Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk » 19 lip 2019, o 18:00

Witam.

Pacjent:

Skoda Superb 2009r CBBB 170 KM

Objawy:

Turbina późno wstaje od ok 3000 obrotów, po pewnym czasie ją odłącza i miga spirala. Po zgaszeniu przez chwile jest ok ale wstaje nadal od 3000 obrotów.

Przewody podciśnienia sprawdzone i wyglądają ok.
Turbina po regeneracji wsadzona 6 miesięcy temu.

Oto lagi:

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_57U45DV.html

http://vaglogi.pl/log-008_010_011_Y0eFPhp.html

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marioti
Posty: 713
Rejestracja: 30 gru 2017, o 11:56
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: marioti » 19 lip 2019, o 18:20

Ewidentnie przeładowuje, masz ponad 1,8bar przy 4100 obr. Turbo z zapieczonymi łopatkami, ale mówisz że turbo wymieniane, a sterownik? Może coś z egr. Sprawdzales czy są jakieś błędy

tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk » 19 lip 2019, o 18:52

Zapomniałem dodać przepraszam.

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 022 QH HW: 03L 906 022 GA
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 4740
Kodowanie: 0200072
Kod serwisu: WSC 00446 442 174468
VCID: 7BF4CF703AE56199BC-802E
3 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

000665 - Regulacja ciœnienia do³adowania
P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - MIL zapalona
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 11100000
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 255
Przebieg: 232906 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2050.14.31
Czas: 16:44:09

Ramka zamro¿ona:
Obroty silnika: 2714 /min
Prêdkoœæ: 92.0 km/h
Obci¹¿enie: 100.0 %
Ciœnienie rzecz.: 2529.6 mbar
Ciœnienie rzecz.: 1948.2 mbar
Lambda: 85.2 %
Lambda: 44.2 %

jarkow
Posty: 458
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: jarkow » 21 lip 2019, o 09:23

Stawiałbym na gruszkę turbiny. Ona nie tyle przeładowuje, co bardzo późno wstaje. VCDS wyrzuca błąd niedoładowania. Pewność dadzą logi kanału 11 i 120. W kanale 11 jest ciśnienie doładowania wg specyfikacji i rzeczywiste, oraz wysterowanie zaworu N75, w kanale 120 rzeczywiste położenie siłownika (gruszki) turbiny.

tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk » 23 lip 2019, o 18:57

W kanale 120 wartości które otrzymałem:

- zapłon (bez podciśnienia): 3.572 V
- odpalony na biegu jałowym (z podciśnieniem): 3.040 V

Patrząc z góry na gruche jestem w stanie ujrzeć sztangę (tą długą śrubę)
Odpiąłem wężyk od gruchy i zapiąłem swój. Przy strzykawce 60 sztanga nawet nie drgnie. Gdy własnymi ustami wyciągam powietrze sztanga delikatnie (+-1 mm) unosi się do góry i wraca na pozycje.

Na zapiętym wężyku od n75 nic się nie rusza.

Czy to co zaobserwowałem wskazuje na to że do wymiany grucha?

Pozdrawiam

jarkow
Posty: 458
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: jarkow » 26 lip 2019, o 06:38

Tak. Gruszka stoi nieruchomo. Na jałowym z podciśnieniem (max doładowanie) powinno być ok. 0,76V.

tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk » 9 sie 2019, o 08:03

Dzięki za pomoc.

Diagnoza to uszkodzona gruszka tak jak sugerował jarkow.

Cena gruszki (nie oryginał) 230 zł.
Koszt wymiany 0 zł bo zrobiłem to samemu.

Dzieki za pomoc.

Temat do zamknięcia

Awatar użytkownika
into
Posty: 432
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: into » 9 sie 2019, o 17:28

Po jakim przebiegu sie to u Ciebie pojawilo?
I'm the man on the silver mountain

ODPOWIEDZ