Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 26 sie 2019, o 07:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 24 lip 2019, o 10:22 
Offline

Imi臋: Jaros艂aw
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2019, o 09:28
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Witam,

Maszyna:
SII, silnik CBBB, DSG, rocznik 2009, ko艅c贸wka roku, obecnie 185kkm.

Skr贸tem:
Robi艂em rozrz膮d w aso skoda (cze艣ci "oryginalne"). Po wymianie problem z uk艂adem ch艂odzenia.
Temperatura wody trzyma OK, nawet szybko nagrzewa, olej bardzo d艂ugo zr贸wnuje si臋 temperatur膮 z wod膮 (podgrzewa), te偶 przegrzewa obecnie do prawie 120 oC (obci膮偶enie), p贸藕niej d艂ugo sch艂adza.
Wcze艣niej olej nigdy powy偶ej 105 oC nawet przy butowaniu, zawsze szybciutko schodzi艂 si臋 olej do temperatury wody przy ustaniu obci膮偶enia.
Obecnie woda szybko 艂apie temperatur臋, ale trzyma jednak 90 oC, kiedy艣 d艂u偶ej si臋 nagrzewa艂a (od zimnego), ale za to r贸wno z olejem.

Szerzej:
Zrobi艂em ma艂e r臋czne LOGI z wy艣wietlacza i mamy nast臋puj膮ce fazy testu:
(23 oC, klima w艂膮czona, jazda po p艂askim, 1 osoba)

1. podgrzewanie wody (po postoju)
2,5km, jazda miejska do autostrady
woda 55 oC -> 90 oC
olej 50 oC - > 58 oC

!!! du偶a r贸偶nica olej - woda, ale szybko si臋 nagrza艂

2. podgrzewanie oleju
16km, 120km/h, 8 min, autostrada tempomat
woda 90 oC -> 90 oC
olej 60 oC -> 90 oC

!!! d艂ugo si臋 nagrzewa

3. wycisk
przy艣pieszanie 100-180km/h i odpuszczanie, kilka razy
woda 90oC -> 90 oC
olej 90 oC -> 106 oC
wskazanie oleju reaguje z lekkim op贸藕nieniem od wycisku

!!! 艂atwo bym osi膮gn膮艂 120 oC oleju, wcze艣niej nigdy
!!! woda jednak stoi na 90 oC, hmmmm

4. studzenie
15km, 9min, 90 km/h tempomat
woda 90 oC -> 90 oC
olej 106 oC -> 92 oC

!!! sch艂adzanie o 14 oC a偶 w 15km / 9min, masakra....

Wnioski:
-woda szybko 艂apie, ale trzyma, pewnie dlatego, 偶e nie musi grza膰 oleju (co艣 z ch艂odnic膮 woda-olej)
-olej p贸藕no pod膮偶a za wod膮 (co艣 z ch艂odnic膮 woda-olej),
-albo za ma艂o wody p艂ynie prze ch艂odnice, albo za ma艂o oleju p艂ynie przez ch艂odnic臋 (pompa wody?, pompa oleju?, przytkane w臋偶e wody/oleju?, termostat?),

Dodatkowo:
-poziom oleju OK, g贸rny stan, < 5kkm
-p艂yn nowy G13 po wymianie, stan OK
-odkr臋canie korka wody na chodzie, ma艂e ci艣nienie, leciutkie to puff, przy gazowaniu do 2500rpm nic w nim nie buzuje, woda w nim - mo偶na palec trzyma膰 czyli mniej ni偶 60 oC
-auto spala, przy艣piesza, je藕dzi OK,
-z fizyki: przyjmuj膮c najgorsze za艂o偶enia (zawy偶anie oblicze艅) przy podgrzewaniu moc cieplna przekazywana przez ch艂odnic臋 olej-woda nie przekroczy艂a 600W,
a w momencie sch艂adzania nie przekroczy艂a 300W, na pewno co艣 tutaj nie gra !!!

Ma艂e szanse, ale powiem:
-zr膮bany czujnik wody, z艂udnie pokazuje 90 oC ?
-by艂 b艂膮d z uszkodzon膮 izolacj膮 kabla do dodatkowej pompy wody do EGR, zaizolowano, problem znikn膮艂 ten, a z temperatur膮 dalej jest,
-z tego co wiem czujnik temp oleju jest w misce, wody nie wiem gdzie jest.

Kto艣 ma jakie艣 pomys艂y?
Panowie w skodzie pr贸buj膮 problem zbagatelizowa膰.
Ja stawiam problem po stronie wody, a nie oleju (mam nadziej臋).
Po stronie wody problem z pomp膮, termostatem lub w臋偶em.
Z pobie偶nych ogl臋dzin w臋偶e OK, termostat i pompa wody nie analizowana.
Z racji, 偶e pompa by艂a niedawno dotykana, a termostat nie, to stawiam na pomp臋.

