Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 sty 2017, o 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 89 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 22 sty 2015, o 00:47 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Maciej
Do艂膮czy艂(a): 11 lip 2011, o 15:23
Posty: 1278
Lokalizacja: Olsztyn
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Panowie, ja mam inn膮 teori臋 na ten temat, ale te偶 potwierdzaj膮c膮 usterk臋 termostatu dla ch艂odniczki ATF.

Podczas jazdy w trasie (niewa偶ne autostrada, nieautostrada) olej w skrzyni nie osi膮ga du偶ych temperatur. W przeciwie艅stwie do skrzy艅 hydrokinetycznych starszego typu (bez lock upa) DSG jest direct drive. Olej w skrzyni ma odbiera膰 ciep艂o przede wszystkim od zestawu sprz臋gie艂, kt贸re w trakcie jazdy pozamiejskiej nie 艣lizgaj膮 si臋 i poprzez to nie generuj膮 wzrostu temperatury.
W mie艣cie cz臋ste zmiany bieg贸w, pe艂zanie, a zw艂aszcza pe艂zanie na drugim biegu powoduj膮 wzrost temperatury ATF ze wzgl臋du na wzmo偶on膮 prac臋 zestawu sprz臋gie艂.

Nie na darmo w instrukcji przestrzega si臋 przed nadmiernym przegrzaniem skrzyni gdy u偶ytkownik nadu偶ywa "p贸艂sprz臋g艂a".

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 22 sty 2015, o 10:36 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 730
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Zaj007 napisa艂(a):
Panowie, ja mam inn膮 teori臋 na ten temat, ale te偶 potwierdzaj膮c膮 usterk臋 termostatu dla ch艂odniczki ATF.

Podczas jazdy w trasie (niewa偶ne autostrada, nieautostrada) olej w skrzyni nie osi膮ga du偶ych temperatur. W przeciwie艅stwie do skrzy艅 hydrokinetycznych starszego typu (bez lock upa) DSG jest direct drive. Olej w skrzyni ma odbiera膰 ciep艂o przede wszystkim od zestawu sprz臋gie艂, kt贸re w trakcie jazdy pozamiejskiej nie 艣lizgaj膮 si臋 i poprzez to nie generuj膮 wzrostu temperatury.
W mie艣cie cz臋ste zmiany bieg贸w, pe艂zanie, a zw艂aszcza pe艂zanie na drugim biegu powoduj膮 wzrost temperatury ATF ze wzgl臋du na wzmo偶on膮 prac臋 zestawu sprz臋gie艂.

Nie na darmo w instrukcji przestrzega si臋 przed nadmiernym przegrzaniem skrzyni gdy u偶ytkownik nadu偶ywa "p贸艂sprz臋g艂a".


Zaj007, wszystko co napisa艂e艣 jest bezdyskusyjn膮 racj膮 i VAG od dawien dawna stosuje ju偶 takie odr臋bne "wspomagaj膮ce" ch艂odnice oleju ATF z w艂asnym "wewn臋trznym" termostatem, montowane zazwyczaj gdzie艣 po bokach ch艂odnicy centralnej.

Zwr贸膰 jednak uwag臋, 偶e termostat (nr kat. 1K0121113A ),

Obrazek

nad kt贸rym my si臋 tutaj zn臋camy, NIE obs艂uguje uk艂adu hydraulicznego DSG, tylko jest wpi臋ty "jednokierunkowo" wprost w obieg wodny,

Obrazek

wi臋c jego dzia艂anie jest uzale偶nione wy艂膮cznie od temperatury ch艂odziwa, a nie p艂ynu ATF.

Jedynym "punktem stycznym" uk艂adu hydraulicznego z uk艂adem wodnym jest ch艂odnica ATF (nr kat. 02E409061B ),

Obrazek

ale jak wiadomo - tutaj ju偶 偶adnego "nast臋pnego" termostatu nie ma.

Dziwne troch臋, 偶e tak walcz膮 o nieprzegrzewanie oleju ATF, a do jego ch艂odzenia stosuj膮 jakie艣 艣mieszne ch艂odniczki "wodno-olejowe" zamiast zrobi膰 jak by艂o kiedy艣 ze zwyk艂ymi automatami - "wsp贸ln膮" ch艂odnic臋 centraln膮 obs艂uguj膮c膮 zar贸wno uk艂ad wodny jak i hydrauliczny ATF.

No ale jest jak jest i je艣li Koleg臋 T1000 rzeczywi艣cie straszy omawiany tutaj termostat, to jego otwarcie/zamykanie determinuje temperatura uk艂adu ch艂odzenia silnika (zdecydowanie wy偶sza przy butowaniu na autostradzie ni偶 w jakichkolwiek innych warunkach drogowych), a nie bie偶膮ca temperatura ATF.

(PS: Wszystkie przedstawione powy偶ej zdj臋cia zajuma艂em z Allegro)

_________________
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 22 sty 2015, o 11:00 przez Mej, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2015, o 10:47 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 8 gru 2013, o 13:10
Posty: 730
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Enriquez napisa艂(a):
Co ciekawe trzeba kupi膰 cz臋艣膰 z Tourana za 150 PLN, bo w Skodzie wyst臋puje wy艂膮cznie z jakim艣 w臋偶ykiem za 450.


My艣l臋, 偶e kto艣 wprowadzi艂 Twojego znajomka w b艂膮d. Termostat jest dost臋pny oddzielnie r贸wnie偶 dla Superba.
Otw贸rz sobie ETK臉, gr.g艂: 1, pg: 21, nr rys.: 121-055, znajdziesz go w "podpozycji" do numeru 15 (czyli zapewne tego kompletnego drogiego w臋偶a z szybkoz艂膮czk膮).

Aktualna dost臋pno艣膰 w Poznaniu: 7 sztuk, cena detaliczna: ok. 150 z艂.- .

_________________
Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 05:25 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 15 mar 2014, o 07:21
Posty: 8
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 200,7 KM; 415 Nm
W ramach podsumowania pozwol臋 sobie od艣wie偶y膰 temat...
Kilka tygodni temu po wymianie dwumasy mechanicy tak "z艂o偶yli" auto , 偶e jeden z w臋偶y wodnych "poprowadzili" napinaj膮c go do granic wytrzyma艂o艣ci.Efekt post贸j na autostradzie po jego p臋kni臋ciu...dziwnym zbiegiem okoliczno艣ci po kilku dniach po awarii auto przesta艂o trzyma膰 temp 90 st.- diagnoza termostat - wymiana.Niestety nic to nie da艂o, i tu 偶eby nie w膮tek na forum trwa艂o by to do dzi艣..
Objawy: przy je藕dzie autostradowej 70-75 st temp. ch艂odziwa i taka sama oleju, po wje藕dzie do miasta - kilka stopni wi臋cej ,do 90 stopni
udawa艂o si臋 doj艣膰 po bardzo d艂ugim postoju..
po kilku tygodniach walki mechanik贸w usterka niedogrzewania silnika rozwi膮zana.
Winny by艂 "regulator cieczy ch艂odz膮cej" opisany przez koleg臋 Mej'a.
Koszt w ASO 152 z艂 ,wymiana w moim gara偶u ok 1 godz. razem z kaw膮...,efekt -natychmiastowy:)
Doj艣cie do w/w cz臋艣ci jest niez艂e po wymontowaniu obudowy filtra powietrza, widzimy go na w臋偶u dochodz膮cym do ch艂odniczki ATF ubytek p艂ynu przy wymianie jakie艣 100-200 ml,mina mechanik贸w po tym jak im powiedzia艂em 偶e usun膮艂em usterk臋 -bezcenne. :D :


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 06:07 
Offline

Imi臋: Jarek
Do艂膮czy艂(a): 3 maja 2013, o 20:51
Posty: 331
Lokalizacja: Ostrowiec 艢w
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Kilka tygodni z usterk膮... T1000 je藕dzi z t膮 sam膮 ju偶 od kilku miesi臋cy i nie mo偶e przekona膰 swojego mechanika do tego, 偶e tam jest jakikolwiek "termostat, regulator, czujnik" T1000 zrobi艂e艣 u siebie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 07:30 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 10476
Lokalizacja: NRW
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TDi SCW (240KM)
Aktualnie: 271 kuni
jarkow napisa艂(a):
T1000 je藕dzi z t膮 sam膮 ju偶 od kilku miesi臋cy i nie mo偶e przekona膰 swojego mechanika do tego, 偶e tam jest jakikolwiek "termostat, regulator, czujnik" T1000 zrobi艂e艣 u siebie?
prewnie nie... Czeka a偶 jego mechanik wr贸ci z pogaduszek w VW;)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 22:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 350
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
jarkow napisa艂(a):
Kilka tygodni z usterk膮... T1000 je藕dzi z t膮 sam膮 ju偶 od kilku miesi臋cy i nie mo偶e przekona膰 swojego mechanika do tego, 偶e tam jest jakikolwiek "termostat, regulator, czujnik" T1000 zrobi艂e艣 u siebie?


