Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2010r
- Radek5252
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 sie 2014, o 20:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Kraśnik
Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2010r
Witam. Czy da się wyjąć EGR do czyszczenia bez zdejmowania kolektora ssącego w Superbie 2.0 TDI z 2010r, 170KM, silnik CBBB?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Jeżeli jest to silnik I generacji, to poniższy tekst nie jest dedykowany dla Ciebie.
Jeśli II generacja, to zawór EGR znajduje się pod drugiej stronie ("z tyłu") silnika niż kolektor ssący.
Ten stan rzeczy generuje jednak inne, IMO większe problemy, ponieważ zawór EGR jest bardzo skutecznie osłonięty kolektorem wydechowym (wraz z turbiną), o DPF już "nie mówiąc".
W samochodach z napędem 4x4 poważnym utrudnieniem jest przekładnia kątowa, której teoretycznie nie trzeba ruszać ale są sytuacje, w których jednak byłoby wygodniej też i ją wybudować (ale to już zasiewanie defetyzmu).
No i jeszcze ta prawa półośka ... .
Chyba, ze Ty wcale nie dopytujesz o EGR, tylko o przepustnicę przykręconą bezpośrednio do kolektora ssącego ?? W tym układzie wystarczyłoby poluzować dwie obejmy, wykręcić 4 (3 + 1) śrubę oraz odpiąć wtyczkę (razem jakieś 15 minut roboty).
A w ogóle można wiedzieć co Cię popycha do czyszczenia EGR ??
Jeśli II generacja, to zawór EGR znajduje się pod drugiej stronie ("z tyłu") silnika niż kolektor ssący.
Ten stan rzeczy generuje jednak inne, IMO większe problemy, ponieważ zawór EGR jest bardzo skutecznie osłonięty kolektorem wydechowym (wraz z turbiną), o DPF już "nie mówiąc".
W samochodach z napędem 4x4 poważnym utrudnieniem jest przekładnia kątowa, której teoretycznie nie trzeba ruszać ale są sytuacje, w których jednak byłoby wygodniej też i ją wybudować (ale to już zasiewanie defetyzmu).
No i jeszcze ta prawa półośka ... .
Chyba, ze Ty wcale nie dopytujesz o EGR, tylko o przepustnicę przykręconą bezpośrednio do kolektora ssącego ?? W tym układzie wystarczyłoby poluzować dwie obejmy, wykręcić 4 (3 + 1) śrubę oraz odpiąć wtyczkę (razem jakieś 15 minut roboty).
A w ogóle można wiedzieć co Cię popycha do czyszczenia EGR ??
Pozdrawiam.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Czyszczenie Egr u mnie nic nie dało. Trzeba było wymieniać
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Radek5252
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 sie 2014, o 20:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
U mnie egr jest z przodu silnika przykręcony do plastikowego kolektora ssącego na (chyba ) 3 śruby. 2 widać a ta trzecia jest gdzieś od spodu i nie ma do niej dostępu na pierwszy rzut oka. Nie chcę wszystkiego rozpinać i po rozebraniu dowiedzieć się, że jednak nie da się go odkręcić i trzeba zdjąć kolektor ssący. Przyglądałem się na kolektor niby przykręcony jest od góry, nic prostszego ale nad śrubami z tyłu kolektora jest szyna CR. Więc aby go wyjąć pewnie trzeba wszystko porozkręcać. Więc pytam, bo może ktoś wyjmował jednak EGR bez ściągania kolektora.
Wyświetla mi się jakiś błąd(kontrolka pomarańczowy silnik) komputer nie wyświetla żadnych komunikatów o serwisie, nie ma żadnej odczuwalnej różnicy podczas jazdy. Byłem u elektryka sprawdził błędy (był jakiś komunikat o recyrkulacji spalin) twierdzi, że trzeba wyczyścić lub wymienić egr. Wykasował błędy ale po przejechaniu około 20 km ponownie świeci się kontrolka. EGR już się "poci" potocznie mówiąc
Wyświetla mi się jakiś błąd(kontrolka pomarańczowy silnik) komputer nie wyświetla żadnych komunikatów o serwisie, nie ma żadnej odczuwalnej różnicy podczas jazdy. Byłem u elektryka sprawdził błędy (był jakiś komunikat o recyrkulacji spalin) twierdzi, że trzeba wyczyścić lub wymienić egr. Wykasował błędy ale po przejechaniu około 20 km ponownie świeci się kontrolka. EGR już się "poci" potocznie mówiąc
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
W takim razie nie jest źle (I generacja). Wyjmiesz EGR'a bez odkręcania kolektora.Radek5252 pisze:U mnie egr jest z przodu silnika przykręcony do plastikowego kolektora ssącego
[+]
Sprawdziłem. CBBB zawsze jest I generacji, więc całkiem niepotrzebnie narobiłem zbędnego szumu w poprzednim poście.
Sorry.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Dasz radę bez wyjmowania kolektora. (swoją drogą nie wszystkie śruby trzymające kolektor widać). Wykręć razem z przepustnicą, tak jest łatwiej. Na stole, prócz czyszczenia wnętrza EGR odkręć plastikową klapkę, pod spodem jest elektronika i koła zębate, sprawdź czy nie ma tam oleju, jeżeli jest, to uszczelnienie ośki poszło i czyszczenie niewiele da.
- Radek5252
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 sie 2014, o 20:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. W dniu dzisiejszym zacząłem rozbierać EGR i nie uwierzycie co się okazało. Pod uszczelką między egrem a rurką z chłodnicy spalin znalazłem małą blaszkę. Okazało się, że mechanik, który szukał awarii turbo zaślepił mi egr i sobie zapomniał o tym. Więc przykręciłem rurkę i nawet nie zdążyłem dojechać na komputer a błąd sam się skasował po jakiś 5 km. Teraz jest ok
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM 400NM
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Czy EGR w silniku CFFB jest tak samo umiejscowiony jak w CBBB czy niestety już z tyłu i nie dostanę się do niego aby go wyczyścić?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Niestety, z tyłu razem z chłodnicą recyrkulacji spalin. Można ją wymontować, ale jest dużo więcej roboty niż w CBBB. Dlaczego uważasz że musisz go wyczyścić? SA jakieś błędy?
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 9 paź 2014, o 11:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180KM 400NM
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Tak p0403. Podczas jazdy zaczęła mrugać kontfolka świec i ubyło mocy. Po włączeniu i wyłączeniu silnika problem zniknął po czym pojawił się ponownie po przejechaniu ok 5km jazdy w korkach po mieście. Zapalił się również konttolka check engine. Ponowne wyłączenie i włączenie przywróciło moc ale kontrolka check engine została. W ASO u Zimnego zdiagnozowali EGR z chłodnicą do wymiany, koszt ok 2700 z wymianą. Skasowali błędy a był to błąd sporadyczny, wystąpił 2 razy. Wieczorem ponownie check engine. Kontrolka sama przestała świecić dzisiaj podczas powrotu z pracy. Czy niewymienienie tego ustrojstwa może spowodować jakieś uszkodzenia dodatkowe? Jaki kabel kupić coby 100 w ASO za każde podłączenie nie wydawać?
- zlaskovik
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 lip 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Mam dokładnie takie same objawy. Znajomy mechanik skasował mi błąd, kazał pojeździć i zobaczyć co się będzie działo. Niestety problem pojawia się juz teraz dosyć systematycznie wiec szukam czasu żeby sie umówić na wymianę egr. Mi powiedział około 1400 zł.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
zlaskovik - masz CBBB, tam zawór EGR jest bez chłodnicy spalin i kosztuje połowę tej kwoty. W ASO ok. 1000 przed rabatami.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Czy da się wyjąć EGR bez zdejmowania kolektora 2.0 TDI 2
Witam
Poda ktoś jaki to ma być dokładnie EGR do CFGB.
Chcę kupić poza aso ale jest trochę innych wersji i
nie wiem dokładnie który.
Poda ktoś jaki to ma być dokładnie EGR do CFGB.
Chcę kupić poza aso ale jest trochę innych wersji i
nie wiem dokładnie który.