wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
Witam serdecznie!!! czy ktos posiada instrukcje wypalania dpf za pomoca vag.W serwisie w anglii kosztuje to £100. Juz raz to robilem i nie chcial bym tego powtarzac,a zapchal mi sie kompletnie filtr(choinka na desce rozdzielczej).
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
Na forum Passata poszukaj, O ile dobrze pamiętam jest tam cały tutorial. I na TDI forum (czy jakoś podobnie) też o awaryjnym wypalaniu DPF było.
Ja kiedyś wiedziałem co i jak ale teraz nie nic pamiętam
P.S. Czy pali się też check?
Ja kiedyś wiedziałem co i jak ale teraz nie nic pamiętam
P.S. Czy pali się też check?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
Re: wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
check rowniez.Podlaczylem vaga dzisiaj i znalazlem na necie jakas instrukcje do wypalania -podlaczylem i jakby znalazlem te regeneracje ale bede musial i tak sie udac na autostrade z podlaczonym kompem bo na postoju tego nie mozna zrobic,a check engine zgasl.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
Autostrada nie jest konieczna. Wypalałem filtr w znacznie gorszych warunkach. Chyba, że autostradę masz w pobliżu...
Generalnie nie radzę nadużywać tego typu metod. Każde awaryjne wypalanie filtra powoduje trwałe uszkodzenie części kanalików i stopniowo zmniejsza się jego drożność. Filtr będzie zapychał się coraz częściej, coraz częściej trzeba będzie go wypalać a w końcu pozostanie jedynie wymiana...
Generalnie nie radzę nadużywać tego typu metod. Każde awaryjne wypalanie filtra powoduje trwałe uszkodzenie części kanalików i stopniowo zmniejsza się jego drożność. Filtr będzie zapychał się coraz częściej, coraz częściej trzeba będzie go wypalać a w końcu pozostanie jedynie wymiana...
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 21:28
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Rafal
- Lokalizacja: Anglia
Re: wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
wypalilem dzisiaj do zera DPF-a za pomoca VAG.Jezeli odradzasz takich metod to jakie moglbys polecic??
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: wypalanie DPF za pomoca VAG-COM
Po prostu jeździć tak, żeby się nie zapychał.
Wypalanie przymusowe należy potraktować jako zło konieczne na zasadzie, że "jak trzeba to trzeba". Po przekroczeniu pewnego progu zanieczyszczenia (chyba 60-80%, zależy też od rodzaju filtra) nic innego nie pomoże.
Jak dbać o czystość filtra chyba każdy wie. Taką przynajmniej mam nadzieję.
Ponoć można też zdemontować filtr i wyczyść własnoręcznie.
Wypalanie przymusowe należy potraktować jako zło konieczne na zasadzie, że "jak trzeba to trzeba". Po przekroczeniu pewnego progu zanieczyszczenia (chyba 60-80%, zależy też od rodzaju filtra) nic innego nie pomoże.
Jak dbać o czystość filtra chyba każdy wie. Taką przynajmniej mam nadzieję.
Ponoć można też zdemontować filtr i wyczyść własnoręcznie.