'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Witam wszystkich
Od pewnego czasu w moim superbie *1,9 TDI 2002 AWX) podczas 'gaszenia silnika' występuje gwałtowne szarpnięcie, tzn silnik nie gaśnie płynnie tylko w otatnoej fazie 'zatrzęsie nim'. byłem dzisiaj u mechanika mówi że przyczyną może być sprzęgło alternatora. proszę o opinie użytkowników forum, może ktoś miał podobny problem?? Ponadto podczas pracy na biegu jałowym wyczuwalne są bardzo małe wibracje w kabinie. Wg mnie dwumasa jest w porządku. czy przyczyną może byc poduszka pod silnikiem????
Od pewnego czasu w moim superbie *1,9 TDI 2002 AWX) podczas 'gaszenia silnika' występuje gwałtowne szarpnięcie, tzn silnik nie gaśnie płynnie tylko w otatnoej fazie 'zatrzęsie nim'. byłem dzisiaj u mechanika mówi że przyczyną może być sprzęgło alternatora. proszę o opinie użytkowników forum, może ktoś miał podobny problem?? Ponadto podczas pracy na biegu jałowym wyczuwalne są bardzo małe wibracje w kabinie. Wg mnie dwumasa jest w porządku. czy przyczyną może byc poduszka pod silnikiem????
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
IMHO to nie sprzęgło alternatora, a zwyczajnie sprzęgło. Raczej typowy objaw.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
wg. mnie sprzęgło działa dobrze, ale zakładając że jest uszkodzone, czego mam się spodzieać tzn jeżdzić aż padnie czy możliwie szybka wizyta u mechanika???? W necie wyczytałem że przyczyną może być zawór egr, jak można to zdiagnozować???
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Nie jeździć aż padnie, bo mogą polecieć jeszcze np. łożyska itp.
Ja tak miałem w galaxy. Skończyła się dwumasa i też mi szarpało silnikiem przy gaszeniu.
Pojedź do innego mechanika po poradę.
Ja tak miałem w galaxy. Skończyła się dwumasa i też mi szarpało silnikiem przy gaszeniu.
Pojedź do innego mechanika po poradę.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Reda k/Gdyni
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
maly alternator daje takie szarpniecie? w mojej opini nie ma opcji. Zwykle sprzeglo lapie z dolu czy u gory? moze sie konczy juz. Poduchy pod silnikiem mozna sprawdzic na oko wiec wez kolege i zobaczcie czy silnik lata. Otwierasz klape i patrzysz. Wrzucasz 1 i lekko strzelasz ze sprzegla. Ale na hamulcu bez ruszenia samochodem. A Twoj ziomek patrzy czy silnik lata jak glupi czy plynnie sie rusza. To samo na wstecznym pare razy i napewno zobaczysz czy wywalone
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
.......
Ostatnio zmieniony 1 cze 2012, o 21:53 przez ody_21, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
sprawdziłem, silnik na 1 lekko unosi się go góry, zaś na wstecznym lokko opada w dół nie widać żadnych szarpnięć itp.
Mam pytanie czy podczas gaszenia silnika dźwignia od egr-u powinna się 'odchylać' tym samym zamykając klapkę w rurze od powietra???? Bo u nie nić takiego się nie dzieje....
Mam pytanie czy podczas gaszenia silnika dźwignia od egr-u powinna się 'odchylać' tym samym zamykając klapkę w rurze od powietra???? Bo u nie nić takiego się nie dzieje....
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 171
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Chłopaki, przeciez sprawa jest banalna - przyczyną jest niedziałająca klapa gasząca. A klapa nie działa pewnie ze względu na dziurawą membranę gaszaka. Gaszak do wymiany.
Przy wyłączaniu silnika AWX zamykana jest przepustnica aby silnik się nie trząsł. Siłownik (gaszak) sterowany jest podciśnieniem i porusza przepustnicą w EGR
Tak kolego ody_21, klapa powinna się zamykać a po zgaszeniu powinna się z powrotem otworzyć.
Przy wyłączaniu silnika AWX zamykana jest przepustnica aby silnik się nie trząsł. Siłownik (gaszak) sterowany jest podciśnieniem i porusza przepustnicą w EGR
Tak kolego ody_21, klapa powinna się zamykać a po zgaszeniu powinna się z powrotem otworzyć.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
ile kosztuje owy gaszak??? czy jest to 1 element czy caLy podzespół??? czy można to samemu wymienić????
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Moze tez byc to uszkodzony zaworek zwrotny badz wypiety z niego waz. Zaworek to kwestia stowki. Sama klapa moze byc znacznie wiecej bo to juz mechanizm jest.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 mar 2012, o 13:25
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Imię: Grand
- Lokalizacja: Kraków
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Witam mam podobny problem sprawdzałem w skodzie i u jeszcze kilku mechaników i jednoznacznie stwierdzili że to wina dwumasu ale podobno nie ma się co tym przejmować bo można jeszcze wiele tysięcy na nim śmigać:shock:
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Widziałem juz takie dwumasowe koło które mogło niby śmigać. Tak śmigało ze ujebało skrzynie biegów. Fedry z dwumasy sie wbiły w skrzynie i zakręciły o wirnik. Skrzynia sie rozleciala na amen. Dwumas koszt 1500 skrzynia 3x tyle + dwumas Przekalkuluj. Tak czy siak musisz dwumas zmienic chyba ze sprzedaz za chwile auto. Jak wiesz ze pojeździsz jeszcze rok dwa - zmieniaj.GRAND75 pisze:Witam mam podobny problem sprawdzałem w skodzie i u jeszcze kilku mechaników i jednoznacznie stwierdzili że to wina dwumasu ale podobno nie ma się co tym przejmować bo można jeszcze wiele tysięcy na nim śmigać:shock:
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 13:53
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: lubelskie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
ja byłem u kilku mechaników ale tylko 1 powiedział ze może to być przyczyna dwumasu.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Nie olewaj dwumasu, tyle Ci mogę poradzić. Niemało kosztuje, ale jak olejesz to tak jak Neck stwierdził - kilka razy dołożysz. Albo robić, albo do Żyda, albo na żyletki. Czwartej drogi nie znam.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: 'szarpniecie silnikiem' podczas 'gaszenia'
Ody, nie olewaj też zdania Necka - naprawdę wie o czym mówi