esp fault

krzych64
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
Samochód: Superb II
Silnik: Inny
Imię: Jan
Lokalizacja: włoszczowa

Re: esp fault

Post autor: krzych64 »

koledzy wie ktoś jak działa skrzynia po wymianie mechatroniki od innego samochodu bo trochę mam obawy czy taka opcja sprawdzi się u mnie. próbuję jeszcze coś wskórać a Skoda Polska zobaczymy jak dbają o klienta i czy obowiązują u nich jakieś zasady rękojmi
piotrus_pan

Re: esp fault

Post autor: piotrus_pan »

Na ocp kiedyś polecali ten warsztat: www.teomotors.pl. A diagnoza jak brzmi? Całkowicie uwalony mechatronik?
krzych64
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
Samochód: Superb II
Silnik: Inny
Imię: Jan
Lokalizacja: włoszczowa

Re: esp fault

Post autor: krzych64 »

Koledzy czy aso ma obowiązek oddać mi moją część, jeśli wymieniają na nową za którą ja płacę, chodzi mi konkretnie o mechatronik o którym pisałem w tym wątku. Zdecydowałem na się aso, poinformowali mnie że do mojego modelu koszt mechatroniki 5000 zł plus robocizna 1000. Dobrze że taniej chociaż to i tak sporo. Ciekawi mnie tylko czym różnią się te sterowniki bo wszędzie gdzie się informowałem mówiono mi że koszt to 8 tys. a tu nagle taniej. Mam pewne podejrzenia co do aso bo serwisant skody informując mnie o kosztach naprawy poinformował mnie że muszą też wymienić filtr i olej w skrzyni biegów - 7 litrów. W dgs suchym? pytam do którego wchodzi 1,7 litra oleju i producent nie przewiduje wymiany. Zmienił zdanie, ale pewnie niezorientowanego by naciągnął. Wymianę filtra i oleju zleciłem ale w ilości jak tam faktycznie wchodzi. Jak skończą to napiszę w którym to aso pracują tacy "fachowcy"
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: esp fault

Post autor: Misiek Fisiek »

Jeśli wstawiaja Ci nową część to na Twoje życzenie muszą oddać starą. Żeby nie okazało się, że oni oddadzą Twoją mechatronike do naprawy a wykasują za nową.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
__atomek__
Posty: 741
Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Śląsk

Re: esp fault

Post autor: __atomek__ »

Z tym bywa różnie. Kiedyś otrzymałem informacje od ASO, ze wymiana turbiny kosztuje ok 4200zł, a jeżeli chcę otrzymać stara spowrotem to ponad 7000
Pozdrawiam:
Tomek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: esp fault

Post autor: szms »

A to nie jest tak, że turbo do regeneracji 4200, a nowe turbo 7000 ? 8-) ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: esp fault

Post autor: Misiek Fisiek »

Dokładnie. Regenerują a klientowi sciemniają, że nowe. Taniej oddać do regeneracji samemu ;)

Inna rzecz, że za 5 koła to można mieć nowe K04+500 zł montaż.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: esp fault

Post autor: Zaj007 »

Mechanik - pipa albo naciągasz. 0am to nie moja działka, ale jestem na 90% pewien, że wymaga wpuszczenia oleju. W DQ200 używa oleju tylko do smarowania łożysk u trybów. Wchodzi go 1,7 litra. Nie ma filtra. W DQ250 mechatronika jest w całości zatopiona w oleju i faktycznie, niemal na sucho trzeba skrzynię zalać.
Obrazek
krzych64
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
Samochód: Superb II
Silnik: Inny
Imię: Jan
Lokalizacja: włoszczowa

Re: esp fault

Post autor: krzych64 »

już wiem że mechatroniki mi nie oddadzą bo podobno podlega zwrotowi w ramach jakiegoś programu X- coś tam temat będę drążył dalej bo to czyste złodziejstwo
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: esp fault

Post autor: Misiek Fisiek »

Taa... jasne.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: esp fault

Post autor: jjumbo »

z turbiną jest tak , że jak wam padnie , to wyciągają ją z samochodu i wysyłają do firmy zajmującej sie regeneracją , a firma regenerująca przesyła na serwis już zrobioną ale z innego samochodu , wasza natomiast po naprawie idzie znowu do innego samochodu itd.
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
piotrus_pan

Re: esp fault

Post autor: piotrus_pan »

dokładnie tak samo jak z pompą wody. Musisz oddać starą albo dopłacić chyba 70zł.

Co do mechatroniki zawsze możesz rozegrać to tak, żeby zlecić im wymianę mechatroniki na nową. Żeby to zostało wyraźnie napisane na zleceniu. Potem przy odbiorze mówisz, że poprosisz o zwrot częsci. Tak czy siak awantura się szykuje, ale w sądzie sprawa do wygrania na 100%.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: esp fault

Post autor: Zaj007 »

Czy są jakieś postępy w przedmiocie naprawy Twojej skrzynki?
Obrazek
krzych64
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2013, o 18:52
Samochód: Superb II
Silnik: Inny
Imię: Jan
Lokalizacja: włoszczowa

Re: esp fault

Post autor: krzych64 »

Stoi w Polbis Olsztyn czekam na mechatronik, dam znać jak sprawa się zakończy, póki co pisałem do Skody w Czechach jestem ciekaw jak oni u siebie takie problemy rozwiązują ale odpowiedzi jak na razie brak. Ogólnie zniechęciłem się do marki Skoda i raczej nie poleciłbym innym. Sam swojego Superba planuje sprzedać za jakiś czas i powrócę do japońców bo nigdy mnie nie zawiodły myślę że teraz będzie to Lexus albo Infinity używki.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: esp fault

Post autor: Misiek Fisiek »

Źle trafiłeś Krzychu i nie zrobiłeś rozeznania. Skoda też czasami miewa wtopy. Wtopą było połączenie dość mocnego już w serii silnika z dość słabą skrzynią (i chyba dalej tak klepią). Trzeba unikać 1.8 TSI w DSG i tyle. Ale generalnie awaryjność jest bardzo niska. W S1 też głównie się krzaczy moduł komfortu z tego co czytam na forum, co nie jest jakimś wielkim problemem.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