wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrznych

smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

Wycieków nie ma - sprawdzone! Z pozdrowieniem
Awatar użytkownika
maku2
Posty: 83
Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: maku2 »

sko89 pisze:U mnie przy przejściu z 1 na 2 też jest wyczuwalne szarpnięcie, które nie zawsze występuje, A mam dopiero niecałe 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drgań. Szarpnięcie występuje dokładnie w takich samych okolicznościach jak opisałeś. I tylko na przejściu z 1 na 2. W pozostałych biegach nie. Wg mnie przejście z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wyświetlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wyświetlaczu nie ma szarpnięcia, występuje ono 1 - 2 sek później w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed przełączeniem na 3. Wg mnie albo wyświetlacz przekłamuje i sygnalizuje zmianę biegu z 1 na 2 za wcześnie a faktyczne przełączenie biegu jest nieco później - i to jest to szarpnięcie. Albo przełączenie jest dokładnie wówczas gdy pokazuje wyświetlacz a są pewne luzy w zespole sprzęgieł, które tak się objawiają na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony największy moment obrotowy i zmiany przełożeń będą najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w ręcznej skrzyni biegów. Ale to nie tłumaczy drgań, o których piszesz. Może w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg została źle skalibrowanie i źle zestrojona? Albo masz do czynienia z ponowną awarią sprzęgła 2 biegu. Ja bym raczej stawiał na niezbyt dokładną regulacje po naprawie, która wraz z eksploatacją sprzęgieł nasila się. Naprawa a szczególnie niezwykle dokładna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie ważne. A nie sądzę aby mechanicy z młotkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali się finezją jak robią błędy przy wymianie oleju.
Witaj,

Identycznie jak umnie. Szarpnięcia przy zmianie biegów z 1 na 2 + wibracja auta - mocno odczuwalna podczas przyspieszania.
Bylem dziś w ASO - Pol Mot na Ul. Sokratesa Warszawa. Mechanicy się przejechali i powiedzieli, że do wymiany jest sprzęgło.
Wcześniej byłem w innym ASO i powiedzieli, że tak ma być.
Zobaczymy, teraz czekam aż przyjdą graty na wymianę.
Mam DSG7 w TSi 1.8 z 2012.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Michacy
Posty: 122
Rejestracja: 16 sie 2013, o 14:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335KM @430Nm
Imię: Michał
Lokalizacja: Poznań

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: Michacy »

U mnie też jest takie delikatne szarpnięcie z 1 na 2, ale przy skrzyni manualnej.
Występuje to w momencie wciskania sprzęgła (nie puszczania).
W tym samym serwisie na Pol Mot na Sokratesa, stwierdzili, że sprzęgło działa ok.
Dziwne dla mnie jest to, że jeśli ze sprzęgłem byłoby coś nie tak, to dlaczego występuje tylko na niskim przełożeniu, zmiany już np. z 3 na 4 działają gładko.
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

Samochód dalej jest usprawniany.....teraz sprawdzono wtryskiwacze. A co sądzicie o tej wielkiej akcji serwisowej , która zaczęła się w Chinach? Dotyczy właśnie DSG ! Czy wymiana oleju z syntetycznego na mineralny będzie rozwiazaniem naszych problemów??? Pozdrawiam
whity

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: whity »

ale dotyczy DSG7, a z tego co widze ty masz diesla
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

W Auto Bild czytałem o wszystkich skrzyniach DSG. Ja mam 6 biegową skrzynię i silnik diesel 170 km.
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

Widzę że kolega jest z Niemiec ---proszę o aktualne info o akcji która dotyczy grupy VW (Skoda takze). W naszym serwisie Skody nic nie wiedzą o akcji serwisowej. Dziękuję
whity

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: whity »

AutoBild, to to samo co fakt...propagandowka :)
Dot: Getriebe DQ200, a to jest DSG7, ktora wystepuje w Skodach w benzynie oprocz 2.0 TSI i 3.6

Glownie zaczelo sie od Tiguana z elektryka, ze niby oswietlenie samochodu zaprzestalo swiecic
potem Amorok: niby przewod paliwowy ma sie przycierac
a na koniec DSG7, wymiana oleju w skrzyni biegow



http://www.spiegel.de/auto/aktuell/ruec ... 33604.html
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

