uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
Koledzy czy ktoś jest w stanie określić jakie są wymiary łożyska igiełkowego i podkładek między silnikiem a sprężyną w siłowniku? Może ktoś to rozbierał? Mowa o kombi rzecz jasna.
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
To trochę ja odgrzeje kotleta . Lecz może ktoś nakieruje czy to może sterownik bądź też nie.
Problem się zaczął zimą gdy była warstwa lodu była próba otworzenia klapy. Klapa uniosła się o 1 cm i pikanie. Jak była na samej górze to samo. Nawet przytrzymanie przycisku na górze chwile piknięcie światłami nic nie pomaga. Wiec podmieniłem na dwa siłowniki z po lifta które wiem że są sprawne i działają. Te same błędy i te same reakcje klapy czyli 0
Po podpięciu do VCDS są takie kody błędów .
0004 No basic Settings
B2010 00 [137]
0029 - Motor 1 for rear lid
B11D9 01 [137] Electronical Failure
0031 - Motor 2 for rear lid
B11DA 01 [137] Electronical Failure
Sterownik klapy to 7N0 959 107A
W Basic settings jak mam 2 opcje czyli
Adapt zero position for vehicle iniclanicion to tylko jest runing i tak może być w nieskonczoność
I druga opcja
Adapt flap opening angle
I jak klapa otwarta to widzi błąd jak zamknięta unknown.
Problem się zaczął zimą gdy była warstwa lodu była próba otworzenia klapy. Klapa uniosła się o 1 cm i pikanie. Jak była na samej górze to samo. Nawet przytrzymanie przycisku na górze chwile piknięcie światłami nic nie pomaga. Wiec podmieniłem na dwa siłowniki z po lifta które wiem że są sprawne i działają. Te same błędy i te same reakcje klapy czyli 0
Po podpięciu do VCDS są takie kody błędów .
0004 No basic Settings
B2010 00 [137]
0029 - Motor 1 for rear lid
B11D9 01 [137] Electronical Failure
0031 - Motor 2 for rear lid
B11DA 01 [137] Electronical Failure
Sterownik klapy to 7N0 959 107A
W Basic settings jak mam 2 opcje czyli
Adapt zero position for vehicle iniclanicion to tylko jest runing i tak może być w nieskonczoność
I druga opcja
Adapt flap opening angle
I jak klapa otwarta to widzi błąd jak zamknięta unknown.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
Zacznij od bezpieczników.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
Wyciągnij siłownik i podaj napięcie na piny od zasilania, polaryzacja nie ma znaczenia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 mar 2020, o 20:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: przybora
Re: uszkodzona elektryczna klapa - superb II kombi
Witam tym razem ja odgrzeje kotleta, mianowicie mam problem z wyskakującym błędem nie da się skasować. Widzę że kolega z tego wątku miał taki sam problem ale nie ma odpowiedzi czy i jak rozwiązał.
Jakiś miesiąc temu naprawiałem jeden z siłowników był urwany wewnątrz siłownika jeden kabelek - czerwony zasilający. Siłownik rozebrałem i sprawdziłem przewody - sprawne. Bezpieczniki sprawne.
Klapa otwiera się i zamyka normalnie działa z pilota z przycisku w klapie i z przycisku w kabinie.
Przy okazji jakieś kodowania otwieranie zamykanie z pilot bo tylko otwiera się z pilota?? Ktoś podrzuci zamykanie z pilota?? Tak samo z przyciskiem w kabinie? Tylko otwiera nie zamyka. Żeby zamknąć trzeba kliknąć tylko i wyłącznie przycisk w klapie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Najciekawsze jest to, że klapa działa normalnie zamyka się i otwiera, nic z nią niepokojącego się nie dzieje. Nie zacina się w ogóle. Skąd ten błąd ?Adres 6D: Elektr.bagażnika (----) Plik etykiet:| 7N0-959-107.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 959 107 A HW: 7N0 959 107 A
...
Znaleziono 1 błąd:
0004 - Brak Nastaw podstawowych
B2010 00 [137] - -
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 5
Przebieg: *** km
Data: 2020.03.30
Czas: 02:56:01
Napięcie zacisku 30: 11.91 V
Jakiś miesiąc temu naprawiałem jeden z siłowników był urwany wewnątrz siłownika jeden kabelek - czerwony zasilający. Siłownik rozebrałem i sprawdziłem przewody - sprawne. Bezpieczniki sprawne.
Klapa otwiera się i zamyka normalnie działa z pilota z przycisku w klapie i z przycisku w kabinie.
Przy okazji jakieś kodowania otwieranie zamykanie z pilot bo tylko otwiera się z pilota?? Ktoś podrzuci zamykanie z pilota?? Tak samo z przyciskiem w kabinie? Tylko otwiera nie zamyka. Żeby zamknąć trzeba kliknąć tylko i wyłącznie przycisk w klapie.
Z góry dziękuję za pomoc.