Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 24 sie 2019, o 21:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 26 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 14 lip 2019, o 17:51 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Witam serdecznie, dziwny przypadek. Silnik CBBB, 2009 r., climatronic j255(?), albo 3T0 907 044 AL
Po odpaleniu auta, climatronic na AC daje zimne powietrze dopiero po rozgrzaniu silnika. Gdzie艣 wyczyta艂em, 偶e istnieje zale偶no艣膰 dzia艂ania climatronica, z temperaturami zewn臋trzn膮, a wewn臋trzn膮 (klima nie zadzia艂a np. zim膮, bo mog艂o by doj艣膰 do oblodzenia itp itd). Czy to prawda?
Co zrobi艂em?
1. Sprawdzi艂em wentylatory na ch艂odnicy (podobno te偶 mo偶e by膰 zale偶no艣膰), wentylatory jestem w stanie manualnie uruchomi膰 za pomoc膮 VCDS, czyli sprawne s膮. W ELSA szuka艂em jakiej艣 zale偶no艣ci, schemat贸w, nie znalaz艂em. Teoretycznie jest niby przeka藕nik od wentylatora, ale nawet przy podmianie z innym, nie ma r贸偶nicy.
2. Dokona艂em adaptacji klimy (ustawienia klap), nic nie daje.
3. Zrobi艂em "Compressor run in: automatic start" (w basic settings VCDS) - podobno si臋 stosuje przy wymianie kompresora, sterownika, tak aby system si臋 skalibrowa艂, nauczy艂? No nic nie da艂o.
4. "Runtime for compressor run-in basic setting" (w Adaptation) - domy艣lnie 120 sekund, ale zmiana na inne warto艣ci nic nie daje.
5. Temperatury zewn臋trzna i wewn臋trzna warto艣ci prawid艂owe. Nawet pocieranie czujnika na panelu powoduje zwi臋kszenie temperatury, czyli dzia艂a. Nie wiem jak to jest z tym czujnikiem nas艂onecznienia.
6. Nie mam 偶adnych b艂臋d贸w w ca艂ym aucie.
7. By艂em dzisiaj ju偶 drugi raz w aucie, bo chcia艂em dla pewno艣ci sprawdzi膰, czy zadzia艂a艂o "Compressor run in: automatic start" (w basic settings VCDS). Poniewa偶 jak rano z tym walczy艂em, to zanim uda艂o mi si臋 to zrobi膰, auto si臋 rozgrza艂o i zimne powietrze ju偶 lecia艂o. Po po艂udniu auto ju偶 mia艂o nazwijmy to temperatur臋 otoczenia. Po uruchomieniu silnika i w艂膮czeniu AC, nawet po odczekaniu 120 sekund - NIC. Je藕dzi艂em powoli, aby powoli zagrzewa膰 auto. Dopiero przy 65 stopniach "coolant temperature" zaczyna艂o lecie膰 wyra藕nie ch艂odniejsze powietrze, a przy 70 stopniach mr贸z z kratek.

Oczywi艣cie uprzedzam: klima nabita, szczelna, odgrzybiona.

Kompresor no raczej dzia艂a skoro zimne powietrze leci. Jak dobrze pami臋tam, to VCDS pokaza艂 co艣 ponad 9 bar贸w.

Wygl膮da to na jak膮艣 dziwn膮 zale偶no艣膰, na jakie艣 dziwne zabezpieczenie (no kurde jestem ciekaw jakie) dzia艂ania climatronica w stosunku do temperatury silnika. Pierwszy raz si臋 z czym艣 takim spotykam. Nawet w tych niby markach premium od razu po odpaleniu klima daje zimnem i nie ma takich dziwnych "funkcji", a tu nagle Skoda (VAG) co艣 by takiego wymy艣li艂a? Nie s膮dz臋. W audi a4 b8 2009 u ojca tak nie ma, w BMW brata F30 2014 r tego nie ma.

Jakie艣 pomys艂y?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 14 lip 2019, o 19:32 
Online
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12278
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Upewnij si臋, 偶e prawid艂owo dzia艂aj膮 Ci klapki od 艣wie偶ego powietrza. Czy d藕wigienki s膮 ok, czy silniczek dzia艂a. Jest to objaw nie dzia艂aj膮cej jednej z klapek.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2019, o 19:37 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
klapki od 艣wie偶ego powietrza? Czyli po prostu klapka, kt贸ra "prze艂膮cza" zwyk艂y nawiew, a nawiew z klimy? Jak to sprawdzi膰? Do ka偶dej si臋 dokopa膰 i zobaczy膰, czy chodzi w pe艂nym zakresie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2019, o 22:02 
Online
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12278
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Tak, te klapki nad wentylatorem. Sterownik wymusza na starcie w gor膮ce dni obieg zamkni臋ty. Ju偶 nie kojarz臋 jak to tam dok艂adnie jest, ale dochodzi do takiej sytuacji, 偶e obie s膮 zamkni臋te i nie ma sk膮d czerpa膰 powietrza - dlatego leci ciep艂e albo wcale i jakby wentylator bucza艂. Oczywi艣cie po chwili jazdy obieg ten si臋 dezaktywuje i wszystko 艣miga. Mia艂em taki przypadek (co prawda przyczyna by艂a inna ni偶 uszkodzenie), ale efekt by艂 ten sam co u Ciebie.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2019, o 23:29 
Offline

