DSG dziwny komunikat

superr
Posty: 44
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 19:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Poznań

DSG dziwny komunikat

Post autor: superr »

Siema!
Zdarzył sie wam, aby w trakcie jazdy na maxidotcie wyswietlil komunikat o przeciazeniu skrzyni? Wczoraj podczas spokojnej jazdy takowy sie pokazal... Wczesniej przy bardzo ostrej jezdzie wyskoczyl o przegrzaniu oleju w skrzyni... Spotkaliscie sie z czyms takim?
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: bogge »

Cześć,

Kiedyś w Volvo S80 miałem taki komunikat przy spokojnej jeździe - powodem był uszkodzony czujnik temperatury oleju w chłodnicy skrzyni, może coś takiego właśnie dzieje się u Ciebie?

Ja mam co prawda zaledwie 2 litrowy silnik i to diesel, ale skrzynka bądź co bądź podobna, więc będę śledzić Twoje ustalenia w tej kwestii.

Powodzenia!
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: chudy »

W Passatach pamietam, ze skrzynie DSG sie przegrzewaly przy ostrzejszej jezdzie. Po prostu nie nadaja sie do tak ostrej jazdy. Czesto objawia sie tym ze nie chce sie wlaczyc tryb drive albo wsteczny. Po ochlodzeniu zwykle wszystko powinno wrocic do normalnego stanu.
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: Nematode »

Może miałeś coś takiego jak poniżej (strona 37 instrukcji):

http://zapodaj.net/f1f049c99e42.gif.html
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
superr
Posty: 44
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 19:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Jacek
Lokalizacja: Poznań

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: superr »

Dzieki szeryf ;)
Dokładnie ten komunikat! Ale jest jedno ale...
Z tekstu wynika, ze zapala się oprócz maxidota kontrolka, trzeba zgasić auto i poczekać, aż zniknie, by kontynuować jazdę... A u mnie zapala się tylko maxidot, piszczy raz i gaśnie! :lol:
Ostatnio jadąc lekko dynamicznie w sznurku wleczących się aut czytaj TIR w momencie wduszenia gazu z kick-downem... Pojawił się komunikat :evil: pisknął, zgasł... Odniosłem wrażenie, ze skrzynia nie wiedziała co zrobić tzn. który bieg wrzucic. Dzwiekow dziwnych, szarpnięć nie odczułem.. Trwało to kilka sekund po czym zmienił bieg na odpowiedni i skrzynia jak nowka....
A powiedzcie mi koledzy jaki olej do skrzyni preferujecie? I jaki do silnka? Wiem, ze jest nas mało tu, z tym motorem, ale moze macie jakies wasze sprawdzone specyfiki.

Gdzie w wielkopolsce mogę liczyc na wykwalifikowany serwis autoryzowany oczywiscie... Bo zrobiłem już jeden nie w ASO wczesniej wbity w ta nasza ksiazke serisowa oczywiscie, a teraz juz 35 tys, wiec musze dac zarobic autoryzowanemu... Tylko prosze nie P-Ń, bo na temat obu nie bede rozmawiac, powiem krótko zawiodłem się. Co sądzicie o salonie VW w srodzie, maja serwis skody, takze bez problemu... Jestem ciekaw opinii i propozycji?!

A tak na dodatek pytanie dla posiadaczy superba I 1.8 T z tiptronic-kiem ile wam pali? Bo osatnio jezdilem taka srednie spalanie 70% trasa, 30% Miasto 13.5/100 z 1600 km, a i od swiatel fiesta 1.3 mnie przez moment pogonila.... u mnie z 2500 km 13,4 z tym, ze w odwrotnych proporcjach.... 70% miasto.........
Muł okrutny, przy wyzszej predkosci nabiera elastycznosci i mocy, przepraszam posiadaczy, ale taka jest moja opinia. Wieksze spalanie w tej proporcji 3.6/2=1.8 wydaje sie byc nie mozliwe. Autko mialo 70 kilka tys przebiegu, ostatnie wydanie.
Pozdrawiam!!!
Jacek Budzyński
Awatar użytkownika
+ SUPERboska +
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: wielkopolska
Kontakt:

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: + SUPERboska + »

Środa ? Serwis vw mroczkowski ? nigdy !! Pojechałem tam tam moim audi a4 b6 nie dość że kasują 2x wiecej od innych serwisów to :

-poprosiłem o naprawę plastiku znajdującego się na fotelem kierowcy ( panowie ala mechanicy próbowali naprawić(ale im nie wyszło) za to wyszło im idealnie ubrudzenie smarem który mieli na rękach całej beżowej tapicerki (siedzenia tylne,oparcie fotela kierowcy i tunel środkowy)

-otwarli maskę i tak umiejętnie opierali się o błotnik (ktoś miał guziki) że porysowali mi lakier (3 kreski dł 5 cm)

-pierwszy i ostatni raz w życiu ktoś poza mną mył samochód !! Pytali czy umyć samochód ... pomyślałem taki serwis pewnie zrobią lala ... Spryskali takimi aktywnymi środkami że na chromach wokół szyb powstały białe odbarwienia że żadne polerowanie ani srodki na chrom nie pomogły

Dodaje że audi było piękna laleczką nigdy nikt jej nie przerysował nie była malowana a chromy wcześniej świeciły się jak lustro od salonu az pewnego dnia jedziesz do niby autoryzowanego serwisu i niszczą lata twojej pracy !!!




Ja osobiście mieszkam w jarocinie i 2 km mam do serwisu bosch Sopniewki ( można wykonywać również naprawy podczas gwarancji bo ma takie same prawa co autoryzowany serwis. ( pan Jacek Sopniewki właściciel serwisu bosch zawsze wsiądzie do auta ubrany w garnitur czysty i sam sprawdza co jest grane po czym przekazuje do naprawy auto swoim wykwalifikowanym mechaniką przekazuje co jest nie tak i robią.... Na warsztacie panuje czystość jak w moim samochodzie i porządek i to mi się podoba ... Podejście do sprawy bardzo profesjonalnie

Link do strony bosch Sopniewski http://www.sopniewski.com/kontakt.html" onclick="window.open(this.href);return false; Naprawdę polecam !!
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG dziwny komunikat

Post autor: Zaj007 »

DSG były objęte akcją serwisową wymiany wadliwych czujników temperatury. Upewnij się, czy Twojej akcja nie dotyczy.
Olej do DSG TYLKO I WYŁĄCZNIE numerze katalogowym: G052182A2
Gdyby skrzynia faktycznie się grzała mogłoby wystąpić mulenie podczas zmiany biegów.
Obrazek
ODPOWIEDZ