DSG problem

Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG problem

Post autor: dato »

No i tego się trzymaj. Masz na piśmie ?
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

Byłem mało cierpliwy i zadzwonilem do nich treraz, na moje nieszczescie odebrał pan szanowny mister workshop manager, powiedział ze podłaczyli komputer pod niego i jeździli jakies 30 min, zapisał parametry jazdy wysłali do skoda uk i podobno nic nie znaleźli, - zenada bo jak znam życie to jeździli bardzo spokojnie gdzie jest to prawie niezauważalne. Przeciez testy powinny być robione w różnych warunkach, prawda?? i tych bardziej extramalnych. Skoda uk nie znalazła żadnego błędu wiec skoda kontaktuje sie z fabryką skrzyni biegów. kurna co to tak naprawde da?? Chyba pojade i ja siąde za kółko i niech podłączą komputer wtedy parametry daaaaleko odbiegną od normy, bo jesli on zwalniał dotykając tylko pedał chamulca do bieg zbije o jeden w dół chodź tez uwazam ze jadać 120kmh i zbijając do ok 100kmh nie powininien zbijać biegu na piątke a tak robi. Dostałem w zastepstwo fabie benzyne i rzadko widze tam obroty powyzej 2500, mówie rzadko chyba ze dam gaz do konca, wiec diesel ponad 2500?? mało 4000 rpi to troche przesada. Czekam poniedziałku, mają dać mi znać co fabryka skrzyni sie wypowie
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: DSG problem

Post autor: Sebastian_M26 »

Chyba w uk prawo chroni konsumenta? Zwrot i oddanie kasy, bo to ewidentnie jakaś mina i szkoda czasu na debili.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
adamk4321
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2012, o 23:08
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: United Kingdom

Re: DSG problem

Post autor: adamk4321 »

bendzel troszkę się przejąłem dzisiaj dałem zaliczkę na octavie 2.0 tdi dsg z 2007 z serwisu skody w londku jak możesz to podaj mi spost cod gdzie ten serwis oby nie tam gdzie ja tego kupiłem.
a tak z innej beczki to chyba mały błąd zrobiłem wybierając dsg bo widzę mało pozytywnych opinii na tę skrzynie i ten silnik, chociaż niektórzy twierdzą ze w skodzie to inny niż w audi i vw i mniej usterkowy

PS
Podbudujcie troszkę mylą się czy nie
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG problem

Post autor: Zaj007 »

Co do silnika - nie wypowiadam się. Nawet nie wiem jaki to konkretnie typ. Oby nie z pompowtryskiwaczami Siemensa.
Natomiast jeśli chodzi o skrzynię to mogę pocieszyć. Pamiętaj, że częściej ludzie piszą, że coś mi się zepsuło i szukają porady albo po prostu się żalą.
W prasowe mądrości nie można też zbyt mocno wierzyć.
We wczesnych modelach dość szybko koło dwumasowe się wysypywało w 2007 powinno już być lepsze. Jeśli nawet nie, to poprzedni właściciel na bank wymienił.

Zobacz, że auta z DSG nawet na taksówki trafiają: http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Na forum jest kilka tematów o awaryjności DSG. Są dość świeże i łatwo znajdziesz. Nie widzę sensu przepisywania tego ponownie.
W dużym skrócie tylko napisze, że nie jest tak źle.

Spokojnie, będzie dobrze :)
Obrazek
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

No stary blisko ciebie jest serwis skody o którym mówie, to Maidstone i włąsnie dziś poinformowali mnie tzn sam dzwoniłem prosząc o update wrrrr i odpowiedź z fabryki DSG jest jedna, takie efekty może powodować system ABS, ehhhhh załamałem sie jak mi to powiedzieli, system ABS?? uwierze ze jak byłby to ESP bo to raczej bardziej prawdopodobnie, tym bardziej ze zaobserwowałem ze np jadąc na rondzie dookola i np jak włączy 2 bieg to niezaleznie ile wcisne gazu to nie ma ochoty zmienic biegu wogóle cisnie do 4000 obrotów i nie zmienia, wiec podejzewam ze esp moze miec cos z tym wspólnego, aleeee...... jaki problem wyłączyc cały system???? i przetestować jak sie auto zachowuje, co??.... zadziwiają mnie swoją wiedzą tu.

Oczekuje waszej opinii czy faktycznie system ABS moze miec na taki efekt wplyw?? podkreslam co pisałem ze efekt redukcji jest po tym jak wcisnę chamulec zwolnie o 20km/h i dam wtedy lekko gazu to redukuje 3 biegi w dól jakby kick down był wcisniety. ma to sens??
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: DSG problem

Post autor: Sebastian_M26 »

Rękojmia i zwrot kasy, a na jeździe przed zakupem nie było problemów?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

Nie było jazdy testowej, poza tym nawet jak by byla na pewno nie wykryłbym tego, trzeba troche pojeździć zeby wykryc. Sam zacząłem sie zastanawiac nma drugi dzien jak wybuł mi bieg, ale takie błedy sie zdarzaja wiec zignorowałem to. Jazdy testowej nie było bo auto nie miało road tax a poza tym to 2 letnie auto, wiec czego oczekiwac, kupowane u dealera rozumiesz?? poza tym przed sprzedarza przeszedł health check przez nich ale teraz juz wiem na czym to polega wrrr. Do na razie skoro fabryka DSG wydaje by sprawdzic system ABS wiec dajmy im szanse hehe. Jak to powiedział pan znowu słynny workshop manager it might be the ABS causing the problem ang might effect the gearbox, wiec parsknąłem smiechem mu w słuchawke ale jesli mi on wmawiał ze tak auto te ma sie zachowywac tj wmawiał mi ze białe jest czarne a czarne jeest białe to niech teraz jego w bambuko walą. A na koncu stwierdzą ze dlatego ze auto nie ma balansu bo nie ma kola zapasowego tylko zestaw naprawczy moze miec wplyw na takie zachowanie. HEHE zenada, ale daje im szanse do konca tyg, później juz moja cierpliwość sie skonczy.!!!

pozdarwiam
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

Miałem dzis telefon, dzwonili ze serwisu, jutro robią testy. Dzis auto mialo robioną jazde próbną i podobno juz się zachowuje. Wymienieli system ABS ale dokladnie nie wiem co i cos z tylu związane ze system ABS równiez, podejzewam ze czujnik przy kole. Podobno jest poprawa chodź nie jestem przekonany. Podobno system ABS również współpracuje ze skrzynią DSG i steruje dwoma zaworami w mechatroniku. Okaze sie jak odbiore. Jutro life test i znowu wyslanie do skody raportu i oczekiwanie na zatwierdzenie czy moga wydac mi auto. Jakos mało przekonujace ja pomalutku zaczynam wątpic w angielkich mechaników, raczej nazwałbym ich wymieniaczami częsci.
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

No panowie, jak obiecalem wiec pisze raport. To wszystko co mogli zrobic zrobili!!!!! nic wiecej nie mogą zrobic. Wg skody wszystkie parametry są ok. Wymienili mechatrobnic,(podobno) i sprzegło (podobno). teraz system ABS i dalej to samo. Zabrałem auto i jutro jade do innego ASO robic health check. wg nich superb z tym silnikiem podobno tam ma dzialc hahahaha a gdzie wtedy bezpieczenstwo na polskich zasniezonych drogach. Ok jutro test w ASO skody później w ten sam dzien opinia vw i w przyszłym tyg jade oddac im auto. Podobno dyrektor kazał rozglądać sie nowym autem dla mnie juz(sprzedawca mi powiedział) wiec widac ze sie przyznają. Dzis poprosiłem by mechanik ze mną sie przejechał, zapisał live test jazdy i dzis wysłali do skody, mechanik kórych zapisywał wykresówke powiedział ze im takie kolocki jak mi dzis podczas jazdy nie wychodzily. wiec to co dzis ze mną zapisał powiedzial ze skoda moze zmienic zdanie albo cois wiecej im powie. Mimo wszystko poprosiłem i powteirdziłem zeby poszukali i auta. A teraz pytanie do was, czy którys z was mający 140KM silnik ma takie efekty jak ja?? I teraz zaproponowali mi ze załatwią mi 170KM superb bo 140 ciezko znaleźć, wiec jaka jest opinia wasz czy 170 duzo wiecej pali diesla niz 140?? moze jednak sie skusze na 170 teraz tylko opinia wasza prosze.

Aha zrobiłem jak prosiliscie, w momencie kiedy skrzynia wariowala przy 130 km trzymał 4 bieg i przełączałem ją miedzy sport a drive i zero różnicy, trzymal ten sam bieg jakby w i tu i tu miał sport włączony hehe. wrzuciłęm wiec na manuala recznie włączyłem na 6 bieg przezucam drazek na D i co??? wskakuje od razu na D4 jakis głupi co??
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG problem

Post autor: dato »

Pomiędzy 140 i 170 technologicznie jest przepaść - 140 zachowuje się jak czołg i auto nie chce jechać. Nawet pół minuty się nie zastanawiaj. Spalanie porównaj sobie w tabelach, nie spodziewam się drastycznych różnic...
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

to dziwne, bo powiem ci ze mam 140 i jest to rakieta, w pl mam octavie 140 z dsg i nie ciągnie jak ta superb mimo ze octavie podciągnąłem do 170, wiec moze to byc przyczyna, ktos nagrzebal w sterowniku ECU i dlatego jest efekt jaki jest. Pytałem czy sprawdzali ecu mówili ze tak, ze update ecu tez robili, ale z tego co wiem i mam rozeznanie, to zeby update w moim ecu robic to potrzebne jest jego wyjęcie i zrobienie na stole a nie przed OBD. Ale mówie ci ze dato ze ta 140 przy wcisnietym pedale gazu 38% bo tak wykazywał life test ciągnie jak głupia, wciska w siedzenie, serio
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG problem

Post autor: rezon »

Popieram kolegów - pomarudź, że więcej pali itd. ale łaskawie bez chwili zwłoki zgódź się na 170KM :) . Czy będzie więcej palił to bardziej zależy od Ciebie niż od silnika, jak będziesz poganiał dodatkowe koniki to nie dziw się, że też będą chciały pić. Technologicznie to nie ma między nimi przepaści, chyba że ktoś porównuje starego PD'ka z CR'em. Różnica w jeździe jest bardzo wyraźna, w zużyciu paliwa nie ma wielkiej.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG problem

Post autor: dato »

Miałem wątpliwą przyjemność porównać aktualnie dostępne (marzec 2012) do produkcji 140 i 170 kucy. 140 pracował jak czołg i nie jechał. Jeśli nie ma między nimi technologicznej przepaści to nie wiem z czego to wynikało. Przez moment zastanawiałem się, czy to ten sam motor i może kupić 140 + robić soft, wyleczyłem się w momencie...

EDIT: Absolutnie nie mam intencji nikogo urazić, żeby nie było. Po prostu subiektywne odczucia są... Subiektywne...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG problem

Post autor: szms »

Też jeźdiłe 140 i 170, faktycznie słabszy chodzi bardziej brzydko... :) A jeżeli chodzi o dynamkę to te 140 w zupełności wystarczają do miasta, natomiast w trasę nie ma jakiegokolwiek porównania ze 170tką.

Sorry za offtop.


DSG jest super 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ODPOWIEDZ