Strona 18 z 22

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 11 lut 2019, o 16:05
autor: mig
Nie jest aż tak zle

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 lut 2019, o 10:18
autor: kudłaty grawer
Nie wygląda źle. Musiał być "po drodze" wymieniany. U mnie przy wymianie po 145tyś wyglądał jak błoto. Dodam, że w serwisie i w książce serwisowej jest, że wymieniali olej co 60 tyś. czyli dwa razy ale z organoleptycznego oglądu mechanizmu wynikało, że nikt tam nie zaglądał. Potwierdził to stan oleju i filtra. Kasę za olej i wymianę od poprzedniego właściciela oczywiście wzięli i to nie małą. Nic tylko wierzyć w autoryzowane serwisy

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 11 paź 2020, o 14:57
autor: maureliusz
Przejrzałem ten wątek i również ostatni tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 2&start=15

I mam pytanie czy czymś się różni w pratykyce ten olej FEBI 101171 od oryginału VW G055175A2.
Niby FEBI spełnia normę VW, ale z drugiej strony nie jest to jakaś astronomiczna różnica w cenie raz na 30 000km.

Tylko widzę...sprytnie sprzedają zestawy filtr + olej o 100zł drożej z VW olejem... chociaż kupując osobno różnica w cenie to 50 zł :-)

I jeszcze bardzo fajne VIDEO o wymianie wrzucam:
https://www.youtube.com/watch?v=pYmYK6x7FjE

https://www.youtube.com/watch?v=Qt6XsWmTV5U

https://www.drive2.ru/l/538462456154948366/

TYLKO UWAGA: OLEJ NALEŻY ALBO DOLAĆ PO JEŹDZIE ALBO WŁĄCZYĆ OD RAZU POMPĘ VDSem i dolać przed końcem roboty.

PS. Jeszcze lepsza stronka z info do wymiany:
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... er-Service

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 11 paź 2020, o 20:42
autor: rezon
kup z olejem od borg warnera - to w końcu ich napędy. np. https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7128945846
A od kogo biorą olej? kto to wie.... A i ja zmieniam olej w haldexie co 90kkm - nawet jak instrukcja nie każe go wymieniać w ogóle, a w internecie zalecają co 30 nie wiadomo dlaczego. W sumie mogą zalecać i co 10kkm, bo co to komu szkodzi. Zalecający za to nie płaci.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 11 paź 2020, o 22:25
autor: maureliusz
Kupię osobno olej VW + osobno filtr komple BW... wyjdzie tyle co komplet na oleju Febi - 360PLN... to się nazywa SMART ALLEGRO ;-)

Przetestuje przy wymianie ten patent z odpaleniem pompy VCDSem - dam znać.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 11 paź 2020, o 23:09
autor: kudłaty grawer
rezon pisze:kup z olejem od borg warnera - to w końcu ich napędy. np. https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7128945846
A od kogo biorą olej? kto to wie.... A i ja zmieniam olej w haldexie co 90kkm - nawet jak instrukcja nie każe go wymieniać w ogóle, a w internecie zalecają co 30 nie wiadomo dlaczego. W sumie mogą zalecać i co 10kkm, bo co to komu szkodzi. Zalecający za to nie płaci.
Producent napędów jw zaleca wymianę co 60tys, fabryczny zestaw również jw z filtrem za nieco ponad 3 stówki, oleju starczy na jeszcze dwie wymiany


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 09:30
autor: hubi_pl
maureliusz pisze: 11 paź 2020, o 14:57 Przejrzałem ten wątek i również ostatni tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 2&start=15

I mam pytanie czy czymś się różni w pratykyce ten olej FEBI 101171 od oryginału VW G055175A2.
Niby FEBI spełnia normę VW, ale z drugiej strony nie jest to jakaś astronomiczna różnica w cenie raz na 30 000km.

Tylko widzę...sprytnie sprzedają zestawy filtr + olej o 100zł drożej z VW olejem... chociaż kupując osobno różnica w cenie to 50 zł :-)

I jeszcze bardzo fajne VIDEO o wymianie wrzucam:
https://www.youtube.com/watch?v=pYmYK6x7FjE

https://www.youtube.com/watch?v=Qt6XsWmTV5U
Pamiętaj że G055..to olej który był wyprodukowany z myślą o 2 generacji, a tu jest wątek o 4 generacji, do której był już olej G060... Skoda i tańsze VW mają nawet w ETCE G055... dlaczego? nie wiem, może cena...

Co do filmików, nie widzę, może za szybko przejrzałem , aby ktoś zrobił dolewkę po przejechaniu się, samo załączenie pompy nie wystarcza.

rezon pisze: 11 paź 2020, o 20:42 kup z olejem od borg warnera - to w końcu ich napędy. np. https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7128945846
A od kogo biorą olej? kto to wie.... A i ja zmieniam olej w haldexie co 90kkm - nawet jak instrukcja nie każe go wymieniać w ogóle, a w internecie zalecają co 30 nie wiadomo dlaczego. W sumie mogą zalecać i co 10kkm, bo co to komu szkodzi. Zalecający za to nie płaci.
Olej jest recepturą BorgWarnera ;) oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.

Zalecenie zmian jest 30 tysięcy olej i 60 tysięcy filtr. Jest to interwał optymalny do utrzymania napędu w nienagannym stanie. Uwierz mi że nie jest naszą ideą "sztuczne" napędzanie wymian.
maureliusz pisze: 11 paź 2020, o 22:25 Kupię osobno olej VW + osobno filtr komple BW... wyjdzie tyle co komplet na oleju Febi - 360PLN... to się nazywa SMART ALLEGRO ;-)

Przetestuje przy wymianie ten patent z odpaleniem pompy VCDSem - dam znać.
Kup sobie olej z VW G060175A2 - szara butelka 850ML.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 11:49
autor: rezon
hubi_pl pisze: 12 paź 2020, o 09:30 ...Zalecenie zmian jest 30 tysięcy olej i 60 tysięcy filtr. Jest to interwał optymalny do utrzymania napędu w nienagannym stanie. Uwierz mi że nie jest naszą ideą "sztuczne" napędzanie wymian...
Jest to zalecenie czy wymóg? Zalecenie to coś, co nie niesie za sobą żadnych obowiązków czy odpowiedzialności którejkolwiek stron. W technice lotniczej nie ma "zaleceń" tylko "wymagania", pochodzące z badań wytrzymałościowych i pod którymi ktoś się podpisał, a nie anonimowe "zalecenia" nie poparte żadnymi badaniami.
Jak będę przestrzegał instrukcji, która nie wymaga ode mnie żadnych wymian oleju w haldexie 5, którą zaakceptował jego producent to jest to optymalne dla utrzymania napędu w nienagannym stanie czy też BW zaakceptował instrukcję, która jest szkodliwa dla napędu? W Superbie jeszcze miałem wymagany interwał wymian oleju 90kkm, teraz nie mam go wcale i BW to akceptuje u producentów samochodów. Moja wymiana przy 90kkm to swego rodzaju nadgorliwość i ograniczone zaufanie do wymagań. Jeśli pojawiają się zalecenia radykalnie odbiegające nie tylko od instrukcji serwisowej, ale przede wszystkim wcześniejszej praktyki - to jak wierzyć w troskę producenta napędu, który z jednej strony nie wymaga wymian, a z drugiej zaleca wymiany znacznie częściej niż wymagał to kilka lat temu? Zaczął lepić napędy z plasteliny bo taniej i faktycznie trzeba zmieniać żaby wydłużyć żywotność mechanizmu o kilka procent? Czy też chce zarabiać 3x więcej bo wielokrotnie częściej zaleca zmieniać olej? Czy jedno i drugie? Czy też BW idzie śladem kilku koncernów samochodowych, które jak zaczęły mieć ewidentne problemy jakościowo-konstrukcyjne (łańcuchy rozrządu, pękające głowice, obracające się panewki, pękające tłoki, nadmierny pobór oleju, ....), to zaczęły ZALECAĆ wymianę oleju max co 15kkm zamiast oficjalnie wymaganych Lonflife, tak aby pierwsze pytanie w ASO w reakcji na pękniętą głowicę brzmiało "A jak często zmieniano olej?, a LL - a zalecaliśmy częściej..."? Tylko co ma olej do cienkich ścianek i wad materiałowych głowicy? Do głowicy nic, ale do premii Zarządów za realizację planów sprzedaży ma, i to dużo. Ze szkoleniami dla zakupowców z ASO np. w Meksyku albo innych Hawajach "zalecenia" mają jeszcze więcej wspólnego. Nie wiem czy BW takie organizuje, ale kilka firm olejowych na pewno. I jak tu wierzyć w "zalecenia"?

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 12:00
autor: rezon
hubi_pl pisze: 12 paź 2020, o 09:30 Olej jest recepturą BorgWarnera ;) oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.
a tak btw obowiązuje nie specyfikacja Borg Warner, tylko specyfikacja VW i oleje Febi/Ravenol ją spełniają, skoro VW pozwala im pisać o tym na opakowaniach. Co nie zmienia również i mojego nastawienia, że bezpieczniej jest kupić olej w opakowaniu Borg Warner - nawet jeśli w środku jest dokładnie to samo.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 19:03
autor: hubi_pl
Rezon, nie mam zamiaru wdawać się w jakieś słowne przepychanki, myślę że nie o to tu chodzi, musisz tylko zrozumieć że wymóg może wprowadzić np. producent auta, jako utrzymanie gwarancji, zalecenie w tym przypadku jest od producenta napędu, który nie ma nic wspólnego z użytkownikiem auta, czyli tutaj Ciebie.
Piszesz o zmianie zaleceń co do wcześniejszych praktyk - tak nie jest, jak już wyżej napisałem, jest różnica pomiędzy (w tym wypadku) Skodą (VW) a BorgWarnerem. BW zaczął dział aftermarket stosunkowo niedawno, dlatego też pojawiło się te zalecenie, zresztą na moją prośbę.
rezon pisze: 12 paź 2020, o 12:00
hubi_pl pisze: 12 paź 2020, o 09:30 Olej jest recepturą BorgWarnera ;) oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.
a tak btw obowiązuje nie specyfikacja Borg Warner, tylko specyfikacja VW i oleje Febi/Ravenol ją spełniają, skoro VW pozwala im pisać o tym na opakowaniach. Co nie zmienia również i mojego nastawienia, że bezpieczniej jest kupić olej w opakowaniu Borg Warner - nawet jeśli w środku jest dokładnie to samo.
To BorgWarner opracował wspólnie z dużym koncernem paliwowo-olejowym ten olej i udostępnił recepturę swoim odbiorcom - jak już wyżej pisałem. A tak przy okazji, VW nie jest podstawowym odbiorcom tych napędów, więc jakby nawet to klient był "autorem" oleju, to nie VW ;)
Nie jest moim zadaniem wchodzenie w takie dziwne dyskusje, ale staram się przekazać w jak najlepszym stopniu to czym zajmuje się codziennie, bywam w fabryce BW regularnie, na produkcji, jak coś nowego jest wprowadzane i uwierz mi te produkty (filtry, pompy etc) są produkowane bardzo precyzyjnie i starannie, a ten olej jest tak cholernie drogi w produkcji, że jest to produkt na którym jest minimalna (najmniejsza) marża i już kilka razy firma miała się z tego wycofać i przekierowywać do ASO - to tak odnośnie tego mega zarabiania na tym że zwiększymy interwał ;)


Pozdrawiam,
Hubert

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 19:17
autor: rezon
Nie pisałem, że BW udostępniło recepturę oleju, ale że obowiązuje norma VW na olej. Takie same parametry, a nawet lepsze można osiągać na różnych składach oleju.
hubi_pl pisze: 12 paź 2020, o 19:03 ...
Piszesz o zmianie zaleceń co do wcześniejszych praktyk - tak nie jest, jak już wyżej napisałem, jest różnica pomiędzy (w tym wypadku) Skodą (VW) a BorgWarnerem. BW zaczął dział aftermarket stosunkowo niedawno, dlatego też pojawiło się te zalecenie, zresztą na moją prośbę.
...
Tak jak piszesz nie chodzi o przepychanki tylko o rzetelną wiedzę. Super, że miałeś udział w powstaniu zalecenia, bo na pewno jest lepsze niż instrukcja serwisowa Volvo, które w ogóle nie wymaga wymiany oleju w haldexie 5, czy Skody - która "nie miała" filtra w 4. Ale tak bez odwołania do badań, to budzi moje wątpliwości - zwłaszcza, że od wielu lat interwał wymian w mechanizmach oscylował między 60 a 90kkm. Czasami więcej. A tu nagle - 30kkm jako zalecenie, a brak wymian jako instrukcja serwisowa.
Skąd wziąłeś dane do zalecenia? Dlaczego akurat 30, a nie 15 czy 150kkm? Bo skąd biorą się wymogi interwałów w lotnictwie - to wiem - badania wytrzymałościowe i rachunek prawdopodobieństwa. A zalecenia niektórych firm olejowych niestety więcej mają wspólnego z wycieczkami dla handlowców i premiami dla zarządów, niż z rzetelnymi badaniami.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 19:26
autor: hubi_pl
Myślę że norma ma dużo wspólnego z recepturą, roznosi się o konkretny rodzaj oleju, którego "przepisu" nie mają inne firmy. Dużo już było pisane o np. Febi/Ravenol, są to oleje nie zatwierdzone oficjalnie przez BW jako producenta napędu, mi to wystarcza do podjęcia decyzji.

Co do interwału, to z fabryki działu development, nic prostszego ;) Niestety dużo osób oszczędza na wymianach, lub nie ma gdzie wymienić jak nie chce ASO, ponieważ mechanicy myślą że wymiana oleju w "haldexie" to jakaś kosmiczna procedura.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 19:46
autor: Skodnik4x4
@rezon, kibicuję temu co tu piszesz i jestem pod wrażeniem, że nie dajesz się zapędzić w kozi róg.

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 20:17
autor: hubi_pl
Ale nikt nikogo tu nie zapędza nigdzie...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

: 12 paź 2020, o 20:58
autor: rezon
hubi_pl pisze: 12 paź 2020, o 19:26 ....Dużo już było pisane o np. Febi/Ravenol, są to oleje nie zatwierdzone oficjalnie przez BW jako producenta napędu, mi to wystarcza do podjęcia decyzji.
... Co do interwału, to z fabryki działu development, nic prostszego ;) Niestety dużo osób oszczędza na wymianach, lub nie ma gdzie wymienić jak nie chce ASO, ponieważ mechanicy myślą że wymiana oleju w "haldexie" to jakaś kosmiczna procedura.
Olej nie zatwierdzony przez producenta napędu, który sam też oferuje oleje - no przecież, że nie zatwierdzi :) To tak jakby poprosić Castrola, żeby zatwierdzili Mobila ;). Jeśli producent samochodu określa wymagania, jakie ma spełnić olej, to również inni producenci mogą osiągnąć takie parametry. Skoda do silnika to zaleca Shell'a, to Castrola, a jest wiele innych producentów olejów, które spełniają te same wymagania, a niejednokrotnie są lepsze z uwagi na bazę, dodatki, itd... Sam pisałeś, że BW dopiero od niedawna sprzedaje na aftermarket i jak znam życie, to daleko nie do wszystkich producentów samochodów dostarcza olej do napędów na pierwszy montaż (chyba, że wysyłacie zalane), a już na pewno nie do ASO wszystkich obsługiwanych marek. To znaczy, że do ASO kupują te oleje u innych producentów niż wymieniany duży koncern naftowy ;) Co więcej - zapewne co kilka lat zmienia się dostawca, bo akurat wygra przetarg albo zorganizuje ciekawszą wycieczkę znaczy się szkolenie :) . Niestety oleje do haldexa trudniej porównać bez laboratorium niż oleje silnikowe, dlatego też uważam zakup oleju BW za bezpieczniejszy, co wcale nie oznacza najlepszy, bo być może FEBI czy Ravenol ma lepszą bazę czy dodatki. W olejach silnikowych Ravenol ma często baaaardzo ciekawe charakterystyki i nieraz zastanawiałem się nad zmianą sprawdzonego od dawna Millersa na Ravenol. Zmiana na Shell zakończyła się negatywnie, na Amsoil pozytywnie, więc może kiedyś przyjdzie czas również na test Ravenola. A do haldexa? pewnie nadal będzie BW, chociaż nie wiem czy to najlepszy wybór, ale na pewno dobry i sprawdzony.
Można o mnie powiedzieć, że jestem skąpiec bo oszczędzam na wymianach - nie przestrzegam "zaleceń" producenta napędu/dostawcy oleju i wymieniam co 90kkm, albo że jestem rozrzutny - nie przestrzegam wymagań producenta samochodów i wymieniam co 90kkm. :lol: Staram się po prostu zachować jakiś zdrowy rozsądek między zaleceniami i wymaganiami. Do tej pory nigdy nie miałem problemów z haldexami - a łącznie na czterołapach zrobiłem >450kkm - w tym >200 na S2, które nadal jeździ :), a napęd u kolegi częściej pracuje niż u mnie. 10 lat temu wymagano wymian co 90kkm. Sorry, ale na hasło dział development dostaję czasami gęsiej skórki - oszczędności, oszczędności, oszczędności - hasło wiodące. Jest jeszcze drugie - zarabiać dodatkową kasę. To w wielu firmach nie jest dział, który budzi moje zaufanie, ale często budzi szacunek - drobna zmiana i setki tysięcy EUR rocznie extra zysku, bo wystarczyło zmienić nieco konstrukcję albo tylko sposób pakowania. Czasami przesadzą z oszczędnościami i są problemy. A tu proszę - wystarczy zalecać... Jakoś przed wejściem BW na aftermarket nie widziałem tych zaleceń... Pewnie dlatego pozostanę jednak przy 90kkm i będę rozrzutny :lol: :lol: :lol:
Skodnik4x4 pisze: 12 paź 2020, o 19:46 @rezon, kibicuję temu co tu piszesz i jestem pod wrażeniem, że nie dajesz się zapędzić w kozi róg.
Dzięki, współpracuję czasami z automotive przy projektach. Różne rzeczy widziałem - np. simeringi wewnątrz kompresora śrubowego za 40kzł - jak zaczną przepuszczać, to zmienia się.... kompresor, a nie simeringi. Historia zaleceń częstych wymian oleju silnikowych też jakoś dziwnie zbiegła się w czasie z problemami Audi z 1.8TSI i 2.0TDI w latach 2004-2008, chociaż niewiele miały wspólnego z Longlifem, który wtedy też stosowano od kilku lat w MPI i 1.9TDI. Bo jak niby częsta zmiana oleju ma skracać łańcuch rozrządu albo wzmacniać głowicę?