A gdzie tam... Teraz juz przesiadlem sie na motur a autem to tylko po zakupy :mrgreen: Poza tym jest cieplej, wiec bez laski te 90 stopni osiaga :lol:
To takie humorystyczne podejscie do tematu, zeby nie plakac, bo wlasciwie tylko to mi pozostaje. Nie mam gdzie oddac auta (a musze teraz tym bardziej, ze plynu chlodny mi ubywa).
Nie wiem nawet, na czym skonczylem, opisujac tego gamonia, w kazdym badz razie, ostatnio jak u niego bylem, wyskoczyl mi z jakimis rycinamii z "falweja" i oznajmil, ze jego sztab specjalistow stwierdzil, ze ten samochod nie ma tej czesci.
Dodam jeszcze, ze jak 2 lata temu bylem u niego z Astra H na wymioane rozrzadu i pompy wody, to powuedzial, ze to auto nie ma pompy - i jej nie wymienil.
Teraz uparcie twierdzi, ze nie ma tej czesci. Powiedzialem mu, ze ja znajde - na co od razu zaciekawiony - ze chetnie zobaczy gdzie ona jest - wtedy juz sobie pomyslalem, ze pokazac to mu moge krasnoluda z przypora - bo nie bede nieuka uczyl, gdzie co jest (nie powiem - po lekturze forum, troche cwaniakuje) - tymbardziej, ze spierdolil usluge dokumentnie od A do Z.
Mowilem mu tez o wycieku z chlodnicy - bo dziwilo mnie, ze zaczell sie to dziac po jego "ingenrencji" w auto - umowilem z nim termin, ale wiedzialem, ze nawet tam nie zajade - typ nie nadaje sie nawet do tarcia chrzanu, a co dopiero do naprawy aut.
Jak je juz zrobie, to podjade do niego i wszystko mu wygarne, i zostawie negatywna oocene na G+.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 22:15 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 5143
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
:shock: Kurcze.. to po co do niego je藕dzisz? Brak emocji czy jak? Poczytaj zatem w膮tek o B5 :mrgreen:

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 22:01 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 350
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Superb oddany dzisiaj do ASO (inne - w s膮siednim mie艣cie). Zobaczymy co wyczaruja. Zlecenie na wymian臋 termostatu i usterk臋 uciekajacego p艂ynu ch艂odniczego. Jutro odbi贸r.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2015, o 12:21 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 350
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Zaczynam si臋 zastanawiam czy m贸wimy o tych samych samochodach, bo krew mnie zalewa jak dzwoni pan z ASO i m贸wi, 偶e mechanik znalaz艂 przyczyn臋 wycieku p艂ynu ch艂odniczego a jest ni膮 nieszczelno艣膰 regulatora cieczy z termostatem. 260鈧. Dobra wiadomo艣膰 pono膰 to taka, 偶e prawdopodobnie ta sama cz臋艣膰, odpowiedzialna jest za niedogrzany silnik - TYM SAMYM ten termostat, kt贸ry wczoraj im da艂em (skrzyni) zrobi艂 si臋 dla nich ma艂o znacz膮cy, bo po pierwsze, mechanik musia艂by d艂ugo dobiera膰 si臋 pod silnikiem, 偶eby go wymieni膰, a dw贸ch mechanik贸w mu si臋 rozchorowalo wi臋c krucho z czasem no i po drugie, skoro ju偶 maj膮 przyczyn臋 (prawie pewn膮) 偶e to ten inny termostat, to wiadomo, 偶e nie ten. Nie szkodzi 偶e termostat by艂 wymieniany w grudniu. Zastanawiam si臋 te偶 czy czasem ten czarodziej, kt贸ry wymienia艂 uszczelk臋 przy termostacie czego艣 po prostu nie spierdolil. Tylko nawet je艣li 藕le za艂o偶y艂 uszczelk臋, czy 藕le skr臋ci艂 to nie wiem po co ASO chce wymienia膰 termostat. No chyba 偶e rzeczywi艣cie to termostat jest te偶 walniety.
Aha, i odbi贸r ze wst臋pnej 艣rody, przesun膮艂 si臋 na pi膮tek - sobot臋.
Jaki mam humor, kto艣 zgadnie?
Ciekawi mnie te偶, jak szkoleni s膮 mechanicy w ASO. Pior膮 im m贸zgi, 偶eby przy byle gownie wymienia膰 p贸艂 silnika czy daj膮 opis auta i sami musz膮 wykaza膰 si臋 intuicj膮 i sprytem?
Takim mechanikom z dupy, powinno cofa膰 si臋 tytu艂y mechanika. Nie omieszkam o tym wsp贸lnie jak mu doyebie ocen臋 na Google.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2015, o 08:48 
Offline

Imi臋: Jarek
Do艂膮czy艂(a): 3 maja 2013, o 20:51
Posty: 331
Lokalizacja: Ostrowiec 艢w
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
T1000, co艣 tu nie tak. Piszesz 偶e da艂e艣 im termostat (regulator) od skrzyni a oni m贸wi膮 偶e to nie ten i dobrze, bo musieliby d艂ugo od do艂u pod silnikiem si臋 do niego dobiera膰... Termostat skrzyni ATF(lub jak wolisz regulator) wymienia si臋 od g贸ry, demontuj膮c jedynie filtr powietrza.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2015, o 09:41 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 wrz 2014, o 21:14
Posty: 350
Lokalizacja: WLKP/NRW
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Ja mechanikiem nie jestem - tak samo jak ten pan, kt贸ry przyjmowa艂 zlecenie. Auto odebra艂em w pi膮tek - wszystko juz jest ok. M贸j termostat jednak te偶 wymienili bo skoro mechanik juz tam by艂 niedaleko to i to wymieni艂. We wtorek jad臋 jeszcze raz tam porozmawia膰 z mechanikiem bo mimo wszystko par臋 rzeczy jest dla mnie niejasnych. M. In to - po jak膮 cholere wymieniali obudow臋 termostatu. Aha, na rachunku widnieje 偶e godzin臋 sprawdza艂 uk艂ad a nast臋pn膮 godzin臋 przeprowadzi艂 napraw臋. Wi臋c jedna z tym termostatem od skrzyni wcale nie jest jej tak du偶o jak wcze艣niej ten cyc mowil - ale powtarzam, to nie by艂 mechanik tylko frajerzyna siedz膮cy przy kasie - cho膰 jakie艣 tam poj臋cie mia艂.
Najwa偶niejsze jednak 偶e teraz jak jad臋 do pracy to ju偶 w po艂owie drogi mam 90 stopni.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2016, o 11:37 
Offline

Imi臋: Andrzej
Do艂膮czy艂(a): 25 gru 2014, o 12:49
Posty: 421
Lokalizacja: Oberstdorf
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: ciut wi臋cej:)
u mnie mija ju偶 14 miesi膮c od wymiany termostatu i temperatura si臋 trzyma jak trzeba:)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2017, o 13:01 
Offline

Imi臋: Adam
Do艂膮czy艂(a): 27 lis 2016, o 16:24
Posty: 17
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odgrzewam kotleta.... :D
tego superba mam od miesi膮ca z hakiem, i jak do tej pory wszystko by艂o OK. ale dzisiaj w nocy mia艂em zaplanowan膮 wycieczk臋 ( 50km) , a 偶e by艂o dosy膰 ch艂odno (-17) to zwr贸ci艂em uwag臋 na temperatur臋 silnika...
Rozgrzewa艂 si臋 dosy膰 wolno, ale wskaz贸wka dosz艂a "prawie" pod 90 stopni na trasie.... i to jest jak najbardziej w porz膮dku.. (dodam 偶e nie zas艂ania艂em ch艂odnicy...) . ale po wje藕dzie do miasta i przejechaniu kilku kilometr贸w temperatura spad艂a do 60 stopni :-( .
Po ponownym wje藕dzie na tras臋 znowu wzros艂o.... , to chyba tak nie powinno dzia艂a膰.... co nie ?
b艂臋d贸w zero.. wi臋c podejrzewam termostat , ale tak sobie czytam ten w膮tek i ju偶 sam nie wiem czy si臋 czepia膰, czy poczeka膰 na ocieplenie....
mam DSG (typ silnika w lewej..) .
aha dodam 偶e kilka lat je藕dzi艂em Paskiem B6 (silnik 2.0 BKP manual) i jak ju偶 z艂apa艂 temperatur臋 (i chyba 艂apa艂 szybciej..) to ju偶 trzyma艂 bez wzgl臋du na temperatur臋 zewn臋trzn膮....

pozdrawiam
Adam


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2017, o 20:38 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 gru 2014, o 12:05
Posty: 106
Lokalizacja: podkarpacie
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
U mnie podobne objawy dawa艂 termostat dsg. Sam wk艂ad 艣miesznie tani a i roboty niewiele

Wys艂ane z mojego SM-N910C przy u偶yciu Tapatalka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 89 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL