zablokowany wlew paliwa
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: zablokowany wlew paliwa
wyczyść ten smar grafitowy bo nie do tego służy i łatwo pył/kurz na nim osiada. Potraktuj to jakimś delikatnym smarem albo teflonem w sprayu. Ten ostatni jest po wyschnięciu suchy - traktuję nim regularnie zamki w drzwiach (domu).
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: zablokowany wlew paliwa
Tak zrobię. I nasmaruję cały trzpień, a nientylko ten "młoteczek", który trzyma klapie.
Re: zablokowany wlew paliwa
Zaj007 pisze: Tak zrobię. I nasmaruję cały trzpień, a nientylko ten "młoteczek"
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: zablokowany wlew paliwa
panowie wymienial ktos ten "zamek", zakupilem nowy ale mysle czy i jak rozbierac prawy boczek bagaznika... czy moze kolo i nadkole ?
r5 20vt
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: zablokowany wlew paliwa
Zacznij od wlewu paliwa. Wykręcasz jedną śrubkę widoczną po otwarciu pokrywy wlewu i wyciągasz całość z tą gumową wnęką. Wtedy zobaczysz, co rozebrać, ale wydaje mi się że koło i nadkole.
- szoko21
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: bedzie
- Imię: szoko
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: zablokowany wlew paliwa
I jeszcze raz to samo, zablokowany wlew paliwa
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka
Re: zablokowany wlew paliwa
O tak wlasnie, nawet Clint zgodnie kiwa, ze to dobra koncepcja. Nie ma wiekszego zla, niz nienasmarowany trzpien.Zaj007 pisze:Tak zrobię. I nasmaruję cały trzpień, a nientylko ten "młoteczek", który trzyma klapie.
- szoko21
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: bedzie
- Imię: szoko
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: zablokowany wlew paliwa
Panowie - problem rozwiązany...
Problem tkwi w jednym szczególe - trzeba odkręcić śrubę mocującą wlew, odpiąć gumkę trzymającą korek, delikatnie wyjąć uszczelkę z wlewu i lewą stronę podważyć całej klapki z gumą - klapka wychodzi idealnie. Następnie wyciągnąć mechanizm zamka otworzyć go tylko delikatnie bo wyskoczą sprężyny podważając małym śrubokrętem zatrzaski na zamku i zdjąć pokrywę zamka, po czym wsunąć sprężynkę w kształcie litery U w odpowiednie miejsce tak aby trzymała się i nie wyskakiwała, jest jeszcze jedna sprężyna taka jak w długopisie wkładamy ją normalnie w miejsce. zamykamy zamek tak aby nie wyskoczyła żadna sprężyna zatrzaskujemy i składamy tak samo jak rozbieraliśmy.
Powodzenia...
Problem tkwi w jednym szczególe - trzeba odkręcić śrubę mocującą wlew, odpiąć gumkę trzymającą korek, delikatnie wyjąć uszczelkę z wlewu i lewą stronę podważyć całej klapki z gumą - klapka wychodzi idealnie. Następnie wyciągnąć mechanizm zamka otworzyć go tylko delikatnie bo wyskoczą sprężyny podważając małym śrubokrętem zatrzaski na zamku i zdjąć pokrywę zamka, po czym wsunąć sprężynkę w kształcie litery U w odpowiednie miejsce tak aby trzymała się i nie wyskakiwała, jest jeszcze jedna sprężyna taka jak w długopisie wkładamy ją normalnie w miejsce. zamykamy zamek tak aby nie wyskoczyła żadna sprężyna zatrzaskujemy i składamy tak samo jak rozbieraliśmy.
Powodzenia...
- szoko21
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: bedzie
- Imię: szoko
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: zablokowany wlew paliwa
po około 5 miesiącach - zmuszony zostałem rozwiercić zamek od strony bagażnika - jednak trzeba kupić nowy mechanizm - jest to wada fabryczna - po kilku latach wyrabia się sprężyna i ciągle wyskakuje. Jeśli ktoś ma taki problem zmuszony będzie wymienić mechanizm - koszt w serwisie 250 marów ale samemu to zrobisz tylko trzeba się dostać do wtyczki od mechanizmu, która znajduje się głęboko pod tapicerką bagażnika.
trzeba się trochę namęczyć aby rozebrać tapicerkę w bagażniku.