Dzięki.....czytaliśmy ten sam artykuł....
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: adamski »

sko89 pisze:U mnie przy przejściu z 1 na 2 też jest wyczuwalne szarpnięcie, które nie zawsze występuje, A mam dopiero niecałe 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drgań. Szarpnięcie występuje dokładnie w takich samych okolicznościach jak opisałeś. I tylko na przejściu z 1 na 2. W pozostałych biegach nie. Wg mnie przejście z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wyświetlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wyświetlaczu nie ma szarpnięcia, występuje ono 1 - 2 sek później w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed przełączeniem na 3. Wg mnie albo wyświetlacz przekłamuje i sygnalizuje zmianę biegu z 1 na 2 za wcześnie a faktyczne przełączenie biegu jest nieco później - i to jest to szarpnięcie. Albo przełączenie jest dokładnie wówczas gdy pokazuje wyświetlacz a są pewne luzy w zespole sprzęgieł, które tak się objawiają na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony największy moment obrotowy i zmiany przełożeń będą najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w ręcznej skrzyni biegów. Ale to nie tłumaczy drgań, o których piszesz. Może w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg została źle skalibrowanie i źle zestrojona? Albo masz do czynienia z ponowną awarią sprzęgła 2 biegu. Ja bym raczej stawiał na niezbyt dokładną regulacje po naprawie, która wraz z eksploatacją sprzęgieł nasila się. Naprawa a szczególnie niezwykle dokładna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie ważne. A nie sądzę aby mechanicy z młotkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali się finezją jak robią błędy przy wymianie oleju.
Witam,

Co do szarpania i zmiany z 1 na 2 to u siebie zauważyłem, że przy powolnym ruszaniu, np jazda w korku, skrzynia "gubi się" przy zmianie z 1 na 2 i wtedy szarpnie.
Widoczne jest to na filmiku. Pojawia się D2 potem z powrotem D1 i D2. Gdy ruszam szybciej, nie ma takiego objawu.

adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
conalingus
Posty: 43
Rejestracja: 15 lis 2013, o 19:33
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: conalingus »

Jak mi tak piszą o tych przegubach to nie wiem co ja jestem.I utwierdzam się w przekonaniu, że benzynowy silnik jest drogi, bo zasysa...ale te wtryskiwacze, klekoczące coś tam to utrata zdrowia.A po co się denerwować.TSI
Obrazek
Awatar użytkownika
maku2
Posty: 83
Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: maku2 »

adamski pisze:
sko89 pisze:U mnie przy przejściu z 1 na 2 też jest wyczuwalne szarpnięcie, które nie zawsze występuje, A mam dopiero niecałe 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drgań. Szarpnięcie występuje dokładnie w takich samych okolicznościach jak opisałeś. I tylko na przejściu z 1 na 2. W pozostałych biegach nie. Wg mnie przejście z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wyświetlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wyświetlaczu nie ma szarpnięcia, występuje ono 1 - 2 sek później w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed przełączeniem na 3. Wg mnie albo wyświetlacz przekłamuje i sygnalizuje zmianę biegu z 1 na 2 za wcześnie a faktyczne przełączenie biegu jest nieco później - i to jest to szarpnięcie. Albo przełączenie jest dokładnie wówczas gdy pokazuje wyświetlacz a są pewne luzy w zespole sprzęgieł, które tak się objawiają na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony największy moment obrotowy i zmiany przełożeń będą najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w ręcznej skrzyni biegów. Ale to nie tłumaczy drgań, o których piszesz. Może w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg została źle skalibrowanie i źle zestrojona? Albo masz do czynienia z ponowną awarią sprzęgła 2 biegu. Ja bym raczej stawiał na niezbyt dokładną regulacje po naprawie, która wraz z eksploatacją sprzęgieł nasila się. Naprawa a szczególnie niezwykle dokładna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie ważne. A nie sądzę aby mechanicy z młotkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali się finezją jak robią błędy przy wymianie oleju.
Witam,

Co do szarpania i zmiany z 1 na 2 to u siebie zauważyłem, że przy powolnym ruszaniu, np jazda w korku, skrzynia "gubi się" przy zmianie z 1 na 2 i wtedy szarpnie.
Widoczne jest to na filmiku. Pojawia się D2 potem z powrotem D1 i D2. Gdy ruszam szybciej, nie ma takiego objawu.

Witam,

Jestem juz po wymianie sprzęgła. Skonczyly się wszystkie szarpania i wibracje. Nawet jak jade w korku i skrzynia zmienia biegi z 1 na 2 jak na w/w filmie nie ma żadnych szarpniec. Tak wiec w moim przypadku problem został rozwiązany. Powiem szczerze ze tak dobrze ta skrzynią nie chodziła nawet jak była nowa. Jak to powiedziało ASO: z tym sprzęgłem cos było od nowości.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: sko89 »

Od jakiegoś czasu na stronie Skoda.pl łatwo można sprawdzić czy posiadana ruina jest objęta jakąś akcją serwisową. Wystarczy wpisać numer VIN. Ciekawe na ile to adekwatne do stanu faktycznego. Ale zawsze lepiej, że to jest niż miałoby nie być. http://www.skoda-auto.pl/pages/akcje-przywolawcze.aspx
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: adamski »

maku2 a jaki masz przebieg?
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny

Post autor: smoli »

Koledzy, podjąłem rozwiazanie problemu-----nowy Superb z DSG i 170 koni.....moze bedzie bardziej udany!!! A na Nowy Rok składam Koleżankom i Kolegom najlepsze zyczenia spełnienia motoryzacyjnych marzeń i zadowolenia z kolejnych milionów kilometrów !!!!
ODPOWIEDZ