Olej w skrzyni

patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

Koledzy,

Jako że użytkuję moją srebrną strzałę już 6 miesięcy zauważyłem następujący fakt, który chciałbym rozwiązać. Od pewnego czasu (w zasadzie to od kupna auta tylko wtedy myślałem, że może ten typ tak ma) kiedy silnik jest zimny ciężej wchodzą biegi (szczególnie jedynka) niż ma to miejsce kiedy się rozgrzeje, wtedy chodzą bardzo dobrze. Czy może to być spowodowane zużytycznym olejem w skrzyni? Auto ma nalatane 172kkm i olej ten nigdy nie był wymieniany. Co o tym sądzicie? Czy warto go wymienić? Jeśli tak to na jaki?
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: Olej w skrzyni

Post autor: artur1272 »

Ja mam to samo :) Znaczy sie tylko z biegiem nr. 2 :P Jak jest zimny to trzeba troszke sily zeby wrzucic. i czuc jakby zabki niechcialy trafic jak sie rozgrzeje czyli jakies 5 minut to jest gitara :) Moj ma przebieg prawie 300 tys. tak wiec jak ma sie skrzynia nie dlugo sypnac to sie nie zdziwie :P
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Olej w skrzyni

Post autor: Misiek Fisiek »

I tak masz bardzo trwałą furę. 300 000 na uturbionym silniku benzynowym o małej pojemności w tak dużym aucie to już niezły wynik.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: Olej w skrzyni

Post autor: artur1272 »

Zuber pisze:I tak masz bardzo trwałą furę. 300 000 na uturbionym silniku benzynowym o małej pojemności w tak dużym aucie to już niezły wynik.
Jeszcze na Gazie :D
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

Dostałem taką odpowiedź ze strony http://skrzynie.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Do Pana skrzyni dedykowany jest olej G052911A2. Należy wlać go 2,25 litra do skrzyni.
Olej ten jest na bazie syntetycznej (producent tego nie podaje ale wszelkie zamienniki tego oleju są syntetyczne).
Olej ten niestety nie należy do najtańszych bo kosztuje ponad 100 zł za litr.
Link do naszego sklepu - http://skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-pl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Mogę zaproponować Panu tańszą alternatywę tego oleju - FUCHS Sinintofluid 75W80. Olej kosztuje niecałe 50 zł za litr i jest dokładnym odpowiednikiem powyższego oleju.
Tak miedzy nami, to Fuchs produkuje oleje dla koncernu VW i nie jest wykluczone, że w tej białej butelce nie jest właśnie wspomniany Fuchs ;-)
Link do oleju - http://skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Macie jakiekolwiek doświadczenia z olejem FUCHSa :?: Patrząc na specyfikacje wydaje się być całkiem dobra. Czy warto dołożyć i kupić oryginalny :?:
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: Olej w skrzyni

Post autor: artur1272 »

Ale z tego co wiem to olej w skrzyni biegow jest dopoki skrzynia sie nie popsuje, jak musisz dolac olej to masz nieszczelnosc w skrzyni. Taki olej jest na cale zycie skrzyni biegow.

A tu taki artykul :)

http://www.motofakty.pl/artykul/pamieta ... rzyni.html
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

artur1272 pisze:Ale z tego co wiem to olej w skrzyni biegow jest dopoki skrzynia sie nie popsuje, jak musisz dolac olej to masz nieszczelnosc w skrzyni. Taki olej jest na cale zycie skrzyni biegow.
Producenci samochodów owszem nie przewidują wymiany oleju w skrzyni ale ma to celu tylko to aby skrzynia nie przelatała 500 kkm tylko dużo mniej.
Nie oszukujmy się, nie ma oleju który miałby takie same właściwości po przejechaniu 10km jak i po 300kkm. Oleje się starzeją co zresztą potwierdzają producenci olejów(syntetyk zachowuje swoje parametry max 5 lat).

