dpf 2.o tdi wypalanie

lukaszbag
Posty: 2
Rejestracja: 6 mar 2019, o 08:11
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Łukasz

dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: lukaszbag »

Dzień dobry, na wstępie od razu przepraszam bo korzystam po raz pierwszy z forum( ogólnie z jakiegokolwiek), nie wiem gdzie przypisać dany temat więc wrzucam ogólnie. Chciałbym nawiązać rozmowę z kimś kto trochę mi wytłumaczy działanie dpf kiedy i gdzie i jak wypalać, kiedy nie gasić itp.( moje pierwsze auto z dpf)
Dziękuje za wyrozumiałość i pomoc.

Łukasz
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: CLO27 »

tu wpisz pytanie search.php
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
lukaszbag
Posty: 2
Rejestracja: 6 mar 2019, o 08:11
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Łukasz

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: lukaszbag »

Dziękuje za pomoc :D
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: marioti »

a w skrócie, wypalanie jest automatyczne i poza kontrolą kierowcy. Nie ma żadnych kontrolek ostrzegających o wypalaniu, a jak pojawi się żółta kontrolka z symbolem dpf-a no to już jest problem bo jest zapchany lub świruje czujnik różnicy ciśnienia.
Wypalanie można zaobserwować jedynie po zwiększonych obrotach i spalaniu na postoju (nie mylić ze zwiększonymi obrotami tuż po odpaleniu zimnego silnika). Ktoś sugerował, że wtedy włącza się także ogrzewanie lusterek i tylnej szyby (bez kontrolki) ale to trzeba byłoby sprawdzić. Normalne obroty i spalanie u mnie na postoju, to jakieś 800obr i 0,6l/h, przy wypalaniu dpfa, skacze do ok. 1100 i 1,2l/h. Wtedy najlepiej jest (choć nie każdy podziela tą opinię) nie wyłączać silnika a po prostu zrobić małą przejażdżkę (zazwyczaj max 10min) i pozwolić dpf-owi dopalić sadzę. Obroty silnika utrzymuj w zakresie 1800-2500.
Jak masz pytania możesz też pisać na priv
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2019, o 16:11 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
kleofas
Posty: 356
Rejestracja: 22 lis 2016, o 23:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: kleofas »

u mnie ostatnio zaświeciła się żółta lampka od DPFa, zgodnie z instrukcją zrobiłem rundkę wokół domu na DSG w trybie S, 10-20 minut i zgasła
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: YOGI3000 »

U mnie podczas wypalania obroty są na poziomie ok 950.
Po odpaleniu gdy jest zimno i silnik jest zimny jest ok 1000.
A podczas jazdy obroty powinno się utrzymywać na poziomie ok 2300.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: marioti »

Instrukcja obsługi strona 21

Kod: Zaznacz cały

Zapalenie się lampki kontrolnej oznacza, że filtr cząstek stałych jest zatkany sadzą.
W celu wyczyszczenia filtra cząstek stałych należy, o ile pozwalają na to warunki drogowe » , przez co najmniej 15 minut lub do momentu zgaśnięcia lampki kontrolnej na 4 lub 5 biegu (automatyczna skrzynia biegów: położenie dźwigni steru-
jącej S) utrzymywać prędkość co najmniej 60 km/h przy prędkości obrotowej silnika w zakresie od 1 800 do 2 500 obr./min.
Lampka kontrolna gaśnie dopiero po prawidłowym oczyszczeniu filtra cząstek stałych.
Jeśli filtr nie oczyści się dostatecznie, lampka kontrolna nie wyłącza się i zaczy-
na migać lampka kontrolna  
I wszystko jasne
PabloLG
Posty: 88
Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chodziez (Weida De)

Re: dpf 2.o tdi wypalanie

Post autor: PabloLG »

YOGI3000 pisze:U mnie podczas wypalania obroty są na poziomie ok 950.
Po odpaleniu gdy jest zimno i silnik jest zimny jest ok 1000.
A podczas jazdy obroty powinno się utrzymywać na poziomie ok 2300.
U mnie tak samo wypalanie przy obrotach okolo 950
ODPOWIEDZ