowe i dół silnika :?:
koło dwumasowe w silniku benzynowym?? ciekawe :)
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: frytol »

patryk_wawa, spora część benzyn ma obecnie dwumasy, afaik 1.8/2.0tsi również. Pierwszy lepszy przykład: http://allegro.pl/vw-passat-b6-cc-eos-g ... 24312.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: edeks »

Albo tu na przykład:

http://allegro.pl/kolo-zamachowe-dwumas ... 49433.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
ODPOWIEDZ