Mog臋 prosi膰 o konsultacj臋 techniczn膮 kogo艣 do艣wiadczonego?

Pozdrawiam
Jarek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 24 lip 2019, o 19:58 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12279
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
A przypadkiem nie wymienili Ci przy okazji oleju? Wygl膮da to normalnie, po prostu wlali Ci ten Castrol i masz takie a nie inne efekty.
Poza tym, czym Ty mierzysz te temperatury? To, co podaje licznik to ma ma艂o wsp贸lnego z rzeczywisto艣ci膮. Spr贸buj zlogowa膰 bezpo艣rednio komputerem.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2019, o 20:22 
Offline

Imi臋: Jaros艂aw
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2019, o 09:28
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Witam,

Oleju nie wymieniali.
Olej wymienia艂em ja ju偶 w nim z 7 razy i nigdy nie by艂o takiego efektu. Zawsze ten sam olej.

Temperatura oleju pokazana jest na wy艣wietlaczu (przewijalne menu, funkcja wbudowana standardowo), zgadza si臋 ona z odczytem z kt贸rego艣 tam bloku czytaj膮c kablem, wi臋c jest wiarygodna.
Jeden jest czujnik temp. oleju i to jest w艂a艣nie ten odczyt wprost. Pomiary s膮 zatem rzetelne.
Mowa o tym, losowy filmik z neta: https://youtu.be/bX5YumFsIbw?t=46

Dzi臋ki za post.
Licz臋 na dalsze pomys艂y.

Pozdrawiam
Jarek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2019, o 10:11 
Offline

Imi臋: Jaros艂aw
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2019, o 09:28
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Witam,

Kolejne obserwacje.
Upa艂, na dworze po 35 oC, auto czarne, karoseria/wn臋trze po 50-60 stopni na s艂o艅cu.

Jazda, p贸偶niej zostawienie na s艂o艅cu, ponownie odpalanie po jakim艣 czasie.
Wskazania:
-woda 60 oC,
-olej 60 oC.
Woda nagrza艂a si臋 w ci膮gu mniej ni偶 500m do temperatury 90 oC !!!, olej powolutku szed艂 do g贸ry stopie艅 po stopniu przez kilka dobrych kilometr贸w.

Chyba co艣 z obiegiem wody, tzn pompa bardzo s艂abo pompuje, termostat jednak reguluje.
S艂abo na tyle by pcha膰 wod臋 przez wymiennik olej/woda, ale na tyle mocno by kr膮偶y艂o po bloku silnika i nie przegrzewa艂o.
Czujnik jest przy termostacie i st膮d szybkie nagrzewanie, woda po prostu wolno p艂ynie i szybko si臋 nagrzewa i dop艂ywa gor膮ca ju偶 od razu do termostatu.
Mo偶liwe, 偶e silnik punktowo si臋 przegrzewa (g贸ra), a obieg jest niemal偶e grawitacyjny ciep艂e/zimne - wszak r贸偶nica podczas jazdy to jak 90 do 30 czyli 60 stopni co ma prawo dzia艂a膰 bez pompy.
Stawiam na uwalon膮 pomp臋. Widzia艂 kto艣 co艣 takiego?

Skoda powiedzia艂a, 偶e mo偶e zrzuci膰 rozrz膮d i sprawdzi膰 pomp臋 jak twierdz臋, 偶e to pompa.
Jak to nie to to pokrywam koszt akcji. Co doradzicie?

Pozdrawiam
Jarek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2019, o 10:25 
Offline

Imi臋: Jan
Do艂膮czy艂(a): 9 lip 2018, o 20:24
Posty: 68
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
No bezczelno艣膰 serwisu niepoj臋ta. Klient zg艂asza si臋 z problemem po wykonanej us艂udze a oni si臋 z Tob膮 licytuj膮?!???? Moim zdaniem powiniene艣 oficjalnie zg艂osi膰 reklamacj臋 po wymianie rozrz膮du, pisemnie, 偶eby byl dow贸d. Zlecenie us艂ugi masz? Faktur臋? Auto zast臋pcze niech ci daj膮 i naprawiaj膮 do skutku na sw贸j koszt.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 13:22 
Offline

Imi臋: Jaros艂aw
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2019, o 09:28
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Witam,

Problem dalej istnieje.

By艂em na diagnostyce u nich 艂askawie, ale powiedzieli mi 偶e tak jest dobrze, sprawdzili.
Pomierzyli temperatury przez vcds, przecie偶 si臋 nie przegrzewa, je藕dzi, b臋dzie pan zadowolony.
Innym te偶 si臋 grzeje olej do nawet 130 i 偶yj膮 i to jest normalne.
Nie przyjmuj膮 t艂umaczenia, 偶e tak nie by艂o i to nie jest normalne.
Szkoda gada膰.

