DSG - stuki w skrzyni

Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: CLO27 »

szms pisze:A 1.6 tdi? Tez moment ma maksymalny... :roll:
Tego akurat to nie wiem, przecież z tym silnikiem i tak nikt diesla nie kupi ;) :lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
SSII
Posty: 90
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:22
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Mateusz
Lokalizacja: CB

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: SSII »

Ja do domu drugie auto ze stajni Skody chcialem zakupic i miala to byc OII w 1.6 tdi DSG 7 birgowy. Ale jak czytam to wszystko co tu napisaliscie to jednak poczekam.. dokulam trochę kasy i kupie 2.0 184 DSG6. Jaki jest koszt tej mechatroniki w DSG6? Komus to juz padlo? Przy jakim przebiegu?
bobek84
Posty: 277
Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Kiel

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bobek84 »

szms pisze:
whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia

sam jesteś suchy :lol:

nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów :roll:

W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.

A to, że nieprzewidziana to inna bajka. :roll:



Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była :mrgreen:
Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: sko89 »

bobek84 pisze:
szms pisze:
whity pisze:Bo w dsg7 nie jest przewidziana oleju bo to sucha skrzynia

sam jesteś suchy :lol:

nazywana jest sucha, bo jest w niej mniej oleju. Są dwa obwody osobne oleju. Dlatego w mieście olej przy dużej ilości przełożeń się grzeje i przyciera sprzęgła... to odnośnie wcześniejszych moich wpisów :roll:

W dsg6 jest "mokra", bo olej jest wspólny, dlatego też jest tam dodatkowo filtr.

A to, że nieprzewidziana to inna bajka. :roll:



Whity, w haldexie podobno też się nie wymienia filtra, ba... ASO twierdzi, że takiego nie ma, a pamiętasz jaka wojna była :mrgreen:
Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.
Spokojnie. Poza mechatroniką jeszcze koła zębate, przekazania napędu itp. To już napewno nie może na sucho chodzić. Sprzęgła zgoda.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: sko89 »

CLO27 pisze:
sko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju. Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła. Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może. Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałości :)
Ten silnik jest tez montowany w Audi, z resztą to ich konstrukcja rodzima a nie VW, i w zależności gdzie go wsadzą to ujawniają wyższe lub niższe wartości zarówno KM jak i Nm. W Audi ma 170 KM a moment ma chyba dłubnięty softem.
DSG7 sucha ma chyba symbol DQ200 i obsługuje silniki do 250Nm. W Audi jej nie montują. W VW ponoć jest wzmocniona. A w Skodzie zamontowana na żywca bo uważają, że Skodami jeżdżą emeryci z SB w kapeluszach a oni nie cisną.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zaj007 »

Najbardziej mi się w tym wątku podoba jakże często powtarzana partykuła "chyba" :lol:

Proponuję usunięcie co niektórych postów jako źródeł rozpowszechniania fałszywych informacji.
Obrazek
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: sko89 »

Zaj007 pisze:Najbardziej mi się w tym wątku podoba jakże często powtarzana partykuła "chyba" :lol:

Proponuję usunięcie co niektórych postów jako źródeł rozpowszechniania fałszywych informacji.
Masz rację. Twój wpis wnosi tyle informacji merytorycznych, że wystarczy za wszystkie na całym forum.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: szms »

Same sprzegla nie sa zanuzone, ale dsg7 ma dwa niezalezne obiegi, i wymienia sie dwa oleje - to sa jakies inne oleje. Drugiego jest 1,2 albo 1,4 l.
epokjac
Posty: 13
Rejestracja: 19 cze 2011, o 21:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: epokjac »

Wg Wimaru w Warszawie w DSG7 jest jeden olej wspólny dla mechatroniki i samej skrzyni, sprzegło jest suche. Informacja uzyskana od doradcy serwisowego podczas akcji wymiany oleju w DSG7
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: gachul »

nie chce sie tu mądzrzyć ale w Yetasie ojca na 60 tys nie wymienili oleju i wogóle nie wspominali o wymianie w późniejszym terminie
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zaj007 »

sko89 pisze:DSG7 ma chyba sprzęgła suche, w ogóle bez oleju.
Prawda.
sko89 pisze:Z tego też powodu nie ma tak jak w DSG6, że olej obmywający okładziny po przejściu przez filtr idzie na mechatronikę. A wiadomo, że filtr nigdy nie wyłapie 100% zanieczyszczeń. I dlatego w DSG6 pada często mechatronika a w DSG7 sprzęgła.

