(S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

(S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

a więc... od jakiegoś czasu odcina mi turbinę. dzieje się tak przy dłuższym wciśnięciu i trzymaniu gazu ,np: gdy jadę pod górę na 4 biegu i chcę przyspieszyć. przez kilka sekund auto idzie normalnie a po chwili ciach i odcięcie. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika jest ok. wydaje mi się że jest to spowodowane przeładowaniem ale czemu tak się dzieje? dodam jeszcze że do wymiany mam czujnik temp. paliwa ale to chyba nie ma wpływu na turbo?
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
Awatar użytkownika
macki111
Posty: 171
Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Maciek
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: macki111 »

Kocur, miałem to samo w golfie, na początku wymieniłem ten zaworek co reguluje podciśnienie, tu pod podszybiem co wchodzą do niego gumowe wężyki, ( nie pamiętam jak to się fachowo nazywa) na jakiś czas pomogło, ale potem znowu to samo, więc nie obyło się bez regeneracji turbinki. I spokój. Po prostu turbinka już nie domaga, i jak ciśniesz to jest przeładowana i komp ją rozłącza. Tak bynajmniej było u mnie.
kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

dzięki za info. sprawdzę ten zaworek i mam nadzieje że turbina jeszcze pośmiga. pozdrawiam!!
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
Lukaszos

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: Lukaszos »

Witaj. Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych- może masz tam jakąś nieszczelność. Ale ja stawiam na zapieczoną geometię w turbo. Podobny temat viewtopic.php?f=8&t=562" onclick="window.open(this.href);return false; , viewtopic.php?f=8&t=571" onclick="window.open(this.href);return false; czasami pada gruszka przy turbo co powoduje zatarcie zmiennej geometrii
kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

dzisiaj auto zostawiłem u mechanika ( uczciwy facet ) obstawiał na zawór egr. ale zapomniałem mu powiedzieć że przepływka podaje zbyt mało powietrza. i po tej informacji stwierdził że to może być powód tego problemu. temat jest trudny bo powodów może wiele. od byle pierdółki po duży wydatek ale zacznę od tego co niesie za sobą mniejsze koszta. postaram się informować na bieżąco bo może w przyszłości mój przypadek pomoże komuś innemu.
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
RadasW
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2011, o 21:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Radosław
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: RadasW »

Mam podobny problem, nie chcę zakładać nowego tematu więc podłączę się tutaj :)
Ostatnio wracając od Teściów, po przejechaniu kilku kilometrów zaświeciła mi się czerwona kontrolka akumulatora, chwile później żółta kontrolka od kontroli trakcji (i jeszcze jakaś żółta ale nei pamiętam co to było), chwile później kontrolka od poduszek powietrznych. Po chwili zapaliła się kontrolka czerwona (wykrzyknik w otoczony okrągłą strzałką-o ile kojarzę to od hamulca ręcznego) i zaczęła migać i dawać sygnał dźwiękowy, do tego podświetlenie zaczęło przygasać. Zatrzymałem auto, zgasiłem i już nie odpaliłem :/ Przyjechał kumpel z kablami, podłączyliśmy ma chwilę i odpaliła znowu. Po przejechaniu kilku kolejnych kilometrów wszystkie objawy pojawiły się znowu, dodatkowo zaczęły mi przygasać światła. Po chwili auto straciło moc, jechałem chyba około 10 km/h na 1 biegu i po przerzuceniu na 2 nic się nie zmieniło, też 10 km/h, a światła zgasły całkiem. Kumpel sprawdził przy pomocy miernika i na akumulatorze wyszło 8V. Czy ktoś domyśla się co to może być? Z góry dzięki za pomoc.
Dodam jeszcze, że "skakał" mi centralny zamek.
dedevil
Posty: 58
Rejestracja: 31 gru 2010, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Lokalizacja: Włocławek

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: dedevil »

Objawy wyglądają na rozładowany akumulator. Może alternator przestał doładywać akumulator i się rozładował? Moja koleżanka w oplu jak jej spadł pasek od alternatora to miała takie same objawy. Zapalały się jej kontrolki przygasały światła, potem całkiem zgasły i wspomaganie wysiadło. Naładuj akumulator i podłącz do samochodu, potem sprawdź miernikiem łądowanie.
kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

trochę nie trafiłeś w temat bo masz problem natury elektrycznej. sprawdź alternator + paski.
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
RadasW
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2011, o 21:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Radosław
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: RadasW »

Jeżeli nie trafiłem w temat to sorki, pisałem na nocce i mogłem lekko nie kumać ;) Sprawdzę co radzicie i zobaczę co wyjdzie. Powiem tylko, że chciałem naładować akumulator, ale wyciągnięcie go graniczy z cudem..... Będzie trzeba ładować w aucie.
kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

najpierw sprawdź alternator bo myślę że tu tkwi problem
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
jerzyk31
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2011, o 15:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: jerzy
Lokalizacja: kraków

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: jerzyk31 »

W moim przypadku turbo przeładowywało bo czujnik doładowania nie dawał prawidłowych odczytów tzn. podawał sygnał że małe jest doładowanie i turbo biło aż komputer wychwycił za duże ciśnienie i odcinał całkiem turbo.skutki takiej jazdy rozerwany pierwszy wąż od turbo po wymianie czujnika doładowania wróciło wszystko do normy.czujnik znajduje się na przewodzie od intercolera do kolektora ssącego przykręcony na 2 wkręty.Acha na vag-u pokazywało tylko przeładowywanie turbiny żadnego innego błędu pewnie dlatego że czujnik nie padł całkiem tylko dawał złe odczyty moi mechanicy po konsultacjach stwierdzili że to może być ten właśnie ten czujnik i trafili koszt org.czujnika 70zł.
kocur
Posty: 62
Rejestracja: 22 wrz 2011, o 16:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: grzesiek
Lokalizacja: bartoszyce/gdańsk

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: kocur »

po ustaniu mrozu problem prawie znikł: gdy temperatura otoczenia wskoczyła na + nic złego się nie działo, wciskałem gaz w podłogę i auto jechało jak powinno ale dzisiaj gdy rano jechałem do pracy musiałem trochę przycisnąć na zimnym silniku i problem wrócił. więc duży wpływ w moim przypadku ma temperatura. jak tylko dopisze pogoda zabiorę się za robote i opiszę, jeżeli uda mi się wyeliminować problem
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: (S1) odcięcie turbiny (brak mocy)

Post autor: Matt »

U mnie też nie załączała się turbina, tylko wyglądało to trochę inaczej. Wciskałem gaz np. na 3 biegu, obroty rosły, a turbiny brak. Jadąc cały czas na 3 zwolniłem do ok 1200 obrotów, znów gaz i już wszystko było ok. Czasami np. nie miałem turbo, zmieniłem bieg i już było. W aso powiedzieli mi, że to wina prawdopodobnie zaworu egr, o ile dobrze pamiętam. Problem po zimie sam ustał, więc póki co nic nie wymieniałem. Na zimnym silniku też działa
ODPOWIEDZ