Zrobi艂em ma艂e rozeznanie uk艂adu ch艂odzenia teoretyczne (schematy z etki), obmacanie praktyczne (duszenie w臋偶y), pomiary (pirometr).
Ma艂a analiza schemat贸w jest tutaj razem z rysunkiem podsumowuj膮cym: https://drive.google.com/file/d/0B6mOy0XbtMiiOE5XejRDNXlzdXlCa2xyUGVSOVZVVlZMdVRF/view?usp=sharing
Na ko艅cowym rysunku strony lewa/prawa i prz贸d/ty艂 element贸w s膮 zachowane jak to jest faktycznie zlokalizowane wzgl臋dem silnika.

Ustali艂em:
-obieg z kr贸膰ca w bloku przez ch艂odnice dsg, ch艂odnice oleju jest zapowietrzony (mi臋kkie w臋偶e),
-w臋偶e na wyj艣ciu z g艂owicy twardniej膮 jak sie przygazuje, ale ci艣nienie buduje dopiero ko艂o 2000 obr.min,

Ten obieg jest trudno po艂o偶ony by go odpowietrzy膰 - w臋偶e s膮 wy偶ej ni偶 punkty zasilania/powrotu.
Pr贸bowa艂em ogranicza膰 przep艂yw na inne r贸wnoleg艂e obiegi by tamt臋dy wypcha艂o, ale 艣rednio mi to posz艂o.
By si臋 uda艂o musia艂bym zadusi膰 skutecznie 4 inne obiegi (egr, nagrzewnice, ch艂odnice, szybki obieg przez kryze) co jest ci臋偶ko wykonalne.
Pr贸bowa艂em w sumie to zrobi膰, ale efekt mizerny, mo偶e zjad艂o z 1cm ze zbiorniczka p艂ynu, a rury do ch艂odnicy dsg/oleju dalej mi臋kkie.

No i pytanie czy kto艣 m贸g艂by drukn膮膰 te 5 stron, popatrze膰 na to i powiedzie膰 mi jak to odpowietrzy膰 ???
Stwierdzam jednocze艣nie, 偶e panowie ze skody to marni praktycy, ignoranci dokumentacji i procedur, nawet nie maj膮 poj臋cia, 偶e to si臋 samo nie odpowietrzy.
Pewnie nie jeden klient je藕dzi z tak zrobion膮 robot膮, 偶aden problem, p贸ki nie korzysta z >50% mocy swojego auta prze d艂u偶ej ni偶 5 minut.

Mam te偶 2 spostrze偶enia, mo偶e kto艣 potwierdzi lub zaprzeczy:
-obiegi (jest ich 5 sztuk: ch艂odnica, egr, nadrzewnica, szybki obieg z kryz膮, olej/dsg) s膮 spi臋te r贸wnolegle i troch臋 loteri膮 jest jak po艂ynie woda, p艂ynie tam gdzie "艂atiwej", zatem tam gdzie jest ba艅ka powietrza na pewno sama nie zacznie p艂yn膮膰, zatem teoria samo-odpowietrzania nie ma tutaj racji bytu,
-termostat jak reguluje to otwiera/zamyka ch艂odnice, czy jednocze艣nie te偶 z drugiej strony otwiera/zamyka szybki obieg gor膮cy? kr贸cce s膮 zlokalizowane przeciwstawnie i w sumie m贸g艂by regulowa膰 tak, 偶e jedno otwiera a drugie d艂awi lub tylko tylko otwiera/zamyka ch艂odnice bez wp艂ywu na szybki gor膮cy obieg,

Ponawiam tutaj link:
https://drive.google.com/file/d/0B6mOy0XbtMiiOE5XejRDNXlzdXlCa2xyUGVSOVZVVlZMdVRF/view?usp=sharing

Pozdrawiam,
Jarek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 21:03 
Offline

Imi臋: Jarek
Do艂膮czy艂(a): 3 maja 2013, o 20:51
Posty: 450
Lokalizacja: Ostrowiec 艢w
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Wg mnie uk艂ad ch艂odzenia jest ok. Woda bez opor贸w ma p艂yn膮c przez nagrzewnic臋, przez egr z elektryczn膮 pomp膮, kr贸tki obieg regulowany kryz膮, ch艂odnica regulowana termostatem, obieg ch艂odnica oleju i ch艂odnica dsg przez termostat przy skrzyni dsg. A propo sprawdza艂e艣 - wymienia艂e艣 termostat przy dsg? To do艣膰 cz臋sta usterka.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL