DSG problem

bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

DSG problem

Post autor: bendzel »

Panowie, pewnie nie jeden z was zjadł zęby na tych autach i nie jeden posiada wiedze większą niz pracownicy czy technicy w ASO. Kupiłem auto od dealera z 2010 roku fakt gwarancja ale juz drugi tydzien jest na warsztacie i nie mogą dojść przyczyny wadliwego działania tejże skrzyni. Powiem tak - przy szybkiej utracie prędkości podczas hamowania skrzynie nie jest w stanie dobrać odpowiedniego biegu po redukcji, i tak przy predkości np 40 - 50 km/h potrafi i tak systematycznie sie dzieje na 1 bieg, trzymając tak okolo 2-3 sek dopiero wrzuca kolejno 2 3 i 4. Przy spokojnej jeździ i dynamicznym zwalnianiu ten problem nie wystepuje. Daje przykład jade 130 km/h zwalniam do 40 km/h puszczam hamulec dotykam lekko pedału gazu i tu nastepuje redukcja do 1 biegu. Po przełączeniu na manuala skrzynie redukuje dobrze i jest płynna redukcja, problem tylko jest przy trybie dynamic. Na trybie sport ten sam problem zbija do jedynki. Auto w ASO - wymiana mechatronika, skomplikowana procedura, brak dostepu do sterownika trzeba wysyłać zapytanie do fabryki by dali im kod który pozwoli im wejść do niego (tak tłumaczy w ASO pan "magister" zenada) procedura wraz z wymianą dała 4 dni robocze + jeden dzien na testy po 5 dniach dowiaduje sie ze problem nie ustąpił. HAHA nei dziwie sie pytam co dalej, wiec Skoda zdecydowała wymienic sprzegło i teraz pytanie czy do wymieniaja w tym wypadku kpl?? tj wraz z kołem dwumasu?? jesli tak to happy nowy mechatronik i sprzegło juz jutro bede miał ;) ale tak do konca nie chce mi sie wierzyć czy sprzegło potrafi tak dzialac?? i mieszac?? otóż jest to tylko urządzenie które ma zrobić to co mu komputer kazał wiec tak robi?? czy jestem w błędzie??
Jak to działa moze któyś z was miał podobny problem??

auto ma jakies 30 tys km i podkresle ze właściciel zgłaszał im ten problem od początku bo widziałem historie serwisową, a oni głąby mysleli ze problem został rozwiązany.

prosze o opinie i czy tez obstawiacie sprzęgło, bo podczas jazdy testowej sprowadzali jakiegos experta z sąsiedniego ASO który ma specjalizacje na DSG zrobiony i on od samego początku uważał ze to jest sprzęgło a nie mechatronic, ale mechanicy uwazali inaczej i wg mnie narazili sie na koszta bo nie sądze ze skoda zwróci im za naprawe gwarancyjną krtóra nie odniosła skutków.


po 2 tyg czekania na auto zostawione na serwisie wrocilo do mnie, uradowany wsiadam jade i co? dupa, to samo. Auto redukuje bieg za nisko, jakby uzywal kick downa. Sam w sobie redukuje jak sie nalezy, np zwolnilem z 130 km/h do 50 km/h i fajnie, bieg 4 na maxi dot dotykam lekko gaz i redukuje do 2 biegu dajac obroty 4000. jakby ktos kick down uzyl. wymieniony mekatronik i serwis uwaza ze auto zachowuje sie poprawnie. prosze o pomoc!!!!
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

Własnie wróciłem z jazdy testowej przez samego kierownika warsztatu i on sam błędu nie stwierdził, uwaza ze 140 KM silniki tak sie własnie zachowują. Wczoraj jechałem sobie autostradą włączone tempomat ustawiony na 113 kmh i nie dotykając niczego prócz kierownicy auto stwierdziło ze uprzyjemni mi komfort i zrzucił sobie bieg na 5, ja stwierdziłem "mam cie w du... jutro i tak oddaje cie na serwis wiec moge jechac z tobą na 5tce, ale moja ignorancja zirytowala go i wrzucił sobie na 4 bieg, i tu mnie wqr.... wiec gazu dodaje, juz 150kmh a on dalej 4 wiec zwolniłem do 100km a on mi na 3 i zaraz nagle wrzuca 4 i kolejno 5 i zaraz 6. Powiedziałem temu kierownikowi warsztatu ze powinien siedziec na myjce samochodowej z jego wiedzą
Ostatnio zmieniony 7 lis 2012, o 21:41 przez bendzel, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: DSG problem

Post autor: Sebastian_M26 »

Sterownik zachowuje się, jakby był w trybie sportowym.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

tak, ale jak mówie podobno mekatronic był wymieniany, w nim siedzi sterownik prawda?? to jeden combo moduł?? problem w tym ze nei zawsze sie tak auto zachowuje, przy spokojniej jeździe jest w miarę ok, ale jak tylko juz dodam wiecej gazu jest problem. Zrobiilem wojne w salonie i az dyrektor zgodzil sie zrobic jazde próbną ze mną i twierdzi ze wg niego nie jest to prawidłowa praca i przyjęli auto na testy. Nie mam pewnosci co do mekatronika czy wymienili bo nie dali mi papierow co robili. twierdzą ze jeszcze nie ma ich w komputerze. hahaha juz tydz po tym jak auto oddali i nadal w systemie tego nie ma??? klamią jak z nut uwazam ze auto nie robione wogóle.
Co sadzicie o tym??
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: DSG problem

Post autor: Sebastian_M26 »

Spadać z tego aso, bo więcej szkody narobią.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13600
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DSG problem

Post autor: Enriquez »

wrzuć ten problem też na forum OCP (http://forum.octaviaclub.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
forum superba może to i jest, jednakże OCP jest bardziej techniczne

a jak przerzucisz na tryb S to odczuwasz jakąś różnicę?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG problem

Post autor: Zaj007 »

No dobra. To po kolei.
Literka D jest od Drive nie dynamic.
W tych sprawach serwis zobligowany jest zasięgnąć opinii centrali.

Poza tym faktycznie skrzynia zachowuje się jak by była w trybie S. Masz zdecydowanie za duże obroty. Normalnie w trynie D nie ma mowy o takiej jeździe.
Jeszcze jedna uwaga: jeśli ma się skrzynie w S i włączy się tempomat skrzynia zachowuje się jak by działała w D. (na Maxi-Dot pozostaje literka S).
Tiptronic działa normalnie.

Trudno jest obwiniać za to sprzęgło. To jest jedynie element wykonawczy. Różnie bywa, ale zdziwił bym się gdyby było winne takiemu zachowaniu. W DSG sprzęgło umieszczone jest wewnątrz skrzyni i nie ma ono kontaktu z kołem zamachowym. Na bank nie zostanie/zostało ono wymienione razem ze sprzęgłem.

Mi to wygląda na usterkę mechatroniki.
W niej znajduje się sterownik elektroniczny oraz sterownik elektrohydrauliczny. I jest to taki "combomoduł". Przy czym objawy w Twojej Skodzie nie wskazują na usterkę jakiegokolwiek elektrozaworu lub czujnika. Mi to wygląda na skopany soft.
Niech koniecznie usuną usterkę w trakcie gwarancji (niby jeśli usterka pojawi się w trakcie gwarancji a Ty zgłosisz po to i tak muszą usunąć ją, tylko weź się szarp z ASO...). Mechatronika to jeden z najdroższych elementów skrzyni!

Dorzućmy do ognia. Jeśli ona pracuje tak jakby była w S to niszczysz sobie silnik! Na zimno takie traktowanie (tj kręcenie do 3500rpm) nie służy zdrowiu zwłaszcza turbinie.

Wnioski:
Skoro nie dostałeś potwierdzenia naprawy to najprawdopodobniej nic nie zrobili.
Zapytaj o aktualizację softu.
Pomyśl o zmianie ASO.
Są magicy, którzy naprawiają mechatronikę i którzy zajmują się programowaniem DSG. Spróbuj u nich popytać.

Pytania: Czy w S zachowuje się tak samo jak w D?

Chodzi mi po głowie taka wersja, że masz sterownik niekompatybilny z silnikiem i stąd te cyrki. Ale to tylko domysły. ;)

Pozdrawiam i życzę sukcesów!


//edited
Doczytałem, że w S tak samo jest.
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG problem

Post autor: dato »

Fajnie, że to napisałeś bo chciałem się wypowiedzieć, że soft skopany, ale jako lajkonik ugryzłem się w długi jęzor...
Bendzel - walcz o swoje, Zaj dał Ci super argumenty i podstawę do rozmowy. W innym ASO ;)
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

Rozważałem zmiane ASO, ale tego nie zrobie, auto kupiłem włąsnie u nich bo jest tam dealer i mają tez serwis wiec nie ma mowy o zmianie ASO. Auto kupiłem jako 2 latka i 2 dni później zgłosiłem błąd. czekałem przeszło 2 tyg na dostanie sie do serwisu bo zażądałem auta zastepczego. wiec wtedy wąłsnei trzymali 2 tyg. po przyprowadzeniu mi auta pod dom, kierowca jeszcze nie dojechał do nich a ja od razu zadzwoniłem ze nic nie zrobili. Temat poruszony wyżej. Dyrektor oddziału zajął stanowisko w tej sprawie i je jeszcze zgłosiłem skarge do skoda uk bo sytuacja dzieje sie w UK. Poinformowałem kierownika warsztatu ze z taką wiedzą zapraszam do pracy na myjce samochodowej i ze trudno przyswaja wiedze jak uzywac sprzetu zaproponowałem mu zeby poprosił o wydłuzony okres zaznajomienią sie na jakiej zasadzie działa szmatka do wycierania. Jestem zażenowany tą sytuacją. auta mam na gwarancji oczywiscie 1 rok. Podobno wymienili mechatronic ale cos mi sie nei chce wierzyć. Mechanik za pierwszym razem stwierdził ze tak nie zachowuje sie dsg i zrobią co mogą. Poprosiłem wiec jako własciciel auta o historie serwisową i co???? ku mojemu zdziwieniu poprzedni własciciel zgłaszał ten sam problem 3 razy. Oni pisali ze błędu nie znaleźli wiec postanowił sie tego g.... pozbyc. Na chwile obecną auto zostało u nich skoda chce pomiary z jazdy wiec podłączają komp podczas jazdy zapisuje wszystkie paramatry i wysyłają to do nich. Podobmo mają tez prosic o opinie tzm master technik ze skody, ma przyjechac i zrobic jazde testową. Jeszcze tak durnych mechaników a jeszcze bardziej durnego kierownika warsztatu nie widziałem. Dyrektor powiedzikał ze jesli problem nie zostanie rozwiazany mam prawo do poproszenia zeby znalezli mi podobno albo zwrot kasy. Kieronik podkreslał ze ja nie lubie tego auta, wiec ja zapytałem go czy go lubi i kiedy powiedział ze jeździ sie nim sympatycznie to odparłem ze swietnie sie dogadacie panie niesympatyczny ze samochodem sympatycznym i niech go sobie weźmie. Złożyłem oficjalną skarge do dyrektora tez ze ma nie kompetentną osobą na tak odpowiedzialnym stanowisku. Czekamy na rezultaty.