Prawda. Choć poprawniej napisać "filtry". Przestrzegam, że w DQ200 mechatronika też jest awaryjna.
sko89 pisze:Ale nie z powodu braku obmywania przez olej tylko z tego, że ta skrzynia jest na granicy wytrzymałości momentu obrotowego wobec silnika 1.8 TSI, który ma 250Nm i skrzynia ma chyba też dokładnie tyle wytrzymałości. To powoduje, że najmniejsza przyczepa dobija sprzęgła tak jak napisał Szms. W DSG7 faktycznie nie zmienia się oleju bo nie ma on jak złapać zanieczyszczenia, ale jak ktoś chce to może.
Prawda plus to, że DQ200 ma sprzęgła jednotarczcowe. Zużywają się tak samo jak w skrzyni manualnej klasycznej. Częste używanie przez TCU półsprzęgła, a nawet postój na biegu negatywnie odbija się na ich trwałości.
sko89 pisze: Nawet nie wiem czy w DSG7 jest w ogóle filtr oleju????
Jest!
CLO27 pisze: (...)
Wytrzymałość jest wyższa około 280-300. ale moment specjalnie w tej wersji obniżono do 250 Nm(w manualu jest wyższy) żeby nadmiernie tej skrzyni nie nadwyrężać....Widocznie fabryczne bonusy jakie w Vag są normą (parę do parenastu koni-większy moment ) niwelują ten zabieg bo skrzynia i tak prawdopodobnie pracuje właśnie w górnych granicach jej wytrzymałości :)
Jest torque limiter. Takie super-duper bonusy wychodzą zwykle na hamowniach inercyjnych.
Faktycznie wszystkie auta z DQ200 mają moment 250Nm.
SSII pisze:Ja do domu drugie auto ze stajni Skody chcialem zakupic i miala to byc OII w 1.6 tdi DSG 7 birgowy. Ale jak czytam to wszystko co tu napisaliscie to jednak poczekam.. dokulam trochę kasy i kupie 2.0 184 DSG6. Jaki jest koszt tej mechatroniki w DSG6? Komus to juz padlo? Przy jakim przebiegu?
Nie potrafię powiedzieć kto na forum wymieniał. Trzeba szukać. Przebieg nie gra roli (psują się i nowe i stare). Koszt nowej z ASO ok. 10.000 zł.

sko89 pisze: (...) Ten silnik jest tez montowany w Audi, z resztą to ich konstrukcja rodzima a nie VW, i w zależności gdzie go wsadzą to ujawniają wyższe lub niższe wartości zarówno KM jak i Nm. W Audi ma 170 KM a moment ma chyba dłubnięty softem. (...)
Idę o zakład, że jakaś literka różni się w kodzie silnika.
sko89 pisze:DSG7 sucha ma chyba symbol DQ200 i obsługuje silniki do 250Nm.
Prawda. Prefiks na częściach 0AM.
sko89 pisze:(...) W VW ponoć jest wzmocniona. A w Skodzie zamontowana na żywca bo uważają, że Skodami jeżdżą emeryci z SB w kapeluszach a oni nie cisną.
Jakikolwiek dowód na ten temat? W VW sypią się tak samo jak w innych brendach VAGa.
sko89 pisze:W Audi jej nie montują.
Taaaaaaaaaaak? To jaka jest skrzynia "automatyczna" w np. Audi A1 1,4 TSI?
bobek84 pisze: (...)
Jaki obwód osobny co ty bredzisz człowieku, w dsg 7 przynajmniej w tej co u mnie jest olej tylko jest w mechatronice i jest go dokładnie 1.7 l, sprzęgła chodzą na sucho. Skąd takie info wziąłeś i siejesz plotki.
Skoro olej jest tylko w module mechatronicznym to koła zębate pracują na sucho? Byłby ewenement, albo... sam bredzisz.
epokjac pisze:Wg Wimaru w Warszawie w DSG7 jest jeden olej wspólny dla mechatroniki i samej skrzyni, sprzegło jest suche. Informacja uzyskana od doradcy serwisowego podczas akcji wymiany oleju w DSG7
Na pewno tak nie jest. Może nie dwa obiegi, bo to za duże słowo, ale jest "hydrol" sterujący i olej do smarowania (rozbryzgowo) kół zębatych.
gachul pisze:nie chce sie tu mądzrzyć ale w Yetasie ojca na 60 tys nie wymienili oleju i wogóle nie wspominali o wymianie w późniejszym terminie
Wg. VAGa nie wymienia się oleju (poza akcją serwisową).
Ostatnio zmieniony 5 lut 2016, o 02:38 przez Zaj007, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zaj007 »

Aha w ramach pisania co kto wie albo co się komu wydaje proponuję jeszcze 30 razy napisać, że DSG7 (nie bacząc na to, że jest również dostępna siedmiobiegowa DSG z mokrymi sprzęgłami) jest sucha, ma suche sprzęgła, ma Pustynię Kalahari w środku itp. I, że wie to od pana z serwisu, pani z działu sprzedaży, wujka Bronka, szwagra Zenka, handlarza Mirka czy sprzedawcy cebuli Janusza.
Obrazek
andy_M
Posty: 142
Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: czwartaRP

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: andy_M »

Zaj007 pisze:Aha w ramach pisania co kto wie albo co się komu wydaje proponuję jeszcze 30 razy napisać, że DSG7 (nie bacząc na to, że jest również dostępna siedmiobiegowa DSG z mokrymi sprzęgłami) jest sucha, ma suche sprzęgła, ma Pustynię Kalahari w środku itp. I, że wie to od pana z serwisu, pani z działu sprzedaży, wujka Bronka, szwagra Zenka, handlarza Mirka czy sprzedawcy cebuli Janusza.
Rozmowa dotyczy skody więc z mojej wiedzy która kończy się na 2014 roku mamy dwie skrzynie dq250 mokre sprzęgła i dq200 z suchymi...



Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zapp »

Co to znaczy "dwie skrzynie DQ250"?
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 20:04 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