AFS - o co chodzi?

Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: Enriquez »

Powiedziałbym, że w SII są lepsze. A na pewno inne.
EOT
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
bezduszny

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: bezduszny »

Enriquez pisze:E, tam świetny wynalazek - w Insignii mojej kobity światła chodzą o wiele bardziej dynamicznie niż w SII, poza tym chodzą oba a nie tylko to, w którego stronę się skręca. Generalnie Superb może się schować z ksenonami w porównaniu z Insignią, poza tym te ledy w DRL... mniam.
Zgodzę się.
Insignia ma bardziej zaawansowane AFL niż S2.

Dodatkowo chyba jest lepiej zmontowana...
bo moja ostatnio jak by się sama rozkręcała :roll: Wszystko puka w środku i wydaje dziwne dźwięki.... a mam dopiero 30.000 km.
Chyba pora oddać ją do ASO na skręcanie.

Vectra C nie wydawała takich dźwięków nawet po 4 latach.

Zaczynam żałować zakupu S2 :|
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: gachul »

no coś nowego... insignia nie skrzypi... chyba ta na obrazku :lol:

to jest taki badziew jeżeli chodzi o środek że brak słów... niech Enriqez sie wypowie bo ma ją na codzień
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
bezduszny

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: bezduszny »

a kto pisał, że Insignia nie skrzypi ?


Nie skrzypi to Suzuki Swift Sport mojej żony.
Jest naprawdę dobrze spasowana.

Serwis Suzuki w Lublinie... ja na razie można go stawiać za wzór.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: rezon »

bezduszny pisze:.......
Chyba pora oddać ją do ASO na skręcanie.
Vectra C nie wydawała takich dźwięków nawet po 4 latach.
Zaczynam żałować zakupu S2 :|
1. pewnie ten czas ;)
2. to se ne vrati ;)
3. Poczytaj forum Insigniomaniaków - oceniana jest jako jeden z najbardziej awaryjnych modeli Opla
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
bezduszny

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: bezduszny »

oj, każdy samochód jest awaryjny... i nie zawsze jest to wina samego samochodu a też i użytkownika

ale chyba mam jakiegoś "doła motoryzacyjnego"
przejechałem się trochę żony samochodem i kurde zezłościłem się....
zawieszenie utwardzone (model sport)
opony 195/45/17
a w środku słabo słyszalna praca zawieszenia i nic nie stuka, nic nie trzeszczy
u mnie normalnie jak w jakimś żuku :(

nawet 15 letni Jeep XJ chyba takich dźwięków nie wydaje
załamka

jak ASO tego nie ogarnie, to chyba dam na tacę by dobry Bóg, rękami jakiegoś złodzieja...... uwolnił mnie od tego badziewia
nawet zatankuję pod korek by nie musiał się stresować 8-)
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 677
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: rowerek »

Musisz mieć chyba jakiś pechowy egzemplarz. U mnie ~65k km i nic nie trzeszczy i nie puka (zawieszenie seria, felgi 17") ani w zawieszeniu, ani w środku.

Co by offtopa nie walić to w kwestii świateł wiadomo, że Insignia będzie działała dynamiczniej i lepiej bo w przeciwieństwie do SII nie ma czterech trybów świecenia (miejski, neutralny, autostradowy, deszczowy) tylko posiada ich aż dziewięć. Prawdą natomiast jest to, że bardzo łatwo poznać Insignię w nocy na trasie. Jak coś wali prosto w oczy ksenonem to właśnie duża szansa na spotkanie tegoż Opla.
Trzeba się cieszyć, że w SII jest w ogóle AFS (który działa w moim odczuciu bardzo dobrze), co w momencie debiutu na rynku wcale nie było tak powszechnym rozwiązaniem. Nawet obecnie AFS wymaga sporych dopłat u konkurencji, bądź też w ogóle nie jest dostępny.
piotrus_pan

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: piotrus_pan »

bezduszny pisze:oj, każdy samochód jest awaryjny... i nie zawsze jest to wina samego samochodu a też i użytkownika

ale chyba mam jakiegoś "doła motoryzacyjnego"
przejechałem się trochę żony samochodem i kurde zezłościłem się....
zawieszenie utwardzone (model sport)
opony 195/45/17
a w środku słabo słyszalna praca zawieszenia i nic nie stuka, nic nie trzeszczy
u mnie normalnie jak w jakimś żuku :(

nawet 15 letni Jeep XJ chyba takich dźwięków nie wydaje
załamka

jak ASO tego nie ogarnie, to chyba dam na tacę by dobry Bóg, rękami jakiegoś złodzieja...... uwolnił mnie od tego badziewia
nawet zatankuję pod korek by nie musiał się stresować 8-)
Accord kombi 2.2 diesel. Aktualny przelot 285k km- seryjne turbo, wtryski, sprzegło itp. Tarcze wymieniane jak na razie RAZ. Drobne stuknięcia gdzieś z zawieszenia. Z mechanicznych usterek wymieniony kolektor wydechowy całe 300zł oraz siłownik centralnego zamka-całe 90. Superb w serwisie prawie co miesiąc, w środku trzeszczy niemiłosiernie.

Może ktoś wytłumaczyć jak przy manualnej skrzyni biegów w hondzie dwumas wytrzymuje ponad 280k km a w skodzie z DSG wali przy ponad polowe mniejszym przebiegu?
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 677
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: rowerek »

piotrus_pan pisze:Może ktoś wytłumaczyć jak przy manualnej skrzyni biegów w hondzie dwumas wytrzymuje ponad 280k km a w skodzie z DSG wali przy ponad polowe mniejszym przebiegu?
Bo wprawny kierownik ogarnia zmianę biegów, DSG moim zdaniem nie. Żaden normalny kierowca nie wrzuci w mieście 6. biegu przy 60-70 km/h gdzie co chwilę się zwalnia/przyspiesza, a DSG usilnie utrzymuje najwyższy możliwy bieg. Potem jednostajnie przyspieszasz, skrzynia na tym wysokim biegu zostaje, a dwumas dostaje w dupę.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: Misiek Fisiek »

No i accord jest chyba staranniej wykonany, jeśli chodzi o mechanikę. Z kim się nie gada to (przynajmniej benzynami) wszyscy latają po 200+ kkm bez istotnych problemów (diesle też chyba mają dobrą opinię). Plastiki trzeszczą i listwy się odklejają ale jeździ. Szkoda, że MDRL mają tak limitowany ;)

Przy czym moje S2 też jest bezproblemowe (nie licząc dolewki litra oleju między przeglądami). Ale światła jakieś super hiper nie są. Choć może to wina Aso, które nie potrafi ich ustawić jak należy.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: szms »

Jak to czytam to aż strach się bać.
Bezduszny ma rację, jakość materiałów i spasowania do pięt VC nie siada. Z tym się zgadzam, mnie w SII trochę to też irytuje.
Mi ostatnio coś ostro trzeszczało, trzeszczało... aż się pewnego dnia zmotywowałem i... okazało się, że wystarczyło trochę nasmarować tylne oparcie, które wydobywało z siebie odgłosy jak w wyżej wymienionym żuku, dosłownie.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: neck99 »

Nowy accord 2.2 dizel od znajomego ma niecale 100 tys. Wymiana juz druga dpf. Oczywiscie wczesniej 5 czy 6 razy na wypalanie serwisowe za jedyne 790 netto. Klapa elektryczna pada po kazdej zimie. Sprzeglo wymieniane po 60 tys. Zawieszanie sie elektryki. Skkrzypi fotel etc. Ma dosyc tego auta. Jedynie co to chwali fotel bo wygodny.
Insygnia to najbardziej psujacy sie samochod opla. Nowy bo zaledwie 20 tys przebiegu nie wrocil z nart w austrii. Padl egr a przez niego dpf.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: Misiek Fisiek »

Może Twój kolega jeździ po mieście. Albo gasi w czasie wypalania? Bo to nie jest normalne. Za to normalne w accordzie jest świetne rdzewiejące okno dachowe, niestety seryjne w wersji executive.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
piotrus_pan

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: piotrus_pan »

Żeby uściślić to ja posiadam starszą wersję accorda.
A zapychanie DPF przy prawidłowym eksploatowaniu jest niemożliwe. Często ludzie biorą nowoczesne diesle do miasta i potem płacz i zgrzytanie zębów.
Insygnia to najbardziej psujacy sie samochod opla. Nowy bo zaledwie 20 tys przebiegu nie wrocil z nart w austrii. Padl egr a przez niego dpf.
Superb tak samo :)
bezduszny

Re: AFS - o co chodzi?

Post autor: bezduszny »

Jakiś samochód ma kontrolę informującą o wypalaniu filtra ?
ODPOWIEDZ