dpf 2.o tdi wypalanie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 08:11
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Łukasz
dpf 2.o tdi wypalanie
Dzień dobry, na wstępie od razu przepraszam bo korzystam po raz pierwszy z forum( ogólnie z jakiegokolwiek), nie wiem gdzie przypisać dany temat więc wrzucam ogólnie. Chciałbym nawiązać rozmowę z kimś kto trochę mi wytłumaczy działanie dpf kiedy i gdzie i jak wypalać, kiedy nie gasić itp.( moje pierwsze auto z dpf)
Dziękuje za wyrozumiałość i pomoc.
Łukasz
Dziękuje za wyrozumiałość i pomoc.
Łukasz
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
tu wpisz pytanie search.php
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
a w skrócie, wypalanie jest automatyczne i poza kontrolą kierowcy. Nie ma żadnych kontrolek ostrzegających o wypalaniu, a jak pojawi się żółta kontrolka z symbolem dpf-a no to już jest problem bo jest zapchany lub świruje czujnik różnicy ciśnienia.
Wypalanie można zaobserwować jedynie po zwiększonych obrotach i spalaniu na postoju (nie mylić ze zwiększonymi obrotami tuż po odpaleniu zimnego silnika). Ktoś sugerował, że wtedy włącza się także ogrzewanie lusterek i tylnej szyby (bez kontrolki) ale to trzeba byłoby sprawdzić. Normalne obroty i spalanie u mnie na postoju, to jakieś 800obr i 0,6l/h, przy wypalaniu dpfa, skacze do ok. 1100 i 1,2l/h. Wtedy najlepiej jest (choć nie każdy podziela tą opinię) nie wyłączać silnika a po prostu zrobić małą przejażdżkę (zazwyczaj max 10min) i pozwolić dpf-owi dopalić sadzę. Obroty silnika utrzymuj w zakresie 1800-2500.
Jak masz pytania możesz też pisać na priv
Wypalanie można zaobserwować jedynie po zwiększonych obrotach i spalaniu na postoju (nie mylić ze zwiększonymi obrotami tuż po odpaleniu zimnego silnika). Ktoś sugerował, że wtedy włącza się także ogrzewanie lusterek i tylnej szyby (bez kontrolki) ale to trzeba byłoby sprawdzić. Normalne obroty i spalanie u mnie na postoju, to jakieś 800obr i 0,6l/h, przy wypalaniu dpfa, skacze do ok. 1100 i 1,2l/h. Wtedy najlepiej jest (choć nie każdy podziela tą opinię) nie wyłączać silnika a po prostu zrobić małą przejażdżkę (zazwyczaj max 10min) i pozwolić dpf-owi dopalić sadzę. Obroty silnika utrzymuj w zakresie 1800-2500.
Jak masz pytania możesz też pisać na priv
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2019, o 16:11 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 356
- Rejestracja: 22 lis 2016, o 23:12
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
u mnie ostatnio zaświeciła się żółta lampka od DPFa, zgodnie z instrukcją zrobiłem rundkę wokół domu na DSG w trybie S, 10-20 minut i zgasła
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
U mnie podczas wypalania obroty są na poziomie ok 950.
Po odpaleniu gdy jest zimno i silnik jest zimny jest ok 1000.
A podczas jazdy obroty powinno się utrzymywać na poziomie ok 2300.
Po odpaleniu gdy jest zimno i silnik jest zimny jest ok 1000.
A podczas jazdy obroty powinno się utrzymywać na poziomie ok 2300.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
Instrukcja obsługi strona 21
I wszystko jasne
Kod: Zaznacz cały
Zapalenie się lampki kontrolnej oznacza, że filtr cząstek stałych jest zatkany sadzą.
W celu wyczyszczenia filtra cząstek stałych należy, o ile pozwalają na to warunki drogowe » , przez co najmniej 15 minut lub do momentu zgaśnięcia lampki kontrolnej na 4 lub 5 biegu (automatyczna skrzynia biegów: położenie dźwigni steru-
jącej S) utrzymywać prędkość co najmniej 60 km/h przy prędkości obrotowej silnika w zakresie od 1 800 do 2 500 obr./min.
Lampka kontrolna gaśnie dopiero po prawidłowym oczyszczeniu filtra cząstek stałych.
Jeśli filtr nie oczyści się dostatecznie, lampka kontrolna nie wyłącza się i zaczy-
na migać lampka kontrolna
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Chodziez (Weida De)
Re: dpf 2.o tdi wypalanie
U mnie tak samo wypalanie przy obrotach okolo 950YOGI3000 pisze:U mnie podczas wypalania obroty są na poziomie ok 950.
Po odpaleniu gdy jest zimno i silnik jest zimny jest ok 1000.
A podczas jazdy obroty powinno się utrzymywać na poziomie ok 2300.