ODP w trybie S uato zachowuje sie dokładnie tak samo jak na D za wyjatkiem jazdy bbbbbardzo ostrożnej na w trybie D tj do 100 np przyspieszam 30 sek i zwalniam np tez bardzo powoli, wtedy jest ok, chodź też wskakuje na obroty rzędu 3000.

Aha dostalem propozycje żebym moze zaczął jeździc spokojniej i zmienił styl jazdy wtedy będzie ok, odpowiedziałem szybko - od kiedy to kierowca ma przystosowywać się do auta?? zyjemy w czasach ze auto ma przystosowywac sie techniki jazdy kierowcy, i na pewno nie w aucie za 60 tyś. a szczegolnie DSG.

dzieki koledzy za wypowiedź w tej sprawie, walcze dalej i o efektach poinformuje.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: DSG problem

Post autor: grzesiu26 »

bendzel - ja też ze Szczecina - więc pozwolę sobie z ciekawości zapytać - Zielonogórska czy Struga ?
Odpowiedz jeśli możesz tu lub na PW. Będę wiedział gdzie nie jeździć w razie problemów...
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: DSG problem

Post autor: jjumbo »

popytaj bo może jest inne wyjście z sytuacji
może lepiej zgłosić sprawę prawnikowi , że kupiłeś samochód z wadą którą ukrywali a o niej wiedzieli
powinni ci wrócić kasę za samochód i problem rozwiązany
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG problem

Post autor: dato »

grzesiu26 pisze:bendzel - ja też ze Szczecina - więc pozwolę sobie z ciekawości zapytać - Zielonogórska czy Struga ?
Odpowiedz jeśli możesz tu lub na PW. Będę wiedział gdzie nie jeździć w razie problemów...
Idź zrób sobie kawkę albo YerbaMate - pisał, że w jUKeju :lol:
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: DSG problem

Post autor: grzesiu26 »

ups :D
Faktycznie idę na kawę :D
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG problem

Post autor: Zaj007 »

bendzel, jak masz możliwość to przejedź się innym autem z DSG (s-tronic w Audi z silnikami 4ro cylindrowymi) i zobacz jak w skrzynia w S i jak w D działa. Jak nie masz opcji to Ci filmik nagram i na forum wrzucę.

Jeśli masz możliwość udać się do niezależnego mechanika, to poproś aby wziął auto na kanał i obczaić czy skrzynia była rozbierana.

Aby wyjąć mechatronikę (bo tak po polsku mechatronics unit się nazywa, czytaj przez "H") trzeba zdjąć osłonę odkręcić miskę i osłonę od boku. Na bank pozostaną ślady na śrubach, że coś było robione.

Poza tym wymiana wymaga spuszczenia oleju (ATF in inglisz), co wiąże się z wymianą filtra (choć po ASO można się wszystkiego spodziewać). Filtr jest pod akumulatorem. Jak jest w kurzu to nic nie zrobili albo nie wymienili filtra razem z olejem, co oczywiście nie powinno mieć miejsca.
Obrazek
bendzel
Posty: 29
Rejestracja: 10 paź 2012, o 17:13
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: szczecin

Re: DSG problem

Post autor: bendzel »

witajcie, dziekuje za zainteresowanie, minął dzionek i zero odpowiedzi albo update info o moim aucie od nich, moze tak działaja serwisy w jUKeju ;). w poniedziałek zadzwonie zapytac co u nichg słychac i pewnie poprosze pana manadżera z łorkszopa ;) ktory awansując na te stanowisku pominął myjke samochodową czy znalazl problem z moim autem które sympatycznie sie prowadzi. Dam wam znać co robią co zrobili jak tylko sie dowiem, jedno jest pewne dyrektorek obiecał mi zwrot kasy jesli auto nie zrobią.
ODPOWIEDZ