Ja natomiast znalazłem mechanizm w sklepie internetowym za 107 zł koszt wysyłki to 17 zł - myślę że to tanio tylko robocizna na 2 godziny.
http://skodaauto.com.pl/silownik-pokryw ... -4600.html
trzeba się trochę namęczyć aby rozebrać tapicerkę w bagażniku.
Ja natomiast znalazłem mechanizm w sklepie internetowym za 107 zł koszt wysyłki to 17 zł - myślę że to tanio tylko robocizna na 2 godziny.
http://skodaauto.com.pl/silownik-pokryw ... -4600.html
Re: zablokowany wlew paliwa
http://superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=6642 Tu też to jest opisane. U mnie mechanik spoza ASO zrobił wymianę w nieco ponad 30 minut.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lis 2011, o 16:59
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: bylo 183 w pasku BMR
- Lokalizacja: wrocLOVE
Re: zablokowany wlew paliwa
I mnie sie to przydazylo.
Panowie, zapomnijcie o jakichkolwiek boczkach bagażnika itp. To strata czasu i masa roboty.
Jeśli Rygiel nie orientacji klapki to spory płaski śrubokręt w łapę i napieramy na klapkę w prawo opierając sie na plastikowej klapce a nie na karoserii. Po 5 sekundach mamy otwarty wlew i tankujemy paliwo.
Aby usunąć usterkę odkręcamy jedna jedyna śrubkę torx mocująca obudowę klapki. Odkręcamy korek paliwa i wyjmujemy cała obudowę wraz z klapka rozpoczynając od lewej strony. Tym sposobem mamy siłownik- Rygielek na wierzchu- póki co tylko trochę poruszałem kablami i zobaczymy co soe będzie działo. Jak ktoś chce to za 100zl w ASO możemy kupić nowy silniczek- rygielka.
Panowie, zapomnijcie o jakichkolwiek boczkach bagażnika itp. To strata czasu i masa roboty.
Jeśli Rygiel nie orientacji klapki to spory płaski śrubokręt w łapę i napieramy na klapkę w prawo opierając sie na plastikowej klapce a nie na karoserii. Po 5 sekundach mamy otwarty wlew i tankujemy paliwo.
Aby usunąć usterkę odkręcamy jedna jedyna śrubkę torx mocująca obudowę klapki. Odkręcamy korek paliwa i wyjmujemy cała obudowę wraz z klapka rozpoczynając od lewej strony. Tym sposobem mamy siłownik- Rygielek na wierzchu- póki co tylko trochę poruszałem kablami i zobaczymy co soe będzie działo. Jak ktoś chce to za 100zl w ASO możemy kupić nowy silniczek- rygielka.
Re: zablokowany wlew paliwa
Tylko żeby wymienić, trzeba rozpiąć wtyczkę i wpiąć nowy element. Życzę powodzenia przy rozłączaniu i łączeniu wtyczki od strony wlewu paliwa.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13595
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: zablokowany wlew paliwa
No przecież napisał, że ma wszystko na wierzchu po tej operacji.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lis 2011, o 16:59
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: bylo 183 w pasku BMR
- Lokalizacja: wrocLOVE
Re: zablokowany wlew paliwa
nie wiem czy to normalne ze takim jadem tutaj wieje na tym forum.....
Paulus60 jak zrobisz to co opisalem to owy silowniczek masz w dloni na co najmniej 20 centymetrowym kablu i mozesz sobie z nim robic co tylko zechcesz. Nie jestem sobie w stanie wyobrazic jaki jeszcze lepszy dostep moze istniec
Paulus60 jak zrobisz to co opisalem to owy silowniczek masz w dloni na co najmniej 20 centymetrowym kablu i mozesz sobie z nim robic co tylko zechcesz. Nie jestem sobie w stanie wyobrazic jaki jeszcze lepszy dostep moze istniec
Re: zablokowany wlew paliwa
Dlaczego jadem? Przecież nic złego nie miałem na myśli. To prawda, co piszesz, ale czy masz również tę wtyczkę na wierzchu? Byłem przy wymianie i do wtyczki można było się dostać tylko od strony bagażnika. Chyba, że czegoś tu nie rozumiem. Pomijam sytuację z odcięciem przewodu. No i cały czas mam na myśli wymianę kompletnego mechanizmu.