Imi臋: Piotrek
Do艂膮czy艂(a): 21 maja 2019, o 16:11
Posty: 4
Lokalizacja: Z膮bki
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,7
Stoisz przed zderzakiem, patrzysz na silnik to po Twojej lewej stronie (prawy prz贸d dla auta) pomi臋dzy rozrz膮dem a zbiornikiem na p艂yn ch艂odz膮cy id膮 chyba 2 rurki aluminiowe. W chwili kiedy klima ch艂odzi bodaj偶e g贸rna rurka powinna by膰 zimna, nawet lodowata, je偶eli tak nie jest to masz uszkodzony zaw贸r steruj膮cy.

Analogiczne objawy do Twoich mia艂em u siebie. W zesz艂ym sezonie klima ch艂odzi艂a mi po 4 lub 5 minutach od uruchomienia silnika, mo偶na by艂o wr臋cz zegarek ustawia膰. W tym sezonie ten czas si臋 wyd艂u偶y艂 do nawet 10 minut oraz jak ustawi艂em temperatur臋 niezbyt trudn膮 do osi膮gni臋cia dla klimy, np.: 24 C przy 30 C na zewn膮trz, to ewidentnie czu艂em po lec膮cym powietrzu kiedy klima mia艂a zawiech臋 i nie dzia艂a艂a.

Uruchom silnik, podejd藕 do rurek i zobacz czy s膮 zimne, je偶eli nie to poczekaj a偶 klima zacznie dmucha膰 ch艂odem i sprawd藕 je jeszcze raz, je偶eli w tej chwili rurka b臋dzie zimna to na bank jest to co m贸wi臋. Jakby co w klimie s膮 dwa takie zawory, jeden w kompresorze a drugi w uk艂adzie.

Potencjalne koszty: 400-500 PLN, ja zap艂aci艂em 460 PLN.
Czas: w zupe艂no艣ci jeden dzie艅 roboczy powinien wystarczy膰, odda艂em auto oko艂o 9:00 a o 17:00 by艂o do odbioru, oczywi艣cie by艂 to okres niedawnych upa艂贸w wi臋c auto by艂o robione gdzie艣 tam przy okazji.

Piotrek.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 07:20 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 119
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
u mnie przy tych objawach r贸wnie偶 padni臋ty by艂 zaw贸r steruj膮cy na kompresorze

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 07:44 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
C贸偶. Wygl膮da na to, 偶e silniczek i klapka dzia艂aj膮 w porz膮dku. Wymontowa艂em schowek, sprawdzi艂em przy adaptacji klimy i wszystko chodzi w pe艂nym zakresie. Wymontowa艂em silniczek, rozebra艂em i tam jest taka tarcza prawdopodobnie do zczytywania parametr贸w i po艂o偶enia nastawy. Ona ma tak膮 tarcz臋 wewn膮trz ze strza艂臋czk膮, kt贸ra wed艂ug mnie nie by艂a na po艂o偶eniu zero. Przestawi艂em i w sumie nic nie da艂o. Dodatkowo przy pe艂nych zakresach ruchu, jak klapka si臋 domknie lub otworzy, to silniczek tak jakby jeszcze troch臋 dokr臋ca (widz臋 po takim du偶ym bia艂ym k贸艂eczku. Tak jakby by艂 jaki艣 luz czy co艣, ale mo偶e tak musi by膰.

Widocznie mo偶e chodzi膰 o jaki艣 zaw贸r. Nie wiem kurde jak si臋 wstawia zdj臋cia na forach, ale patrz臋 w ELSA schemat i z zawor贸w s膮:
-Zaw贸r regulacyjny spr臋偶arki klimatyzacji N280
- Nadci艣nieniowy zaw贸r bezpiecze艅stwa
- Zaw贸r rozpr臋偶ny

To o jaki mo偶e chodzi膰?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 09:37 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 119
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
zaw贸r spr臋偶arki, kup orygina艂(ok 350 PLN) bo zamienniki bywaj膮 zawodne
Czeka Ci臋 oczywi艣cie opr贸偶nienie i ponowne nape艂nienie uk艂adu

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 09:41 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Dam rad臋 wymieni膰 ten zaw贸r bez wyci膮gania spr臋偶arki?