Opinie po wymianie - link.
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: Olej w skrzyni

Post autor: artur1272 »

O kurcze :P Jak wymienisz olej to napisz czy cos sie zmienilo i najlepiej zrob fotke starego oleju :P Hehe... Jak sie u ciebie poprawi to wymienie tez u siebie :D
Tutaj jakis za niecale 10 € za litra. http://www.ebay.de/itm/1-Liter-Getriebe ... 027wt_1396


Bylem u mechanika wymienic u siebie czunik temperatury i przy okazji zapytalem sie z wymiana oleju w skrzyni. Powiedzial ze sie tego nie robi bo po latach sie wszystko uklada i ze jak sie wleje swiezego oleju do skrzyni to moze sie popsuc najwyzej mozna dolac ale nie wymieniac. A grunt jest taki ze olej po jakims czasie robi sie gestszy i bardziej klejacy czy cos takiego. Ja sie wstrzymuje z wymiana. Mechanika mam bardzo dobrego tak wiec mu wierze na slowo :)
polishxpl
Posty: 68
Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 170KM/290NM
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Olej w skrzyni

Post autor: polishxpl »

U mnie tez biegi ciezko wchodzą a szczególnie z 1 na 2. Jak wymienisz to napisz jakie odczucia itp. Ja pewnie tez bede wymieniał
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

Właśnie ciągle się waham czy wymieniać ale olej FUCHSa już zamówiłem. Wczoraj dokładniej się temu przyjrzałem i po rozgrzaniu chodzi niby lepiej, ale np przy jedynce(dwójce też) - jeśli dam maksymalnie w lewo (do oporu) to wtedy bieg wchodzi ciężko, czuć jak ociera metal. Jeśli przy wrzucaniu tego biegu nie dam do samego końca to wtedy bieg wchodzi elegancko.Pozostałe biegi wchodzą bardzo dobrze. Może wystarczy to jakoś wyregulować bo mam trochę wątpliwości czy sama wymiana oleju tu pomoże.
polishxpl
Posty: 68
Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 170KM/290NM
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Olej w skrzyni

Post autor: polishxpl »

u mnie dokładnie to samo - wymień- przynajmniej wlejesz tyle ile ma byc
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: Olej w skrzyni

Post autor: artur1272 »

Nie wymieniaj oleju jak cos to tylko dolej :)
polishxpl
Posty: 68
Rejestracja: 17 lip 2011, o 18:18
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 170KM/290NM
Imię: Tomek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Olej w skrzyni

Post autor: polishxpl »

no i wymieniałes ten olej ?
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

Na razie nie wymieniłem z racji braku czasu, ale po nowym roku na pewno się tym zajmę. Jak tylko go wymienię to bankowo o tym napiszę.
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: Olej w skrzyni

Post autor: patrykk »

W końcu wymieniłem olej w skrzyni na ten od FUCHSa. W moim przypadku wystarczyłoby(tak podejrzewam) dolać olej bo zlany olej nie był zanieczyszczony i miał barwę lekko pomarańczową. Tak na około wydaje mi się że było go po prostu za mało. Olej FUCHSa miał lekko inna barwę (bardziej jasno żółtą) i ciężko powiedzieć czy zlany olej mógł mieć taką barwę na początku i z biegiem kilometrów zmienił barwę czy też był to inny olej. Po zalaniu nie zauważyłem zmian przy pracu na ciepłym silniku tzn. działa naprawdę fajnie. Na zimnym dużo lepiej wchodzi jedynka za co podejrzewam niedostateczny poziom oleju. Znacznie lepiej za to skrzynia działa przy ujemnych temperaturach(-20). Wcześniej wbicie jedynki przy takich mrozach wymagało ode mnie użycia sporej siły.
Podsumowując, ogólnie jestem zadowolony ze zmiany chociaż stary olej też pewnie był dobry(stwierdzając jedynie po barwie) i prawdopodobnie wystarczyłoby dolać a efekt byłby podobny. Z drugiej strony olej nie jest kosmicznie drogi a jest pewność, że jest nowy i trzyma swoje właściwości smarne.
ODPOWIEDZ