Tryb awaryjny

rafal83
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polkowice

Tryb awaryjny

Post autor: rafal83 »

Przy ok.3 - 3,5 tys. obrotów silnik nagle przestaje ciągnąc i wyłącza się turbo. Auto mogę rozpędzic maks. do 120 km/h. Muszę się zatrzymac uruchomic ponownie autko i jedzie normalnie. Co może byc tego przyczyną? Nie dzieje się tak przy każdym przekroczeniu w/w obrotów. Macie jakiegoś mechanika godnego polecenia z okolic Polkowic, Lubina, Głogowa?
bezduszny

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bezduszny »

turbo się nie wyłącza... bo jest napędzane spalinami
do póki są spaliny, turbina się kręci

to co masz to tzw. notlauf, czyli przeładowanie turbiny
wrzuć w google "notlauf" i będzie sprawa w zasadzie jasna
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Tryb awaryjny

Post autor: dato »

Hasło notlauf do wyszukiwarki. Turbina kapituluje. I diagnozowałbym u dobrego tjunera albo od razu w jakimś zakładzie specjalizującym się w turbo. Jest opcja, że będzie to jeszcze jeden z dwóch czujników, warto przed robieniem czegokolwiek udać się na komputer.
Edit - Bezduszny: pierwsze miejsce o pół nosa :)
bezduszny

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bezduszny »

turbo jest zdrowe... raczej
raczej nieszczelność w układzie dolotowym lub w sterowanie turbiną (geometrią) zawodzi
dato pisze: Edit - Bezduszny: pierwsze miejsce o pół nosa :)
mam 4x4, to dlatego :lol:
rafal83
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polkowice

Re: Tryb awaryjny

Post autor: rafal83 »

ale gdyby padała tubina to nie byłoby dodatkowych objawów typu chociażby niebieski dym?
bezduszny

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bezduszny »

zależy co padnie
ale skoro u Ciebie po wyłączeniu i włączeniu jest dobrze... do określonych obrotów
to typowy notlauf a nie uszkodzenie turbo
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: Tryb awaryjny

Post autor: motogold »

Miałem podobnie i okazało się,że zawór EGR był zasyfiony.Miałem to przy 98 tyś.Przeczyścili mi zawór i do 265 jak go sprzedawałem nic się więcej nie działo.
rafal83
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polkowice

Re: Tryb awaryjny

Post autor: rafal83 »

macie jakiegos dobrego mechanika z moich okolic? od niedawna bowiem posiadam skode i nie mam jeszcze nikogo zaufanego od TDI
rafal83
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polkowice

Re: Tryb awaryjny

Post autor: rafal83 »

podpiąłem się VAGiem i wyskoczylo: 17965p.1557 czy to możliwe że uszkodzony jest n75 albo wężyki czy jednak turbo kaput?
bezduszny

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bezduszny »

n75
lub wężyki podciśnienia

tak na 99% ;)
rafal83
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polkowice

Re: Tryb awaryjny

Post autor: rafal83 »

znacie na forum kogoś z okolicy Legnicy żebym mógł zapytac gdzie leczą swoje auta?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Tryb awaryjny

Post autor: dato »

bezduszny pisze:zależy co padnie
ale skoro u Ciebie po wyłączeniu i włączeniu jest dobrze... do określonych obrotów
to typowy notlauf a nie uszkodzenie turbo
Miewałem notlaufy w Vectra i zrobiłem wszystko oprócz turbo - dalej umiałem je wywołać. Stawiam na turbo. Stawiam flaszkę ;)
bezduszny

Re: Tryb awaryjny

Post autor: bezduszny »

gruszka sterująca geometrią to już turbo ?
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Tryb awaryjny

Post autor: dato »

No dla mnie w uproszczeniu dwa czujniki, przewody z dolotem, a reszta to już turbo :)
ODPOWIEDZ