Kurcze ca艂y czas zastanawia mnie jedna rzecz. Rozmawiamy o klapkach, zaworach... ale co to ma wsp贸lnego z temperatur膮 silnika? Gdzie wyst臋puje ta zale偶no艣膰, na kt贸rym etapie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 14:10 
Online
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12278
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
A mo偶esz si臋 podpi膮膰 komputerem i zrobi膰 jakie艣 logi? Np. ci艣nienie czynnika, temperatura nawiewu, % otwarcia klapek, temperatura silnika, obci膮偶enie spr臋偶arki w funkcji czasu?

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 14:22 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Jakie艣 tam parametry mog臋 sprawdza膰 wi臋c zapewne logi te偶. Tylko robi膰 od razu po odpaleniu, czy czeka膰 a偶 rozgrzeje si臋 auto i faktycznie zacznie mrozi膰? Jak mia艂bym te logi tutaj pokaza膰?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 15:08 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 119
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Rafff napisa艂(a):
Dam rad臋 wymieni膰 ten zaw贸r bez wyci膮gania spr臋偶arki?

Kurcze ca艂y czas zastanawia mnie jedna rzecz. Rozmawiamy o klapkach, zaworach... ale co to ma wsp贸lnego z temperatur膮 silnika? Gdzie wyst臋puje ta zale偶no艣膰, na kt贸rym etapie?



Tak jest do niego do艣膰 dobre doj艣cie z podno艣nika.
Wydaj臋 mi si臋, 偶e jest to zaw贸r elektro-mechaniczny wi臋c mo偶e tu jest zale偶no艣膰 od temperatury(co艣 tam si臋 rozszerza od temp. i wtedy si臋 nie zacina)

Nie wiem nie wnika艂em, wyczyta艂em tu na forum, 偶e te zawory to cz臋sta przypad艂o艣膰 VAG, wymieni艂em i jak r臋k膮 odj膮艂.

Jeste艣 pewien, 偶e masz odpowiedni膮 ilo艣膰 czynnika w uk艂adzie?
W Ma藕dzie mia艂em tak, 偶e jak brakowa艂o kilkadziesi膮t gram贸w czynnika to klima si臋 w艂膮cza艂a i wy艂膮cza艂a.

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2019, o 10:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Rafa艂
Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2016, o 13:00
Posty: 28
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,6 KM 374,8 Nm
Uwaga, nowy objaw.
Wczoraj robi艂em d艂u偶sz膮 tras臋 do domu. Na zewn膮trz przyjemne 21 stopni. Do momentu rozgrzania auta szyby opuszczone. Jak ju偶 auto rozgrza艂em, klima na auto, na standardowe przyjemne 21 stopni. Tylko te 21 stopni by艂o jako艣 bardzo ch艂odne. Da艂em na 22 - ch艂odne, 23 ch艂odne, dopiero przy 24 jaka艣 r贸偶nica, a na 25 dopiero wyra藕ne ciep艂e powietrze.

C贸偶, to dalej mo偶e by膰 ten zaw贸r?

Przy okazji, mog臋 pojecha膰 do go艣cia, aby mi odci膮gn膮艂 czynnik, ale mog臋 w tedy jecha膰 sobie do gara偶u wymieni膰 ewentualny zaw贸r? Z tego co czyta艂em, to spr臋偶arka nie ma sprz臋gie艂ka i ca艂y czas nap臋d idzie z paska. Co z ewentualnym zatarciem?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2019, o 10:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: leszek
Do艂膮czy艂(a): 18 wrz 2013, o 14:13
Posty: 2592
Lokalizacja: lublin
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
nic Ci si臋 nie stanie przy niewielkiej ilo艣ci kilometr贸w , 艣mia艂o.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2019, o 12:27 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 30 gru 2017, o 11:56
Posty: 611
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM
pod艂膮cz臋 si臋 pod temat. Zauwa偶y艂em ostatnio podobny objaw. Tzn. klima ch艂odzi od pocz膮tku (nie czeka na rozgrzanie silnika), ale ch艂odzi za bardzo. Ca艂y czas wali bardzo zimnym powietrzem, dopiero jak skr臋c臋 na 25st i wy偶ej, to zmienia si臋 na cieplejsze powietrze. Objaw jest taki sam nawet jak ostatnio na zewn膮trz mia艂em 16 st. Zastanawiam si臋 czy przypadkiem klimatronik nie dostaje b艂臋dnego odczytu z czujnika temperatury. Gdzie w VCDS-ie mog臋 sprawdzi膰 wszystkie czujniki temp, kt贸re maj膮 wp艂yw na klim臋?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 26 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL