Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 cze 2018, o 22:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 103 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 25 wrz 2013, o 19:57 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Wyciek贸w nie ma - sprawdzone! Z pozdrowieniem


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 18 lis 2013, o 12:10 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2012, o 21:44
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
sko89 napisa艂(a):
U mnie przy przej艣ciu z 1 na 2 te偶 jest wyczuwalne szarpni臋cie, kt贸re nie zawsze wyst臋puje, A mam dopiero nieca艂e 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drga艅. Szarpni臋cie wyst臋puje dok艂adnie w takich samych okoliczno艣ciach jak opisa艂e艣. I tylko na przej艣ciu z 1 na 2. W pozosta艂ych biegach nie. Wg mnie przej艣cie z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wy艣wietlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wy艣wietlaczu nie ma szarpni臋cia, wyst臋puje ono 1 - 2 sek p贸藕niej w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed prze艂膮czeniem na 3. Wg mnie albo wy艣wietlacz przek艂amuje i sygnalizuje zmian臋 biegu z 1 na 2 za wcze艣nie a faktyczne prze艂膮czenie biegu jest nieco p贸藕niej - i to jest to szarpni臋cie. Albo prze艂膮czenie jest dok艂adnie w贸wczas gdy pokazuje wy艣wietlacz a s膮 pewne luzy w zespole sprz臋gie艂, kt贸re tak si臋 objawiaj膮 na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony najwi臋kszy moment obrotowy i zmiany prze艂o偶e艅 b臋d膮 najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w r臋cznej skrzyni bieg贸w. Ale to nie t艂umaczy drga艅, o kt贸rych piszesz. Mo偶e w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg zosta艂a 藕le skalibrowanie i 藕le zestrojona? Albo masz do czynienia z ponown膮 awari膮 sprz臋g艂a 2 biegu. Ja bym raczej stawia艂 na niezbyt dok艂adn膮 regulacje po naprawie, kt贸ra wraz z eksploatacj膮 sprz臋gie艂 nasila si臋. Naprawa a szczeg贸lnie niezwykle dok艂adna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie wa偶ne. A nie s膮dz臋 aby mechanicy z m艂otkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali si臋 finezj膮 jak robi膮 b艂臋dy przy wymianie oleju.


Witaj,

Identycznie jak umnie. Szarpni臋cia przy zmianie bieg贸w z 1 na 2 + wibracja auta - mocno odczuwalna podczas przyspieszania.
Bylem dzi艣 w ASO - Pol Mot na Ul. Sokratesa Warszawa. Mechanicy si臋 przejechali i powiedzieli, 偶e do wymiany jest sprz臋g艂o.
Wcze艣niej by艂em w innym ASO i powiedzieli, 偶e tak ma by膰.
Zobaczymy, teraz czekam a偶 przyjd膮 graty na wymian臋.
Mam DSG7 w TSi 1.8 z 2012.

_________________
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
By艂o SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 18:36 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 16 sie 2013, o 14:37
Posty: 121
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335KM @430Nm
U mnie te偶 jest takie delikatne szarpni臋cie z 1 na 2, ale przy skrzyni manualnej.
Wyst臋puje to w momencie wciskania sprz臋g艂a (nie puszczania).
W tym samym serwisie na Pol Mot na Sokratesa, stwierdzili, 偶e sprz臋g艂o dzia艂a ok.
Dziwne dla mnie jest to, 偶e je艣li ze sprz臋g艂em by艂oby co艣 nie tak, to dlaczego wyst臋puje tylko na niskim prze艂o偶eniu, zmiany ju偶 np. z 3 na 4 dzia艂aj膮 g艂adko.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 20:31 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Samoch贸d dalej jest usprawniany.....teraz sprawdzono wtryskiwacze. A co s膮dzicie o tej wielkiej akcji serwisowej , kt贸ra zacz臋艂a si臋 w Chinach? Dotyczy w艂a艣nie DSG ! Czy wymiana oleju z syntetycznego na mineralny b臋dzie rozwiazaniem naszych problem贸w??? Pozdrawiam


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 20:41 
ale dotyczy DSG7, a z tego co widze ty masz diesla


G贸ra
  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 21:43 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
W Auto Bild czyta艂em o wszystkich skrzyniach DSG. Ja mam 6 biegow膮 skrzyni臋 i silnik diesel 170 km.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 21:45 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Widz臋 偶e kolega jest z Niemiec ---prosz臋 o aktualne info o akcji kt贸ra dotyczy grupy VW (Skoda takze). W naszym serwisie Skody nic nie wiedz膮 o akcji serwisowej. Dzi臋kuj臋


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 21:47 
AutoBild, to to samo co fakt...propagandowka :)
Dot: Getriebe DQ200, a to jest DSG7, ktora wystepuje w Skodach w benzynie oprocz 2.0 TSI i 3.6

Glownie zaczelo sie od Tiguana z elektryka, ze niby oswietlenie samochodu zaprzestalo swiecic
potem Amorok: niby przewod paliwowy ma sie przycierac
a na koniec DSG7, wymiana oleju w skrzyni biegow



http://www.spiegel.de/auto/aktuell/ruec ... 33604.html


G贸ra
  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 22:08 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Dzi臋ki.....czytali艣my ten sam artyku艂....


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 00:33 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Adam
Do艂膮czy艂(a): 7 sie 2012, o 18:28
Posty: 612
Lokalizacja: Kalisz
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
sko89 napisa艂(a):
U mnie przy przej艣ciu z 1 na 2 te偶 jest wyczuwalne szarpni臋cie, kt贸re nie zawsze wyst臋puje, A mam dopiero nieca艂e 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drga艅. Szarpni臋cie wyst臋puje dok艂adnie w takich samych okoliczno艣ciach jak opisa艂e艣. I tylko na przej艣ciu z 1 na 2. W pozosta艂ych biegach nie. Wg mnie przej艣cie z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wy艣wietlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wy艣wietlaczu nie ma szarpni臋cia, wyst臋puje ono 1 - 2 sek p贸藕niej w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed prze艂膮czeniem na 3. Wg mnie albo wy艣wietlacz przek艂amuje i sygnalizuje zmian臋 biegu z 1 na 2 za wcze艣nie a faktyczne prze艂膮czenie biegu jest nieco p贸藕niej - i to jest to szarpni臋cie. Albo prze艂膮czenie jest dok艂adnie w贸wczas gdy pokazuje wy艣wietlacz a s膮 pewne luzy w zespole sprz臋gie艂, kt贸re tak si臋 objawiaj膮 na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony najwi臋kszy moment obrotowy i zmiany prze艂o偶e艅 b臋d膮 najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w r臋cznej skrzyni bieg贸w. Ale to nie t艂umaczy drga艅, o kt贸rych piszesz. Mo偶e w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg zosta艂a 藕le skalibrowanie i 藕le zestrojona? Albo masz do czynienia z ponown膮 awari膮 sprz臋g艂a 2 biegu. Ja bym raczej stawia艂 na niezbyt dok艂adn膮 regulacje po naprawie, kt贸ra wraz z eksploatacj膮 sprz臋gie艂 nasila si臋. Naprawa a szczeg贸lnie niezwykle dok艂adna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie wa偶ne. A nie s膮dz臋 aby mechanicy z m艂otkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali si臋 finezj膮 jak robi膮 b艂臋dy przy wymianie oleju.


Witam,

Co do szarpania i zmiany z 1 na 2 to u siebie zauwa偶y艂em, 偶e przy powolnym ruszaniu, np jazda w korku, skrzynia "gubi si臋" przy zmianie z 1 na 2 i wtedy szarpnie.
Widoczne jest to na filmiku. Pojawia si臋 D2 potem z powrotem D1 i D2. Gdy ruszam szybciej, nie ma takiego objawu.


_________________
adamski


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2013, o 01:03 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 15 lis 2013, o 20:33
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Jak mi tak pisz膮 o tych przegubach to nie wiem co ja jestem.I utwierdzam si臋 w przekonaniu, 偶e benzynowy silnik jest drogi, bo zasysa...ale te wtryskiwacze, klekocz膮ce co艣 tam to utrata zdrowia.A po co si臋 denerwowa膰.TSI

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2013, o 13:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2012, o 21:44
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
adamski napisa艂(a):
sko89 napisa艂(a):
U mnie przy przej艣ciu z 1 na 2 te偶 jest wyczuwalne szarpni臋cie, kt贸re nie zawsze wyst臋puje, A mam dopiero nieca艂e 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drga艅. Szarpni臋cie wyst臋puje dok艂adnie w takich samych okoliczno艣ciach jak opisa艂e艣. I tylko na przej艣ciu z 1 na 2. W pozosta艂ych biegach nie. Wg mnie przej艣cie z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wy艣wietlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wy艣wietlaczu nie ma szarpni臋cia, wyst臋puje ono 1 - 2 sek p贸藕niej w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed prze艂膮czeniem na 3. Wg mnie albo wy艣wietlacz przek艂amuje i sygnalizuje zmian臋 biegu z 1 na 2 za wcze艣nie a faktyczne prze艂膮czenie biegu jest nieco p贸藕niej - i to jest to szarpni臋cie. Albo prze艂膮czenie jest dok艂adnie w贸wczas gdy pokazuje wy艣wietlacz a s膮 pewne luzy w zespole sprz臋gie艂, kt贸re tak si臋 objawiaj膮 na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony najwi臋kszy moment obrotowy i zmiany prze艂o偶e艅 b臋d膮 najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w r臋cznej skrzyni bieg贸w. Ale to nie t艂umaczy drga艅, o kt贸rych piszesz. Mo偶e w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg zosta艂a 藕le skalibrowanie i 藕le zestrojona? Albo masz do czynienia z ponown膮 awari膮 sprz臋g艂a 2 biegu. Ja bym raczej stawia艂 na niezbyt dok艂adn膮 regulacje po naprawie, kt贸ra wraz z eksploatacj膮 sprz臋gie艂 nasila si臋. Naprawa a szczeg贸lnie niezwykle dok艂adna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie wa偶ne. A nie s膮dz臋 aby mechanicy z m艂otkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali si臋 finezj膮 jak robi膮 b艂臋dy przy wymianie oleju.


Witam,

Co do szarpania i zmiany z 1 na 2 to u siebie zauwa偶y艂em, 偶e przy powolnym ruszaniu, np jazda w korku, skrzynia "gubi si臋" przy zmianie z 1 na 2 i wtedy szarpnie.
Widoczne jest to na filmiku. Pojawia si臋 D2 potem z powrotem D1 i D2. Gdy ruszam szybciej, nie ma takiego objawu.



Witam,

Jestem juz po wymianie sprz臋g艂a. Skonczyly si臋 wszystkie szarpania i wibracje. Nawet jak jade w korku i skrzynia zmienia biegi z 1 na 2 jak na w/w filmie nie ma 偶adnych szarpniec. Tak wiec w moim przypadku problem zosta艂 rozwi膮zany. Powiem szczerze ze tak dobrze ta skrzyni膮 nie chodzi艂a nawet jak by艂a nowa. Jak to powiedzia艂o ASO: z tym sprz臋g艂em cos by艂o od nowo艣ci.

_________________
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
By艂o SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2013, o 11:07 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1081
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Od jakiego艣 czasu na stronie Skoda.pl 艂atwo mo偶na sprawdzi膰 czy posiadana ruina jest obj臋ta jak膮艣 akcj膮 serwisow膮. Wystarczy wpisa膰 numer VIN. Ciekawe na ile to adekwatne do stanu faktycznego. Ale zawsze lepiej, 偶e to jest ni偶 mia艂oby nie by膰. http://www.skoda-auto.pl/pages/akcje-przywolawcze.aspx


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2013, o 11:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Adam
Do艂膮czy艂(a): 7 sie 2012, o 18:28
Posty: 612
Lokalizacja: Kalisz
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
maku2 a jaki masz przebieg?

_________________
adamski


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2014, o 14:07 
Offline

Imi臋: Zbyszek
Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2011, o 10:34
Posty: 34
Lokalizacja: Gdynia
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Koledzy, podj膮艂em rozwiazanie problemu-----nowy Superb z DSG i 170 koni.....moze bedzie bardziej udany!!! A na Nowy Rok sk艂adam Kole偶ankom i Kolegom najlepsze zyczenia spe艂nienia motoryzacyjnych marze艅 i zadowolenia z kolejnych milion贸w kilometr贸w !!!!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 103 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL